Izbrani forum: Glavni forum

Izbrana tema: članek Koliko bi stal drugi tir?

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

Neuvrscen sporočil: 1.779
[Glavni forum] Tema: Koliko bi stal drugi tir?
[#2630664] 02.12.16 17:52 · odgovor na: blink (#2630637)
Odgovori   +    1
[blink]
Ali je res tako težko dodati še en tir vzporedno k obstoječemu? Ogromno je ravnine, proga gre po neposeljenem področju, narejena so izogibališča, dva manjša predora... ampak kljub temu nam lapajo da je potrebna NOVA dvotirna proga s 1001 predorom po drugi trasi za 1500 MIO eur. V redu, ampak naj ga plača nekdo drug in naj ne pozabimo - Luka Koper ima zgolj 30 MIO eur letnega dobička. Javni sektor tale znesek pohrusta za malico.
Na obeh koncih proge bi se dalo zlahka položiti vzporeden tir, vmes pa imaš praktično navpičen Kraški rob. Lahko greš za nedeljski izlet npr. v Podpeč ali Hrastovlje, si ogledaš situacijo in si poskusiš predstavljati, kam bi vtaknil še en tir.

Poleg tega je problematično, da mora proga poleg višinske razlike med Koprom in Divačo premagati še dodatnih 100 višinskih metrov (ocenjeno čez palec) za "prelaz" pri Rodiku. Nadalje imaš pri Zanigradu ovinek za 180 stopinj. Ne le, da gre tam počasi, tudi tirnice se kar veselo brusijo. Potem je ta na proga na nekaterih odsekih strma tudi čez 30 promilov, kar je za železniške razmere kar precej. Ne gre samo za to, koliko energije gre za zagotavljanje adhezijske sile in morebiti še speljevanje iz izogibališč v klanec, nenazadnje dopustna obremenitev spenjač omejuje težo vlakov, ki gredo navzgor.

Nadalje imamo ekologijo. Proga vodi po dolini Rižane, od koder se z vodo napaja celotna slovenska Istra, menda so tokovi iz lokomotiv tudi že spajtlali cevi Rižanskega vodovoda, na Kraškem robu menda gnezdijo neki ogroženi ptiči, zaradi katerih so del leta (gnezdilna sezona) tudi zaprte tamkajšnje planinske poti oz. je prepovedano plezanje.

Nekaj sem že slišal, da tresljaji uničujejo spomeniško zaščiteno cerkev v Podpeči in verjetno tudi druge zgradbe. Kaj podobnega bi znalo biti tudi v Prešnici. Da nenazadnje ne omenjamo kar pogostih požarov ob progi, ki se jih da samo delno preprečiti z boljšim čiščenjem in betoniranjem obprogovnega pasu. V glavnem, težko si predstavljam, da bi se dalo pridobiti vsa potrebna soglasja za gradbeno dovoljenje za morebitni vzporedni tir.

Nenazadnje, tudi če bi progo še hoteli ohraniti, je že blizu dotrajanosti. Že sedaj jo neprestano flikajo malo tu, malo tam. Počasi bi bil že čas, da jo za najmanj pol leta zaprejo, poberejo tirnice ven in temeljito obnovijo spodnji ustroj. Še kaj bi se dalo pridobiti s prehodom na višjo napajalno napetost, ampak to je že drug in mnogo širši problem...

Poz: nisem pri železnici ali kakorkoli povezan z njo, namen tega zapisa je izključno podati nekaj dejstev o sedanji progi in ga nikakor ne gre razumeti kot drukanje za predlagano izvedbo 2. tira.