Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-166232 sporočil: 3.600
Človeški možgani delujejo na bistveno višji ravni, zmožno so sprocesirati bistveno višjo količino podatkov na več ravneh.
Pa kaj še. Poglej si vožnjo 70 letnika ali mlade dame za volanom. Katastrofa od vožnje. Takšnih je 3/4 voznikov.

Res pa je, da vsak voznik zase trdi, da je odličen voznik, ki sprocesira bistveno višjo količino podatkov na več ravneh. Aha.

Kognitivna slepota.

p.s.
Ravno včeraj sem v krožišču naletel na starejšo gospo v avtu, ki me je opazovala ali bom vstopil v krožišče pred njo ali ne in gladko spregledala kolesarja, ki je prečkal cesto pred njenim vozilom. Avtonomno vozilo tega ne bi spregledalo.

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2592443

Strani: 1

Endimion sporočil: 10.353
To ni kognitivna slepota, ampak poznavanje merilne tehnike in sistemov procesiranja podatkov.

praviš da je 3/4 voznikov slabih? Mislim, da ne. V nasprotnem primeru bi imel bistveno višje število dejanskih nezgod. Tako pa imaš veliko število near-miss dogodkov. Le-ti so sicer nerodni in utrujajoči za živce, dejanske škode pa ni.

Imamo cestno prometne predpise. In na cesti je denimo dovoljena najvišja hitrost 70 km/h. Potem pa pride do nekega dela na cesti ali česa podobnega, in tam neki delavec postavi znak 30km/h. Ker ga je postavil kruljavo ga morda avtomatska kamera na vozilu niti ne bo registrirala kot prometni znak.... Ki ga mora upoštevat. Tam stoji.

Ali pa še boljši primer. Vožnja mimo. Imaš neprekinjeno črto, preko katere ne smeš prehitevati. Lahko pa voziš mimo. A je oni počasni ali pa stoječi traktor pred tabo zadost hiter da ne smeš mimo njega, ali greš lahko? ali se bo tvoj avtomatski avtomobil lepo odpeljal mimo njega, ali pa se ustavil in čakal kot osel?

tretji primer: Križišče enakovrednih cest. Če priletijo hkrati nanj 4 vozila, se po pravilu vozniki dogovorijo, kdo bo prvi zapeljal v križišče, in potem ostali trije po pravilu desnega. ne znam si predstavljat da bi se CPU-ji lahko zmenili kaj takega....

Hočem reči. Promet vozil je fantastična mešunga povsem človeških reakcij in dejanj, ki jih omejujejo neka pravila. In vse simulacije ki jih danes počnejo znanstveniki ob pomoči računalnikov, ki so večji kot hiša, so samo bolj ali manj posrečeni približki dejanskim stanjem. Ki pa niti blizu ne predvidijo vseh mogočih variacij, ki lahko nastanejo v real-time zgodbi.

Ja vsi senzorji in pomagala, ki jih danes nekateri avtomobili že imajo, olajšajo delo vozniku. A mu zgolj dajejo delčke informacij, ki jih voznik potem poveže v smiselno celoto. Skladno s svojo presojo, pravili, in z lastnim opazovanjem okolice.

In to lastno opazovanje okolice je nemogoče sprogramirati. In kakršenkoli poizkus v to smer... bi bil zelo komunističen... (Pa smo spet tam). Zakaj? Vsi enaka vozila, vsi se enako hitro vozimo, in Big Brother (Analogija UDBE) bo vedno vedel točno, kje si. Ker bo moral vedet. Ne vem, če si to res želimo...

Vožnja je po vsebini trening možganov. In trening telesa. Na rokah in riti čutiš kako se vozilo obnaša. Tega ne moremo, ne znamo sprogramirati... niti si ne želim, da bi kdaj bili znali to narest. Dobiš Matrico.

In čisto tehnično. Pri 140km/h se stali ena sama dioda... in začne tvoj super duper avto mal po svoje... ti si zaposlen z kramljanjem, in gledanjem internetov in držanjem boljše polovice za finfar.. Božaš jo po tamali.... avto pa v ograjo... ker je šel en mali košček v franže. jah...

Ker, če moram med "vožnjo" vseeno gledat mnoštvo indikatorjev in okolico, samo v nekih pogojih avto sam vozi, potem to ni AVTONOMNA VOŽNJA!

Podobno sem skeptičen do vseh "pametnih" naprav v hiši... če mi sredi dela zmrzne PC je ena stvar. Če pa mi sredi obratovanja popizdi pralni stroj, pa ni enako. Precej hujše je. podobno s pametno pečjo za ogrevanje in podobnim...
bc123a sporočil: 48.253
[COP]
>Človeški možgani delujejo na bistveno višji ravni, zmožno so sprocesirati bistveno višjo količino podatkov na več ravneh.

Pa kaj še. Poglej si vožnjo 70 letnika ali mlade dame za volanom. Katastrofa od vožnje. Takšnih je 3/4 voznikov.

Res pa je, da vsak voznik zase trdi, da je odličen voznik, ki sprocesira bistveno višjo količino podatkov na več ravneh. Aha.

Kognitivna slepota.

p.s.
Ravno včeraj sem v krožišču naletel na starejšo gospo v avtu, ki me je opazovala ali bom vstopil v krožišče pred njo ali ne in gladko spregledala kolesarja, ki je prečkal cesto pred njenim vozilom. Avtonomno vozilo tega ne bi spregledalo.
Ne, bi pa spregledalo kaj drugega, bistveno bolj neumnega.

Carski primer je tisti tesla avtopilot, ki skoraj naredi celno trcenje, ko se mu zazdi da bi moral "slediti" avtomobilu ki pripelje - po nasprotnem pasu.

Zelo tipicno obnasanje umetne "inteligence".
g1n3k sporočil: 92
Kdor postavlja umetno inteligenco nad človeške možgane - ki so v bistvu ultimativno remek delo narave - si zasluži, da mu ta umetna inteligenca vzame delovno mesto.
.
Konj te varno prinese mrtvo pijanega domov čez drn in strn. Deluje povsem avtonomno in ne potrebuje tehnične podpore.
(sem v branži in se trenutno z AI poslom kar dobro preživljam, tako da se zavedam meje)

Strani: 1