Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

BorutHocevar sporočil: 1.534
[bc123a]
V zadevo pa sem se zapicil zato, ker pri teh moceh postanejo zadeve ze nevarne. Ali imas neprakticno debele kable polne bakra (kako bo pa kaksna manjsa zenska to polnila?) ali pa vedno visje napetosti, pri katerih pa bi ze bilo prav, da bi imel tudi posebno zascitno opremo.
Morda so zanimiva pojasnila Muska in glavnega tehnološkega direktorja pri Tesli Jeffreya Straubela na nedavni predstavitvi četrtletnih rezultatov.

forums.teslarati.com...gers.6309/

Nekaj citatov:

“We’re definitely going to be improving our Supercharger’s technology. The thing about a 350 kW charger is that it doesn’t actually make a ton of sense, unless you got a monster battery pack or have like a crazy high C rating… We think 350 kW for a single car; you’re gonna frag the battery pack if you do that. You cannot charge a high-energy battery pack at that rate, unless it’s a very high kW battery pack. So, (for us), something along the couple of hundred, 200-250 kW, maybe.”

“There is a tradeoff, fundamentally, between charge speed and essentially range, and cost of the battery. We look at that pretty carefully. We understand the tradeoff. We could design cells and a pack that could charge at, you know, faster than 300-400 kW, but it’s not a very useful tradeoff to the customer.”

“Energy is range, and power is your peak acceleration, the rate in which you consume energy. It’s more important to have long range than it is to have a super fast charge time.”

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2710165

Strani: 1

bc123a sporočil: 48.253
[hocevarb]
“We’re definitely going to be improving our Supercharger’s technology. The thing about a 350 kW charger is that it doesn’t actually make a ton of sense, unless you got a monster battery pack or have like a crazy high C rating…
Ja, tako. Tukaj ima Musk celo prav (marsikje nima), verjetno zato, ker je edini ki ima izkusnje s hitrim polnjenjem, in verjetno tudi s stanjem baterije po polnjenju (hitro polnjenje ji skodi). Vsi ostali samo teoretizirajo, v glavnem.

Se to: C rating je hitrost polnjenja, izrazena s kapaciteto baterije, tako cez palec.

C je kapaciteta, recimo 50 kWh. Polnjenje/praznjenje z 1C pomeni potem polnjenje/praznjenje z 50 kW, z 10C bi pomenilo 500kW, itd.

Problem baterij (tehnologij/kemij) z veliko kapaciteto/gostoto je recimo, da jih ne mores tako hitro polniti kot one bolj primitivne, eden od razlogov je pa tudi toplotna izguba.

Kot smo ze poracunali na forumu, ce polnis z 90 kW, imas recimo 9-20 kW toplote za odvajati s hladilnim sistemom (spomnite se, tipicen kalorifer je 2 kW na najvecji moci), ce polnis na 300 kW, bi imel 27-60 kW za odvajati skozi hlajenje (centralne peci na olje, ki smo jih instalirali v socializmu so bile 30kW za precej velike socialisticne bajte, z relativno slabo izolacijo, za primerjavo!)

60 kW toplote odvajati iz avta hec, sploh v bolj toplem vremenu. To je recimo tako cez palec toplota, ki nastane pri maksimalni moci 100kW avtomobilskega motorja (bencinarja), ampak ko tiscite gas do konca v bencinarju, ponavadi ne stojite na mestu, in je hlajenje lazje.

Pri teh stevilkah pridemo do celega kupa stvari na katere laiki niti ne pomislijo... od teze kablov (hello zenske voznice manjse postave in lastne teze 50 kil) do potencialno divje nevarnih napetosti, ki bi rabile ESD zascito (vesoljsko obleko).

Strani: 1