Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

drugmirko sporočil: 1.301
[spiderman]
> [ogo]
Laganje o emisijah dizlov je pa standard. Za povprečnim evropskim dizlom na cesti se še pri zmernih pospeševanjih vali oblak dima sajastih delcev. 30 let nazaj, ko smo imeli fičke in stoenke je bilo bolje.
Oprosti, ti se pa očitno ne voziš veliko "po svetu".

Odkar ??-let (ve kdo?) so diesel avti opremljeni s filtri trdnih delcev t.i. DPF filtri, teh oblakov črnega dima ob pospeševanju (t.i. "sipa efekt" - spusti črn oblak in izgine :-)) ni več.
Naredim letno 40 kkm in se ne spominjam več, kdaj sem to nazadnje videl.
ve... zmislili so si jih že v 70-tih za ne cestne dizle, sredi osemdesetih so jih montirali samo na težke delovne stroje, leta 1999 pa je PSA Peugeot Citroen postal prvi proizvajalec, ki jih je na svoje HDI dizle začel vgrajevati serijsko.. in bil kar nekaj let tudi EDINI proizvajalec, ki je to počel pri osebnih vozilih...
oblake črnega dima pa brez problema lahko vidiš še sedaj... ali na 10-15 let starih nemcih, ki so se kar nekaj časa "branli" te naprave ali pa na vseh slabo/pr fušarju pod kozolcem "vzdrževanih" vozilih, ki ta filter sicer imajo a je lastniku predrago narediti kar je potrebo, da stvar deluje kakor ji pritiče... ;)

sicer pa saje v konkretni Wagina aferi niti niso problem... tu gre za prirejanje vrednosti NOx izpustov. ti se drastično večajo z dvigom tlaka in izgorevalne temperature v valju (kar pa orenk niža porabo in posledično CO2 izpuste)... kot tudi Wagenova prevara ni bila v tem, da laže o dejanski porabi temveč v tem, da so njihovi motorji s pomočjo dodatnega softvera "ugotovili", da niso na cesti ampak v testnem ciklu in temu prilagodili delovanje tako, da so izmerjene vrednosti ustrezale predpisom...