2 uri
Test BMW M4 competition M xdrive cabrio – najbolj vznemirljiv stranski produkt elektrifikacije
2 uri
Najbolj brani članki danes
2 uri
Nagrada Financ za posebne gospodarske dosežke v roke Davorina Kračuna 1
3 ure
Analiza Velimirja Boleta: Imamo gospodarski predah ali začetek zatona? 1
4 ure
Sporočilo za tradicionalne banke: ko je komitent enkrat na digitalu, poti nazaj več ni 1
5 ur
Ste med bančnimi »izbrisanci«? Na kaj je treba biti pozoren pri uveljavljanju odškodninskih zahtevkov?
6 ur
Hubert Kosler, Yaskawa: Slabost naše države je progresivna obdavčitev plač 3
6 ur
Grieveson: Če bi bil danes v Pragi ali Budimpešti, bi bil bolj zaskrbljen 2
7 ur
Tomaž Vesel se vrača v Salomon: po treh mesecih spet imenovan za prokurista
7 ur
Globalni trendi v spletni trgovini: kako lahko Slovenija okrepi svoj položaj na svetovnem trgu? 1
7 ur
Ali montažne hiše res trajajo samo 60 let?
8 ur
Thyssen Krupp z dobro milijardo neto izgube: oslabitve v jeklarskem delu
8 ur
Centralna banka: dragi Nemci, pripravite se spet na višjo inflacijo
8 ur
Slovenske banke do konca septembra: skoraj milijarda dobička pred davki 2
9 ur
Prva obletnica strahovlade v Rdečem morju in tisoč dni vojne v Ukrajini: kako se spreminja mednarodna trgovina 2
9 ur
Top službe – OLAF, Petrol, Sava Re, Samsung, Juicy Marbles, NLB, 2TDK ...
9 ur
Ministrstvo s slabimi štirimi milijoni za naložbe v učinkovito rabo dušikovih gnojil
10 ur
Nestle v dodatno nižanje stroškov in v odcepitev divizije za vodo
10 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
11 ur
FT: EU bo od kitajskih podjetij zahtevala prenose tehnologije

Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek Tesla prihaja v Ljubljano

Strani: 1

anon-468501 sporočil: 192
[#2859482] 30.07.20 23:27
Odgovori   +    31
Zakaj toliko člankov o električnih avtomobilih, ki jih ne kupi skoraj nihče? Še električnih skirojev se verjetno proda več, pa o njih ni toliko člankov. Slovenci smo realni. Prvič so električni avtomobili dragi, drugič pa te bo gotovo en ponudnik elektrike oskubil, da boš na slabšem, kot z dizlom.
bigl sporočil: 18.363
[#2859507] 31.07.20 07:51
Odgovori   +    11
V bistvu bi moral priti v Maribor, če želi po njegovi poti. Zagotovo je bil Tesla v Mariboru in v Grazu, za Ljubljano pa nisem prepričan. Lep dan.
FIN223552 sporočil: 1.136
[#2859542] 31.07.20 10:01
Odgovori   +    1
Ga bodo stražili gasilci?
ogo sporočil: 3.087
[#2859545] 31.07.20 10:10 · odgovor na: anon-468501 (#2859482)
Odgovori   +    26
Zadnja sprememba: ogo 31.07.2020 10:12
[amaroki]
Zakaj toliko člankov o električnih avtomobilih, ki jih ne kupi skoraj nihče? Še električnih skirojev se verjetno proda več, pa o njih ni toliko člankov. Slovenci smo realni. Prvič so električni avtomobili dragi, drugič pa te bo gotovo en ponudnik elektrike oskubil, da boš na slabšem, kot z dizlom.
Klasičen slovenceljski negativistični pristop.
Nič se ne da, se ne more, nove tehnologije so v riti, nam parni stroj dela super, od strica radio na elektronke dela fantastično, med tem, ko mi je nov Sony s software defined radio sprejemnikom v riti, ...

Zato pa nismo nova Švica in nas še Slovaki šišajo po levi ...

Svet gre naprej in najhujše so ovire v naših glavah.
comteo sporočil: 664
[#2859572] 31.07.20 11:34 · odgovor na: anon-468501 (#2859482)
Odgovori   +    5
Ne razumem vprašanja.
Električni avti v Sloveniji so cenejši kot naftni (že sama cena, če računamo kredit z obrestni vred je nižja), a če dodamo stroške cestnine, servisov in goriva se nič drugega niti ne splača.
95% ljudi, ki jih poznam ali ima električni avto ali ga načrtuje, izbira, razmišlja.... ()ker vidijo primere v živo).
Omrežje sploh ni problemn, ker se večina polni čez noč (motiv je cena energije in omrežnine) , a energije čez noč itak imamo dovolj.
1.000.000 električnih avtov krat 40 km dnevno (nadpovprečna uporaba) je zgolj 6 GWh dnevno, kar je le 20% trenutne porabe. In to večinoma čez noč, ko je in omrežje neobremenjeno in energije preveč.
Sploh ne razumem, kje vidite težave????
comteo sporočil: 664
[#2859575] 31.07.20 11:39 · odgovor na: FIN223552 (#2859542)
Odgovori   +    9
Moram vas obvestiti, da je možnost, da se vžge naftni avto ca 5 krat večja, kot da se vžge baterijski avto. V Nemčiji vsak dan izgori povprečno 60 naftnih avtov. Ko enkrat na par let (glede na število vozil podpovprečno) zagori kak električni je to cca 30 dni v vseh časopisih? ZAkaj? Atraktivna novica ali plačuje naftni lobi?
Ko na Švedskem zagori garaža in 400 avtomobilov na letališčui je prvo osumljen električni. Vsi mediji o tem pišejo... ČEz 14 dni da policija obvestilo, da je začel goreti dizel PEugeot - tega ni nikjer v medijih. Vam to ni nič čudno?
Polo83 sporočil: 1.211
[#2859607] 31.07.20 13:43 · odgovor na: ogo (#2859545)
Odgovori   +    11
čisto prav je komentiral, kamorkoli pogledaš članki o električnih avtih, na cesti pa nikjer nobenega, tisti ki jih imajo zelo nezadovoljni (posamezniki kot podjetja)tudi prav je ocenil da nas bodo elektri in država lupili enako kot petrol in država...uspešni slovaki z dobrimi avtomobili so večinoma slovenski mutibariči, zakaj nismo švica bi pa se dalo na široko debatirat, za začetek mogoče preberi Grobovška...
anon-485444 sporočil: 1.924
[#2859639] 31.07.20 15:09 · odgovor na: comteo (#2859572)
Odgovori   +    7
[comteo]
Električni avti v Sloveniji ... Sploh ne razumem, kje vidite težave????
Kupcem električnih avtov ne bo všeč cena reciklaže baterij, ko avto postane star in za odpad, ali pa se zgodi tole:

"Tesla je pripadala Avstrijcu Dominiku Freymuthu, ki je v začetku letošnjega oktobra na cesti med Walchseejem in Kossnom na severnem Tirolskem doživel hudo nesrečo. Gasilci so pogasili ogenj in razbitino postavili v poseben z vodo hlajeni zabojnik (11 tisoč litrov vode), kar je sicer lahko standarden postopek pri gašenju električnih avtomobilov. Tam je tesla stala tri dni in se glede na predpisani postopek ustrezno ohladila. Freymuth je želel nato reciklirati svoj avtomobil, nihče pa ga ni želel sprejeti. Čeprav ima Tesla v Avstriji izbrane ponudnike za reciklažo razbitih avtomobilov, ti po njihovih besedah niso imeli dovoljenja za delo s 600 kilogramov težkimi litij-ionskimi baterijami." siol.net/avtomoto/no...deo-512492

Poleg tega je popravilo aluminijaste karoserije zelo drago.

"Neki kupec tesle model S 85, je ugotovil, da je njegovo 90 tisoč evrov vredno vozilo zaradi, na videz, majhne poškodbe ocenjeno na ekonomsko totalko. Tesla model S, je imela poškodovan zadnji blatnik, leva potniška vrata, preluknjane pnevmatike in poškodovana platišča. Pri zavarovalnici so ocenili, da je cena popravila skupaj z davkom 30 tisoč evrov (10 tisoč evrov so stali rezervni deli in neverjetnih 20 tisoč evrov delo s popravili)." www.zurnal24.si/avto...lka-284695
fverdi sporočil: 422
[#2859701] 31.07.20 22:09 · odgovor na: (#2859635)
Odgovori   +    9
Točno tako, tistim sanjačem o električnih avtomobilih naj dodam tudi še jaz tole. Glavni problemi pri avtoelektrifikaciji so 3-je:
- nezrelost tehnologije v marketinškem smislu saj vsaka nova tehnologija potrebuje vsaj 10 let da prične prihajati v vsakdanjo prakso in se poveča obseg tovrstne ekonomije, kar povzroči padec cen in poveča sprejemljivost in razširjenost te nove tehnologije
- v primeru električnih avtomobilov se pojavi dodatni problem povečanja potreb po električni energiji. Kakorkoli obračate potrebujemo 14000GWh nove el. energije letno, če bi želeli furati vseh 1.5 milj vozil v SLO na štrom, kar pomeni da moramo zaceglati dve novi jedrski elektrarni
- zgornje povečanje potreb po el energiji pomeni 100% nadgradnjo el omrežja v SLO kjer je investicijska vrednost na palec ocenjena na 5Milijard EUR. Ko država nima niti za burek, me močno zanima iz katerega planeta nam bodo vesoljci poslali ta denar.

Ok, tiste goreče fane elektrifikacije naj napotim v najbližjo prodajalno koles, kjer dobite spodobno električno kolo za ca 2000 EUR in se lahko potem tistih povprečnih 50km dnevno lahko pripeljete v službo in nazaj. Ja elektrifikacije se bo res enkrat zgodila, vendar cifre ne bodo takšne kot jih trenutno zagovarja grüne Evropa, ampak bo elektrifikacije našla mesto najprej v javnem prometu (avtobusi, vlaki, ...), potem v tovornem prometu, ...in šele nazadnje v osebnem potniškem prometu. LP, F
comteo sporočil: 664
[#2859906] 02.08.20 19:06 · odgovor na: (#2859635)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: comteo 02.08.2020 19:07

Pride 1.150.000 avtov okoli 12 GWh dnevno. Na letni ravni je to recimo 4000 GWh. SLO letno proizvede 14000 GWh. Ravno za še eno jedrsko.

Po katerem to obračunu??
Električni avto porabi povprečno 15 kWh na 100km. Večina manj.
40 km po 15 kWh /100km je 6 kWh dnevno.... milijon avtov = 6 GWh dnevno.
Od kje vam izračun?

Tole je še po drugi poti preračunano upoštevaje letno rabo tekočih goriv v SLO:
V SLO za cestni promet porabimo 4 TWh eksergije (20 TWh entalpije v tekočih gorivih, sledi iz 1750 ktoe porabe v SLO).
Se pravi, za celotni cestni promet rabimo 4 TWh elektrike na leto. Dobimo enako kot zgoraj.

Ja še ena jedrska (za promet) in bi šlo. Se pravi, da rabimo 2 JE.
NE morete razumeti, da naftni avto porabi cca 15% nafte za premikanje a raziko za ogrevanje atmosfere? (seveda boste oponirali, da je izkoristek topotnega stroja 30%, ampak to pri 60 na uro, pri ogreti mašini v najvišji prestavi... V realnosti pa med 10% in 15%)....
NE morete računati porabo po naftnih izračunih za elektriko, ki izkoristi več kot 85% energije iz elektrarne.
Smešite se.
comteo sporočil: 664
[#2859907] 02.08.20 19:12 · odgovor na: (#2859635)
Odgovori   +    1

Pride 1.150.000 avtov okoli 12 GWh dnevno. Na letni ravni je to recimo 4000 GWh. SLO letno proizvede 14000 GWh. Ravno za še eno jedrsko.


Jedersko pa sploh ne.
Jederska proizvaja cel dan, a električni avti se polnijo čez noč.
Kam bomo z energijo jedrske energije, ko jo ne rabmo?
Že zdaj plačujemo avstrijcem, da jo vzamejo (ko je nižja poraba - negativna cena).
Ne razumete, da v omrežju mora biti ravnovesje. Vedno sta poraba in proizvodnja enaki. In ravno tukaj pridejo električni avti prav - ker se polnijo, ko je energije preveč. In se ne polnijo, ko je energije premalo (vzvod je seveda cena - doma plačujem nočni tok 1 cent za kWh a dnevni 10 centov za kWh - morete si misliti, da se avto od 6 do 22 sploh nikoli ne polni?).



Tole je še po drugi poti preračunano upoštevaje letno rabo tekočih goriv v SLO:
V SLO za cestni promet porabimo 4 TWh eksergije (20 TWh entalpije v tekočih gorivih, sledi iz 1750 ktoe porabe v SLO).
Se pravi, za celotni cestni promet rabimo 4 TWh elektrike na leto. Dobimo enako kot zgoraj.
Osnovna matematika: poraba vozila na 100km krat 1.150.000 avtomobilov. To je prezahtevno, pa računate drugače?
Energije je DANES cca 6 GWh vsak dan preveč. Samo v nepravem času. Oziroma v pravem času za baterije avtombilov.
comteo sporočil: 664
[#2859911] 02.08.20 19:17 · odgovor na: anon-485444 (#2859639)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: comteo 02.08.2020 19:19
[aimon]
> [comteo]
> Električni avti v Sloveniji ... Sploh ne razumem, kje vidite težave????

Kupcem električnih avtov ne bo všeč cena reciklaže baterij, ko avto postane star in za odpad, ali pa se zgodi tole:
Kje ste slišali, da bi se baterija reciklirala? Litisjka baterija iz avtomobila?
Iz vsakega razbitega avta se proda v največ eni uri.
Ko po 1500 do 2000 ciklih (za našo Kono prevoženih 600.000 km), bo kapaciteta padla za 20%. Torej avtonomija ne bo več 480 km, ampak le 380 km....?? NEuporaben avto?
OK, če žeim novo baterijo, staro takoj kupi lastnik solarne elektrarne (ali podjetje ki se s tem ukvarja, prozvajalec), ker baterija še naslednjih 20 do 30 let dela odlično kot hranilnik energije. Po cca 40 letih (!!!!) se 18650 celice lahko razmotajo, obnovi se premaz in imamo nove baterije. Od kje vlečete takšne nesmisle????
comteo sporočil: 664
[#2859913] 02.08.20 19:25 · odgovor na: Polo83 (#2859607)
Odgovori   +    1
Zadnja sprememba: comteo 02.08.2020 19:26
[Polo83]
čisto prav je komentiral, kamorkoli pogledaš članki o električnih avtih, na cesti pa nikjer nobenega, tisti ki jih imajo zelo nezadovoljni (posamezniki kot podjetja)tudi prav je ocenil da nas bodo elektri in država lupili enako kot petrol in država...
Slučajno poznam med 150 in 200 lastnikov električnih avtomobilov (družina, prijatelji, društvo, stranke....) in slučajno vsi več kot zadovoljni. Nobenega ne poznam, ki bi se odločil, da bi naslednji avto kupil na nafto (a poznam jih veliko, ki jim bo naslednji električni.
Kje vi živite? V kateri državi?
Moja družina (5 članska) ima registrirana 3 avtomobila (Leaf, eGOlf in Kona). In en štirikolesnik. Vse električno.
Stanujemo v bloku. V Mariboru.
Ja, v službi vozim kombija. Električnega. Letnik 2013. Nissan.
V širšem krogu družine ali prijateljev, če kdo nima električni avto, razmišlja o tem.

PRvo je poceni. Rabiš cca 0€ prihrankov in dobiš kredit brez pologa pri EKO skladu. Stroški so minimalni v primerjavi z naftnimi, a vožnja glede dinamike neprimerljiva. NE moraš več nazaj v lene ICE avte. Ne gre, ko enkrat poskusiš.
comteo sporočil: 664
[#2860251] 04.08.20 20:32 · odgovor na: (#2860012)
Odgovori   +    0
Re-uporaba avto baterije ni recklaža. Gre za enkratni cikel, ki je predvidoma možen na utility ravni (ni za doma - ker je nevarnost (samo)vžiga stare baterije prevelika).
Hahahah... Lavrič (www.facebook.com/dej...0533040861 ) iam doma ogromne zalogovnike. Od rabljenih baterij. Iz računalnikov, igrač.... Strašna nevarnost samovžiga :-D


Ko se ta dodatni ciklel izteče verjetno ne bo hud probem reciklirati materialov, saj utegne takrat biti že bottleneck ponudbe deviških materialov in tehnologija razdelana.
Kapaciteta avto baterije pada ca. 3% letno, ...če je uporabe veliko do 5%. Jasno, da proizvajalec na začetku nekaj kapacitete beterije (tudi 25%) rezervira za potrebe kompenzacije tega padca. Plitko cikliranje baterije tudi pomaga znižati ciklično izgubo kakpacitete skoraj na nič in ostane samo "koledarsko staranje" 3% letno, ki pa je od ciklov neodvisno. Težko, da bo kaka več kot 20 let stara Li baterija še ekonomsko uporabna.
NOvi toyota kombi ponuja 1.000.000 km garancije, da ne bo kapaciteta padla pod 70%. velika je 75 kWh netto. Plitko polnjenje (10 - 90%) pomaga, da je življeska doba res ogromna. AMpak, ko ima baterija 70% (po miijon km) ima namesto 75 kWh le 50 kWh... kar je za eno hišo dovolj za teden dni. POdatki proizvajalcev kažejo, da je po 30 letih uporabe kapaciteta še vsaj 30% - dovolj za domačo in mrežno uporabo.

Male sončne elektrarne se bodo postopoma ukinile, ker so izjemno nerentabilne na družbeni ravni - so čista neto izguba (nikoli ne povrnejo vložene energije).
Seveda ste upoštevali nenehni padec cen solarnih elektrarn ? :-D
Nemci so to že pogruntali in že odločili, da bodo sončne elektrarne samo še velike s strani velikih podjetij - a je pritisk zelene javnosti prevelik in so morali to sicer že dozorelo odločitev še malce odriniti v prihodnost. Vsekakor pa bodo male sončne elektrarne ovirali administrativno tako, da bodo morale postopoma nosti vedno več strškov, ki jih take elektrarnice povzroče omrežju.
Soalrna elektrarna proizvaja čez dan. Ko je največje povpraševanje po energiji. ZAto so najbolj koristne. Ker proizvajajo lokalno (manj obremenjujejo omrežje) blizu porabnika in to takrat, ko največ rabimo.

To pomeni, da bodo postopoma lastniki PV plačali omrežju več, kot bo omrežje plačalo njemu.

Porabiš lokalno in ne plačuješ nič omrežju....

Taka slika tudi odraža dejasnko stroškovno sliko. PV (če ga je veliko) proizvaja elektrijo, ko je presežna ponudba (opoldne) in ta ni potemtakem vredna nič.

ČEz noč ni vredna nič. JAz plačujem čez noč 1 cent za kWh, a čez dan 10 centov kWh.... Sonce proizvaja čez dan. Malo ste se pogubili :-)

Težave za omrežje pa so znatne od kompenzacije časovnnega zamikanja, do porivanja elektrike v omrežja sosednjih držav in na koncu hranilniki.

To pa je pozitivno. Na Danskem piha - pri nas poceni energija. Mi imamo veliko vode, izvažamo... Celovito evropsko omrežje vpliva na znižanje cen in stabilnost sistema.
comteo sporočil: 664
[#2860253] 04.08.20 20:40 · odgovor na: (#2859980)
Odgovori   +    0
Te pa dajte iz vaših izkušenj povedati, kolk porabi električni avto? :-D ....
Upravljam 250 polnilnic v Sloveniji in vsako sekudno imam podatke iz MID certificiranih števcev za vsako polnjenje. Torej BRUTO poraba energije z vsemi izgubami. Trenutno povprečje je nekje 13,5 kWh na 100 km od celotnega električnega voznega parka...
MAnjša vozila porabijo cca 10 kWh... srednja tam 12 -13... Tesla 3 cca 20 do 15... Tesla S pa med 20 in 25....e Tron tam 20 do 30... V povprečni vožnji trenutno.

Vask elektrini avto lahko porabi več, le divjate nad cestno dovoljeno hitrostjo. Ampak, ri naši Koni, če želiš po regionalni ali mestni cesti (80% porabe v SLO), porabiti 15 kWh, mora biti nori dirkač... Po avto cesti pa je naporno voziti tako hitro, da je poraba 20 kWh... To so pač dejstva.

Strani: 1