Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek (Miloš živi trajnostno, 8. del): Ali proizvodnja moje sončne elektrarne v praksi dosega visoke napovedi?
Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...
[#2927334] 07.05.21 02:32 · odgovor na: (# 2926881)
[rename]Baterije najbolje delujejo v srednjem območju, med cca 20 in 80 % napolnjenosti. Zato toyotine in še katere druge baterije klasičnih polnih oziroma samopolnilnih hibridov najpogosteje delujejo v tem območju in tako poskrbijo za lastno daljšo življenjsko dobo.
Kako pa baterijo avta najbolje polniti?
Vsako noč, oz. sproti, ko parkiraš (doma), ali bolj po sistemu - čim bolj sprazniti in čim bolj napolniti?
Torej, če to prevedem na baterijo električnega avta, je najbolje da ga ne spustiš pod 20 %. To je dobro tudi iz psihološkega vidika, saj na merilniku ne vidiš dvomestnih cifer dosega, ki znaji nekatere prestrašiti, češ, ostal bom brez...
Po drugi strani pa bi bilo dobro izključiti polnjenje, ko baterija doseže 80 %. Na domači polnilnici, se to hitro pozabi. Na javnih pa ne, saj po tem odstotku moč polnjenja krepko pade, zato je že zaradi čakanja smiselno izklopiti in se odpeljati.
Tesla ima denimo možnost nastavljanja omejitve, to lahko nastaviš recimo na 80 % in ti napolni le do tja. Tako poskrbiš za baterijo. V časih, ko se je polnjenje obračunavalo le na čas (danes je kombinacija časa in pretoka), pa je bilo oziroma še vedno je tudi stroškovno učinkoviti.