Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek (video) Samovozeči Uber povzročil nesrečo s smrtnim izidom
sporočil: 12.861
[Gustl]
Lahko ti enako zbrano prebereš knjigo, kot si jo 10, 20 let nazaj? Jaz ne. Še zdaleč ne.
Seveda lahko. Vprašaj se, če je kaj narobe s tabo, da tega ne zmoreš več in se ne izgovarjaj na "sodobni način življenja".
Pametnega telefona nimam, ker ga ne rabim, temveč prastari Samsung, ki je dober za klice in SMS-e. Revčki, ki klikajo telefonček, ko gredo po pločniku, se mi smilijo.
sporočil: 13.641
[macon]
> [Gustl]
>
> Lahko ti enako zbrano prebereš knjigo, kot si jo 10, 20 let nazaj? Jaz ne. Še zdaleč ne.
>
Seveda lahko. Vprašaj se, če je kaj narobe s tabo, da tega ne zmoreš več in se ne izgovarjaj na "sodobni način življenja".
Pametnega telefona nimam, ker ga ne rabim, temveč prastari Samsung, ki je dober za klice in SMS-e. Revčki, ki klikajo telefonček, ko gredo po pločniku, se mi smilijo.
Moj star fotr je pisal še s kredo. Tudi ni imel težav na pločniku.
sporočil: 13.641
[rename]V mislih sem imel zgodbe, kako je tekel v šolo in se mu je med tem v torbi izbrisala domača naloga, napisana s kredo na tablico. Kar je bil itak bulšit :)
Si pa mlad...jaz sem pisal s kredo se na faksu. Na tablo, seveda.
Pravzaprav sem pa samo želel prijazno maconu namignit, kar mu gre... :)
sporočil: 3.976
[alek14]Haha, a ni bil glavni selling point samovozečih avtov to, da bodo praktično eliminirali prometne nesreče?
Mislim, da je znižanje nesreč z AI drivingom utopija (razen na AC).
No, kasneje smo brali, da je vozil 38 mph pri omejitvi 35 mph - no, če takih res najbolj osnovnih zadev niso poštimali, potem je ta tehnologija res absolutno nezrela in bo najverjetneje nezrela še par desetletij.
Vsekakor tole še ni za spustit v javni promet in kdor je odgovoren za žrtve, pa tudi za škodo, upam da faše krepko odškodninsko tožbo, pa še kakšno kazensko.
sporočil: 13.641
Zadnja sprememba: Gustl 21.03.2018 06:58
[jezdec666]Ja, jaz si mesto prihodnosti predstavljam kot zaprto jedro, javni prevoz in javna samovozeča vozila, vse deluje nekako kot sodobna sortirna skladišča (Amazon, Alibaba,...): www.youtube.com/watc...wu9SX3YPSk
Mislim na to, da bo samovozna vozila in klasiko nemogoče varno upravljati na istih cestah. Samo samovozna vozila bo prineslo manj nesreč. Križanje pa bi znalo biti nevarno in ne bo manj nesreč.
Torej 1:0, robot ali človek. Še dolgo ne oboje skupaj.
So pa izjeme, recimo tovornjaki in avtoceste, ampak še tam bo šlo po mojem za začetek samo s posebnim pasom, rezerviranim za samovozeče tovornjake. Nekakšna cestna železnica, samo brez tračnic. Pa naj se vozijo v konvoju, pridejo do naselja, notri skoči šofer.
sporočil: 12.861
Zadnja sprememba: macon 21.03.2018 08:50
[abohte]Sem računalniški programer in mi je povsem jasno, kako računalniki vplivajo na možgane. Zato je treba to premisliti in zavestno omejiti. Če rabim internet, ga uporabim doma ali v službi. Nobenih ekrančkov, ko hodim naokoli. Za fotke imam fotoaparat. Pika.
To sploh ni izgovor. Se bom zopet skliceval na knjigo Digitalna demenca: sodobni mediji/aparature dejansko spreminjajo nevronske povezave v možganih. To ni stvar volje.
V kolikšni meri je to prav in v kolikšni narobe, je stvar specifičnih okoliščin če že ne "in the eye of the beholder". Npr. jaz si zlahka predstavljam, da nekomu, ki je npr. poklicno orientiran na delo s pametnim telefonom in/ali ima takšne predispozicije, da pametni telefon uporablja zgolj kot pripomoček za delo, takšne nevrobiološke spremembe celo koristijo. Trdim pa, da je z vidika celotne družbe koristnost pametnih telefonov negativna.
Že v dobi branja 1.0 sem jaz branje večkrat prekinil s preverbo slovarja ali enciklopedije. To se mi v splošnem zdi pri branju koristno, saj lahko na takšen način kritično in poglobljeno presojam prebrano vsebino. Internet nam glede takšnih poizvedb odpira bistveno več možnosti. Seveda je problem, ko nas iskanje poizvedb odpelje vstran od vsebine. Če tebe ne, si eden redkih, rekel bi celo, da imaš abnormalni vedenjski vzorec (če abnormalnost razumemo z vidika normalne porazdelitve, ki je verjetno pričakovana).
Poklicna orientiranost na pametni telefon ne pomeni, da si njegov suženj in skačeš isti moment, ko dobiš neko sporočilo. Moja abnormalnost je velika prednost proti normalnim. V čem naj se bojim ljudi, ki ne morejo zbrano brati knjig, kake koncentracije le so zmožni?
sporočil: 12.861
[Gustl]Tvoj stari foter je pisal s svinčnikom in nalivnikom, ker s sabo ni vlačil table za pisanje s kredo. Slaba tolažba, da si v toku in sodoben, ker tako kot večina nisi (več) sposoben neke običajne koncentracije.
> [macon]
> > [Gustl]
> >
> > Lahko ti enako zbrano prebereš knjigo, kot si jo 10, 20 let nazaj? Jaz ne. Še zdaleč ne.
> >
>
>
> Seveda lahko. Vprašaj se, če je kaj narobe s tabo, da tega ne zmoreš več in se ne izgovarjaj na "sodobni način življenja".
>
> Pametnega telefona nimam, ker ga ne rabim, temveč prastari Samsung, ki je dober za klice in SMS-e. Revčki, ki klikajo telefonček, ko gredo po pločniku, se mi smilijo.
Moj star fotr je pisal še s kredo. Tudi ni imel težav na pločniku.
Nič čudnega, da so filmi z nazavestnimi zombiji popularni.
sporočil: 12.861
Zadnja sprememba: macon 21.03.2018 08:48
[Gustl]Gre mi pohvala.
> [rename]
> Si pa mlad...jaz sem pisal s kredo se na faksu. Na tablo, seveda.
V mislih sem imel zgodbe, kako je tekel v šolo in se mu je med tem v torbi izbrisala domača naloga, napisana s kredo na tablico. Kar je bil itak bulšit :)
Pravzaprav sem pa samo želel prijazno maconu namignit, kar mu gre... :)
Gledam mlade in se prav nič ne bojim za svojo delovno prihodnost.
sporočil: 5.835
[rename]Igra, ki simulira vožnjo z avtom, je precej zabavna. Imam igro za PC in ima naslov Dirt 3. Prikazuje vožnjo po cesti skozi gozdove Finske, Norveške, ZDA. Seveda greš lahko tudi zelo počasi in si ogleduješ okolico. Najraje nastavim tako, da se avto ne vidi in izklopim podatke za hitrost, pozicijo vozila na progi itd. Dirt 3 ima odlično grafiko in slika poteka brez zatikanja tudi na manj zmogljivih g. karticah, ki stanejo okrog 80 €.
Kaj pa vem.
Starejši vozniki so po mojem kar problematični.
Eni se tega ne zavedajo, drugi nočejo priznati...
Bolje, da si kupiš kakšen simulator...
sporočil: 3.976
[jezdec666]Potemtakem je samovozna vozila nemogoče varno upravljati, pika.
Mislim na to, da bo samovozna vozila in klasiko nemogoče varno upravljati na istih cestah. Samo samovozna vozila bo prineslo manj nesreč.
Ta trditev temelji na dveh domnevah:
a) človeški vozniki so nepredvidljivi in občasno kršijo pravila
b) AI voznik je predvidljiv in vedno vozi po pravilih
No, točka b) je šla po gobe, ravno incident na Florido je pokazal, da AI voznik ne zmore spoštovati niti najosnovnejšega pravila, ki ga je tudi tehnično najlažje uresničiti.
Namreč tehnologija za vzdrževanje željene hitrosti je stara najmanj pol stoletja in je v množični uporabi. Reče se ji tempomat.
Če torej samovozeče vozilo ne zmore upoštevati niti najosnovnejšega prometnega pravila, kako se bo spopadalo s kompleksnejšimi problemi v prometu?
Skratka, tudi cesta z zgolj samvozečimi avti očitno ne bo 100% predvidljiva.
Končni point: avtomobilsko AI, ki bo dejansko uporabna, bomo čakali še vsaj 20-30 let.
sporočil: 5.835
[rename]Kakovosten VR je drag. Grafična kartica, ki simulira vožnjo z avtom, pa je poceni in nekatere igre so tako dobro zasnovane, da imajo sliko, kot bi gledal film. Dirt 3 je zanimiva tudi zato, ker vidiš, kakšno je podeželje v razvitih državah. Verjetno so sliko dobili tako, da so skenirali pravo podeželje in jo nato programsko preoblikovali v vektorsko obliko.
Igrice so tko-tko.
Če že, potem moraš sprobati VR.
sporočil: 3.976
[Gustl]Ampak v takih sortirnih skladiščih se ne smeš sprehajat, samo sortirna vozila se lahko nahajajo tam.
Ja, jaz si mesto prihodnosti predstavljam kot zaprto jedro, javni prevoz in javna samovozeča vozila, vse deluje nekako kot sodobna sortirna skladišča (Amazon, Alibaba
Kako bi tak koncept izgledal v mestu? Mestne ulice bi bile off-limits za vse, razen za avtonomna vozila... Kaj pa če se želiš sprehodit 200m stran od doma do bližnje trgovine, ali pa z biciklom pohajkovat po mestu?
sporočil: 3.976
[jezdec666]Ni res, največji del problema je tehnološki, ampak si eni ne znate dopovedat, da ta tehnologija je trenutno še zelo zelo daleč od tega, da bi bila približno zrela.
Ne bi rekel, čakali pa bomo ustrezno pravno ureditev in infrastrukturo. To bo večji problem, ki je povsem človeške in finančne narave.
Saj enkrat bo, ampak v naslednjih 5-10 letih zagotovo ne bo šla dlje od eksperimentiranja.
Poleg tega, trditi da "je problem finančne narave" - no shit Sherlock, jasno da razvoj te tehnologije stane. In bo stal še nekaj milijard (trilijonov).
Na koncu pa da še komentiram "to je problem človeške narave" - ja hudiča, za koga se pa to vse skupaj sploh dela? Če ljudje nečesa nočejo, pač nočejo. In bolj ko jim to tlačiš dol po grlu, večji bo odpor.
V glavnem, če bi delali analogijo razvoja samovozečih vozil z razvojem letalstva, smo trenutno nekje v fazi med baloni in cepelini. Daleč je še do rednih letov z jumbo jetom.
en.wikipedia.org/wik...f_aviation
sporočil: 13.641
No idea, zato je to v prihodnosti in ne bom jaz tega reseval. Jaz
berem Jules Verna, kdo drug pa naj podmornico naredi. :)
sporočil: 69
Exclusive: Tempe police chief says early probe shows no fault by
Uber
www.sfchronicle.com/...765481.php
www.sfchronicle.com/...765481.php
sporočil: 232
Hja, ampak glede na to, da avtomatika sploh ni zavirala, je to
velik fail.
Nenadoma se je pred avtom znašla ovira, v tem primeru človek. Lahko bi bilo karkoli drugega, naprimer žival ali tovor, ki pade s kesona, whatever. Da AI ovire ni identificiral ali vsaj zaznal, da je nekaj na cesti in da je morda bolje preventivno zavreti, je fail.
Cela debata o tek, kako je bila kolesarka v temi itd je pa nesmiselna, ker avto uporablja senzorje, neodvisne od svetlobe. Prav tako je cesta očitno pregledna, kar pomeni, da bi moral avto objekt ob strani vozišča motriti in preračunavati verjetnost, da naredi kaj nenavadnega.
Skratka, tole je fail.
Nenadoma se je pred avtom znašla ovira, v tem primeru človek. Lahko bi bilo karkoli drugega, naprimer žival ali tovor, ki pade s kesona, whatever. Da AI ovire ni identificiral ali vsaj zaznal, da je nekaj na cesti in da je morda bolje preventivno zavreti, je fail.
Cela debata o tek, kako je bila kolesarka v temi itd je pa nesmiselna, ker avto uporablja senzorje, neodvisne od svetlobe. Prav tako je cesta očitno pregledna, kar pomeni, da bi moral avto objekt ob strani vozišča motriti in preračunavati verjetnost, da naredi kaj nenavadnega.
Skratka, tole je fail.
sporočil: 3.976
[alpenjodel]Ja.
Skratka, tole je fail.
In ponovno so povedali, da je 'avtopilot' vozil nad omejitvijo - kako je to mogoče?
Samovozeči avto bi moral absolutno spoštovati prometne predpise in hitrostne omejitve.
sporočil: 32.211
Zadnja sprememba: najobj 21.03.2018 13:22
[alpenjodel]... čuj, si lahko zamisliš pametni avto, ki bo "izbiral" med človekom na pločniku, kartonsko škatlo na cesti in avtomobilom na drugi strani ceste, ker zaradi prekratke razdalje ne bo mogel ustaviti ...
Hja, ampak glede na to, da avtomatika sploh ni zavirala, je to velik fail.
Nenadoma se je pred avtom znašla ovira, v tem primeru človek. Lahko bi bilo karkoli drugega, naprimer žival ali tovor, ki pade s kesona, whatever. Da AI ovire ni identificiral ali vsaj zaznal, da je nekaj na cesti in da je morda bolje preventivno zavreti, je fail.
Cela debata o tek, kako je bila kolesarka v temi itd je pa nesmiselna, ker avto uporablja senzorje, neodvisne od svetlobe. Prav tako je cesta očitno pregledna, kar pomeni, da bi moral avto objekt ob strani vozišča motriti in preračunavati verjetnost, da naredi kaj nenavadnega.
Skratka, tole je fail.
P.S.: pametni avtomobili NIKOLI ne bodo tako pametni kot najbolj butast (trezen) človek za volanom, toti fahidioti pa pač nekaj razvijajo, ker so zaradi dobre reklame za svoje naročnike za to dobro plačani ...
sporočil: 232
[matjazfinance]Vprašanje od kod številka 38. Če je iz vgrajenega brzinomera je napačna, ker večinoma kažejo preveč. lahko da je GPS kazal pravilnih 35.
> [alpenjodel]
> Skratka, tole je fail.
Ja.
In ponovno so povedali, da je 'avtopilot' vozil nad omejitvijo - kako je to mogoče?
Samovozeči avto bi moral absolutno spoštovati prometne predpise in hitrostne omejitve.
sporočil: 173
[matjazfinance]S tem absolutnim upoštevanjem bi lahko postal ovira na cesti in tako še nevarnejši. Ko sem spraševal par let nazaj Američane, kako natančno upoštevajo omejitve, sem dobil odgovor, da tipično vozijo do 10 % čez omejitev, bolj točno se držijo le na nekaterih odsekih z bolj tečno lokalno policijo. So me posebej opozorili, da naj ne vozim prepočasi in naj se prilagajam splošni hitrosti.
> [alpenjodel]
> Skratka, tole je fail.
Ja.
In ponovno so povedali, da je 'avtopilot' vozil nad omejitvijo - kako je to mogoče?
Samovozeči avto bi moral absolutno spoštovati prometne predpise in hitrostne omejitve.
Načeloma je promet najbolj varen, ko se vsi vozijo z isto hitrostjo, zaradi tega je v ZDA to, da je nižja omejitev za avtomobile na avtocestah kot pri nas, prednost, ker potem tovornjaki vozijo enako hitro kot avtomobili in jih ni treba prehitevati.
sporočil: 3.976
Zadnja sprememba: anon-20668 21.03.2018 15:51
[Irbis]Tole stališče je dokaj problematično, predvsem pa je ta razlaga smiselna v kontekstu 'človeških' voznikov, ki se znajo neprimerno bolje prilagajati kot trenutni AI (pustimo ob strani pijane, drogirane ali podivjane voznike).
S tem absolutnim upoštevanjem bi lahko postal ovira na cesti in tako še nevarnejši. Ko sem spraševal par let nazaj Američane, kako natančno upoštevajo omejitve, sem dobil odgovor, da tipično vozijo do 10 % čez omejitev, bolj točno se držijo le na nekaterih odsekih z bolj tečno lokalno policijo. So me posebej opozorili, da naj ne vozim prepočasi in naj se prilagajam splošni hitrosti.
Saj človeška zdrava pamet bo tudi prevozila polno črto - recimo da je na cesti ustavljen pokvarjen avto in ne moreš drugače mimo njega; robotski avto bo pa ostal na svoji strani polne črte, dokler se ovira ne odstrani.
Ampak kako se bo robotski avto "prilagajal splošni hitrosti"? Če mimo njega na avtocesti zdrvita dva mulca, ki dirkata s svojimi BMWji - a bo pospešil na 200 kmh, da ju ujame in se "prilagodi prometu"? In v tejle konkretni nesreči, ki se je zgodila ponoči, morda ni bilo drugega prometa, komu se je avtomatski Volvo prilagajal s hitrostjo?
Ampak moj glavni point ni bil vožnja 3 mph čez omejitev. Problematično je, če avto ni vozil po omejitvah, pri čemer je vzdrževanje hitrosti X najmanjši tehnični problem - kako je potem šele z vsemi drugimi parametri, ki naj bi jih vozilo upoštevalo?
sporočil: 232
[Irbis]To je seveda load of balkans crap. Kinetična energija narašča s kvadratom hitrosti in tako "prilagajanje" samo pomeni, da ko poči, se sprosti toliko več energije.
S tem absolutnim upoštevanjem bi lahko postal ovira na cesti in tako še nevarnejši. Ko sem spraševal par let nazaj Američane, kako natančno upoštevajo omejitve, sem dobil odgovor, da tipično vozijo do 10 % čez omejitev, bolj točno se držijo le na nekaterih odsekih z bolj tečno lokalno policijo. So me posebej opozorili, da naj ne vozim prepočasi in naj se prilagajam splošni hitrosti.
Prav zanimivo se je peljati iz Avstrije proti Sloveniji. Tam od Gradca naprej se že zazna balkanski vpliv (in veliko slovenskih tablic). No, saj je ok tako, da ni šok za mejo prehud.
PS: zanimiv je tudi pojav balkanskih voznikov, ki v avstriji kar naenkrat brez problema upoštevajo omejitve (naprimer striktno 80 na obvoznici), doma so pa table za omejitev bolj kot ne informacija za nekoga tretjega, ki se jih prav dosti ne tiče (that said, omejitve so marsikje v sloveniji fuknjeno postavljene)
sporočil: 48.253
[FIN-311684]Odvetniki sorodnikov te zenske bodo z najvecjim veseljem predlozili sodiscu vse dokaze o uberjevi poslovni kulturi, poimenovani "move fast and break things".
Uber je lahko vozeč in samovozeč, nesreče se v prometu dogajajo...osebno se z uberjem nisem peljal...zgodilo se bo tudi, da bo pijan uberjev voznik zapeljal v jarek...samo za to ni potrebno sovražiti Uberja.
Preberi tole:
www.recode.net/2017/...-civil-war
Uber bo moral dokazati, da ceprav je vsepovsod drugje ohol, aroganten, in namenoma krsi pravila in zakone, no da jih pa tu ni. Good luck!
sporočil: 3.976
[jezdec666]A lahko poveš konkretna pravila in znake, ki so zanje nesmisel?
Večina prometnih pravil in znakov so za avtonomna vozila nesmisel.
A je upoštevanje desnega pravila in semaforjev nesmisel? Stop znak za avtonomno vozilo ne bo veljal? Kaj pa znak za prepovedano parkiranje, a je namenjen le avtom, ki jih upravlja vreča mesa, sicer pa ne velja?
sporočil: 13.641
[alek14]Eh, saj po cesti se tudi ne smeš sprehajat. Kaj pa če je to pod zemljo?
> [matjazfinance]
> > [Gustl]
> > Ja, jaz si mesto prihodnosti predstavljam kot zaprto jedro, javni prevoz in javna samovozeča vozila, vse deluje nekako kot sodobna sortirna skladišča (Amazon, Alibaba
>
> Ampak v takih sortirnih skladiščih se ne smeš sprehajat, samo sortirna vozila se lahko nahajajo tam.
> Kako bi tak koncept izgledal v mestu? Mestne ulice bi bile off-limits za vse, razen za avtonomna vozila... Kaj pa če se želiš sprehodit 200m stran od doma do bližnje trgovine, ali pa z biciklom pohajkovat po mestu?
Ja tudi ne bi hotel živeti v Gustlovem gulagu.
Če vam domišljija seže do "kako bo to izgledalo na Slovenski v Ljubljani še za časa tega Zokijevega mandata", potem seveda razumem skepso :)
sporočil: 4.301
[Gustl]če ti domišljija seže do konca mandata Zokija, ti seže daleč... :-) Zoki bo pobiral cigle, tudi ko bo od njega ostala samo še glava, lebdeča v hranilni tekočini in povezana s svetom preko žičk...
> [alek14]
> > [matjazfinance]
> > > [Gustl]
> > > Ja, jaz si mesto prihodnosti predstavljam kot zaprto jedro, javni prevoz in javna samovozeča vozila, vse deluje nekako kot sodobna sortirna skladišča (Amazon, Alibaba
> >
> > Ampak v takih sortirnih skladiščih se ne smeš sprehajat, samo sortirna vozila se lahko nahajajo tam.
> > Kako bi tak koncept izgledal v mestu? Mestne ulice bi bile off-limits za vse, razen za avtonomna vozila... Kaj pa če se želiš sprehodit 200m stran od doma do bližnje trgovine, ali pa z biciklom pohajkovat po mestu?
>
> Ja tudi ne bi hotel živeti v Gustlovem gulagu.
Eh, saj po cesti se tudi ne smeš sprehajat. Kaj pa če je to pod zemljo?
Če vam domišljija seže do "kako bo to izgledalo na Slovenski v Ljubljani še za časa tega Zokijevega mandata", potem seveda razumem skepso :)
:-)))
lpA