Izbrani forum: Odklop

Izbrana tema: Špeckahlanje

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-207617 sporočil: 6.899
[Odklop] Tema: Špeckahlanje
[#2719347] 20.06.18 09:22 · odgovor na: pobalin (#2719318)
Odgovori   +    0
[pobalin]
Veste, da ima Belfast, ki ima kakšnih 15% več prebivalcev kot Ljubljana, v Severni Irski, ki ima nekaj manj prebivalcev kot Slovenija, dve obratujoči potniški letališči?
en.wikipedia.org/wik...al_Airport
en.wikipedia.org/wik...ty_Airport

Jap, poleg mednarodnega, ki je dobrih 20 km od centra mesta, še "mestnega". To je v pristaniško-industrijskem delu ob ustju reke Lagan, 5 km od mestnega jedra in je čisto malo tudi mednarodno, saj ima nekaj počitniških letov v južne kraje in redno linijo v Amsterdam.

To pa ni vse. Medtem ko Fraport Jože Pučnik nikakor ne pride niti blizu dvema milijonoma potnikov na leto (populacija Slovenije), so jih v Belfastu lani skupaj poslali v zrak ali prizemljili 8,3 milijona (več kot 4x populacija Severne Irske) - 5,8 milijona na mednarodnem letališču in 2,5 milijona na mestnem.

Nobeno od teh letališč ni z mestnim centrom direktno povezano z (mestno) železnico ali metrojem, kar so mokre sanje infrastrukturnih žeparskih genijev in plebejskih uindoušoperjev Moje Dežele. Mednarodno letališče je 10 km oddaljeno od najbližje železniške postaje, s katere se je možno peljati v Belfast ali (London)Derry. Slednji je podoben Mariboru: ima slabih 100.000 prebivalcev, je dobrih 100 km oddaljen od Belfasta in ima svoje majhno, slabo izkoriščeno in občinsko subvencionirano letališče, ki pa vseeno najde skoraj 200.000 potnikov letno (pred leti jih je bilo tudi preko 400.000).

Res imajo severnoirska letališča bolj ugodno lego, ker jih s treh strani obdaja morje, na jugu pa je do konkurenčnih letališč dovolj daleč. A vendar, 8,3 proti 1,7 milijona?!? Me prav zanima, kaj bi na te številke znali povedati turistični guruji Moje Dežele, državni, ljubljanski ali akademski.

S stališča razmeroma recentnih transakcijskih dogajanj in tozadevnih pametovanj v Moji Deželi pa je posebno zanimiv en del severnoirske letališke zgodbe. Mestno letališče v Belfastu je pred 2.SV postavila firma Shorts Brothers, ki je tam izdelovala letala, hidroplane in podobno šaro. Sredi vojne ga je zaplenila kraljeva mornarica, Shorts pa je bil nacionaliziran. Po vojni je bil Shorts delno denacionaliziran, njegovo letališče pa je začelo služiti potniškemu prometu.

Leta 1989 je firmo (iz večinsko vladne lasti) odkupil Bombardier, ki je danes največji industrijski konglomerat v Severni Irski. Po znatnem vložku v letališče ga je Bombradier leta 2003 prodal za 35 MGBP španski firmi Ferrovial, ki je kupila tudi British Airports Authority. Španci so samo pet let kasneje letališče prodali globalnemu infrastrukturnemu skladu ABN Amro
en.wikipedia.org/wik...ion_battle
za 132,5 MGBP, torej s skoraj 300% dobičkom. Datum prodaje? September 2008...! Ne ljubi se mi guglati, če so se ulsterski občani in mediji kaj razburjali nad zadnjo transakcijsko ceno in pobranim dobičkom Špancev. Prepustimo to domišljiji.
Jao piki.

Pa ti razumes da je belfast na otoku in teh 1.7 mio siromakov mora na letalo, ali pa na ladjo, ce hoce prit do kruha in vode?

Slovenec lahko gre z avtom do vecmilijonskih severne italije in juzne nemcije, ali na morje v lipo njihovo. Dlje pa slovenec ne gre, podobno kot Severni Irec ne.

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2719347

Strani: 1

pobalin sporočil: 14.456
[Odklop] Tema: Špeckahlanje
[#2719409] 20.06.18 15:18 · odgovor na: anon-207617 (#2719347)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: pobalin 20.06.2018 15:34
[NemirniTujec]
Jao piki.
Pa ti razumes da je belfast na otoku in teh 1.7 mio siromakov mora na letalo, ali pa na ladjo, ce hoce prit do kruha in vode?
Otoško naravo S.I. brez težav razumem, le da nisem vedel, da doma nimajo kruha in vode. Vsi tile leti na današnji dan že ne morejo služiti samo gastarbajterjem in vodnarjem:
www.belfastcityairpo...Departures (danes 42 odletov)
www.belfastairport.c...nformation (danes cca 50 odletov)
Še bolj nazoren je tale pregled družb in destinacij za BFS:
www.belfastairport.c...r-airlines

Moja primerjava ne pomeni, da ignoriram različne izhodiščne položaje Fraport Pučnika in severnoirskih letališč. Menim pa, da ena bistvena razlika ne sme biti a priori ovira za primerjave, ki lahko npr. vržejo drugačno luč na deželne blodnje o gradnji posebne železnice do letališča, ker "imajo to povsod v civiliziranem svetu", in na vroča pričakovanja posledične silne rasti prometa. Ali primerjave med številom letov, destinacij, družb, in predvsem cen. Stavim, da bi Fraport Pučnik kljub deprivilegirani kontinentalni legi lahko prekrcal opazno več potnikov, če bi gostil več poceni prevoznikov z več poceni destinacijami.

Po drugi strani bi bilo mogoče zgodbo Fraporta Pučnika res bolje primerjati z letališčem Cardiff, slovenske letalske navade pa z valižanskimi. :-)
en.wikipedia.org/wik...statistics
Slovenec lahko gre z avtom do vecmilijonskih severne italije in juzne nemcije, ali na morje v lipo njihovo. Dlje pa slovenec ne gre, podobno kot Severni Irec ne.
Za večino to drži.
www.stat.si/StatWeb/...Index/7434

Ker sem poskušal ugotoviti, koliko od te aviacije prevaža domorodce ven, koliko pa turiste noter, sem prišel do zaključka, da ima Slovenija očitno več zunanjih/tujih turistov kot Severna Irska. Slovenska oblast pa še vedno ne zna v svojo statistiko dodati podatka, koliko denarja so turisti porabili pri nas. Lepo je rekel oče naroda: "ah, en evrček gor ali pa dol, ne bodimo tako malenkostni."
Tuji turisti so ustvarili več kot 3.586.000 prihodov ali za 18 % več kot v letu 2016 in več kot 8.572.000 prenočitev ali za 17 % več kot v letu 2016.
www.stat.si/StatWeb/...Index/7411
Last year overnight trips to Northern Ireland by external visitors stood at 2.3 million. This is the highest number on record and a 6 per cent increase on 2014. Spend associated with these trips also grew by 7 per cent to £545m in 2015.
www.nibusinessinfo.c...rn-ireland
Upam, da si mi do zdaj odpustil primerjanje jabolk in hrušk. :-)

Strani: 1