Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Po trčenju ladje se je v Baltimoru zrušil most

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

najobj sporočil: 31.920
Zadnja sprememba: najobj 26.03.2024 19:48
[Endimion]
Veš kako je. Prvo načelo manevriranje ladje je, da mora bit manever "odločen". Pomeni da se korekcijo kurza ne dela s premikom krmila za 5° in caka 2 minute.

Ker je bila to Outbound Plovba, se pravi izplutje, je imho bilo potrebno it pod mostom ne pravokotno na most, ampak nekoliko pod kotom. Zakaj? Na drugi, zunanji strani se nahaja otok na katerem je trdnjava še iz časov ameriške državljanske vojne:

ibb.co/yYgWdbc

Ta cicifuj je po mojem kriv, da imaš za plovbo pod mostom v resnici precej manj prostora, kot pa je razpon med samimi stebri mostu.

Prestavi se ga za 20°, in to za 2 sekundi. In potem nazaj midships. Zdaj če ravno ko timun (pomorski izraz za krmilo) pripleza na tistih 20° ostaneš brez štroma, most pa je 500m stran, si tam kjer sonce nikoli ne posije.

Na faksu smo imeli simulator ladijske strojnice. In ena od vaj je bilo oživljanje strojnice po električnem mrku. Men so ble reči znane že od prej, iz prakse na plovbi, v merjenju časa sem drugega na lestvici nascal za 12 minut. A sem vseeno rabil 5 minut in pol! In to na ekran in miško. Zdaj pa si predstavljaj to v strojnici, luči enostavno ugasnejo, vse utihne, razen krdela alarmov. Vedno je nekaj panike. Ladja pa pluje s hitrostjo 8,5 vozla ali 14km/h. Tistih 500m je komot preplula v minuti. Na inercijo. Tukaj niti ne bi pomagal "Crash Astern" manever, kjer iz Full Ahead vržeš motor v Full Astern. Najprej bi rabil motor nekih 10 sekund da mu obrati padejo na znosno raven, da starta v rikverc, a hkrati mu propeler na katerega nateka voda pomaga se obračati kot se je prej. In potem 10 do 15 sekund da se zavrti na polno v OBRATNI smeri.

Tako blizu mostu, in pri tej brzini niso imeli šans.
... alzo, nekaj podobnega kot tole www.youtube.com/watc...YOn3-PhA9c , ampak v temi kot v riti ... ja, toti reveži v strojnici so bili res v riti, le da so za razliko od Titanica vsaj vsi ostali živi ...
Ta most je bil zgrajen v časih, ko je bila povprečna širina ladij 25 do 30. Danes je pri kontejnerskih med 50 in 60...
... ja, na to sem glede glede na število precej gosto posejanih podpornih stebrov tudi sam pomislil ...
Bo pa zanimivo. NTSB bo hotel sedaj alarm loge za pol leta nazaj. In sedaj v dobi informatike to kar je. In pizduna ne moreš odklopiti. Na mostu so voice recorderji kot na letalih. Potem bodo gledali dnevnike vzdrževanja, pa klasifikacijske preglede, vse. Ti motherfuckerji ko se te enkrat lotijo si ga lahko fejst najebal. Že redni pregled s strani ameriškega Coast-guarda je pasji. Če ladja ni bila dlje časa v ameriških vodah, ali pa sploh je prišla prvič, jih imaš nonstop pr sebi na obisku. Hujši so samo še Nemci. Z vsemi se da nekaj zmenit. Sam s temi dvema pa nič. Propisi su propisi, pa se jebi :) kot tretji oficir sem 14 pred vplutjem v Tampo samo v pisarni sedel, in uradne maintenance loge tipkal. Za rezervno pumpo hidroforja. Kjer sem pakne menjal. 1,5 strani poštempljanega dokumenta. Buh se usmili.

Škodo pa bo seveda pokrila zavarovalnica, pol se bodo pa 10 let tožarili med sabo :)
... čuj, kaj to pomeni, da navadnim avtomobilom na vsako leto podobni "univerzalni" tehnični pregledi za takšne ladje sploh niso predpisani in je v raznih "panamah" in podobnih državah, kjer so ladje registrirane, vse bolj po kavbojsko ... khmm, če pa besedna zveza "alarm log" pomeni arhivski zapis ukrepanja ob morebitnih podobnih situacijah, potem je to precej čudna zadeva in je pol leta prej kratka kot pa dolga doba ...

P.S.: malo sem nadležen, ker sem s vprašanji na tebe navalil ko mutavi na telefon, sem pač eno čudno radovedno bitje, ki mi tudi na (relativno) stara leta ni dosti novih znanj, ki jih v življenju nikoli ne bom rabil ...