Izbrani forum: Odklop

Izbrana tema: Špeckahlanje

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

pobalin sporočil: 14.456
[Odklop] Tema: Špeckahlanje
[#2728110] 13.08.18 13:39 · odgovor na: pobalin (#2728089)
Odgovori   +    0
Ko sem že pri železnicah, Welt poroča, da se upravljalec Eurotunnela Getlink ogreva za uvedbo poceni vlakov med Londonom in Parizom. Ti bi po vzoru nizkocenovnih letalskih prevoznikov nižjo ceno dosegli tako, da bi potnikom odvzeli nekaj udobja, ki so ga zdaj deležni na hitrih vlakih Eurostar (5 M potnikov na leto). Omenjena je študija podjetja Roland Berger, po kateri bi na primer z uporabo obrobnih postaj in tirov lahko stroške na relaciji London - Pariz zmanjšali za 25-30%. Obenem bi se čas vožnje povečal za slabo polovico na dobre tri ure.

S poveni vlaki ne bi samo Brexitanije dodatno zbližali z eno od lokomotiv EU (v 10 letih dodatnih 5 M potnikov med celino in odcepljenci), ampak bi tudi povečali izrabo kapacitet eurotunela, ki zdaj menda znaša okrog 58%. Zamisel pa ni unikatna, saj so francoske državne železnice že leta 2013 uvedle turkizno pobarvan poceni vlak TGV z imenom OuiGo (vozovnice od 10 EUR), Thalys pa od pomladi 2016 ponuja zeleno pobarvan poceni vlak Izy, ki prevoz na relaciji Bruselj - Pariz ponuja od 19 EUR. SNCF nameravajo s poceni vlaki število potnikov povečati s 5,1 milijona (2016) na 26 milijonov (2020).
„Dem Eisenbahnverkehr steht der Wandel bevor, den die Luftfahrtbranche 2003 bis 2005 mit dem Entstehen von Billigfluggesellschaften in Europa erlebt hat“, ist Gounon überzeugt. „Der Schienenverkehrsmarkt ist bereit dafür, dass billige Angebote neben Premium-Angeboten existieren.“
Eurostar hat manchmal, aber eben nicht immer Angebote, bei denen eine einfache Fahrt von Paris nach London bereits für 39 Euro zu haben ist. Billigfluggesellschaften wie Ryanair nutzen ebenfalls oft kleine Regionalflughäfen, in denen sie deutlich niedrigere Abfluggebühren als an großen Drehkreuzflughäfen bezahlen müssen. Auch deshalb können sie die Tickets billiger anbieten.
Allerdings wird sich die Fahrzeit eines Billigzuges von Paris nach London durch die Nutzung älterer Strecken erhöhen. Sie dürfte etwas mehr als drei Stunden betragen, während der Eurostar im besten Fall nur zwei Stunden und 15 Minuten benötigt. Er fährt im Zentrum der beiden Hauptstädte ab: in Paris am Gare du Nord und in London in St. Pancras.
www.welt.de/wirtscha...Paris.html
V ta kontekst paše tudi letošnja pomladna zgodba o tem, kako se je FlixBus raztegnil še na tire pod imenom FlixTrain - zaenkrat na relacijah Berlin - Stuttgart in Hamburg - Köln.
Ab 24. März geht „FlixTrain“ an den Start und pendelt regelmäßig zwischen Hamburg und Köln. Ab Mitte April kommt als zweite Verbindung die Strecke Berlin–Stuttgart hinzu. Zunächst werden beide Linien nur mit einem Zug pro Tag und Richtung bedient, zwischen der Hauptstadt und Stuttgart soll ab dem Sommer außerdem ein zweites Zugpaar verkehren.
www.welt.de/wirtscha...gebot.html