Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Volvo opustil cilj, da bi do 2030 izdeloval izključno električne avtomobile
Strani: 1
sporočil: 2.547
Vsaj Kitajce je srečala pamet,ker EU nima ustrezne instrafakture z
dovolj elektrike.Pa jo še naslednjih 70 let ne bo sposobna
zagotovit,ker je žal mnogo predrago.NPR-v Sloveniji ne maramo
povsod hidroelekraren,a Avstrijci j
sporočil: 3.698
Eni so skapirali malo prej, eni malo pozneje.
Zanimivo pa je, da vsevte silne tovarne ne premorejo več normalnih ljudi, ki bi že prej videli, sa je električni avtomobil utopija in znanstvena fantastika v glavah nekaterih fanatikov, ki sedijo v Bruslju.
VW je dobil močan udarec, ko je še nedolgo nazaj govoril, sa bodo delali samo električne.
In tudi cene vozil do zrasle čez vse razumne meje.
Da on info sranju, tablicah in digitalnih norostih ne pišem.
Vsega tega sranja starejše generacije nočejo.
Očitno so tudi glavni odločevalci v nekaterih avto podjetjih izgubili kompas, kot politiki v EU.
Zanimivo pa je, da vsevte silne tovarne ne premorejo več normalnih ljudi, ki bi že prej videli, sa je električni avtomobil utopija in znanstvena fantastika v glavah nekaterih fanatikov, ki sedijo v Bruslju.
VW je dobil močan udarec, ko je še nedolgo nazaj govoril, sa bodo delali samo električne.
In tudi cene vozil do zrasle čez vse razumne meje.
Da on info sranju, tablicah in digitalnih norostih ne pišem.
Vsega tega sranja starejše generacije nočejo.
Očitno so tudi glavni odločevalci v nekaterih avto podjetjih izgubili kompas, kot politiki v EU.
sporočil: 18
Zadnja sprememba: FIN-604575 05.09.2024 09:56
:) vi se kar tolažite s tem in trepljajte po ramenih, kako so EV-ji
nekaj kar noben noče in da je to obsojeno na propad. Čakam še na
lansiranje kake nove novice, kako drastično prodaja pada.
Mimogrede: prodaja EV-jev v Evropi raste glede na 2023. V nekaterih
državah (tudi npr. Sloveniji) pada, a je v drugih državah skok v
prodaji.Mi sicer za temle zaostajamo kar nekaj let, a to prihaja, ne glede na to ali si "kočijaži" želite tega ali ne...
siol.net/avtomoto/no...aga-642968
EV-ji so realnost, ali bodo zamenjali ICE-je v 10 ali 15 ali 20 letih je druga zgodba, a čas "kočij z vprego" se poslavlja. Ko bodo Kitajci naredili tovarne v Evropi in začeli štancati avte, ki ne bodo podvržene carinam, takrat bo dejansko konec evropske avtoindustrije.
Še to: po Evropi se v tem trenutku vozi že cca. 3 milijone BEV. Ko boste uporniki brez razloga postavljeni pred dejstvo ali peš ali z EV-jem, boste hitro pozabili na svojo ljubezen do ICE-jev...
sporočil: 27.990
Zadnja sprememba: crt 05.09.2024 10:13
[FIN-604575]tekst govori o norveski, tako da mi za temle zaostajamo predvsem po kapaciteti in nacinu proizvodnje stroma... pa nekolko zaostajamo po prihodkih, drgac pa ajd ajd, isti kurac :)
Mi sicer za temle zaostajamo kar nekaj let, a to prihaja, ne glede na to ali si "kočijaži" želite tega ali ne...
siol.net/avtomoto/no...aga-642968
tekst tudi pravi: Ključne prednosti za elektromobilnost so predvsem v davčni politiki -- no, to bomo pa ja znali dohiteti, kajneda, na tem podrocju je domace znanje kar konkurencno.
sporočil: 18
[]Point je, da se da, če se hoče. Enyaq je na Norveškem 41k, v Sloveniji se začne pri 51k. Če bi bile cene pri nas samo enake kot na Norveškem, bi bila prodaja bistveno višja. Niti ni treba, da je cena primerljiva na kupno moč, ker v Sloveniji je avto še vedno statusni simbol in ljudje so pripravljeni plačati več.
> [FIN-604575]
> Mi sicer za temle zaostajamo kar nekaj let, a to prihaja, ne glede na to ali si "kočijaži" želite tega ali ne...
> siol.net/avtomoto/no...aga-642968
tekst govori o norveski, tako da mi za temle zaostajamo predvsem po kapaciteti in nacinu proizvodnje stroma... pa nekolko zaostajamo po prihodkih, drgac pa ajd ajd, isti kurac :)
tekst tudi pravi: Ključne prednosti za elektromobilnost so predvsem v davčni politiki -- no, to bomo pa ja znali dohiteti, kajneda, na tem podrocju je domace znanje kar konkurencno.
Tudi v Sloveniji večina prebivalstva živi v lastnih hišah s 3F tokom, tako da polnjenje ni problem.
Pred nekaj meseci je zaradi 6,5k subvencije za avte do 35k cene bila akcija, kjer je bila kopica avtov 34,9k. Vsi razgrabljeni v nekaj dneh. Napovedujem, da bodo nove subvencije, ki 6,5k dajejo za avte do 45k cene bistveno dvignile prodajo v drugi polovici leta v Sloveniji.
Problem je, ker se noče. Od prodajalcev, ki se upirajo prodaji EV-jev (manj servisev pomeni manj zaslužka), do tistih, ki so proti zato da so ... proti. Najjači so pa tisti, ki jamrajo o dosegu, razen 1x letno v Makarsko pa delajo do 30 km na dan :)...
Edina cokla prodaje EV-jev je cena, čeprav dežurni dušebrižniki navajajo vse drugo. To je prej omenjena akcija lepo pokazala...
sporočil: 27.990
Zadnja sprememba: crt 05.09.2024 10:40
za polnjenje ne rabis samo vticnice na hisi, temvec tudi elektriko.
ce si norveska, imas glede tega precej poseben polozaj. prav tako
imas poseben polozaj na podlagi tega, da si celo za skandinavske
razmere izrazito bogat (na podlagi nafte).sicer je malo smesno, da se ravno jaz o tem pogovarjam, ki sploh nisem voznik (imam dokaj cudne oci in bi bil nevaren sebi in drugim), ampak...
nimam nobenih zadrzkov in izrazitih mnenj glede tega, kaksen da "mora" biti nacin delovanja motorja. komot se strinjam s tabo, da je to smer razvoja. problem je samo v tem, da so elektricni avti zelo lep primer delanja top-down revolucije oziroma postavljanja voza pred konja (ko smo ze pri kocijah hehe). ali se kaj bolj tragikomicnega ob tem, da istocasno je pa doktrina vreci stran dosedanjo energetiko in jo mnozicno nadomestiti s taksno, ki (se) nima 24/7 zanesljivosti.
razvoj tehnologije tako pri motorjih in baterijah kot pri proizvodnji elektrike bo scasoma pripeljal do tega, da bo ta prehod res "naraven", smer inercije - in ga ne bo treba forsirati z davcnimi oziroma proracunskimi korencki (ki so strosek za vse druge) in palicami, prepovedmi in ukazi.
zaenkrat pa je politicna vnema prehitela razvoj in zdaj smo pac kjer smo - da se elektro mobilnost res prijema samo tam, kjer so zanjo res super pogoji glede razpolozljivosti poceni elektrike in glede kupne moci. v tem smislu je dajati kot vzor norvesko nekaj takega, kot ce tipu visokemu 1.65 razlagas, ja pa kako ti ne gre kosarka, poglej lojzeta (2.10) in markota (2.15), a vidis, vse se da, ce se hoce...
sporočil: 18
Zadnja sprememba: FIN-604575 05.09.2024 11:22
Norveška je le skrajni primer, kjer je > 90% novih avtov EV-jev.
V Sloveniji je v 2024 pod 10%, druge države so nekje vmes. Govorim
o tem, da ko je cena prava, odpadejo vsi ostali pomisleki.Cena gospodinjske elektrike iz omrežja v Sloveniji namreč omogoča, da se z EV-jem danes voziš za eno tretjino cene dizla / bencina. Kdor ima sončno elektrarno za samooskrbo (takih je cca. 60.000 gospodinjstev, če se ne motim), za tega je zadeva navadno še cenejša (če ima kakršnekoli viške). Govorim iz izkušenj - kot nekdo, kjer v gospodinjstvu nimamo več ICE-ja, le 2 EV-ja in sem se vozil tako na elektriko iz omrežja, kot sedaj na elektriko iz samooskrbe.
Argument o ceni elektrike v Sloveniji torej ne drži vode. Drži pa argument višje nabavne cene avta v kombinaciji s standardom prebivalstva. A tudi to ne odtehta razlike med 10% v Sloveniji in 90% na Norveškem. Vlogo igra potem še kulturna razlika in predvsem naše nezaupanje v karkoli novega in hudo nenaklonjenost spremembam.
Ni pa vse "bolje" na Norveškem v povezavi s tem. Npr. potni stroški so obvezno plačilo delodajalca v Sloveniji, na Norveškem ne. Kdor se danes vozi več kot 100km na dan na delo in nazaj (npr. v LJ) in živi v hiši, lahko s potnimi stroški pokrije kredit EKO sklada za nov EV in elektriko iz omrežja zanj. Namesto da plačuje za bencin / dizel za stari avto.
sporočil: 27.990
Zadnja sprememba: crt 05.09.2024 12:09
[FIN-604575]no... naceloma je boljse ne uporabljati kot ilustracijo ravno primera, za katerega celo sam pravis, da je skrajni.
Norveška je le skrajni primer, kjer je > 90% novih avtov EV-jev. V Sloveniji je v 2024 pod 10%, druge države so nekje vmes. Govorim o tem, da ko je cena prava, odpadejo vsi ostali pomisleki.
Cena gospodinjske elektrike iz omrežja v Sloveniji namreč omogoča, da se z EV-jem danes voziš za eno tretjino cene dizla / bencina. Kdor ima sončno elektrarno za samooskrbo (takih je cca. 60.000 gospodinjstev, če se ne motim), za tega je zadeva navadno še cenejša (če ima kakršnekoli viške). Govorim iz izkušenj - kot nekdo, kjer v gospodinjstvu nimamo več ICE-ja, le 2 EV-ja in sem se vozil tako na elektriko iz omrežja, kot sedaj na elektriko iz samooskrbe.okej, to gledava precej razlicno....
Argument o ceni elektrike v Sloveniji torej ne drži vode.
moj pogled je tak:
- norveska ima izjemno ugodne naravne danosti v energetiki
- od nje precej razlicna nemcija je primer, kako se pri "urejanju" energetike ustrelit v nogo, potem se v drugo in ce bi jih imel se, bi se v se kaksno
- za slovence (pa naj bodo politiki ali ne) ponavadi velja maksimalni domet svet = nemcija
- glede na to lahko pricakujemo priblizno enak nivo odlocanja
- ilustracija tega je recimo ze to, kako po eni strani drzava promovira in subvencionira soncne elektrarne, po drugi pa defacto drzavno elektro omrezje blokira njih postavljanje
- s ceno elektrike smo ravnokar skoz dali precej velika nihanja, trenutno imamo drzavno kapico, torej nekaj, kar je stvar ne trznih razmer, temvec politicne volje. tako da ce kdo meni, da ker je danes stanje tako-pa-tako, se zanesemo, da bo cena v prihodnje ne samo nizka, temvec zanesljivo stabilno nizka, gre res za osebo, nagnjeno k temu, da verjame na besedo
predvsem ti zelim povedati, da odlocitev "mogoce zaenkrat se ne bi elektricnega avta" ni nujno stvar neke apriori naravnanosti proti elektro, nerazgledanosti, omahljivosti ali kaj takega. tudi ni vsak, ki se ne odloci danes za elektro avto, tvoj sovraznik in zakrknjeni reakcionar. lahko je to enostavno stvar vtisa, da so gospodarske razmere nestabilne, tehnologija sredi se nedokoncane transformacije, politicna volja in diktat pa stvar akterjev, ki jim prav dol visi, kaj bo takrat, ko ne bodo vec v sedanji vlogi.
kdor je v taksni situaciji vseeno pripravljen biti early adopter - ni seveda s tem nic narobe (razen da so drugi skozi subvencije prisiljeni to placevati). drugi bodo pa lazje sledili, ko se prejsnji odstavek malo pospravi.
imas prav, ko omenjas nezaupanje. vendar ni problem nezaupanje "v nekaj novega". problem je nezaupanje v to, kar ze dobro poznamo: v okolje, v katerem je zelo tezko racionalno nacrtovati, kaksna da je celotna ekonomika necesa skozi daljse obdobje, ker se dejavniki spreminjajo, kakor je vreme in pritisk.
mogoce se cisto osebna situacija:
rad bi imel soncno elektrarno s hranilnikom. ampak je aktualno soglasje kulturnega zavoda. tega se bojim sploh karkoli vprasati, ker so po izkusnjah to ljudje z drugega planeta in z ne ravno mocnim nagnjenjem k tocnemu izrazanju, povrhu bi lahko dobili se kaksne dodatne drage ideje in zahteve izven same elektrarne. pa tudi ce bi to prezivel razmeroma ok, ostane kot naslednji korak vprasanje priklopa oziroma dovoljene kapacitete, ker smo pod elektro mb in sicer v mestni obcini, vendar gre za mini mesto. hkrati mi avto niti pod razno ne pomeni nikakrsnega statusa, rabim predvsem nekaj, kar je hkrati dobro tako za dovolj udoben prevoz ljudi kot tudi veliko tovora in to je to (pri hisi je trenutno fiat doblo maxi).
ko bo za naso domaco situacijo samooskrba enostavno izvedljiva, nabor primernih avtov pa sirok in poceni, pa da po moznosti niti elektrarna niti avto nista stvar subvencij (moje porabe prisilno pobranega denarja vseh drugih), nimam nikakrsnih zadrzkov (okej razen tega, da bodo elektro zadeve, ko bodo dovolj splosne, namesto proracunskega stroska postale proracunski vir hehe), da se to gremo. vendar zdaj ni tako.
sporočil: 32.395
Zadnja sprememba: najobj 05.09.2024 13:25
[FIN-604575]
> []
> > [FIN-604575]
> > Mi sicer za temle zaostajamo kar nekaj let, a to prihaja, ne glede na to ali si "kočijaži" želite tega ali ne...
> > siol.net/avtomoto/no...aga-642968
>
> tekst govori o norveski, tako da mi za temle zaostajamo predvsem po kapaciteti in nacinu proizvodnje stroma... pa nekolko zaostajamo po prihodkih, drgac pa ajd ajd, isti kurac :)
>
> tekst tudi pravi: Ključne prednosti za elektromobilnost so predvsem v davčni politiki -- no, to bomo pa ja znali dohiteti, kajneda, na tem podrocju je domace znanje kar konkurencno.
Point je, da se da, če se hoče. Enyaq je na Norveškem 41k, v Sloveniji se začne pri 51k. Če bi bile cene pri nas samo enake kot na Norveškem, bi bila prodaja bistveno višja. Niti ni treba, da je cena primerljiva na kupno moč, ker v Sloveniji je avto še vedno statusni simbol in ljudje so pripravljeni plačati več.... ja, cokla prodaje - OK, ne glih edina - EV-jev je cena in s polno ritjo srat se ziher da, če se hoče ...
Tudi v Sloveniji večina prebivalstva živi v lastnih hišah s 3F tokom, tako da polnjenje ni problem.
Pred nekaj meseci je zaradi 6,5k subvencije za avte do 35k cene bila akcija, kjer je bila kopica avtov 34,9k. Vsi razgrabljeni v nekaj dneh. Napovedujem, da bodo nove subvencije, ki 6,5k dajejo za avte do 45k cene bistveno dvignile prodajo v drugi polovici leta v Sloveniji.
Problem je, ker se noče. Od prodajalcev, ki se upirajo prodaji EV-jev (manj servisev pomeni manj zaslužka), do tistih, ki so proti zato da so ... proti. Najjači so pa tisti, ki jamrajo o dosegu, razen 1x letno v Makarsko pa delajo do 30 km na dan :)...
Edina cokla prodaje EV-jev je cena, čeprav dežurni dušebrižniki navajajo vse drugo. To je prej omenjena akcija lepo pokazala...
P.S.: ker si s totimi Norvežani "navalil kot mutasti na telefon", so dvolični Norvežani za mene najbolj hinavski narod na svetu, ker z izključno norveškemu(!) okolju prijaznimi električnimi avtomobili celemu svetu "prodajajo" svojo skrb za okolje, hkrati pa pozabijo povedat, da so vse svoje silno bogastvo zaslužili, služijo in bodo služili s prodajo nafte in plina, ki so ju v svojem morju odkrili proti koncu prejšnjega stoletja ... khmm, in ko bi danes z električnimi avtomobili ekscesno bogati Norvežani brez svoje "umazane" nafte in plina bili še vedno revni kot cerkvene miši in bi električne avtomobile lahko samo sanjali, ker tam daleč na severu nič drugega - v mrazu in pol leta v temi jim nič ne zraste - razen rib v svojem morju nikoli niso imeli ...
sporočil: 1.613
imam dokaj cudne oci in bi bil nevaren sebi in drugim
:)
Ti si vesoljec preoblečen v človeka.
Podobno kot oni vesoljci v vladi, ki nimajo toliko uvida vase in mislijo, so ljudje.:)
:)
Ti si vesoljec preoblečen v človeka.
Podobno kot oni vesoljci v vladi, ki nimajo toliko uvida vase in mislijo, so ljudje.:)
Strani: 1