Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-207617 sporočil: 6.899
[bc123a]
> [NemirniTujec]
> Ej, glede ciscenja NOx in drugih smeti iz dizel izpuha - je glavni problem cena, teza, ali zmanjsanje moci motorja?
>
> Zakaj so tudi v ameriki pri truckih nad tremi tonami pogosti dizli, pri transportnih tovornjakih pa so tudi tam skoraj vsi dizli? A imajo tezji avti z velikimi motorji urejen problem izpustov, ali americanom kar naenkrat rata vseeno?

Sistemi za ciscenje dizelskih izpuhov obstajajo, ampak so bolj komplicirani in drazji. Recimo v vseh malo vecjih dizlih, od kombijev naprej, imas sistem ki uporablja AdBlue.

en.wikipedia.org/wik...aust_fluid

Tezava je v tem, da je to malo drazje, pa naenkrat si dobil se eno tekocino, ki jo je treba dolivati. Zato tovornjaki in veliki dizli niso dojeti kot problem, ker tam je ciscenje plinov s temi bolj naprednimi sistemi itak standard.

Je pa malo drugacna situacija ce hoces narediti Cliota z dizelskim motorjem, in je kar naenkrat treba dodati vse komplikacije.
Torej problem je cena + komfort? ja fuck, saj dolge in kratke luci tudi stanejo, pa varnostni pas tut ni lih komfornta rec...

A ne more drzava uzakonit, da "ce hoces met dizla, moras imet adblue varianto in moras ga dolivat, in ce te kaps ulovi brez adblue je tko kot ce te ulovi z zlizanimi gumami ali brez luci ipd?

Kako je to reseno v praksi - a imajo avti dejansko rezervarcek za adblue ki ga potem user doliva? Al je noter robe za 20.000 km, in se teoreticno na servisu dolije, prakticno pa nikoli?

Sem ze nekaj kombijev vozil, tudi novih (pac white van man, ane :-))), pa mi nihce ni nic rekel...

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2705171

Strani: 1

bobek13 sporočil: 4.301
sem pred dolgo časa na eni nemški teve gledal oddajo na to temo, in kolko sem tam razumel, so samo šleperji obvezani ta sistem imeti... oddaja pa se je vrtela predvsem na temo "balkanskih" praks avtoprevoznikov in tega kako vse se poskušajo temu izogniti... vse stane, je*iga... in vsi smo balkanci...

:-)

lpA
bc123a sporočil: 48.253
[NemirniTujec]
> Tezava je v tem, da je to malo drazje, pa naenkrat si dobil se eno tekocino, ki jo je treba dolivati. Zato tovornjaki in veliki dizli niso dojeti kot problem, ker tam je ciscenje plinov s temi bolj naprednimi sistemi itak standard.
>
> Je pa malo drugacna situacija ce hoces narediti Cliota z dizelskim motorjem, in je kar naenkrat treba dodati vse komplikacije.

Torej problem je cena + komfort? ja fuck, saj dolge in kratke luci tudi stanejo, pa varnostni pas tut ni lih komfornta rec...

A ne more drzava uzakonit, da "ce hoces met dizla, moras imet adblue varianto in moras ga dolivat, in ce te kaps ulovi brez adblue je tko kot ce te ulovi z zlizanimi gumami ali brez luci ipd?
Jah, saj lahko, samo sistem vseeno stane. In pri kombiju ali celo sleperju je cena taksnega sistema sitnica v primerjavi s ceno, v cliotu pa ne vec. In sistem je tudi tehnolosko zahteven, ker

1) Adblue pri -10C zmrzne zato rabi zadeva elektricno gretje, da raztopi ravo dovolj robe, da lahko dela dokler se cel avto ne segreje

2) Je treba adblue v mikrokolicinah ves cas spricati v izpusni sistem

3) Je treba obcasno v izpusni sistem spricniti tudi malo goriva, da katalizator zagori in se spuca. (obe ti nalogi fura specializiran krmilnik ki skrbi samo za to).

Glede na to, da je dizel motor ze po defaultu 15% drazji od bencinarja z istim outputom se verjetno na ceni malega avta zna kar poznati.

Ja, ta adblue dobis v 3-5 literskih kantah in ima svojo odprtino za dotakanje, pri manjsih avtih poleg odprtine za tocenje dizla, pri sleperjih pa lahko tudi drugje.

Strani: 1