7 min
Nemci se vračajo na vlak inovacij v avtoindustriji, a na določenih področjih še zaostajajo za Kitajci
38 min
Najbolj brani članki danes
38 min
Porscheja 911 carrera T in spirit 70 – večna klasika v objemu divje Krete
2 uri
Applov vstopni razred postaja bolj konkurenčen
2 uri
Malezija: med vrtoglavimi nebotičniki, tropskimi gozdovi in rajskimi plažami
2 uri
Kako bo LPP z umetno inteligenco preverjal in uril voznike avtobusov
2 uri
Trump se ne da: zdaj prosi vrhovno sodišče, da mu dovoli odpustiti guvernerko Feda Liso Cook
3 ure
Varuh razkriva: prehranska veriga je boj za preživetje, sodelovanja ni!
3 ure
Iz Kampale nazaj v Zagreb – desetletje sprememb
4 ure
Kaj se zgodi s cenami, ko se v Ljubljani zgradi šest tisoč novih stanovanj? 1
4 ure
Deset točk pokojninske reforme: kdaj in kako v penzijo po novem 4
4 ure
Na kontejnerskem terminalu London Gateway bodo zgradili mali jedrski reaktor
5 ur
Po uvedbi 39-odstotnih carin za Švico: izvoz v ZDA avgusta glede na julij upadel za petino
5 ur
Rheinmetall prevzema Naval Vessels Lürssen in prihaja na Reko
6 ur
Kdo je ustvaril najboljši digitalni projekt leta? GoDigital 2025 išče zmagovalca, prijavite se! (Oglas)
6 ur
Predlog: hiše, zgrajene pred letom 2003, bodo dobile uporabno dovoljenje. A to ne bo povsem enostavno 1
6 ur
Avgusta rekorden izvoz redkih zemeljskih kovin iz Kitajske
6 ur
Vodnik po romunskem kapitalskem trgu: državna podjetja na borzo
6 ur
ANKETA Ali se vam zdi delnica Krke precenjena?
6 ur
Roche za 3,5 milijarde dolarjev kupuje ameriško biotehnološko podjetje 89bio

Strani: 1

0730ULtra3 sporočil: 1.603
[#3056853] 17.02.25 13:08
Odgovori   +    4
Malce nepopularno mnenje: Meni je pa všeč, da ni toliko letov iz Brnika, ker je vsaj mir na letališču. Nobene gužve, nikjer nič ne rabiš čakati v vrsti, zaposleni niso napsihirani...
0430ABAKU sporočil: 2.135
[#3056863] 17.02.25 15:01 · odgovor na: 0730ULtra3 (#3056853)
Odgovori   +    16
Meni pa ni všeč, da moram za vsako potovanje vsaj v Zagreb ali Trst, če ne kar v Benetke ali Dunaj.
FIN-379669 sporočil: 8.810
[#3056864] 17.02.25 15:05 · odgovor na: 0430ABAKU (#3056863)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: FIN-379669 17.02.2025 15:06
Res je, ampak če iz npr. Dunaja letiš za 300 eur ceneje kot iz Ljubljane, potem pač tudi ta premik na Dunaj vzameš v zakup.

Problem je tudi v tem, da lahko Brnik ponuja nek let, vendar bo 60% zaseden in cena previsoka... sčasoma pa bo padla zasedenost leta na 40% in se ne bo splačalo več. Zato čez čas se ukinjajo linije. Se ne izplača.

Smo majhno regijsko letališče in s tem so vezani problemi ekonomske narave, razen če država vse skupaj sofinancira, ampak ni vsaka linija v interesu naše države.
tomaz.peli sporočil: 133
[#3056867] 17.02.25 15:49
Odgovori   +    5
Ljubljansko letališče - ali imajo načrt kdaj bodo dohiteli Tuzlansko?
Ali sploh imajo načrt ali čakajo Tanjo Fajon, da zrihta Finair? Bratušek pa, ne vem - Kirgistan fast sheep&goat Air transport company?
Dejte se prosim samoukinit, da ne gledamo te agonije.
0730ULtra3 sporočil: 1.603
[#3056874] 17.02.25 18:27 · odgovor na: 0430ABAKU (#3056863)
Odgovori   +    1
Trst je še ok, Benetke so že cela ekskurzija...
Endimion sporočil: 11.027
[#3056883] 18.02.25 05:37 · odgovor na: tomaz.peli (#3056867)
Odgovori   +    1
[tomaz.peli]
Ljubljansko letališče - ali imajo načrt kdaj bodo dohiteli Tuzlansko?
Tam je Wizz Air ukinil hub, pa je število potnikov padlo čez noč za 2/3:

en.wikipedia.org/wik...Statistics
Ali sploh imajo načrt ali čakajo Tanjo Fajon, da zrihta Finair? Bratušek pa, ne vem - Kirgistan fast sheep&goat Air transport company?
Dejte se prosim samoukinit, da ne gledamo te agonije.
LJLJ je letališče v upravljanju povsem privatne korporacije. Zakaj točno bi že morala država nekaj "rihtat"?
tomaz.peli sporočil: 133
[#3056893] 18.02.25 08:55 · odgovor na: Endimion (#3056883)
Odgovori   +    0
[Endimion]
> [tomaz.peli]
> Ljubljansko letališče - ali imajo načrt kdaj bodo dohiteli Tuzlansko?

Tam je Wizz Air ukinil hub, pa je število potnikov padlo čez noč za 2/3:

en.wikipedia.org/wik...Statistics

> Ali sploh imajo načrt ali čakajo Tanjo Fajon, da zrihta Finair? Bratušek pa, ne vem - Kirgistan fast sheep&goat Air transport company?
> Dejte se prosim samoukinit, da ne gledamo te agonije.

LJLJ je letališče v upravljanju povsem privatne korporacije. Zakaj točno bi že morala država nekaj "rihtat"?
1. no, če je imel glavni na Ljubljanskem letališču v KPI da mora prehiteti Tuzlasnko, je sedaj lahko kolektal bonus.
2. privatna korporacija, ki ima v lasti eno glavnih insfrastrukturnih vstopnih točk v državi. ne upam si niti poguglati ali ima v upravljanju na koncesiji ali v lasti. če se prav spomnin, je ga. bratušek dala fraportu (po klicu merklove?) namesto kitajcem (rekla kazala) da smo se uspešno in pred cajtom decuplal od odvisnoti od kitajcev, (decuplal v tem primeru pomeni tveganje, da ti nekdo prinese miljarde, ampak je tveganje da ti jih ne bo prinašal stalno) tako da smo se uspšešno demotal na raven provicialnih nemških letališč
tonifinance sporočil: 63
[#3056894] 18.02.25 09:02 · odgovor na: tomaz.peli (#3056893)
Odgovori   +    1
Fraport ima ljubljansko letališče v lasti. Kupil jo je, letališče je bilo namreč eno izmed podjetji na spisku prodaje ob finančni krizi. Primera (vsaj v EU), da bi država prodala svoje glavno letališče, sicer ne poznam.
Endimion sporočil: 11.027
[#3056896] 18.02.25 09:31 · odgovor na: tomaz.peli (#3056893)
Odgovori   +    3
[tomaz.peli]
1. no, če je imel glavni na Ljubljanskem letališču v KPI da mora prehiteti Tuzlasnko, je sedaj lahko kolektal bonus.
2. privatna korporacija, ki ima v lasti eno glavnih insfrastrukturnih vstopnih točk v državi. ne upam si niti poguglati ali ima v upravljanju na koncesiji ali v lasti. če se prav spomnin, je ga. bratušek dala fraportu (po klicu merklove?) namesto kitajcem (rekla kazala) da smo se uspešno in pred cajtom decuplal od odvisnoti od kitajcev, (decuplal v tem primeru pomeni tveganje, da ti nekdo prinese miljarde, ampak je tveganje da ti jih ne bo prinašal stalno) tako da smo se uspšešno demotal na raven provicialnih nemških letališč
kolektal, decuplal, demotal... Pa ko je včasih potrebno tako malo...

www.ajpes.si/jolp/po...5142768000

Tu imaš letno poročilo, in ti notri lepo piše, na katerih nepremičninah ima Fraport stavbno pravico, katere pa so v lasti same družbe. mal "posrčaj", pa da ti mal hintnem: fajnenšal stejtment 5.1.2 in 5.1.3.

pa ne pozab upvotat odgovora...
tomaz.peli sporočil: 133
[#3056898] 18.02.25 10:02 · odgovor na: tomaz.peli (#3056893)
Odgovori   +    0
vseen poguglal:
old.delo.si/gospodar...oljni.html

vsi so bili zadovoljni. ali smo še zadovoljni? ali je bil v pogodbi o prodaji kakšen merljiv cilj in finančni učinek, če gospodje iz nemčije ne bodo deliveral? ali pa bi mi morali deliverat?
0430ABAKU sporočil: 2.135
[#3056918] 18.02.25 13:38 · odgovor na: 0730ULtra3 (#3056874)
Odgovori   +    0
[0730ULtra3]
Trst je še ok, Benetke so že cela ekskurzija...
Odvisno, kam letiš.
Na Azore in Madeiro sem letel iz Milana. Direktni let. Iz bližnjih letališč bi moral prestopati.
Pri prestopu običajno več ur preždiš na nekem letališču, zato mi ni odveč raje peljati se malo dlje.
Pred leti sem letel v Dublin in ob prestopu celo noč prečukal na London-Luton.
Kolega je letel z Brnika v Atene s prestopom v Beogradu. V Atene je prišel ob 3. uri ponoči.
Mi smo raje leteli iz Bologne in prispeli tja ob spodobni uri.
Endimion sporočil: 11.027
[#3056937] 18.02.25 16:38 · odgovor na: tonifinance (#3056894)
Odgovori   +    1
Prodali so podjetje, ki upravlja z letališčem. Seveda ima Fraport v lasti nekaj svojih nepremičnin. Večina pa je ostala v lasti RS, in ima Fraport na njej le Stavbno pravico.
FIN-156054 sporočil: 27
[#3056963] 19.02.25 09:49
Odgovori   +    1
Težko je "vaškim" letališčem zagotavljati "kritično maso" letov in potnikov, še huje je, če tudi ostala infrastruktura ne sledi; kot je hitra dostopnost do letališča, kar je predvsem okrog Ljubljane posebno v konicah kar problem (pravijo, da tretjega pasu sicer ne potrebujemo ?). Verjetno tudi ostali pogoji, kot so pristojbine, cene goriva, omejevanje Airbnb, Uberja, itd, ne doprinesejo k izboljšanju kazalnikov. Če primerjam s kakimi tujimi letališči po svetu, tudi procesi na samem letališču niso ravno najbolj optimalni za letališče podobne (ali celo večje) velikosti - npr. avtobusi za prevoz do letala, pa še kaj.
jSujica sporočil: 99
[#3056985] 19.02.25 13:41 · odgovor na: FIN-156054 (#3056963)
Odgovori   +    0
Povezljivost letališča niti ni tako kritična, čeprav še zdaleč ni idealna, saj še vedno ni železniške povezave. Po avtocesti je na drugi strani iz smeri Gorenjske ali Ljubljane promet precej tekoč v vsakem delu dneva.
Kar se tiče operacij na letališču pa tudi ne bo povsem držalo. Tudi letališča, kot so Frankfurt, Zürich, pa tudi nam bližnji Zagreb z novim terminalom, namreč uporabljajo avtobuse, še posebej za manjša letala. v Frankfurtu recimo ni niti pod razno mogoče, da boste po cevi prišli na letalo tipa CRJ-1000.

Strani: 1