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Izbrana tema: Špeckahlanje

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pobalin sporočil: 14.456
[Odklop] Tema: Špeckahlanje
[#2796284] 28.09.19 00:48 · odgovor na: pobalin (#2796283)
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Tako izgleda spletna stran Aigle Azur (v francoščini so informacije še bolj izčrpne - www.aigle-azur.com/index.html ), zdaj pa to primerjajte z Adrio...
IMPORTANT
List of airlines offering special rates for canceled flights:
• Air France : www.airfrance.fr/FR/...air-france
• Transavia - Contact Information :www.transavia.com/en...r-service/
• Vueling : +34.931225066
• ASL : www.aslairlines.fr/en/ (code ALGER20)
• Air Algérie - Contact Information:airalgerie.dz/en/pla...ll-center/
• Alitalia - Contact :www.alitalia.com/en_...enter.html

Dear customers,

In conjunction with the French civil aviation authorities and the bodies involved in the judicial redress procedure, Aigle Azur, in great economic difficulty, has unfortunately been obliged to cancel all its flights since 7 September 2019.

The airline’s financial situation and the resulting operational difficulties no longer made it possible to operate flights.

The airline’s financial situation does not make it possible to guarantee compensation. The bodies involved in the procedure will have to initiate proceedings to this end. You can assert your rights and claims with the Judicial Agents according to the following procedure:

Canceled flights – how to declare your claim :
If your flight is cancelled, you can file your claim with the legal representatives in the insolvency proceedings.

They have made a dedicated website available to help you do this: www.aigleazur.online

If payment was made by credit card, passengers on cancelled flights can also ask their insurance company if they may obtain refunds or compensation for their ticket.

For tickets purchased from travel agencies, it is the passengers’ responsibility to contact their travel agency to examine the terms for the refund, replacement or compensation of the cancelled ticket.

If none of these solutions is possible, we kindly ask passengers to acquire a new ticket while filing their claim with the judicial representatives by clicking on www.aigleazur.online.

For passengers who have flown on Aigle Azur and whose return flight is cancelled, other airlines may offer special fares for the purchase of a new ticket.

Further information is available on the Passengers Councils’ website - www.diplomatie.gouv.fr/en/

Aware of the considerable inconvenience caused by these flight cancellations, Aigle Azur sincerely apologises to all its customers.

We are actively seeking a solution for the resumption of activities by one or more buyers as soon as possible.
www.aigle-azur.com/i...ex-en.html

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2796284

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pobalin sporočil: 14.456
[Odklop] Tema: Špeckahlanje
[#2796285] 28.09.19 01:05 · odgovor na: pobalin (#2796284)
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Zanimivo je tudi, kaj se dogaja s Condorjem (bankrotiranega Thomasa Cooka), ki je dobil državno garantirano posojilo, potem pa so mu Nemci hitro zgradili še dodaten ščit pred upniki in stečajniki ( de.wikipedia.org/wik...mverfahren ), ki firmi omogoči nekaj miru za izvedbo (prepričljivega) načrta sanacije in prestrukturiranje.

V takih trenutkih ni pomembno, kakšne floskule kdo stresa, ampak da se ve, koga pustiti pri koritu, koga pa držati malo stran. Pri reševanju menda sicer uspešno poslujočega Condorja je treba držati stran lastnika oz. lastnikove upnike. Condor ima zdaj tri mesece časa, da pripravi reševalni plan.
Condor will sich mit dem Schutzschirmverfahren gegen Forderungen ihres seit Montag insolventen Mutterkonzerns Thomas Cook schützen und Unabhängigkeit von ihm erlangen. Doch wie funktioniert das? «Das Schutzschirmverfahren ist eine Sonderform des Insolvenzverfahrens in Eigenverwaltung», erklärt Rechtsanwalt und Sanierungsexperte Jasper Stahlschmidt von der Wirtschaftskanzlei Buchalik Brömmekamp. «Es kann nur beschlossen werden, wenn die betroffene Gesellschaft lediglich drohend zahlungsunfähig ist und positive Sanierungsaussichten bestehen.» Der gewährte Staatskredit dürfte dem Ferienflieger geholfen haben, das Gericht von diesen Sanierungsaussichten zu überzeugen.
Das Unternehmen hat nun drei Monate Zeit, einen Sanierungsplan aufzustellen, «der auch einen Verkauf des Unternehmens vorsehen kann», so Stahlschmidt. Condor-Chef Ralf Teckentrup hatte bereits am Dienstag gesagt, unabhängig zu bleiben sei keine sinnvolle Lösung. «Wir suchen uns einen neuen Eigentümer.» Erste Gespräche würden bereits laufen.
Löhne und Gehälter sind für die drei Schutzschirm-Monate über das Insolvenzgeld der Agentur für Arbeit abgesichert. Dies helfe der Firma, «Liquidität zu generieren, da viele Lieferanten und Gläubiger ab der Einleitung des Schutzschirmverfahrens nicht mehr auf Rechnung, sondern nur gegen Vorkasse liefern», sagt der Experte.
www.aerotelegraph.co...hutzschirm

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