Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Priložnosti, izzivi in ovire elektrifikacije prometa v Sloveniji
Strani: 1
sporočil: 336
Naj najprej ladje elektrificirajo in v Indiji uvedejo vsaj euro 5
in je polovica problema rešenega.
sporočil: 10.844
Je predsednik uprave Elektra Ljubljane Andrej Ribič res tole
izjavil????
" Poleg tega je naše omrežje dimenzionirano za porabo 1,5 kilovata na gospodinjstvo, danes so potrebe od tri- do štirikrat večje!"
Potem je on še ne uhlebljen na delovno mesto, ker ne loči moči od porabe.
In taki troti potem parlamentirajo okoli elektromobilnosti.
" Poleg tega je naše omrežje dimenzionirano za porabo 1,5 kilovata na gospodinjstvo, danes so potrebe od tri- do štirikrat večje!"
Potem je on še ne uhlebljen na delovno mesto, ker ne loči moči od porabe.
In taki troti potem parlamentirajo okoli elektromobilnosti.
sporočil: 8.244
Elektro mobilnost pomeni tudi to, da slediš potovanjem ljudi na
delo in iz dela ter skladno s tem načrtuješ prilagoditve.
Npr.
Če veš, da se kolona dela nekje v bicirku 45 do 75 km od Ljubljane (npr. Postojna ali Celje), potem pač načrtuješ potniško vozlišče z vlakom (zraven AC) in hitro linijo (120 km/h hitrost potovanja) na tej relaciji do centra LJ. Seveda tudi Ljubljana mora biti potem bolje pokrita in od tam pa imaš vse še druge vrste povezav, seveda redne in hitre avtobusne linije pomagajo, ker v jutranjih konicah že tako in tako avtobus nima težav iz centra iti na obrobje (10 min do obvoznice).
Tako rešiš 80% težav z dnevnimi migranti in 20% z občasnimi migranti. S tem si rešil pol problema do leta 2050, kar se tiče prometne problematike z vsemi pritiklinami zraven (vključno z energetskim vidikom prometnih tokov).
Koliko to stane? Recimo da 5 mlrd eur (lahko tudi še kaj malega več), v 50 letih pa je to 102 mio eur letno (z obrestmi vred). A se povrne investicija? Po moje absolutno da. In reši ogromno problemov, tudi okoljskih, če želimo tako videti zadevo.
S temi 5 mlrd rešimo en kup problemov, z drugim tirom za 1,4 mlrd eur pa bistveno bistveno manj.
Npr.
Če veš, da se kolona dela nekje v bicirku 45 do 75 km od Ljubljane (npr. Postojna ali Celje), potem pač načrtuješ potniško vozlišče z vlakom (zraven AC) in hitro linijo (120 km/h hitrost potovanja) na tej relaciji do centra LJ. Seveda tudi Ljubljana mora biti potem bolje pokrita in od tam pa imaš vse še druge vrste povezav, seveda redne in hitre avtobusne linije pomagajo, ker v jutranjih konicah že tako in tako avtobus nima težav iz centra iti na obrobje (10 min do obvoznice).
Tako rešiš 80% težav z dnevnimi migranti in 20% z občasnimi migranti. S tem si rešil pol problema do leta 2050, kar se tiče prometne problematike z vsemi pritiklinami zraven (vključno z energetskim vidikom prometnih tokov).
Koliko to stane? Recimo da 5 mlrd eur (lahko tudi še kaj malega več), v 50 letih pa je to 102 mio eur letno (z obrestmi vred). A se povrne investicija? Po moje absolutno da. In reši ogromno problemov, tudi okoljskih, če želimo tako videti zadevo.
S temi 5 mlrd rešimo en kup problemov, z drugim tirom za 1,4 mlrd eur pa bistveno bistveno manj.
sporočil: 4.340
Preden na veliko filozofirate o "razogljičenju z elektrifikacijo
prometa" si prosim preberite tole: forum.finance.si/?m=...675&single
Pa prosim ne filozofirat, da 30% dobimo s hidroenergijo, pa 40% z jedrsko, pa... Vse to mi porabimo z ali brez električnih avtov. Če zmanjšamo porabo elektrike, lahko manjšamo porabo premoga, če jo povečamo, moramo pa povečati kurjenje premoga v TE, zato je tisti izračun 100% pravilen. Ko pa nam bodo JE in HE pokrivale vse trenutne energetske potrebe ter še električne avte, bomo pa lahko filozofirali o "razogljičenju z elektrifikacijo prometa".
Pa prosim ne filozofirat, da 30% dobimo s hidroenergijo, pa 40% z jedrsko, pa... Vse to mi porabimo z ali brez električnih avtov. Če zmanjšamo porabo elektrike, lahko manjšamo porabo premoga, če jo povečamo, moramo pa povečati kurjenje premoga v TE, zato je tisti izračun 100% pravilen. Ko pa nam bodo JE in HE pokrivale vse trenutne energetske potrebe ter še električne avte, bomo pa lahko filozofirali o "razogljičenju z elektrifikacijo prometa".
sporočil: 1
čas vnosa: 24.09.19 21:28
Joj, joj, tale Gašper Picelj se kot kaže vozi po AC v nasprotni
smeri, ker SREČUJE Tesle :)
Kaj pa Ioniq, Zoe, Soul, i3, Kona, Leaf, e-golf,... njih ne SREČUJE?
Mogoče, samo ne ve, da so brez auspuha :) :)
Torej zelo, zelo slabo izobražen in neiformiran možakar.
Kaj pa Ioniq, Zoe, Soul, i3, Kona, Leaf, e-golf,... njih ne SREČUJE?
Mogoče, samo ne ve, da so brez auspuha :) :)
Torej zelo, zelo slabo izobražen in neiformiran možakar.
sporočil: 10.617
Pravilno je povedal.
1kWh energije lahko strosis v eni uri pol ure ali pa 10 sekundah.
Omejevalni faktor je poraba na enoto časa.
Porabo avtomobilov merimo v l/100km.
In pravilno je povedal, da v sloveniji NIMAMO kapacitet omrežja za kaj takega kot je sočasno polnjenje 50.000 vozil.
1kWh energije lahko strosis v eni uri pol ure ali pa 10 sekundah.
Omejevalni faktor je poraba na enoto časa.
Porabo avtomobilov merimo v l/100km.
In pravilno je povedal, da v sloveniji NIMAMO kapacitet omrežja za kaj takega kot je sočasno polnjenje 50.000 vozil.
sporočil: 5.775
MI to vemo, poskusaj pa to razloziti nasi mojstrici za EU promet;
in takih je v Bruslju neskoncno.
Sem sel po daljsem casu malo na nemske revije. Se vedno rijejo v zeleno norost 500 na uro. Kriza bo te stvari malo postavila na realna tla, pa nisem siguren.
Pamet pa sedi v kotu in tiho joka.
Sem sel po daljsem casu malo na nemske revije. Se vedno rijejo v zeleno norost 500 na uro. Kriza bo te stvari malo postavila na realna tla, pa nisem siguren.
Pamet pa sedi v kotu in tiho joka.
sporočil: 10.844
[Endimion]Nič ni prav povedal....Pejd še enkrat brat...(zato sem pa vprašal, če je pravino citiran)
Pravilno je povedal.
1kWh energije lahko strosis v eni uri pol ure ali pa 10 sekundah.
Omejevalni faktor je poraba na enoto časa.
Porabo avtomobilov merimo v l/100km.
In pravilno je povedal, da v sloveniji NIMAMO kapacitet omrežja za kaj takega kot je sočasno polnjenje 50.000 vozil.
To da pa nimamo prenosnih kapacitet je pa dejstvo....ampak omejitveni faktor omrežja je moč, ne pa količina energije.
Ti pa nekako greš v smeri poraba je 1,5kWh na uro (1,5 kWh/h, kjer se ure v števcu in imenovalcu medsebojno podelijo, in namo stane moč 1,5 kW)
sporočil: 1.741
[0513ANITO]Imaš prav.
To da pa nimamo prenosnih kapacitet je pa dejstvo....ampak omejitveni faktor omrežja je moč, ne pa količina energije.
Ampak, če je potrebno (na pamet) tri dni za polnjenje baterije ene Tesle, to tudi ni ravno uporabno/praktično.
Tako, da pravzaprav je tudi količinia energije "nek faktor".
:-)
sporočil: 5.775
Ne vem KJE ti vidiš problem???
Priključiš zvečer ob 8h na štorm, lepo lagano svetski 1Kwh, polniš 40 ur in se zjutraj ob 7h lepo odpelješ v službo.
Prašaj Violetko, če ni res?
PS Dobro pustimo podrobnosti, KATERO jutro se boš lahko odpeljal. ;)))))))
PPS Sem šel spet malo pogledat nemške časopise glede zelene energije. There is just NO half measures! Mi, ko se enkrat odločimo, zarijemo do jedra zemlje.
Priključiš zvečer ob 8h na štorm, lepo lagano svetski 1Kwh, polniš 40 ur in se zjutraj ob 7h lepo odpelješ v službo.
Prašaj Violetko, če ni res?
PS Dobro pustimo podrobnosti, KATERO jutro se boš lahko odpeljal. ;)))))))
PPS Sem šel spet malo pogledat nemške časopise glede zelene energije. There is just NO half measures! Mi, ko se enkrat odločimo, zarijemo do jedra zemlje.
sporočil: 544
PS Dobro pustimo podrobnosti, KATERO jutro se boš lahko odpeljal. ;)))))))Bil par let v Nemčiji in se strogo strinjam, Tipi nimajo med belim in črnim skoraj nič sive, za razliko od nas, ki imamo samo sivo. To je tudi razlog, da so nevarni za okolico. "Ubiću ga" po balkansko pač pomeni, da mu boš kaj povedal, po nemško pa, da ga bo res fental. Zato me je njihovega razogljičenja pa Energiewende malo strah. Ta zadeva lahko pošteno pripomore k zatonu Evrope kot civilizacije.
PPS Sem šel spet malo pogledat nemške časopise glede zelene energije. There is just NO half measures! Mi, ko se enkrat odločimo, zarijemo do jedra zemlje.
sporočil: 376
Sreča je, da v SLO še dolgo ne bo veliko EV, SE, vetrnih - za te so
krivi ptiči in HE, ob toliko "strokovnjakih" v strokovnih krogih in
po forumih, s tem odpadejo vsi navedeni problemi, ne bo problemov z
omrežjem, polnjenjem... Ostanejo pa onesneževanje, naftni, avto in
elektro lobij, TEŠ, kuriti na drva, fosilna goriva bodo brez
subvencij in invisticij seveda šla na 2€ liter, fosilni avti ki se
danes novi in še bolj rabljeni kupujejo, čez 5, 10 let nihče ne bo
hotel niti zastonj, zaradi cene goriva in ostalih stroškov, v mesta
se ne bo smelo, samo je prav tako, lobije in vojne je potrebno
financirati, avti s 1000 deli namesto 100, dragi veliki in mali
servisi, DPF in ostali filtri, oljem, menjalniki, bosch pumpami,
jermeni, zavore menjati 5x pogosteje, sklopke, svečke, sonde...
Vsak EV z baterijo 40kWh, veliko je tudi že večjih, se kamot pelje
130 km/h po celi SLO, ja tudi pozimi, ko je večja poraba in to s
klimo in gretjem na ful, no Tesla tudi veliko več, povprečne
hitrosti vseh so tako znane, polnjenje ponoči kamot do 80% tudi s
16A, seveda je bolje viške elektrike ponoči podarjati v tujino, za
daljše poti hitre polnilnice, samo mi supermeni z disli se vozimo
brez pol urne pavze 500 in 1000km in ni časa dopolniti. Veste
koliko mi vsi že od pamtiveka plačujemo poleg elektrike, npr. za
omrežje, lahko bi imeli že vsi nove 10x močnejše in zlate žice,
trafote in vsi 3x32A pancarke in to zastonj, sedaj pa je problem
priklop sončnih elektraren in EV. Saj bodo v kratkem zelo poceni
hranilniki elektrike in se vam bo malo podrlo vaše zavajanje, pa
saj bo zopet sledilo kaj vse ni možno. Ovce je pač potrebno striči,
da bodo še naprej mesečno in doživljensko imeli ogromen račun za
elektriko, gorivo, ogrevanje, ob veselem osneževanju... Za
predelavo litra fosilnega goriva se porabi 1,5kWh elektrike, to pa
je tu nekje enako porabi EV, ampak je bolje, da se liter fosilca
proda po 1.3€, cca 10€ za 100km, pa dimna zavesa, visoki stroški,
če to niso butale. EV bi moral že danes biti enaka cena ali pol
cenejši kot fosilci. Ne svršavati, ker grem na gostilniške debate
večkrat tedensko in čim manj EV, SE, HE, da ne bo teh groznih
problemov, pa srečno.
sporočil: 4.340
[alek14]Moja ocena za BEV pravi 500g CO2 na km, pri ICE avtih je pa neka magična meja 100 g CO2 na km. Je pa treba vedeti, da so tudi ICE izpusti in meritve precej prilagojenje željam in zavezam debilnih politikov in mnenjskih voditeljev, tako da so realni izpusti občutno višji in se strinjam z Alekovo oceno. Itak pa na koncu "merimo" CO2 izpuste iz prometa prek prodanega goriva, tako da so naši dejanski in "papirnati" CO2 izpusti zaradi ICE avtov občutno višji, kot bi jih imeli, če bi bili podatki iz deklaracije avtomobilov relevantni.
> [alek14]
> > [usimoncic]
> > Preden na veliko filozofirate o "razogljičenju z elektrifikacijo prometa" si prosim preberite tole: forum.finance.si/?m=...675&single
> >
> > Pa prosim ne filozofirat, da 30% dobimo s hidroenergijo, pa 40% z jedrsko, pa... Vse to mi porabimo z ali brez električnih avtov. Če zmanjšamo porabo elektrike, lahko manjšamo porabo premoga, če jo povečamo, moramo pa povečati kurjenje premoga v TE, zato je tisti izračun 100% pravilen. Ko pa nam bodo JE in HE pokrivale vse trenutne energetske potrebe ter še električne avte, bomo pa lahko filozofirali o "razogljičenju z elektrifikacijo prometa".
>
> Tudi temu je treba pritrditi. BEV se ne polnijo na mix energije v gridu temveč izključno na fosilni vir 100%. Taka je pač narava stvari. Kot je že usimoncic skušal razložiti predstavlja BEV na mereži dodatnega porabnika, katermu mora slediti doatna moč pri viru - ta pa ni jedrska ali hidro, saj so te že 100% oddane obstoječim odjemalcem - dodana moč je izklučno fosilna.
> Trenutno BEV prispevajo do 2x toliko CO2 kot diesel.
Tole zgoraj moram še dodatno učvrstiti.
Danes vsak BEV dodan efektivno in dejasnko poveča nacionalne emisije CO2 za 2 dizla.
sporočil: 3.087
Zadnja sprememba: ogo 25.09.2019 15:37
[alek14]In kateri lobi je delal meritve?
> [usimoncic]
> > Tole zgoraj moram še dodatno učvrstiti.
> > Danes vsak BEV dodan efektivno in dejasnko poveča nacionalne emisije CO2 za 2 dizla.
>
> Moja ocena za BEV pravi 500g CO2 na km, pri ICE avtih je pa neka magična meja 100 g CO2 na km. Je pa treba vedeti, da so tudi ICE izpusti in meritve precej prilagojenje željam in zavezam debilnih politikov in mnenjskih voditeljev, tako da so realni izpusti občutno višji in se strinjam z Alekovo oceno. Itak pa na koncu "merimo" CO2 izpuste iz prometa prek prodanega goriva, tako da so naši dejanski in "papirnati" CO2 izpusti zaradi ICE avtov občutno višji, kot bi jih imeli, če bi bili podatki iz deklaracije avtomobilov relevantni.
Drži. Malo natančnejši izračuni pokažejo, da je Tesla S težek 240gCO2/km, BMW i3 pa okoli 190gCO2/km. Povprečen (nov - post WLTP) dizelaš danes je tam nekje na 140g/km.
Taka je realnost (povsod so bili uprabljeni merjeni življenski podatki in ne iz nekih nafriziranih meritev.
Pri ceni bencina in nafte pa ne upoštevamo bomb in mrtvih na napade Libije, Iraka, Sirije in podobnih vojn, ki jih tudi financiramo mi, da jim prinesemo "demokracijo in svobodo". Niti posledic z begunci in podobno.
Skratka, nafta je ekstremno subvencionirana, pa se niti zavedamo.
Po drugi strani pa je vodikova fuzija za ovinkom. Lokaliziran vir poceni elektrike. Lahko pustiš lepo bližnji vzhod in njihove vojne, da se lepo sami jebejo, če se bodo v post naftaški ekonomiji imeli s čim.
Pri nas je pa glavni problem to, da nam elektro omrežje furajo državni sovhozi in kolhozi, ki v programu nimajo niti menjave transformatorjev iz leta 1943, ko jih je Dolfetov Wermacht postavil, standard za dimenzioniranje pa so bile 4 žarnice od 75 W na bajto.
Še dobro, da nam je polovico železnic elektrificiral Mussolini, drugače bi še na paro vozili na SŽ, še enem državnem kolhozu in sovhozu ...
sporočil: 2.117
Tudi fuzijsko energijo, nekoč ko bo, nam bodo prodajali isti
lobiji. A tudi to ne bo možno dokler ne bodo zgradili ustrezno
močnejšega omrežja od najosnovneješega elementa do končnega
uporabnika. Pomeni nič, kasiraj dokler gre. Še vedno bomo lahko
vozili na lesni plin, kako poleno, celo morda pelet se bo že našlo.
sporočil: 5.775
Povej to kavbojcem, kjer je liter 70c. (pa še tu so davki
nabiti)
Naša draga socialna EU je DRAGA!
Naša draga socialna EU je DRAGA!
sporočil: 2.117
Tako je, danes še vedno velja enak odgovor kot pred 50 leti, ko se
je začelo, še 40 let pa bo. Tako bo še kar nekaj naslednjih
desetletij. Je kar nekaj obetavnih smeri bazičnih raziskovanj na
primer:
www.youtube.com/watc...1RsHQCMRTw
a prave smeri tehnologije še ni videti, še mnogo tega manjka in ko bo, sledijo najprej majhni testni objekti, pa malo večji, popravki in ostalo, tako da bo zlahka minilo prej 100 let do prve poskusne elektrarne v polni velikosti.
www.youtube.com/watc...1RsHQCMRTw
a prave smeri tehnologije še ni videti, še mnogo tega manjka in ko bo, sledijo najprej majhni testni objekti, pa malo večji, popravki in ostalo, tako da bo zlahka minilo prej 100 let do prve poskusne elektrarne v polni velikosti.
sporočil: 5.775
Glede na to da fizikom manjka 90% snovi, da bi se vesolje obnašalo
tako kot se, pa je kljub besnemu iskanju NE najdejo, se mi zdi da
smo sedaj nekako pred Rutherfordom, ko je začel razbijati atome.
"Vse kar je bilo treba odkriti, smo odkrili" cca 130 ket
nazaj.
Imam občutek da bo treba najprej spraviti fiziko na višji nivo, potem pa se zna stvar hitro odviti.
Sem bral, da bi s pomočjo AI, ki je bistveno hitrejši kot navadni računalniki, lahko lažje stabilizirali plazmo.
Pa glede na to, da so tile fantje naredili SR71 z rehenšibarjem pred skoraj 60 leti, jih ni za podcenjevati:
Skunk Works' Exotic Fusion Reactor Program Moves Forward ...
www.thedrive.com › the-war-zone › skunk-works-exotic-fusion-rea...
Jul 19, 2019 - Lockheed Martin's Skunk Works is building a new, more capable test reactor as it continues to move ahead with its ambitious Compact Fusion ...
Imam občutek da bo treba najprej spraviti fiziko na višji nivo, potem pa se zna stvar hitro odviti.
Sem bral, da bi s pomočjo AI, ki je bistveno hitrejši kot navadni računalniki, lahko lažje stabilizirali plazmo.
Pa glede na to, da so tile fantje naredili SR71 z rehenšibarjem pred skoraj 60 leti, jih ni za podcenjevati:
Skunk Works' Exotic Fusion Reactor Program Moves Forward ...
www.thedrive.com › the-war-zone › skunk-works-exotic-fusion-rea...
Jul 19, 2019 - Lockheed Martin's Skunk Works is building a new, more capable test reactor as it continues to move ahead with its ambitious Compact Fusion ...
sporočil: 30.415
Zadnja sprememba: anon-317028 29.09.2019 08:20
[PyotrNovak]
PPS Sem šel spet malo pogledat nemške časopise glede zelene energije...
Zelena energija je zelena kot ameriški dolar je rekel Evo Morales.
sporočil: 6
Gasper Picelj se očitno še nikoli ni vozil s Teslo ali katerim
drugim spodobnim električnim avtom (npr. Kona, Ioniq ipd.)...kar
niti ni čudno, saj je Toyota zaspala v svojem miopičnem svetu
hibridov, ki jih je že 10 let nazaj povozil čas. Kot sogovornik na
takem panelu res nima kaj iskati, saj je popolnoma napačni
predstavnik, ki očitno trobi samo tisto kar so mu natvezili
japončki, ki že leta tiščijo glavo v pesek. žalostno, da taka mona
dobi možnost javnega govora, ker trosi neresnice o EV in poveličuje
svojo neučinkovito in preživeto tehnologijo... Žal na škodo svojega
lastnega zdravja in okolja. Vsa čast VW, ki je, sedaj, ko so se
prebudili in povrgli ID.3, končno začel verjeti v električno
mobilnost. Ostali, ki se že 3 leta vozimo izključno na elektriko pa
vemo, da je to prihodnost... PS: tudi finance bi lahko nehale
poveličevati svoje bencinske sponzorje in o EV začele pisati bolj
verodostojno.. no morda za začetek namesto sponzorskih testnih
voženj dejansko spremenite svoj lifestyle in začnite aktivno
uporabljati EV - vožnja dobi drug pomen..garantiram!
Strani: 1