9 min
Ljubljanska borza ob 10.30: SBI TOP +0,25 odstotka
24 min
Električni je neuspešen, zato je tu za polovico cenejši fiat 500 hybrid 2
36 min
EY-Parthenon skupaj z ekosistemom Ernst&Young svetuje pri nastanku več kot 80 milijard evrov vrednega podjetja, kar je več kot slovenski BDP (Oglas)
38 min
Evropske delnice v začetku trgovanja navzgor
2 uri
Pocenitev nafte po novici, da Opec+ povečuje črpanje nafte v avgustu
2 uri
Kmetija Pr’Matevž – lepo je biti kmet v Retečah (Oglas)
2 uri
Tako ameriški Lumentum na Škofljici izdeluje optična vlakna za industrijske laserje 1
2 uri
Višje carine bodo začele veljati avgusta; azijske delnice večinoma navzdol
3 ure
Ko en klik stane milijone: zakaj podjetja gradijo sisteme za zgodnje opozarjanje (Oglas)
3 ure
Trump državam BRICS zagrozil z dodatnimi 10-odstotnimi carinami
3 ure
Kolumna o vinu: Prva razmišljanja o letniku 2025
3 ure
Od trendovskega križanca do retro ikone – e-mobilnost za vsak okus in zahtevo (PRO)
4 ure
Kako je majhen posrednik od tehnoloških velikanov pridobil dostop do dvofaktorskih kod za prijave
8 ur
Koga poleg farmacevtov in kemikov iščejo v Novartisu
8 ur
Nemci 500 milijard evrov za infrastrukturne projekte, bodo gradili tudi Slovenci? 3
8 ur
Polnilni parki: prihodnost polnjenja e-vozil
14 ur
Opazili smo: 12 let star in izredno redek športni BMW z 10 kilometri
15 ur
Najbolj brani članki danes
17 ur
Melonijeva, Macron in Merz želijo, da VDL poskrbi za več naložb ter pomoč avtoindustriji 1
19 ur
Nervoza v Svobodi. Robert Golob in skriti as – odhod iz Nata? 24

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

XDONA1 sporočil: 1.600
[Endimion]
Prvenstveno mene zanima zakaj sploh subvencionirat?

Mar ni tržnogospodarsko v tem, da tehnologije med seboj tekmujejo v ceni in kvaliteti?

Največji blef vse elektro manije je pridusanje udeležencev, da gre za skrb za čisto okolje. Če bi temu res bilo tako, subvencije na prodajo "čiste" energije in "čistega" transporta ne bi vplivale.

Tako pa se to gredo, ali pa greste, zato ker se vam to splača. In splača se vam zaradi subvencij, olajšav in podobnega.
Subvencije jaz vidim kot vzvod, s katerim država poskusi nekaj stimulirati, ker zaradi različnih vzrokov tehnologija še ni konkurenčna ali kritični prag, da bi bila stvar privlačna ni še dosežen. Tako, kot z elektro avtomobili. prepričan sem, da v roku par let, mogoče 5, subvencije ne bodo več potrebne, ker se bo tehnologija izboljšala in pocenila, zaradi številčnejše prozvodnje.
Tržno gospodarstvo je že zdavnaj samo floskula.... recimo, zakaj določene občine vabijo podjetja k njim, tako, da jim plačajo komunalne prispevke. Ali pa zakaj carine, zakaj so državne pomoči izbranim nekaj normalnega, konec koncev, če imaš otroka/e ti tudi vrtec subvencionira država. Pa zakaj lahko Irska nekaterim podjetjem dovoljuje praktično neobdavčeno delovanje? Ali ni tudi to subvencija, na svoj način. Tržno gospodarstvo my ass :)

Skrb za okolje je pač nekaj, kar ne more biti v lastni presoji deležnikov, ker vemo kako to gre. Z jezikom je lahko opletati, ko pa pride račun, je pa malo težje. Prepričan sem, da če bi bilo dovoljeno, bi 50% podjetij odlagalo odpadni material v naravo. Ker je tako cenejše, enostavno, nič več, nič manj.
Vprašaj se, koliko izmed nas ima na računu za električno energijo izbrano varianto energije iz obnovljivih virov? Jaz si upam trditi, da manj kot 10% ali pa še bistveno manj. Skratka, hočem ti reči, da morajo imeti ljudje še nek drug razlog, da se obnašajo ekološko, žal. Tako, da se z zadnjim tvojim delom popolnoma strinjam ;)

Neposredni odgovori na sporočilo št. 3055454

Strani: 1

Endimion sporočil: 10.944
Če pa kaj obvladamo delat množično (poleg pušk in granat) so pa to avtomobili.

Problem e-vozil je v tem, da hranilnik energije predstavlja 1/3 do 1/2 vrednosti vozila. Pri MNZ vozilu rabiš... plehnato posodo. Navadno posrano pocinkano plehnato posodo. Ki jo natočiš v 2 minutah. Ne 30 minut od 20 do 80%.

Regulacija in eventualne državne pomoči so smiselne v segmentih, kjer je zaradi oligopolnih ali monopolnih teženj to potrebno, ali pa kjer obstaja vse obči konsenz okoli nečesa.

Omenjaš subvencioniran vrtec. Jaz sem ga zagovarjal, ko sta ga obiskovala moja otroka, in ga zagovarjam sedaj, ko sta srednješolca, in ga bom še naprej. Ker se tudi zaradi tega starši lažje odločajo za imet otroke, za družbo je ceneje častit pol vrtca, kot pa imeti enega odraslega doma, ki z davki in prispevki ne prispeva nič. Cilj je, da bi čim veš odraslih imelo otroke, ter da se fond populacije obnavlja na čim bolj naraven način.

Skrb za okolje in ravnanje odpadki je podobno. Obstaja vseobče strinjanje, da moramo za naravo skrbet. In jo ne onesnaževati. Ker je skupno. Je "last" vseh nas. Naj si bodo to gozdovi, travniki, reke, morje. Zato imamo pravila, in kazni. Zato imamo odlagališča odpadkov, ter centre za reciklažo. Ker se vsi, ali pa velika večina nas, strinja, da je tako prav.

Pri solar in e-vozilih pa tega vseobčega konsenza ni. Ker je v osnovi predrag. On ga subvencioniramo po sili. Z dekretom. Prva petoletka. Velik skok naprej. We have this. Wir schafen das!

Vse politično dirigirane take petoletke se niso dobro izšle. Nikjer. Niti ena ne. Dieselgate je bila posledica tega, da politika ni poslušala industrije.

E-vozila so že s prihodom Tesle na trg presegle nivo bazičnih raziskav. Alzo je nujno ukinit subvencije takoj. Trg naj tu naredi svoje. Tehnologija je, znanje je, proizvodne kapacitete so, elektrika je... a da jo ni? Ah jabiga.

In razlika med naftnimi in plinskimi viri na eni strani, ter elektriko na drugi, je v tem, da prve moremo poceni skladiščit. Elektrike pa ne.

Omenil si še izbiro zelene elektrike na položnici. Pa bog-te-jebo, v naši Ulici je 20 hiš na vsaki strani, in vse se napajajo iz iste trafo postaje. Kako naj elektron ve, da je zelen, in če je že zelen, v katero hišo naj gre?

Strani: 1