Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

ogo sporočil: 3.087
Zadnja sprememba: ogo 19.01.2020 11:44
Ker ste lijenčine na Finance, evo še nekaj CO2 preračunov.

Povprečje v SLO za kWh = 300 g / kWh (ponavadi je kar manj, cca 260)
Vzamemo EPA cifre iz vaše tabelice (ki so dokaj realne v celoletni praksi uporabe vozila)

Tesla model 3 Standard range plus => 14,88 * 300 / 100 = 44,64 g CO2 / km
Hyundai ioniq => 15,5 * 300 / 100 = 46, 5 g CO2 / km
BMW i3 => 18,6 * 300 / 100 = 55,8 g CO2 / km
Tesla model X Performance => 23,56 * 300 / 100 = 70,68 g CO2 / km
Audi E-tron => 28,52 * 300 / 100 = 85,56 g CO2 / km
Porsche taycan turbo S => 31 * 300 / 100 = 93 g CO2 / km

Še malo elektrificirane klasike za primerjavo:
Toyota Prius Hybrid Generacija 4 (navaden bencinski hibrid, ne priključni): 78g/km


Skratka, matematika ekologije se lahko hitro poruši, če imamo vire nečiste električne energije (čisti termo je hitro nad 900 g / kWh) ali pa če subvencioniramo še naprej električne kante, ki si to ne bi zaslužile (po mojem vse kar ima ekvivalentno emisijo nad 50 g / km).

Če 100% gremo na termo:
Povprečje na kWh = 900 g CO2 / kWh (v resnici je še več) aka faktor x3:

Tesla model 3 Standard range plus => 44,64 g CO2 / km * 3 = 133,92 g CO2 / km
Hyundai ioniq => 46, 5 g CO2 / km * 3 = 139,5 g CO2 / km
BMW i3 => 55,8 g CO2 / km * 3 = 167,4 g CO2 / km
Tesla model X Performance => 70,68 g CO2 / km * 3 = 212,04 g CO2 / km
Audi E-tron => 85,56 g CO2 / km = 256,68 g CO2 / km
Porsche taycan turbo S => 93 g CO2 / km *3 = 279 g CO2 / km

Skratka mit, da so električarji bolj eko, tudi če se 100% polnijo iz termo elektrarn NE DRŽI. V resnici so čisti vsi manj eko kot Toyota Prius Hybrid.
Moderni avtomobili so postali precej bolj učinkovitejši. Celo bencinski motorji dosegajo termodinamične izkoristke nad 40 % (41% Toyota, 44% Mazda). Z hibridizacijo pogona se pa dvigajo tudi izkoristki za celoten pogon vozila.

Skratka, treba bo biti pameten in ne se iti nekih verskih vojn. In če bodo emisije CO2 na proizvodnjo kWh elektrike nizke, bo elektrifikacija vozil ekološka zmaga, če ne, pa zna biti poguba. Razen če nekdo ne uspe navit izkoristka termo elektrarn *2.