36 min
Država bo dala 3,5 milijona evrov za nov center krožnega gospodarstva. Kaj bo ta delal?
45 min
Forbes: kako je direktorica agencije za energijo pojasnila ‘kljubovanje’ ministrstvu glede omrežnine
1 ura
HDZ: imamo dovolj podpisov za sestavo vlade
2 uri
Klemen Boštjančič: Pošta in Zavarovalnica Triglav ostajata strateški naložbi 2
3 ure
Brezžične tehnologije prinašajo različne možnosti uporabe
3 ure
Vlada začela s postopki za priznanje Palestine
3 ure
Blaž Brodnjak: NLB bo čez pet let delala milijardo evrov čistega dobička na leto 9
3 ure
Kako v hrvaški Istri skušajo rešiti pomanjkanje zdravstvenih delavcev: 20.000 evrov za nakup prvega stanovanja
4 ure
Koliko Never je prodal Rimac? In zakaj več ne bo delal električnih hiper avtov
4 ure
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
4 ure
Večer: Vlada bi sebi in drugim funkcionarjem plače zvišala prek 40 odstotkov 7
5 ur
Varnostna tveganja pri uporabi digitalne identitete
5 ur
Izzivi in prelomnice
8 ur
Vino tedna: Lapor belo 2020, Krapež
8 ur
Povezovanje slovenskih podjetij s poslovnimi priložnostmi v Nemčiji (Oglas)
11 ur
Reportaža iz skladišča visokoradioaktivnih odpadkov: zabojniki prenesejo padec letala
11 ur
FTX Has Billions More Than Needed to Pay Bankruptcy Victims 1
12 ur
Kaj ovira slovenska proizvodna podjetja pri uvedbi umetne inteligence
13 ur
Pred SMK: "Tiktokfikacija sveta naj bo lekcija vsakemu, ki bo zdaj postavljal digitalno strategijo"
13 ur
Kako razbohoteni državni gozdar žaga lesno industrijo 6

Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Po trčenju ladje se je v Baltimoru zrušil most

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

Endimion sporočil: 10.350
[najobj]
... čuj, kaj to pomeni, da navadnim avtomobilom na vsako leto podobni "univerzalni" tehnični pregledi za takšne ladje sploh niso predpisani in je v raznih "panamah" in podobnih državah, kjer so ladje registrirane, vse bolj po kavbojsko ... khmm, če pa besedna zveza "alarm log" pomeni arhivski zapis ukrepanja ob morebitnih podobnih situacijah, potem je to precej čudna zadeva in je pol leta prej kratka kot pa dolga doba ...
Alarm log je elektronski track record vse alarmov, ter izbranih parametrov. Denimo položaj krmilnega kolesa (aka. "volana" in dejanski položaj krmila. Pozicija in kurz ladje. Dejanski kurz ladje preko dna. IN še mnogo mnogo parametrov. V strojnici pa se denimo beležijo VSI alarmi (Ko zatrobi sirena, se v ta dnevnik zapiše točen čas, ter vzrok), pa in neki parametri... na primer vrtljaji motorja, delovanje agregatov in kompresorjev ter pomembnih črpalk.. Z današnjo tehnologijo avtomatike je to skorajda kot črna skrinjica na letalu.

Pri pregledih ni enako. Ker ne moreš ladje vsako leto poslat za 14 dni v dok, kjer bi hkrati pregledali vse.

Države registracije nimajo prav nobene veze s samo klasifikacijo, in pregledi. To je v domeni IMO, in podrejenih klasifikacijskih ustanov. Dve znani sta Lloyds in Det Norske Veritas. Ti pregledi, ali po domače "klasa" so periodični in nikoli vsi hkrati. in gredo na bodisi delovne ure nečesa, ali pa na fiksno periodo. Na primer klasa valja Gl. motorja je na 8.000 delovnih ur. Klasa protipožarne črpalke pa vsako leto. Oplata je na 2 leti, Kompas vsako leto, in tako dalje. A to je pregled klasifikacijske ustanove. To je denimo "Tehnični pregled". In ti ga najaviš klasifikacijski ustanovi, ona pa pride in pregleda.

Pregled, ki ga pa opravi denimo USCG pa je ločen. Tako kot avto, ki mora ustrezati tehničnim predpisom ne le na tehničnem pregledu, ampak vedno, ko je na cesti, enako velja za ladjo.

Začnejo z dokumentacijo. Če že ta ne štima, si v sosu. Pol pa gre gledat v strojnico, ali pa ne. Kdaj tudi ne. Če gre gledat najprej opazi čistočo strojnice. Če je to vse umazano in zamaščeno, pomeni, da se niti vzdrževanju ne posvečaš prav pozorno. Moja izkušnja je, da smo vedno morali imeti strojnico skoraj kot lekarno. In praviloma so ti pregledi največkrat omejeni na:

1. Fire Safety, oziroma protipožarna oprema. Cevovod, ventili in seveda črpalke (Tlak je tu pomemben, in brzina, kako hitro jo doseže). ali so ročni gasilniki pregledani in polni.
2. Pollution prevention. Se pravi sistemi za čiščenje odpadnih voda, zbiranje in hranjenje odpadnih olj, sežig le teh.
3. Safety of Life at Sea, ali SOLAS. Ali je oprema za reševanje na morju (reševalni čolni, EPIRB boje, Spustne sošice, in drugo up to date in vedno pripravljeno za uporabo. Komot gre preverjat, ali so lestve na tovornih dvigalih OK.

Seveda pa ima pravico vtaknit kljun v karkoli. ker v bistvu s tem ščiti svojo državo, okolje, morje. denimo, če je oplata rjasta pa zanikrna. (Saj ne more bit vedno v nulo popleskana, a kdaj je kakšna ladja ko zarustan ajmer), bo šel merit debelino oplate ladje z Ultrazvokom. Ne le zunanjo. Ali pa preveril stanje balastnih tankov.

Najbolj odbita kontrola je bila pa alkotest. so nas na an-ban-pet-podgan izbrali. Napihal je poveljnik, ki je med južno eno uro liter bordojca stisnil. :D 6 jurjev kazni zanj, in 50 za firmo.