Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Zakaj e-avti ne ogrožajo trdnosti britanskega elektroenergetskega sistema
Strani: 1
sporočil: 48.253
Zadnja sprememba: bc123a 26.01.2018 01:17
Da je slovensko omrezje dimenzionirano za hkratni odjem 1KW na
odjemno mesto, pa je kar pozabil, a ne?Pa se to: v UK sem prespal v nizkocenovnem (!) hotelu z vec kot 200 sobami. Vsaka soba je imela elektricni (!) radiator, po obcutku 2 KW.
Predstavljam si, da je tam omrezje izgrajeno bistveno drugace kot pri nas - zaradi milih zim so navajeni na elektricno gretje, in ocitno enemu hotelu ki ima za 400 KW instaliranih samo radiatorjev se ene par avtochargerjev sploh ne bi poznalo.
V sloveniji pa pac ni tako.
sporočil: 10.308
Kako to mislis 1kW odjema. S 25A pancarkami komot vleces 5kW po
fazi. Pa ce dava v enacbo da vticnico sciti 16A varovalka je to
okol 3kW
Dve vticnici po fazi... :)
Dve vticnici po fazi... :)
sporočil: 10.824
[Endimion]To kot posameznik JA, Ti in vsi tvoji sosedje HKRATI pa....NO GO...
Kako to mislis 1kW odjema. S 25A pancarkami komot vleces 5kW po fazi. Pa ce dava v enacbo da vticnico sciti 16A varovalka je to okol 3kW
Dve vticnici po fazi... :)
Bo počepnil najšibkejši člen..
sporočil: 1.534
[alek14]Vprašanje tudi za druge forumaše: Veste za dober vir z norveškimi izkušnjami? Glede na veliko število e-avtov so zagotovo že kje reševali takšne stvari.
Pri elektrodistribuciji se računa, da ne bodo vsi hkrati vključili štedilnika, bojlerja, klime in fena za lase. :)
Pri polnjenju avtov pa je drugače. Ti se polnijo vso noč in na polno.
sporočil: 142
Norvežani nimajo težav z elektriko in jo imajo preveč. Mislim, da
vso električno energijo dobijo iz hidroelektrarn (Nemci so se med
vojno odločili za izdelavo težke vode tudi za Norveško). Oni se že
od nekdaj grejejo z električnimi radiatorji (Glamox), pa tudi
predelava in izdelava glinika je edino pri njih smotrna. Tako, da
Norveška je še bolj neprimerna za primerjavo.
sporočil: 1.534
[tadejkom]Mar to pomeni, da so imeli Norvežani že od pred e-mobilnostjo distribucijsko omrežje na ravni ulice ali naselja bistveno močnejše, kot so pri nas? S vprašanjem o njihovih izkušnjah sem mislil na navedbo, ki jo je zapisal alek14:
Oni se že od nekdaj grejejo z električnimi radiatorji (Glamox), pa tudi predelava in izdelava glinika je edino pri njih smotrna. Tako, da Norveška je še bolj neprimerna za primerjavo.
[alek14]
Če ima ulica 100 hiš, ulica ni priključena na daljnovod s 100x25A (x3)= 2500A (x3), ampak z veliko manj. Precej bliže je številka 1000 A. Naselje z 10 ulicami ni priključeno z 10x1000A ampak z recimo 8000 A (no tu so tudi že dvignjene napatosti, tako, da dejanske amperaže niso tako velike) ampak za predstavo bi moralo biti.
[alek14]
Pri elektrodistribuciji se računa, da ne bodo vsi hkrati vključili štedilnika, bojlerja, klime in fena za lase. :)
Pri polnjenju avtov pa je drugače. Ti se polnijo vso noč in na polno.
sporočil: 132
Elektro distributerji računajo s faktorjem sočasnosti vklopa
porabnikov, ne pa na konično vrednost. Ker je praksa v preteklosti
pokazala nizko porabo elektrike (drva, ELKO, plinski štedilniki),
je tako tudi prilagojeno omrežje. Dejstvo je, da imamo v SLO
poddimenzionirano omrežje ne samo za elektro avomobile ampak tudi
za množično uporabo toplotnih črpalk.
Sicer pa so omrežja ključni problem elektroenergetike v EU.
Sicer pa so omrežja ključni problem elektroenergetike v EU.
sporočil: 68
Tako kot vse drugo v Sloveniji.
Kako se nič ne da in izplača, razen meketat in skupnoskledarit.
Kako se nič ne da in izplača, razen meketat in skupnoskledarit.
sporočil: 14.456
Zakaj e-avti ne ogrožajo trdnosti britanskega elektroenergetskega sistemaNe ga lomit! Zakaj ne ogrožajo danes in zakaj ga ne bodo čez 20 let? Zakaj je to pomembna tridtev v predprodaji pomladnega izobraževalnega turizma za slovenske energetike? Da bo nekdo na IJŠ ali v Elesu začutil neizogibno potrebo in do vaših dnevov deželnih energetikov pripravil izračune, kaj bi totalno elektrificiran vozni park pomenil za slovensko omrežje in koliko desetin milijard se rabi za to?
Tudi če bodo vsi britanski avti električni, bodo zlahka vključeni v elektroenergetsko omrežje, ugotavlja Chris Goodall, glavni govornik na letošnjih Dnevih energetikov.
Tale Goodal mi izgleda bolj green-peddler in motivational-speaker-to-hire kot pa nek silen strokovnjak za energetiko. Ravno pravi, da bo malo popestril druženje vedno istih domačijskih pacientov v Portorožu.
BTW, kaj so "veliki literalni festivali" (predpredzadnji odstavek)?
sporočil: 6.899
[alek14]Teoreticno - ce bi hoteli, lahko najbrz tudi slovenci nafukamo stiri ali pet nukleark po drzavi in si sposodimo ena dva dodatna letna drzavna proracuna in prenovimo celotno elektro omrezje?
> [hocevarb]
> > [tadejkom]
> > Oni se že od nekdaj grejejo z električnimi radiatorji (Glamox), pa tudi predelava in izdelava glinika je edino pri njih smotrna. Tako, da Norveška je še bolj neprimerna za primerjavo.
>
> Mar to pomeni, da so imeli Norvežani že od pred e-mobilnostjo distribucijsko omrežje na ravni ulice ali naselja bistveno močnejše, kot so pri nas? S vprašanjem o njihovih izkušnjah sem mislil na navedbo, ki jo je zapisal alek14:
Tako je. Norvežani se grejejo na elektriko direkt. Ta zahteva (ali pogoj) jim daje dovolj zaloge moči na ravni večjega področja, da lahko polnijo avtomobile. Norvežani sedaj precej intenzivno izolirajo stavbe, tako, da se jim sprošča surplus prenosne kapacitete to končnega odjemalca.
Če kdo, potem lahko Norvežani priključijo BEV. Ampak potem je konec spiska.
Pomoje bi od evropske komisije dobili ful lepo priznanje za najbolj pridno kolonijo, morda bi bili celo kot zgleden primer v kakih prihodnjih priporocilih?
sporočil: 1.153
Zadnja sprememba: anon-48899 26.01.2018 13:06
Bi rekel da velja to za vse skandinavce. Varovalke so tam 3x63 oz
80 Amperske po enoti stanovanja.
sporočil: 14.456
[MF-566285]Dva dni meketanja večinoma (para)državnih energetikov majčkene Moje Dežele na Naši Najlepši obali se silno splača - Financam in domačijskim (para)državnim hotelirčkom. Ja, tistim Financam, ki imajo domačijsko aktivnost in pisarjenje za domačijske energetike, vsake toliko pa besno opazovalni del vedno manjše redakcije napiše kakšno pikro o lepih plačah in sindikalijah v domačijski energetiki, da tudi raja Moje Dežele dobi kakšno kost za glodanje. Kost od zarebrnic, ki so jih na svojih bernardinskih omizjih pojedli deželni (eko)energetiki in B2B franklovci.
Kako se nič ne da in izplača, razen meketat in skupnoskledarit.
Koliko denarja se pretaka v energetiki in kako veselo pronica na vse konce, se vidi tudi po tem, da je tale OK-EK portal samo ena od kanglic, ki se poskuša polniti iz tega rezervarja z raznimi B2B-info-konferenčno-dogodkovnimi manevri. Starejša in širšemu krogu verjetno manj znana kot Finance OK&EK je Montel Energetika Net d.o.o. s portalom energetika.net. Montel v imenu stoji zaradi norveškega solastnika in ja, Borut, to je namig, da za vire o norveških specifikah pokličeš svoji bivši sodelavki. :-)
sporočil: 13.528
[NemirniTujec]Problem je v tem, ker bi morali vse uvozit. Od elektrarn do omrežja. Nemci in podobni se lahko gredo elektrifikacijo na podlagi tega, da posel dobijo domače firme. Od tega ima potem korist tudi država, BDP itn. Za nas (in podobne province) pa je to direktno strel v koleno.
> [alek14]
> > [hocevarb]
> > > [tadejkom]
> > > Oni se že od nekdaj grejejo z električnimi radiatorji (Glamox), pa tudi predelava in izdelava glinika je edino pri njih smotrna. Tako, da Norveška je še bolj neprimerna za primerjavo.
> >
> > Mar to pomeni, da so imeli Norvežani že od pred e-mobilnostjo distribucijsko omrežje na ravni ulice ali naselja bistveno močnejše, kot so pri nas? S vprašanjem o njihovih izkušnjah sem mislil na navedbo, ki jo je zapisal alek14:
>
> Tako je. Norvežani se grejejo na elektriko direkt. Ta zahteva (ali pogoj) jim daje dovolj zaloge moči na ravni večjega področja, da lahko polnijo avtomobile. Norvežani sedaj precej intenzivno izolirajo stavbe, tako, da se jim sprošča surplus prenosne kapacitete to končnega odjemalca.
> Če kdo, potem lahko Norvežani priključijo BEV. Ampak potem je konec spiska.
Teoreticno - ce bi hoteli, lahko najbrz tudi slovenci nafukamo stiri ali pet nukleark po drzavi in si sposodimo ena dva dodatna letna drzavna proracuna in prenovimo celotno elektro omrezje?
Pomoje bi od evropske komisije dobili ful lepo priznanje za najbolj pridno kolonijo, morda bi bili celo kot zgleden primer v kakih prihodnjih priporocilih?
sporočil: 31.920
... Tudi če bodo vsi britanski avti električni, bodo zlahka
vključeni v elektroenergetsko omrežje, ugotavlja Chris Goodall,
glavni govornik na letošnjih Dnevih energetikov. ...
... OK, jaz sicer nimam pojma o britanskem elektroenergetskem omrežju, ampak če se bodo Britanci z osebnim prevozom zgledovali po svoji kraljici s4.eestatic.com/2017...24x576.jpg ,potem glavnemu govorniku na letošnjih Dnevih energetikov Chrisu Goodallu verjamem, da bodo vsi britanski avti zlahka vključeni v britansko elektroenergetsko omrežje ...
... OK, jaz sicer nimam pojma o britanskem elektroenergetskem omrežju, ampak če se bodo Britanci z osebnim prevozom zgledovali po svoji kraljici s4.eestatic.com/2017...24x576.jpg ,potem glavnemu govorniku na letošnjih Dnevih energetikov Chrisu Goodallu verjamem, da bodo vsi britanski avti zlahka vključeni v britansko elektroenergetsko omrežje ...
sporočil: 31.920
[hocevarb]
> [alek14]
> Pri elektrodistribuciji se računa, da ne bodo vsi hkrati vključili štedilnika, bojlerja, klime in fena za lase. :)
> Pri polnjenju avtov pa je drugače. Ti se polnijo vso noč in na polno.
Vprašanje tudi za druge forumaše: Veste za dober vir z norveškimi izkušnjami? Glede na veliko število e-avtov so zagotovo že kje reševali takšne stvari.... ja, Norvežani so res posebne sorte tiči, ker bi oni z električnimi avtomobili svoje okolje varovali pred nafto, od iste nafte pa že pol stoletja zelo dobro živijo ...
P.S.: vem, da nisi tega vprašal ...
sporočil: 1.534
[najobj]Ne le to. Norvežani izvažajo nafto, da lahko potem kupijo Tesle. Kupijo jih toliko, da imajo ZDA zaradi tega trgovinski presežek z Norveško (enega redkih). In Američani, ki izvažajo okolju prijazne avte, potem izstopijo iz podnebnega sporazuma. Svet je res zapleten :-)
... ja, Norvežani so res posebne sorte tiči, ker bi oni z električnimi avtomobili svoje okolje varovali pred nafto, od iste nafte pa že pol stoletja zelo dobro živijo ...
sporočil: 596
Ja sam jim je lansko leto prodaja elektricnih vozil upadla nekje za
60%. Razlog ukinitev podpor za ev.
Omenja se samo avte kaj pa tovornjaki, delovna vozila, ladje. Ce se ze gremo elektrifikacijo potem naj vse stvari priklopijo na elektriko in da vidimo.
Baterije so se vedno predrage. Mene bi baterija za 4.5kwp soncno elektrarno prisla skoraj toliko kot sama elektrarna. Gledal sem teslovo baterijo www.tesla.com/powerwall
Omenja se samo avte kaj pa tovornjaki, delovna vozila, ladje. Ce se ze gremo elektrifikacijo potem naj vse stvari priklopijo na elektriko in da vidimo.
Baterije so se vedno predrage. Mene bi baterija za 4.5kwp soncno elektrarno prisla skoraj toliko kot sama elektrarna. Gledal sem teslovo baterijo www.tesla.com/powerwall
sporočil: 596
Zadnja sprememba: BOY008 26.01.2018 15:25
No tesla ima ze tezave na Danskem. Ker so jim napovedal ukinitev
davcnih olajsav in da jih bodo enako obravnavali kot vozila na
fosilna goriva.www.bloomberg.com/ne...ctric-cars
Ne vem pa kak so resil..
sporočil: 1.623
[alek14]
Pri polnjenju avtov pa je drugače. Ti se polnijo vso noč in na polno.Poudarek ja na vso noc... Ko industrija po vecini spi.. in normalen penzionist bo avto za mesecno porabo nafilal v pol ene noci.. Najbolje za sistem je, da je enakomerno obremenjen, z EV se to da zelo lepo urediti.
sporočil: 6.899
Saj zato pa se hecam da bi od bruslja dobili pohvalo. Ker bi robo
kupili od svabov:)
sporočil: 3.030
Ali ste sploh pogooglali tega profesionalnega nakladača:
I do about 20 talks a year to commercial audiences.
www.carboncommentary...a-speaker/
I do about 20 talks a year to commercial audiences.
www.carboncommentary...a-speaker/
sporočil: 21.898
blefer par excellence.
cez 20, 30 let, ko bodo teli problemi na polno udarili, nihce vec ne bo vedel, kdo je bil Chris Goodall in kaj za ene gluposti je razlagal v Portorozu.
znajo pa tocno, koga je treba povabiti, da so happy happy happy...
cez 20, 30 let, ko bodo teli problemi na polno udarili, nihce vec ne bo vedel, kdo je bil Chris Goodall in kaj za ene gluposti je razlagal v Portorozu.
znajo pa tocno, koga je treba povabiti, da so happy happy happy...
sporočil: 1.623
Ma lej.. normalen slo papek dela cca 1000 km na mesec, to pomeni 3
noci filanja.. BTW Porschejeve 800V polnilnice imajo za tri
polnjenja po 400 km shranjena, brez obremenitve omrezja.
Ce se vozis po avtocestah ooazis, da vecina tam sploh ne tanka (ker je predrago) tirej bi isto picela se v vecjem stevilu pri razlicnih el.tarifah, s cimer se lahko super uravnotezi el.en sistem.
Ce se vozis po avtocestah ooazis, da vecina tam sploh ne tanka (ker je predrago) tirej bi isto picela se v vecjem stevilu pri razlicnih el.tarifah, s cimer se lahko super uravnotezi el.en sistem.
sporočil: 129
Si kdo predstavlja, kako bodo vsako noč polnili prebivalci nekega
naselja kjer so več sto stanovanjski bloki? Bodo na parkiriščih
stotine priključkov...v povprečju vsaj za 1/3 registriranih
avtomobilov. Ne!
Prednosti ni v električnih, pač pa v Fuell Cells avtomobilih (črpalke so hitre za napolnit, bolj enostavne za postaviti,..., tudi veliko težo akumulatorjev prevažati ni gospodarno). Električni avto je prvi projekt, kjer se je Elon M. za..l. Samo noče priznati!
Prednosti ni v električnih, pač pa v Fuell Cells avtomobilih (črpalke so hitre za napolnit, bolj enostavne za postaviti,..., tudi veliko težo akumulatorjev prevažati ni gospodarno). Električni avto je prvi projekt, kjer se je Elon M. za..l. Samo noče priznati!
sporočil: 1.534
[yuTel]Na Norveškem in tudi že v Londonu vgrajujejo polnilnice v ulične svetilke. To sicer ne pomaga veliko, je pa začetek reševanja tega izziva.
Si kdo predstavlja, kako bodo vsako noč polnili prebivalci nekega naselja kjer so več sto stanovanjski bloki? Bodo na parkiriščih stotine priključkov...v povprečju vsaj za 1/3 registriranih avtomobilov. Ne!
Glede na kitajske spodbude e-avtom pa ne bi bilo presenečenje, če bi rešitev prišla od tam.
Strani: 1