Strani: 1

FIN-277951 sporočil: 154
[#3052990] 11.12.24 16:24
Odgovori   +    1
Sem izkusil lansko leto: Mestre - Firence: 2.02 h.
GV-1113 sporočil: 953
[#3052992] 11.12.24 17:00 · odgovor na: FIN-277951 (#3052990)
Odgovori   +    5
Italija ima res tudi te hitre vlake, a navadni regionalni so živa katastrofa. Zamude, slaba organizacija in popolni kaos na digitalnem področju. In še celo pri osebju na vlaku, ki ravnotako ne ve, kdaj bo vlak odpeljal.
leben1 sporočil: 136
[#3053002] 12.12.24 08:18
Odgovori   +    1
Naše so še vedno državne pod sindikati. Saj vemo, od nekdaj, od časov revolucij in stavk, ponosa delavskega razreda, do današnjega ponosa sindikatov. Pa roko na srce v modernih časih se ne razvija na najvišji nivo nobene infrastrukture, še vzdržuje se samo najbolj nujno, da ne razpade. Ko naredijo nekaj kilometrov popravkov pa razglašajo kakšen napredek in izboljšava da je to.
martin6 sporočil: 39
[#3053006] 12.12.24 08:41
Odgovori   +    1
Zakaj imajo Italijani in Čehi najboljše železnice? Državne so brcnili v rit
Drugo mesto si delijo švicarske **državne** železnice (SBB) in češki zasebni ponudnik RegioJet
hmm kaj zdej, a državne železnice so same po sebi slabe ali ne?
Zhe sporočil: 56
[#3053008] 12.12.24 08:50
Odgovori   +    11
Z ženo hodiva redno v Benetke in letos sva prvič poskusila vlak Trst - Benetke. Izkušnja je bila nad pričakovanji. Potovalni čas primerljiv z avtomobilom, le da vmes lahko bereš, poleg tega te pa pripelje v center Benetk (kar pomeni, da ne rabiš it z vaporettom do centra iz garažne hiše - ti prihrani čas in denar). Digitalna izkušnja nakupa kart je bila odlična, enostavna. Vlak je bil na minuto točen, notranjost je bila ogreta na prijetno temperaturo, sedeži udobni, prostora dovolj, vse je bilo čisto. Strošek je bil pa neprimerljivo nižji, kot če bi šla z avtom (saj ni bilo potrebno plačevati drage parkirnine za vsak dan parkiranja, pa tudi brez parkiranja bi bila cena primerljiva).

In to so pogoji zaradi katerih bova naslednjič skoraj zagotovo izbrala javni transport namesto avtomobila. Brez prisile, ampak zato ker dejansko predstavlja (boljšo) alternativo avtomobilu.

Samo želim si, da bi imel takšno (medmestno) potovalno izkušnjo z javnim transportom v Sloveniji.
odvisnik sporočil: 1.739
[#3053009] 12.12.24 08:53 · odgovor na: martin6 (#3053006)
Odgovori   +    1
[martin6]
> Zakaj imajo Italijani in Čehi najboljše železnice? Državne so brcnili v rit

> Drugo mesto si delijo švicarske **državne** železnice (SBB) in češki zasebni ponudnik RegioJet

hmm kaj zdej, a državne železnice so same po sebi slabe ali ne?
Podobno kot demokracija ni za povsod, nekje pač bolje deluje avtokracija :)
PAC89 sporočil: 149
[#3053010] 12.12.24 09:02 · odgovor na: Zhe (#3053008)
Odgovori   +    2
Ja, ampak take vlake imaš v Italiji (včasih, ne vedno) med večjimi mesti oz. postajami, sploh od Firenc navzdol je izkušnja večinoma neprijetno nepozabna.
Da je Švica pristala za Italijo mi je popolnoma nerazumljivo - obe železnici precej dobro poznam in res ne razumem kriterijev, ki so pripeljali do takega rezultata. Bi rekla, da so bili prej teoretične kot praktične (na podlagi dejanskih izkušenj) narave.
tonifinance sporočil: 36
[#3053011] 12.12.24 09:08 · odgovor na: odvisnik (#3053009)
Odgovori   +    4
Poleg Trenitalie in Itala je tukaj še tretji igralec, ki je zaradi razvoja hitrih železnic največ izgubil. Alitalia je namreč na liniji Milano - Rim največ zaslužila in izsiljevala državo do te mere, da je le ta zgradila sistem hitrih prog. Letalskega izsiljevanja je bilo konec, družba je šla v stečaj.
Češka pa je itak zakon. Ko sem se v začetku tisočletja želel peljati iz Breclava v Brno z vlakom, mi je neki Čeh dobesedno rekel, da sem nor, da se tam nihče ne vozi z vlaki. In danes, po zaslugi Jančure (Regiojet) in Leoša Novotniya (Leo ekspres) prava železniška revolucija in čisto drugi svet.
0430ABAKU sporočil: 2.020
[#3053039] 12.12.24 13:34
Odgovori   +    0
V moji percepciji so daleč najboljše španske železnice. S francoskimi se sicer še nisem vozil.
Je bila pa nazadnje norišnica ob poplavah v Valenciji. Takrat tam tudi ni nihče vedel, kdaj se bo šlo kam.

Italijanske so tako tako. Nikoli se še nisem peljal z rdečo puščico, občasno pa se vozim do Benetk ali z lokalci okrog mest. Organizacija je ena velika nula. Nihče ne ve, kdaj bo kaj peljalo, če sploh bo. V Milanu so mi ravno prodali karto do Benetk in takoj za tem po ozvočenju javili, da vlaka ne bo, ker so dela na progi in bo odpeljal z milanskega predmestja, kjer smo ga zamudili.
Iz Benetk so me do Trsta hoteli poslati prek Vidma in Gorice ter zatrjevali, da vozi samo 2x dnevno po 5 ur vožnje. Sem odpikal butlje za šalterjem in kupil na avtomatu po navodilih Googla. Nekako se mi je zazdelo, da baba ni vedela, kje sploh je tržaško letališče.
Je pa v Italiji zanimivo, da vozijo tudi vlaki, ki bi jih pri nas že zdavnaj ukinili. Iz Benetk do Trsta praktično vsako uro in sem bil tudi pretežni del poti skoraj sam na vlaku.

O naših železnicah nimam komentarja. Menda nimamo železnic. Skoraj vsako progo moraš vsaj del z avtobusom, ki pa so podobni tistim iz Ko to tamo peva. Načrtovalci pa bi samo nekaj štrikali. Tega bi se morali lotiti kot Španci. Naredi se nov hitri železniški križ. Obstoječe proge pa samo za lokalni transport. Po teh namreč ne bo šlo nikoli bolje.

Strani: 1