Zasebnost

Strani: 1

FIN-379669 sporočil: 8.244
[#2815225] 04.02.20 20:44
Odgovori   +    7
Zadnja sprememba: FIN-379669 04.02.2020 20:46
Včasih pozabljamo, da je največja na svetu japonska Toyota.

Vsi govorijo o Tesli, ampak Toyota je za moje pojme še 10 let spredaj od Tesle. (Toyota resno dela na različnih tehnologijah, in kaže, da bo tudi H-cells resna zgodba. We'll see.)

Tudi po mojih starih ocenah (sem pa neskromen tle?) je bilo predvideno, da bo hibrid passe nekje okoli leta 2038 (kot prodaja novih).

Zna se zgoditi - zaradi samega razvoja dogodkov - da bo passe že leta 2035.

Torej Angleži se niso kaj prida zmotili.

Vprašanje pa je, kaj bo z UK avtoindustrijo, sedaj ko ni več del EU. Menim, da bo od nje, razen nekaj prestižnih znamk, ostalo bore malo, razen če...

Po domače: UK je predraga in po brexitu bo še dražja za postavitev tovarne, razen če ne bo država UK subvencionirala tovarno tam kot mi Revoz, npr..

Industrija v UK zame nasploh nima svetle bodočnosti, razen če ne bo na subvencijah. In kar je bilo prej drago, bo sedaj na drugi strani premice še dražje.

Bo pa Tesla sedaj napadel UK z vsemi močmi. To pa je za pričakovati... (čakam dan, da Johnson najavi: Tesla prihaja v UK, izročamo mu zemljišče za 1 funt... in zmagoslavno bodo dvignili roke. Zmagali smo... no, ja... potem pa pride realnost... ki jo - na premici - vedno plača davkoplačevalec.)

(Draga bo ta preobrazba v EKO. Sve se, prije ili poslije, plati.)
ogo sporočil: 3.087
[#2815228] 04.02.20 21:05 · odgovor na: FIN-379669 (#2815225)
Odgovori   +    5
Vodik namesto baterije je tepež mrtvega konja. Že proizvodnja je trenutno v glavnem iz naftnih derivatov z obilico CO2 emisij in enormno visokimi stroški. Torej že na začetku poti vodika so zajebani problemi.

Toyota pa vedno dela vzporedno na več tehnologijah in nikoli ne stavi na enega konja.

Pri čistih električarjih so umirjeni samo zato, ker ne verjamejo, da je trenutna tehnologija baterij dovolj dobra za množično prodajo. Čakajo na spodobno tehnologijo baterij. Trenutno veliko stavijo na razvoj solid state baterij, vendar tudi jasno povedo, da do vključno 2025 večjega premika ne pričakujejo.

Za niše pa že imajo par električnih vozil. K nam pa letos prihaja električni Lexus UX. V Ameriki so pa imeli naprodaj električni RAV4 že 20 plus let nazaj.
Ampak to so vse niše za bogate geeke, top 1% populacije z preveč denarja pod palcem. Za rajo bo cena morala biti razpolovljena, uporabnost in domet pa podvojena.
pobalin sporočil: 14.456
[#2815229] 04.02.20 21:10
Odgovori   +    1
Ob tem je treba omeniti še, kako Brexitanci davčno spodbujajo prodajo EV za službena vozila.
The electric car revolution is poised to hit the UK this year, but not because of purchase grants, green-shaming or European Union regulations. Instead, the expected sales boom is set to be driven largely by a change to company car tax regulations.
After the upcoming changes were announced in July 2019, sales of EVs doubled in the second half of the year compared with the first half, according to figures from the Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT). Business lease firm Alphabet reported a 165% rise in orders for plug-in vehicles.
www.autocar.co.uk/ca...sales-boom
anon-299030 sporočil: 1.227
[#2815238] 04.02.20 22:40
Odgovori   +    14
angleška vlada je bržkone sprejela te ukrepe po posvetu s svojimi avtomobilskimi proizvajalci (pred novim letom sem bral članek o patentu nekega angleškega vojaškega inženirja, ki naj bi izumil super baterijo in je že prodal patent angleškemu podjetju), medtem ko v EU le zajebavajo kupce: najprej spodbujajo dizle, ko jih je dovolj, udarijo s prepovedmi, višjimi cenami in raznimi dodatki. Potem se stvar obrne in so bencinarji osovraženi. Podobno bo s hibridi in el. avti: EU bo že iznašla način, kako svoje lastne državljane obrati do kosti! Poglejte samo el. skiroje? Naenkrat niso dovoljeni, nimamo predpisov zanje itd.., pa čeprav najbrž prihranijo škodljiva goriva in to ni povšeči EU oblastnikom in njihovim lokalnim podrepnikom (naši se tu še posebej izkazujejo). Da so nevarni? Da, ampak tudi na smučanju se ubijejo, pa vtičnice za 230V so prav tako smrtno nevarne. Jih bomo ukinili? Kaj bo šele, ko bodo leteči avtomobili? Pa leteči skiroji in vespe? So nevarni samo uzato, ker nič ne prispevajo v davčne blagajne!
Preprosto; vse kar osvobaja posameznika pred vladno drhaljo, bodo poskušali prepovedati, otrošariniti, obdavčiti itd..
Kje je revolucija ali "kmečki" upor zoper takšno gospodo?

Hibridi so pravzaprav otrok posiljene ženske: so le zato, da ugodijo administrativnim zahtevam EU, da se računa neko povprečje potvorjenih ali izmišljenih rezultatov (vsi nemški koncerni v aferah), pa čeprav so grdi s tistimi cuclji (kabli), nepraktični (ob slabem vremenu boš z dežnikom skakal okrog avta, odpiral prtljažnik, ven vlekel kable in jih nategoval to vtičnice; po parkiranju pa spet obratni postopek - res bedasto!). In v zeleni Sloveniji so med prvimi že pričeli dražiti napajanje takšnih avtov!

Že pred leti je nek medij prinesel vest, da Boeing 747 ob vzletu izpusti toliko plinov kot 80.000 (osemdesettisoč!) VW hroščev, pa se nihče ne vznemirja!!?? Preračunano en sam posran avion zastrupi več kot celodnevna migracija bencinarjev in dizlov v okolici LJ. Koliko dnevno jih leti iz LJ? Da o ladjah, največjih onesnaževalcih ne govorimo - kurijo najbolj umazano nafto. a na krave so pa že pozabili? Govedoreja je bila pred leti na tnalu kot eden največjih CO2 onesnaževalcev, danes se pa sploh ne omenja?

Iz dostojanstvenega človeka so uspeli narediti sužnje, kriplje, ki se ne zmorejo več upirati, resignirano sprejemajo vse kar jim razni levaki predpišejo.
bpusnik sporočil: 1.123
[#2815264] 05.02.20 08:13
Odgovori   +    6
Še vedno mi ni jasno, kdo bo v 10 letih zagotovil dovolj električne energije in polnilnic, sploh za blokovska naselja. Kdo in kako bo pokrival večerne špice porabe elektrike, ko se bo večina priklopila na omrežje? V 10 lethi se bodo prenovila, ojačala vsa omrežja? Ja pa jade.
anon-116402 sporočil: 4.340
[#2815272] 05.02.20 09:05 · odgovor na: ogo (#2815228)
Odgovori   +    1
[ogo]
Vodik namesto baterije je tepež mrtvega konja. Že proizvodnja je trenutno v glavnem iz naftnih derivatov z obilico CO2 emisij in enormno visokimi stroški. Torej že na začetku poti vodika so zajebani problemi.

Toyota pa vedno dela vzporedno na več tehnologijah in nikoli ne stavi na enega konja.

Pri čistih električarjih so umirjeni samo zato, ker ne verjamejo, da je trenutna tehnologija baterij dovolj dobra za množično prodajo. Čakajo na spodobno tehnologijo baterij. Trenutno veliko stavijo na razvoj solid state baterij, vendar tudi jasno povedo, da do vključno 2025 večjega premika ne pričakujejo.

Za niše pa že imajo par električnih vozil. K nam pa letos prihaja električni Lexus UX. V Ameriki so pa imeli naprodaj električni RAV4 že 20 plus let nazaj.
Ampak to so vse niše za bogate geeke, top 1% populacije z preveč denarja pod palcem. Za rajo bo cena morala biti razpolovljena, uporabnost in domet pa podvojena.
Toyota je tudi za moje pojme najbolj racionalen proizvajalec avtomobilov. Prvi so množično uvedli hibride, ki nikakor niso napačna stvar za svoj namen (seveda ne za relacijske vožnje, za mesto pa vsekakor so dobra stvar). Niso podlegli maniji downsizinga, pač pa so razvijali visoko-kubaturne motorje z Atkinsonovim ciklom. Dizle so ponudili silom prilike. Kot alternativo pa razvijajo tako EV kot vodikove avte, nobenega pa ne silijo v množično proizvodnjo, ker še ni čas za to.

EV verjetno bo pravi odgovor, problem pa niso baterije, pač pa viri elektrike, električno omrežje in dostop do stratežkih surovin. Nič od tega ni v rokah proizvajalcev avtomobilov. OK, mogoče deloma dostop do stratežkih surovin, pa še tu bo morala kaj reči država, ker trg (avtomobilski proizvajalci) pač ne bo odpravil suženjskega otroškega dela v rudnikih kobalta.
anon-116402 sporočil: 4.340
[#2815273] 05.02.20 09:10 · odgovor na: anon-299030 (#2815238)
Odgovori   +    0
[Troublemaker]
angleška vlada je bržkone sprejela te ukrepe po posvetu s svojimi avtomobilskimi proizvajalci (pred novim letom sem bral članek o patentu nekega angleškega vojaškega inženirja, ki naj bi izumil super baterijo in je že prodal patent angleškemu podjetju), medtem ko v EU le zajebavajo kupce: najprej spodbujajo dizle, ko jih je dovolj, udarijo s prepovedmi, višjimi cenami in raznimi dodatki. Potem se stvar obrne in so bencinarji osovraženi. Podobno bo s hibridi in el. avti: EU bo že iznašla način, kako svoje lastne državljane obrati do kosti! Poglejte samo el. skiroje? Naenkrat niso dovoljeni, nimamo predpisov zanje itd.., pa čeprav najbrž prihranijo škodljiva goriva in to ni povšeči EU oblastnikom in njihovim lokalnim podrepnikom (naši se tu še posebej izkazujejo). Da so nevarni? Da, ampak tudi na smučanju se ubijejo, pa vtičnice za 230V so prav tako smrtno nevarne. Jih bomo ukinili? Kaj bo šele, ko bodo leteči avtomobili? Pa leteči skiroji in vespe? So nevarni samo uzato, ker nič ne prispevajo v davčne blagajne!
Preprosto; vse kar osvobaja posameznika pred vladno drhaljo, bodo poskušali prepovedati, otrošariniti, obdavčiti itd..
Kje je revolucija ali "kmečki" upor zoper takšno gospodo?

Hibridi so pravzaprav otrok posiljene ženske: so le zato, da ugodijo administrativnim zahtevam EU, da se računa neko povprečje potvorjenih ali izmišljenih rezultatov (vsi nemški koncerni v aferah), pa čeprav so grdi s tistimi cuclji (kabli), nepraktični (ob slabem vremenu boš z dežnikom skakal okrog avta, odpiral prtljažnik, ven vlekel kable in jih nategoval to vtičnice; po parkiranju pa spet obratni postopek - res bedasto!). In v zeleni Sloveniji so med prvimi že pričeli dražiti napajanje takšnih avtov!
Ti mešaš hibride in priključne hibride.

Že pred leti je nek medij prinesel vest, da Boeing 747 ob vzletu izpusti toliko plinov kot 80.000 (osemdesettisoč!) VW hroščev, pa se nihče ne vznemirja!!?? Preračunano en sam posran avion zastrupi več kot celodnevna migracija bencinarjev in dizlov v okolici LJ. Koliko dnevno jih leti iz LJ? Da o ladjah, največjih onesnaževalcih ne govorimo - kurijo najbolj umazano nafto. a na krave so pa že pozabili? Govedoreja je bila pred leti na tnalu kot eden največjih CO2 onesnaževalcev, danes se pa sploh ne omenja?
80000 hroščev na koliko km? Sicer pa vemo, da je avtomobilski promet samo eden od pomembnih virov CO2, pa CO2 samo eden od petih pomembnih toplogrednih plinov. Vemo tudi, da okoljski dušebrižniki veselo letajo naokoli po konferencah, se vozijo z električnimi avti in najemajo varnostnike, ki se vozijo ICE avti, pa vsi pijejo ustekleničeno vodo, pa ...
anon-299030 sporočil: 1.227
[#2815281] 05.02.20 10:10 · odgovor na: anon-116402 (#2815273)
Odgovori   +    0
Dobro ločim hibride in priključne hibride, ker dobro spremljam avtomob. ind. in vse dogodke. Včasih pač napišeš bolj jedrnato, ker upaš da ljudje bodo razumeli prav.
Če prebereš kakšen test ali primerjavo klasik v hibrid, potem se testnim voznikom postavlja vprašanje: je smiseln nakup hibrida, ki poleg blagega prihranka prinese tudi bolj zahtevno tehnologijo, več vzdrževanja, na koncu poti hibrida tudi zahtevnejša reciklaža. Da spomnim samo na reševanje goreče Tesle, mislim da v Avstriji, ko naj bi jo zaradi možnosti kasnejšega samovžiga celo potopili v rezervar z vodo. Halooooo! To nič ne stane in nič ne prispeva k dodatnemu onasneževanju? Če nič drugega ne, vse to poveča porabo VODE. pa zahteva dodatno drago opremo gasilcev v vsaki vasi!

Na drugi komentar, mislim da je šlo za izpuste ob vžigu - torej zagon avta (ki je najbolj onesnažen) ter vzlet jumbo-ta.

Pa lep dan še naprej.
anon-116402 sporočil: 4.340
[#2815290] 05.02.20 10:58 · odgovor na: anon-299030 (#2815281)
Odgovori   +    0
[Troublemaker]
Dobro ločim hibride in priključne hibride, ker dobro spremljam avtomob. ind. in vse dogodke. Včasih pač napišeš bolj jedrnato, ker upaš da ljudje bodo razumeli prav.
OK, sprejmem in jemljem komentar/obtožbo nazaj.
Če prebereš kakšen test ali primerjavo klasik v hibrid, potem se testnim voznikom postavlja vprašanje: je smiseln nakup hibrida, ki poleg blagega prihranka prinese tudi bolj zahtevno tehnologijo, več vzdrževanja, na koncu poti hibrida tudi zahtevnejša reciklaža.
Določena stopnja hibridizacije je gotovo smiselna za vse uporabnike. Recimo mild hibrid, ki ima malo močnejši starter in močnejši akumulator, ti lahko pomaga pri pospeških in deloma regenerira energijo pri zaviranju, pa ne pomeni praktično nikakršne komplikacije. Ostali hibridi pa ... ne vem. Je pa treba vedeti, da so hibridi bolj ali manj na začetku razvoja, tako da bi verjetno precej težav rešili, če bi se vanje investiralo. Težko pa rečem koliko in za kakšno ceno.
Da spomnim samo na reševanje goreče Tesle, mislim da v Avstriji, ko naj bi jo zaradi možnosti kasnejšega samovžiga celo potopili v rezervar z vodo. Halooooo! To nič ne stane in nič ne prispeva k dodatnemu onasneževanju? Če nič drugega ne, vse to poveča porabo VODE. pa zahteva dodatno drago opremo gasilcev v vsaki vasi!
Ja se strinjam, da elektrifikacija prinaša dodatne probleme. Ampak spet - navadnega hibrida lahko narediš z malo večjim kvalitetnim svinčevim akumulatorjem. LAhko pa seveda poljubno kompliciraš...

Na drugi komentar, mislim da je šlo za izpuste ob vžigu - torej zagon avta (ki je najbolj onesnažen) ter vzlet jumbo-ta.
Glede CO2-ja ni zagon noben poseben problem, je pa glede produktov nepopolnega zgorevanja in glede produktov zgorevanja olja. Oboje je okoljski problem, vendar ni sveti gral ekoteroristov.

Pa lep dan še naprej.
sonce1313 sporočil: 376
[#2815531] 06.02.20 10:04
Odgovori   +    0
Normalno, če si EU, SLO in še kdo zastavlja visoke cilje, bo hkrati poskrbel za komplet obnovitev elektro omrežja, tudi polovica vseh parkirišč v SLO vsaj šuko vtičnico, kar je dovolj za ponoči v 10 urah polnjenja za 90% voznikov. Saj železnice in veliko tudi infrastrukture v bližini tudi komplet prenavljajo pa ni tako enostaven in poceni projekt, pa še 2. tir.
Ni nobene potrebe čakati do 2035, lahko že 2030 zaključimo z nafto, povsem odvisno od nas, še bolj pa od politike
Cromartie888 sporočil: 32
[#2815762] 07.02.20 11:10
Odgovori   +    2
V RAZMISLEK O E-OBSEDENOSTI:
V službo (oddaljena 8,5 km od doma) in po Ljubljani se v glavnem vozim z mopedom (katere so mimogrede iz ekoloških razlogov že prepovedali) in kolesom, z avtom samo, ko dežuje in je minus. Z avtom (Fiat 500 JTD) hodim v glavnem na izlete, pa tudi kam dlje (turizem) z ženo. Mimogrede ekonomičnih in hitrih JTD-jev več ne delajo - iz ekoloških razlogov, seveda. Avto imam 7 leto in ima 62.000 kilometrov. V tem času sem porabil 3.500 litrov nafte, isto kot moj sosed v hiši vsako zimo.
V službo bi se res dalo voziti tudi z e-avtom, (a se tja v glavnem itak ne vozim, tudi zaradi parkiranja), ne pa na izlete, kaj šele na potovanja, kjer je manj polnilne infrastruktue in, ko si zadaš npr. 500 km na dan.
Nedavno so si tri kolegice izposodile BMW i3 za izlet v Maribor. Izlet je izpadel logistična nočna mora. Cel dan so se namreč ukvarjale le s tem kdaj in kje polniti avto ter kaj med tem početi. In to je bil le Maribor. Mi lahko kdo pove kako bi šel v Beograd? In predvsem v take namene imam avto (in motor, tisti pavi, ne moped).
V službo bi se bil pripravljen voziti tudi s tramvajem, podzemno ali vlakom (takim, ki vozi in ne takim, ki 1 uro stoji vsakih 10 km) ne pa z (mestnim) avtobusom, ki za pot katero opravim z mopedom v 10 minutah porabi več kot eno uro, pa še čakaš ga kot idiot, pelješ se pa kot živina.
Ravno tako nebi šel na noben izlet ali potovanje z avtobusom, niti z avionom, razen seveda v USA. Držim se namreč načela, pot je cilj. Zato se nočem teleportirati na destinacijo z nekim avionom ali trpeti v nekem avtobusu. Poleg vsega sem izrazit individualist (pomisleki glede car sharinga – kako bi gledali na wife sharing?)
Naj omenim, da mi zgoraj opisana (skrajno zmerna) uporaba avtomobila (zelo kompaktnega in izjemno varčnega) prestavlja eno redkih res pravih veselj in motivacij v življenju (ob praktično zanemarljivem co2 odtisu), in tega ravno, ko bom šel v penzijo praktično ne bo več.
Ob vsem tem me jezi tudi dejstvo, da so zaradi co2 emisij ukinili kup malih in praktičnih in/ali hitrih (in polnih užitka) avtomobilov, istočasno se pa proizvajajo novi in novi in večji in večji mestni terenci.
Tako je šel po dvh mesecih iz proizvodnje UP! GTI, po nekaj letih Opel ADAM, Fiat 500 in Pando se dobi le še z anemičnim motorjem (ali pa v super dragi in požrešni ABARTH izvedbi. Po nekaj uvoženih primerkih je Suzuki iz tržišča umaknil novega JIMNYja, verjetno najmanjšega in zato najbolj ekonomičnega pravega (ne mestnega) terenca na svetu.
Med tem na gornjih straneh vsak petek predstavljajo nove in nove ter večje in večje, pa težje in težje t.i. mestne kretence, kjer pa se v ekologijo (ali zdravo razumskost) takšnega početja nihče ne vtika ali, da koga moti.
Nihče se tudi ne vtika v dejstvo da je po en pas na vseh evropskih avtocestah večino časa zaseden z neskončno kolono tovornjakov, z dejstvom, da svetovni ladijski prevoz prispeva več izpustov co2, kot svetovni avtomobilski prevoz, ter da se letalski prevozi neprestano multiplicirajo, pri čemer se npr. na letalsko gorivo sploh ne plačuje niti DDVja, kaj šele eko taksa in co2 kazni.
NAROBE SVET?
Cromartie888 sporočil: 32
[#2815764] 07.02.20 11:24 · odgovor na: anon-299030 (#2815238)
Odgovori   +    0
Ja, se popolnoma stinjam.
Sužnje in kriple.
In pozabil si omeniti prvi rop: uvedba eura. Takrat so šli vsi fizični prihranki na pol! To se sploh nikoli ne omenja.
Cromartie888 sporočil: 32
[#2815790] 07.02.20 14:44 · odgovor na: ogo (#2815228)
Odgovori   +    0
Ogo, vodik ni tepež mrtvega konja. Vodik odpravlja nekaj problemov, ki jih prinašajo baterije. 1. teža: 10 kg vodika nadomesti kakšno pol tonsko baterijo. 2. polnjenje: baterija se polni od 12 ur do slabe ure. Za slabo uro rabimo specializirano polnilnico, ki je preveč sofisticirana, da bi stala na vsakem vogalu. Vodik po drugi strani napolnimo kot bencin in vozimo naprej. Tudi hramba in distribucija vodika je komplicirana, ampak avto je vsaj napolnjen v "realnem času". In še kaj bi se našlo..., med drugim tudi dejstvo, da je BMW že pred leti priredil motor z notranjim izgorevanjem na vodik, pri čemer je z enimi 10 kilami vodika dosegel enih 500 km dosega (popravite me, če se motim). Zakaj je to zanimiv dosežek? Zato ker gorivne celice še niso razvite intudi, ko bojo bodo dajale relativno malo elektrike, kar pomeni, da se bo avto polnil medtem, ko ne bo vozil, ko pa bo, se bo pa spet spraznil. Včasih prehitro - in baterijo bo v bisrvu še mvedno potreboval. Pri BMWjevem poskusu, pa avto ne potrebuje nobene baterije, ker dela na vodik, dasi s slabšim izkoristkom.
Kar se Li-Ion / Li-Po baterij tiče - ali je reciklaža sploh mogoča? Nismo sposobni zreciklirati niti nakupovalnih vrečk, kako bomo na tisoče ton strupenih, požarno nevarnih kemično in strukturno skrajno kompleksno sestavljenih baterij?
Cromartie888 sporočil: 32
[#2815791] 07.02.20 14:58
Odgovori   +    2
V bistvu pa je pri vsem skupaj še en problem: Macron je hotel narediti najbolj pošteno in preprosto potezo na svetu - hotel je uvesti co2 davek na bencin. Tako bi ekonomija hitro pokazala ali je prava pot dizel, bencin, hibrid, elektrika ali pa morda mali avto, kakršne je evropski pristop npr. najprej "zbanal". V roku nekaj dni so se mu zgodili rumeni jopiči, ki razgrajajo že eno leto...
Evropa se sedaj stvari loteva na zelo perfiden način - avtomobile (klasične in dostopne) bodo v bistvu prepovedali. Elelktrični ne bodo zato nič cenejši, niti kaj bolj uporabni. Tako bomo prišli v situacijo, ko bo po l. 2030 nemogoče kupiti poceni avto a'la Panda, pač pa boš moral kupiti kakšno sofisticirano drago veliko in težko zverino (ki bo s pomočjo baterij in tisoč sklopov baje prihranila razliko v co2 - dokler ne boš na odprti cesti...). Normalnih poceni avtov za rajo bo začelo zmanjkovati, ker star električen avto, npr., rabi novo baterijo, ki stane vsaj toliko, kot nova Panda. Baterije se ne bodo nikoli pocenile, ker je glavna cena nj. surovina, ki je itak ni na pretek. Mobilnost za "rajo" se bo vrnila na javni prevoz, noge in kolo. Me zanima kako bodo rumeni jopiči zadovoljni s tem.
Cromartie888 sporočil: 32
[#2815796] 07.02.20 15:26
Odgovori   +    2
In potem je tu še temeljni razlog zakaj je električni avto neuporaben.
Baterija za Zoe stane 7.500 eur. Mesečna najemnina je 70eur. Jaz nikoli za bencin ne porabim več kot 50 eur na mesec. In to samo v zimskih mesecih. Več bi porabil nekdo, ki komuta, npr iz Maribora. Vendar bi bila to pot brez povratka. vesel je namreč, če v Lj. dobi parkirno mesto, kje je še polnilnica. Zato bi se pred med in po službi ukvarjal le s tem, kako naj napolni avto za vrnitev. Kako bi delal mi ni jasno. Njemu bi se splačalo, ni pa izvedljivo. Izvedljivo pa je za tiste, ki se jim ne splača. Izvedljivo neha biti, ko greš na kakšen daljši izlet. greš npr v Portorož. Tam si (kot je znano) vesel, če sploh dobiš pakplac. Ampak avto je treba napolnit. Parkplac mora imeti vtičnico. Adijo sprehod, kava, pica, kopanje... Gremo na lov za vtičnico in slabo vboljo.
Ko govorijo o tem, da bomo morali temeljito spremeniti življenski slog, govorijo o tem, da se bomo v Portorož vozili z avtobusom. Tako ni bilo niti v komunizmu. To o čemer bi morali govoriti pa je, da bi bilo treba za resnično zmanjšanje co2 odtisa zmanjšati gospodarstvo, manj delati, manj kupocati in manj metati stran. Tako preprosto je to. V pridobljenem prostem času, bi se potem lahko vozili na izlete s kakšnim varčnim dizlom in svet nebi padel s tečajev. Tako pa bo - elektrifikaciji navkljub.
Pa razmislite
Cromartie888 sporočil: 32
[#2815800] 07.02.20 16:16
Odgovori   +    0
BTW - saj vem - res že težim, ampak tole moram še povedat. Med drugim sem tudi modelar in bil sem med prvimi, ki je elektrificiral svoj nitro avtomobilček. Govorim o brezkrtačni tehnologiji z LiPo baterijami. Tega je že skoraj 15 let. Baterije so najprej prihajale od uveljavljenih znamk in bile drage kot hudič. V nekaj letih smo jih začeli kupovati pri kitajcih (potem, ko je prvi 150 amperski regulator Mamba omogočil prve elektrifikacije 1/8 (skala) avtomobilčkov), kjer so bile relativno poceni. Od takrat mora biti že 10 let, pa se niso nikoli pocenile, pač pa zmerno podražile. Medtem je na brushless/lipo tehnologijo prišlo marsikaj (najbolj znana je zgodba Dayson sesalcev), baterij izdelajo ogromno, se pa samo dražijo. Iz svojih izkušenj tudi vem, kako težko je takšno baterijo reciklirati. Če jo razrežeš, preluknjaš ali karkoli, se najprej vname. Tudi če je praktično prazna. Iz nje se kadi nekaj takega, kot je solzilec in je prava drama. Požarno nevarno in strupeno. Ko zgori, itak ni več kaj reciklirati, ne moreš pa je razdreti, ne da bi zgorela. No morda kje to obvladajo, gotovo pa ni poceni.
PKZ08 sporočil: 66
[#2815937] 08.02.20 21:24
Odgovori   +    0
Ocitno racunajo na nove tehnologije pri baterijah v zvezi z e-gostoto in hitrostjo polnjenja. Ampak pomisleki v zvezi s ceno so pa res upraviceni. Poceni e-avtov ne bo in cena jim z leti ne bo padala, ker se bo to kompenziralo z nakupom nove batreije, ki stane pol avta.
sonce1313 sporočil: 376
[#2816049] 10.02.20 08:45 · odgovor na: Cromartie888 (#2815800)
Odgovori   +    0
lani so trije dobili nobelovo nagrado za lithium-ion baterijo in to zasluženo, je pa tehnologija ogromno napredovala v zadnjih letih, od uporabljenih materialov, minimalne vsebnosti redkih kovin, onesnaženje in CO2 odtis minimalen. Enako pri reciklaži, kjer ima velike zasluge tudi naš inštitut in je že sedaj mogoča takorekoč reciklaža baterije v celoti. Kmalu bo še kakšna druga tehnologija baterij oz. hrambe elektrike.
Glede požarov ne skrbeti, baterijski se veliko x manj zagorijo, drugače bilo kateri avto zagori ne ostane nič tudi, če so gasilci 5 minut stran, še bolj tovorni ali avtobus. Baterija gori več ur, bencin in nafta v milisekundah, hlapi pa lahko tudi eksplodirajo
sonce1313 sporočil: 376
[#2816051] 10.02.20 08:52 · odgovor na: bpusnik (#2815264)
Odgovori   +    0
če resno mislijo s cilji in ostalim bodo seveda na hitro zamenjali oz. ojačali komplet omrežje, hkrati ogromno polnilnic, tudi na posamezna parkirišča in bokse. Sicer omrežje že sedaj zdrži ogromno, če gledamo vse dnevne konice in rezerve ravno ponoči, ko je elektrika skoraj zastonj oz. veliki viški. Prednost je tudi, da npr. BEV ponoči polniš dolgo časa enakomerno z 10,12,16,20 25 ali 32A, kar je optimalno za omrežje, drugi porabniki imajo velika nihanja oz. on/off.
A res mislite, da država in elektro nima želje prodajati ogromno elektrike, pa še denar ne bo šel v tujino, naftnim šejkom in za financiranje vojn ter terorizma
sonce1313 sporočil: 376
[#2816053] 10.02.20 08:59 · odgovor na: Cromartie888 (#2815762)
Odgovori   +    0
Če je možnost sprobaj e-smarta, e-up, e citygo ali bilo kateri lahko tudi večji BEV. Greva stavit za bilo kaj, da boš za 100% spremenil mnenje. Ni primerjave v ničemer, najmanj pa udobje, ni hrupa, tresljajev, varnostna oprema, polni navor od 0 do max., pospeški, zavore za 300k km, ker je vsako ustavljanje regeneracija elektrike
Cromartie888 sporočil: 32
[#2816262] 11.02.20 10:18 · odgovor na: sonce1313 (#2816053)
Odgovori   +    0
Obljubim, bom sprobal. Tudi mene zanima kakšen je filing.

Strani: 1