Zasebnost

Strani: 1

anon-180464 sporočil: 4.080
[#2813288] 24.01.20 12:04
Odgovori   +    15
Zadnja sprememba: anon-180464 24.01.2020 12:04
koliko ''bencina'' porabijo električni avti
Bolj zanimivo od "koliko porabijo" je podatek, kako zanikrno polnijo naše polnilnice.
Izračunal sem ekvivalent glede na točenje bencina pri podatkih, da EV porabi 20 kWh/100km, bencinar pa 6 l/100km.

Zanikrna polnilnica na robu Slovenije mi je bila pripravljena nameniti cela 2 kW moči. V eni uri torej dobiš za 10 km energije.

Pri navedenih podatkih je to ekvivalent točenju bencina 6 dl/uro, oziroma 10 ml/minuto. Oziroma če je 50 kapljic 1 ml, potem to pomeni ekvivalent 3 kapljic bencina na sekundo.
Ste že kdaj tankali na črpalki, ki bi točila 3 kapljice bencina na sekundo?
Verjetno znajo v lekarnah iz kapalke tankati hitreje. :-(
In temu rečejo polnilnica?
milos9 sporočil: 1.049
[#2813302] 24.01.20 13:14 · odgovor na: anon-180464 (#2813288)
Odgovori   +    4
Razumem razočaranje,

A polnilnic je več vrst/moči, najbolj pogoste so 22 kW, avtocestah polnijo tudi s 43 kW, da ne omenim Ionity, ki za kup denarja pretoči do 350 kW. Res pa je, da niso vse delujoče, pretekli vikend sem na Torovem neuspešno polnil jaguar I-pace, tudi reset naprave ni pomagal.
0513ANITO sporočil: 10.844
[#2813306] 24.01.20 13:40 · odgovor na: milos9 (#2813302)
Odgovori   +    10
[milos9]
Razumem razočaranje,

A polnilnic je več vrst/moči, najbolj pogoste so 22 kW, avtocestah polnijo tudi s 43 kW, da ne omenim Ionity, ki za kup denarja pretoči do 350 kW. Res pa je, da niso vse delujoče, pretekli vikend sem na Torovem neuspešno polnil jaguar I-pace, tudi reset naprave ni pomagal.
Colt ali Magnum rešita pol težav z živci...
klemenstp sporočil: 2.568
[#2813308] 24.01.20 13:46 · odgovor na: 0513ANITO (#2813306)
Odgovori   +    4
[0513ANITO]
> [milos9]
> Razumem razočaranje,
>
> A polnilnic je več vrst/moči, najbolj pogoste so 22 kW, avtocestah polnijo tudi s 43 kW, da ne omenim Ionity, ki za kup denarja pretoči do 350 kW. Res pa je, da niso vse delujoče, pretekli vikend sem na Torovem neuspešno polnil jaguar I-pace, tudi reset naprave ni pomagal.

Colt ali Magnum rešita pol težav z živci...
Ne samo pol, ampak ob pravilnem rokovanju tudi dokončno :)
anon-180464 sporočil: 4.080
[#2813317] 24.01.20 14:41 · odgovor na: milos9 (#2813302)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: anon-180464 24.01.2020 14:42
[milos9]
Razumem razočaranje,

A polnilnic je več vrst/moči, najbolj pogoste so 22 kW, avtocestah polnijo tudi s 43 kW, da ne omenim Ionity, ki za kup denarja pretoči do 350 kW. Res pa je, da niso vse delujoče, pretekli vikend sem na Torovem neuspešno polnil jaguar I-pace, tudi reset naprave ni pomagal.
Konkretno na tej je bilo deklarirano 22 kW, dobil sem 2 kW. Nekaj je krivde na moji kripi, ki ima enofazno filanje. Če bi imel 3 fazno, bi šlo 6 kW. Vseeno bi morali iti na enofazni 7,5 kW in ne 2.

Na DC hitri polnilnici v Prekmurju bi moralo iti 50 kW, šlo je 8 kW. Tam ni omejitev in je bilo pričakovano 50. V Mariboru na hitri bi moralo tudi iti 50, gre samo 33.
Edino Ionity mi je do zdaj filal 53 kW (očitno omejitev avta).

Ugotovitev je, čim bolj na provinci, slabše gre, ker v splošnem očitno nimajo dovolj štroma (prenosnih zmogljivosti).
bc123a sporočil: 48.253
[#2813331] 24.01.20 15:30 · odgovor na: anon-180464 (#2813288)
Odgovori   +    7
[kekez]
> koliko ''bencina'' porabijo električni avti

Bolj zanimivo od "koliko porabijo" je podatek, kako zanikrno polnijo naše polnilnice.
Izračunal sem ekvivalent glede na točenje bencina pri podatkih, da EV porabi 20 kWh/100km, bencinar pa 6 l/100km.

Zanikrna polnilnica na robu Slovenije mi je bila pripravljena nameniti cela 2 kW moči. V eni uri torej dobiš za 10 km energije.

Pri navedenih podatkih je to ekvivalent točenju bencina 6 dl/uro, oziroma 10 ml/minuto. Oziroma če je 50 kapljic 1 ml, potem to pomeni ekvivalent 3 kapljic bencina na sekundo.
Ste že kdaj tankali na črpalki, ki bi točila 3 kapljice bencina na sekundo?
Verjetno znajo v lekarnah iz kapalke tankati hitreje. :-(
In temu rečejo polnilnica?
Nisi ravno iz inženirske stroke, a ne? Ker potem bi to vedel, lahko si pa vedel že, ko sem jaz podobne stvari poračunal nekaj let nazaj. Za mano pa še trije. Takrat je bil izračun da bi za polnjenje s hitrostjo tankanja goriva rabil eno celo NE Krško, če bi obenem polnil nekaj sto avtov.

Welcome to reality. Sedaj pa se lepo obrni na tiste, ki so te zavajali ves čas.
anon-351779 sporočil: 5.775
[#2813333] 24.01.20 15:32 · odgovor na: 0513ANITO (#2813306)
Odgovori   +    4
Iz moje igrice; govori orozar s hripavim glasom: There is no problem that a full magazine can't solve.
Kot zgleda je samo se vprasanje casa kdaj se bodo V EU zacele tovrstne "arbitraze" ;))
bc123a sporočil: 48.253
[#2813334] 24.01.20 15:33 · odgovor na: milos9 (#2813302)
Odgovori   +    11
[milos9]
Razumem razočaranje,

A polnilnic je več vrst/moči, najbolj pogoste so 22 kW, avtocestah polnijo tudi s 43 kW, da ne omenim Ionity, ki za kup denarja pretoči do 350 kW. Res pa je, da niso vse delujoče, pretekli vikend sem na Torovem neuspešno polnil jaguar I-pace, tudi reset naprave ni pomagal.
... in Ionity mora za ta luksus da lahko polnilnica stoji, plačati verjetno kakšnih 50.000 EUR na leto, če sklepamo po cenah priključkov na 0.4kV, močnejših na tej napetosti itak ni.

Zakaj mislite inženirji že dolgo opozarjamo, da se ne hecat s tehniko za katero se da vnaprej izračunati da ne bo šla?

Pa ne sedaj s tem "ljudje bodo v glavnem polnili doma". Že prenosno omrežje računa na max 1kW odjema na odjemno mesto sočasno.

Električni avti so pol kurca vredni kot avti. So vredni samo kot igračke za bogate in early adopterje.
bc123a sporočil: 48.253
[#2813335] 24.01.20 15:34 · odgovor na: anon-180464 (#2813317)
Odgovori   +    7
[kekez]
> [milos9]
> Razumem razočaranje,
>
> A polnilnic je več vrst/moči, najbolj pogoste so 22 kW, avtocestah polnijo tudi s 43 kW, da ne omenim Ionity, ki za kup denarja pretoči do 350 kW. Res pa je, da niso vse delujoče, pretekli vikend sem na Torovem neuspešno polnil jaguar I-pace, tudi reset naprave ni pomagal.

Konkretno na tej je bilo deklarirano 22 kW, dobil sem 2 kW. Nekaj je krivde na moji kripi, ki ima enofazno filanje. Če bi imel 3 fazno, bi šlo 6 kW. Vseeno bi morali iti na enofazni 7,5 kW in ne 2.

Na DC hitri polnilnici v Prekmurju bi moralo iti 50 kW, šlo je 8 kW. Tam ni omejitev in je bilo pričakovano 50. V Mariboru na hitri bi moralo tudi iti 50, gre samo 33.
Edino Ionity mi je do zdaj filal 53 kW (očitno omejitev avta).

Ugotovitev je, čim bolj na provinci, slabše gre, ker v splošnem očitno nimajo dovolj štroma (prenosnih zmogljivosti).
Ali pa to da je nekaj 100 kW odjem strahovito drag hec če si polnilnica in hočeš ponujati hitro polnjenje. 150 KW=15.000 EUR omrežnine na leto, če sem prav videl cenik.
anon-180464 sporočil: 4.080
[#2813359] 24.01.20 16:49 · odgovor na: bc123a (#2813331)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: anon-180464 24.01.2020 16:51
[bc123a]
Nisi ravno iz inženirske stroke, a ne? Ker potem bi to vedel, lahko si pa vedel že, ko sem jaz podobne stvari poračunal nekaj let nazaj. Za mano pa še trije. Takrat je bil izračun da bi za polnjenje s hitrostjo tankanja goriva rabil eno celo NE Krško, če bi obenem polnil nekaj sto avtov.

Welcome to reality. Sedaj pa se lepo obrni na tiste, ki so te zavajali ves čas.
Če ne bi bil, si takega avta sploh ne bi omislil.
Tako pa delam na tem, da bom vse te težave prinesel okrog.
V načrtu imam več umotvorov. Npr. da bo omrežje preneslo, si bom doma naredil vmesni buffer. Vanj bom zlagoma točil štrom in potem na hitro v avto.

Za po poti si bom naredil eno AC->DC prenosno polnilnico. Saj moj avto na AC požre max 7,5 kW, na DC pa kar 50. Večina AC polnilnic je 22 kW in da bom to pri polni moči lahko pretočil v avto, moram prekonvertirati v DC. Pa ni dovolj samo usmerjanje. Pri AC je namreč cela polnilniška logika v avtu. Pri DC pa je vse v polnilnici. In to logiko bo treba zapakirati v prenosni kufer.

Z močnostno elektrotehniko se res še nisem pretirano ukvarjal. Največ, da sem naredil kak UPS za računalniške naprave. In zanimivo, ko sem na prvo žogo začel razmišljati, kako pretvoriti 3-fazni štrom v enofaznega, to v resnici sploh ni tako enostaven problem.

Za postavitev javne hitre polnilnice je čisto brez veze gledati, koliko stane omrežnina za nizkonapetostni 3-fazni priključek na 400V. Za to rabiš industrijski priključek na npr 20 kV. Za primer, vetrovnik v Logatcu porabi 1,2 kW moči za tisto pihanje v cevi in ima v ta namen 2kW lastno transformatorsko postajo na dvorišču. Tega enostano ne moreš načrtovati na gospodinjskem priključku. Ionity ima ponavadi vsaj 4 odjemna mesta po 360 kW in smo približno pri istih cifrah. Tudi elektriko greš potem kupovati direktno na borzo in ne k lokalnemu elektro podjetju.
sonce1313 sporočil: 376
[#2813372] 24.01.20 18:58 · odgovor na: anon-180464 (#2813288)
Odgovori   +    0
Zanimivo, sicer redko polnim na javnih, vendar vedno polni na maksimalno, tudi na DC vedno 50kWh
sonce1313 sporočil: 376
[#2813375] 24.01.20 19:28
Odgovori   +    1
Res veliko zavajate. Iz prve roke, BEV SUV Kona z vso varnostno in drugo opremo, preko 200 KM, 400 nM navora, baterijo 64 kWh neto, 70 bruto, kar pomeni da bo pri 500k km zgubila kakšen % neto, nič cukanja ob prestavljanju kot pri najboljših avtomatikih, nič hrupa, tresljajev, 7s do 100, letno 45k km in povprečje 14,5 kWh/100km, do sedaj niti € za elektriko, je pa mesečni obrok za avto 50 eur manj kot prej samo gorivo. Zakaj tako mala poraba, ve vsakdo ki se v konicah in sicer vozi v SLO, ker je vsepovsod gužvaaa in vemo koliko so povprečne hitrosti tudi na avtocesti.
Realen doseg je 600km mestna, 500 kombinirana, 400 AC, pozimi pa po
100km manj, če ni gužve, ob večji gužvi je doseg večji. Pri 0st. zunaj in 22st v avtu poraba s toplotno črpalko 1% na uro, da ne bi kdo zmrznil v zastoju.
Polnim skoraj izključno doma 25A oz. 5,5kWh na uro in s tem dosegom in km še nisem rabil hitrih polnilnic. Zvečer par s za vklop in zjutraj isto za izklop in je baterija z 10 ali 20 na 80 ali za daljše vožnje na 100%.
Desetletja imel fosilce in vem koliko sem dal za gorivo in servise, okvare.
Ni drago 19€ za ogrevanje hiše in vode, vso elektriko in še BEV z MSE 12 MW letno, pa nič se ne kadi.
P.s. ni samo CO2, v izpuhih jakodimičev in kuriščih mokrih drv več 10 nevarnih snovi. Šoštanj uradno ni več degredirano območje, takšne filtre ima TEŠ. Zanemarljivo proti 1,1 mio osebnih fosilcev in še pol mio večjih ostalih jakodimičev v SLO ter še tranzit. Fosilci pozimi neogreti dimijo za 500g CO2, veliko hujši so delci in ostalo, kaj to pomeni ob prometu in zastojih v mestih, dihamo. Smo že blizu sarajeva in beograda, bomo saj prosti in zaprti v stanovanjih pozimi. Pa nič zračit
anon-180464 sporočil: 4.080
[#2813378] 24.01.20 19:51 · odgovor na: anon-180464 (#2813359)
Odgovori   +    1
[kekez]
Za postavitev javne hitre polnilnice je čisto brez veze gledati, koliko stane omrežnina za nizkonapetostni 3-fazni priključek na 400V. Za to rabiš industrijski priključek na npr 20 kV. Za primer, vetrovnik v Logatcu porabi 1,2 kW moči za tisto pihanje v cevi in ima v ta namen 2kW lastno transformatorsko postajo na dvorišču. Tega enostano ne moreš načrtovati na gospodinjskem priključku. Ionity ima ponavadi vsaj 4 odjemna mesta po 360 kW in smo približno pri istih cifrah. Tudi elektriko greš potem kupovati direktno na borzo in ne k lokalnemu elektro podjetju.
Bemo, čisto prehitro sem tipkal.
Tole z vetrovnikom in transformatorjem so seveda MW (mega wati)! Meja kolpa. :-(
bc123a sporočil: 48.253
[#2813391] 24.01.20 23:03 · odgovor na: anon-180464 (#2813359)
Odgovori   +    0
[kekez]
V načrtu imam več umotvorov. Npr. da bo omrežje preneslo, si bom doma naredil vmesni buffer. Vanj bom zlagoma točil štrom in potem na hitro v avto.
Izgube in cena bufferja? Ce imas hrib poleg si naredi crpalno elektrarno, bo najbolj ziher :)
Za po poti si bom naredil eno AC->DC prenosno polnilnico. Saj moj avto na AC požre max 7,5 kW, na DC pa kar 50.
I guess da je to povezano s stroski AC/DC pretvorbe za tako velike moci. Me zanima, koliko bodo stale komponente za tole...
bc123a sporočil: 48.253
[#2813392] 24.01.20 23:04 · odgovor na: anon-180464 (#2813378)
Odgovori   +    1
[kekez]
> [kekez]
> Za postavitev javne hitre polnilnice je čisto brez veze gledati, koliko stane omrežnina za nizkonapetostni 3-fazni priključek na 400V. Za to rabiš industrijski priključek na npr 20 kV. Za primer, vetrovnik v Logatcu porabi 1,2 kW moči za tisto pihanje v cevi in ima v ta namen 2kW lastno transformatorsko postajo na dvorišču. Tega enostano ne moreš načrtovati na gospodinjskem priključku. Ionity ima ponavadi vsaj 4 odjemna mesta po 360 kW in smo približno pri istih cifrah. Tudi elektriko greš potem kupovati direktno na borzo in ne k lokalnemu elektro podjetju.

Bemo, čisto prehitro sem tipkal.
Tole z vetrovnikom in transformatorjem so seveda MW (mega wati)! Meja kolpa. :-(
Govorim o omreznini. Tisti strosek, ki je fiksen brez da bi eno samo kwh porabil!
anon-351779 sporočil: 5.775
[#2813434] 25.01.20 14:05 · odgovor na: bc123a (#2813391)
Odgovori   +    8
Wiki inzenirji pozabljajo da ima VSAKA transformacija izgube in vsak backup STANE. Tudi najbolj "ugodne" crpalne postaje stanejo. Zemeljska dela, beton, cevi, pumpa/generator, omejena razpolozljivost ustreznega terena, dovoljenja - cas in stroski, vse izgube pri tem...

Se mi enostavno NE da vec.
Za ilustracijo izjava mojega prijatelja, ki je zgradil "varcno" hiso z vsem po spisku. Super dela, sedaj moram samo se ziveti 150 let, da pridem na nulo.
bc123a sporočil: 48.253
[#2813469] 25.01.20 21:45 · odgovor na: anon-351779 (#2813434)
Odgovori   +    0
[PyotrNovak]
Wiki inzenirji pozabljajo da ima VSAKA transformacija izgube in vsak backup STANE. Tudi najbolj "ugodne" crpalne postaje stanejo. Zemeljska dela, beton, cevi, pumpa/generator, omejena razpolozljivost ustreznega terena, dovoljenja - cas in stroski, vse izgube pri tem...

Se mi enostavno NE da vec.
Za ilustracijo izjava mojega prijatelja, ki je zgradil "varcno" hiso z vsem po spisku. Super dela, sedaj moram samo se ziveti 150 let, da pridem na nulo.
Povsem razumem. Hocem samo reci, da je crpalna elektrarna (ceprav je svinjsko draga) verjetno se najcenejsi nacin shranjevanja, ce rabi shraniti taksne kolicine energije...
anon-116402 sporočil: 4.340
[#2813486] 26.01.20 01:54 · odgovor na: anon-180464 (#2813359)
Odgovori   +    3
[kekez]
Z močnostno elektrotehniko se res še nisem pretirano ukvarjal. Največ, da sem naredil kak UPS za računalniške naprave. In zanimivo, ko sem na prvo žogo začel razmišljati, kako pretvoriti 3-fazni štrom v enofaznega, to v resnici sploh ni tako enostaven problem.
Čisto enostaven problem: usmeriš in razsmeriš. Sicer pa imaš pe nekaj drugih rešitev. Lahko se zadovoljiš z dvema fazama in uporabiš transformator 400V/230V, ali pa uporabiš trifazni motor in enofazni generator ali DC komutatorski motor ali dinamo. Seveda imajo vse te rešitve nekaj problemov, ko greš na zahtevane moči. Ne bodo prav poceni. Z izjemo usmernika/razsmernika tudi ne bodo lahke. Pa tudi izgube ne bodo prav majhne, razen pri trafotu. Aja, pa vse rešitve imajo dober potencial, da ti naredijo kakšno nesrečo ali požar, če bodo narejene po dobrih inženirskih praksah hobi mojstrov.

Strani: 1