Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Blondinka, okolju bolj prijazna kot uporabniku
sporočil: 13.528
Kriza, zdaj že Novica o avtih piše. Kliknil sem pa na članek zato,
ker je bila v naslovu blondinka :)
sporočil: 48.253
Zadnja sprememba: bc123a 28.09.2015 09:02
"Saj to nam je že več gostov reklo, da polnilnica ne dela."Je verjetno elektricar varovalko ven vzel, ker je polnilnica prevec trosila.
Se vedno ne razumem te ekonomike "zastonj polnilnic". Elektrika ni zastonj, v taksnih kolicinah, kot jo zrejo elektricni avti, pa se najmanj.
En hotel bo vse zarnice zamenjal z LED ali fluorescentnimi, da prihrani na elektriki za razsvetljavo, obenem bo pa mirno gledal, kako mu avti sesajo nekaj 10 kW na parkiriscu? Ne se hecat, no.
Naj nehajo s to famo o "zastonj polnilnicah", ki ne delajo, pa lepo prosijo za kreditno kartico, s katero elektriko posteno placas, pa bo.
sporočil: 18.363
Iskal sem stavek, ki bi me prepričal. Pa ga nisem našel. Kabli ne?
Vajrless pa zelo verjetno. Ampak zato bi rabili genija ranga Nikole
Tesla. Lep dan.
sporočil: 31.992
[milos9]... čuj, kriza bo, ko bodo Američani pogruntali, da nemški električni avtomobili v resnici vozijo na dizl ...
Ni krize, Novica odlično piše, tudi naslove :)
sporočil: 10.417
Skratka Novica je tale avvtek "filal" 7 ur. OK, pustmo stat da se
ni filal, pa vseeno...
Avtomobilski tank drži 60 litrov. napolniš ga v dveh minutah.
hmm.. v dveh minutah v tank natočiš 60*0,8*43000=1.651e9 Joulov energije.
Povprečna energijska pretočna moč je torej 1.651e9/120= 13670kJ/s oziroma 13,76MW !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OK.. P = U*I se strinjamo. Če bi želel filat to pri 380V, bi bila amperaža 36210A.
Sej niti ne znam zračunat kako debel kabel bi to bil, in v kako drobne molekule bi se bil uparil uporabnik, ko bi ga streslo...
Ampak... tudi če rečeva da je Eff MNZ avta 30% električnega pa 80%, bi še vedno potreboval 1,651*0,3/0,8=506MJ energije. in bi bila moč polnenja 4,2MW in tok na kablu cca 11.110A
Ker... če moram dat avtek za dve uri na kabel, pa potem sred mesta tam okol elektra v luft gledat, za to da se bom pol lahko 1 uro vozil, je to zame neuporabno vozilo. v treh urah peš pridem :)
Avtomobilski tank drži 60 litrov. napolniš ga v dveh minutah.
hmm.. v dveh minutah v tank natočiš 60*0,8*43000=1.651e9 Joulov energije.
Povprečna energijska pretočna moč je torej 1.651e9/120= 13670kJ/s oziroma 13,76MW !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OK.. P = U*I se strinjamo. Če bi želel filat to pri 380V, bi bila amperaža 36210A.
Sej niti ne znam zračunat kako debel kabel bi to bil, in v kako drobne molekule bi se bil uparil uporabnik, ko bi ga streslo...
Ampak... tudi če rečeva da je Eff MNZ avta 30% električnega pa 80%, bi še vedno potreboval 1,651*0,3/0,8=506MJ energije. in bi bila moč polnenja 4,2MW in tok na kablu cca 11.110A
Ker... če moram dat avtek za dve uri na kabel, pa potem sred mesta tam okol elektra v luft gledat, za to da se bom pol lahko 1 uro vozil, je to zame neuporabno vozilo. v treh urah peš pridem :)
sporočil: 3.976
"Ob priklopu na omrežje je dobro preveriti, ali se baterija polni,
in videti je bilo, da se polni. Seveda sem to storil.
...
...
Približno sedem ur kasneje se s fotografom utrujena vrneva k avtomobilu, ga odklopiva s polnilnice in užgeva, a domet je bil še vedno 27 kilometrov. "
OK, ampak potem je pisec bolj slabo preveril, ali se res polni ali ne. Sicer se nič ne spoznam na električne avtoimobile, ampak verjetno morajo obstajati kake kontrolne lučke ali indikatorji, ali se baterija polni ali ne (če ne na polnilni napravi, pa v avtu?).
Saj tudi če daš mobilni telefon polnit, je tudi dobro pogledati na zaslonu, ali je res v načinu polnenja (včasih polnilec ni vštekan v vtičnico ali pa le-ta nima štroma)....
Ne glede na to, pa je doseg takega avta res žalostno majhen, še ena potrditev da so še tako fensi e-avtomobilčki trenutno pač večinoma le drage igrače...
...
...
Približno sedem ur kasneje se s fotografom utrujena vrneva k avtomobilu, ga odklopiva s polnilnice in užgeva, a domet je bil še vedno 27 kilometrov. "
OK, ampak potem je pisec bolj slabo preveril, ali se res polni ali ne. Sicer se nič ne spoznam na električne avtoimobile, ampak verjetno morajo obstajati kake kontrolne lučke ali indikatorji, ali se baterija polni ali ne (če ne na polnilni napravi, pa v avtu?).
Saj tudi če daš mobilni telefon polnit, je tudi dobro pogledati na zaslonu, ali je res v načinu polnenja (včasih polnilec ni vštekan v vtičnico ali pa le-ta nima štroma)....
Ne glede na to, pa je doseg takega avta res žalostno majhen, še ena potrditev da so še tako fensi e-avtomobilčki trenutno pač večinoma le drage igrače...
sporočil: 10.417
Pa tut če bi ga 2 uri polnil bi bil tok na vtičnici 184 A. Trije
taki avti pa potegnejo štroma na pumpi ko da je fakin
fabrika.
Mislim da nimamo omrezja za to...
Mislim da nimamo omrezja za to...
sporočil: 5.397
[matjazfinance]indikatorji in lučke so tako na škatli, ki je na kablu (pojma nimam, kako se ji reče, zgleda kot malo večji adapter za laptop), kot tudi v avtu na armaturni plošči. seveda sem preveril, če gorijo taprave lučke, in odšel...nekako se mi ni ravno sedelo ob avtu cel dan, ker sem imel pametnejše delo.
"Ob priklopu na omrežje je dobro preveriti, ali se baterija polni, in videti je bilo, da se polni. Seveda sem to storil.
...
...
Približno sedem ur kasneje se s fotografom utrujena vrneva k avtomobilu, ga odklopiva s polnilnice in užgeva, a domet je bil še vedno 27 kilometrov. "
OK, ampak potem je pisec bolj slabo preveril, ali se res polni ali ne. Sicer se nič ne spoznam na električne avtoimobile, ampak verjetno morajo obstajati kake kontrolne lučke ali indikatorji, ali se baterija polni ali ne (če ne na polnilni napravi, pa v avtu?).
Saj tudi če daš mobilni telefon polnit, je tudi dobro pogledati na zaslonu, ali je res v načinu polnenja (včasih polnilec ni vštekan v vtičnico ali pa le-ta nima štroma)....
Ne glede na to, pa je doseg takega avta res žalostno majhen, še ena potrditev da so še tako fensi e-avtomobilčki trenutno pač večinoma le drage igrače...
novica
sporočil: 970
Sej tudi če pustimo ob strani relativno neuporabnost električnih
vozil... sedaj še nekako gre ko je to eksotika in polnilna mesta
pretežno samevajo. Si predstavljaš, da bi pa bili vseeno tako čudni
in začeli bolj množično uporabljat elektična vozila? Sprazniš
akumulatorje že samo med iskanjem prostega polnilnega mesta :)
sporočil: 933
[Endimion]To je pač čar "zastonj" neuporabnih polnilnic. Če pa recimo pljuneš tistih 2k$ za uporabo Tesla supercharger-jev imaš na voljo polnilno mrežo, ki zmore filati s 120kW moči. Ali ~270km v 30 minutah.
Ker... če moram dat avtek za dve uri na kabel, pa potem sred mesta tam okol elektra v luft gledat, za to da se bom pol lahko 1 uro vozil, je to zame neuporabno vozilo. v treh urah peš pridem :)
Pa sploh 95% voženj je vnaprej znanih in predvidljivih. Če je to recimo povprečno 60km dnevno in se avto lahko fila celo noč, to spet ni tak problem za omrežje.
sporočil: 18.363
[Endimion]Nekaj popolnoma drugega bo treba odkrit. Lep dan.
Pa tut če bi ga 2 uri polnil bi bil tok na vtičnici 184 A. Trije taki avti pa potegnejo štroma na pumpi ko da je fakin fabrika.
Mislim da nimamo omrezja za to...
sporočil: 13.528
[Endimion]A si kdaj pomislil, da bi se baterije (gorivne celice) lahko menjavale kot baterijski vložki v daljincu za TV ?
Skratka Novica je tale avvtek "filal" 7 ur. OK, pustmo stat da se ni filal, pa vseeno...
Avtomobilski tank drži 60 litrov. napolniš ga v dveh minutah.
hmm.. v dveh minutah v tank natočiš 60*0,8*43000=1.651e9 Joulov energije.
Povprečna energijska pretočna moč je torej 1.651e9/120= 13670kJ/s oziroma 13,76MW !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OK.. P = U*I se strinjamo. Če bi želel filat to pri 380V, bi bila amperaža 36210A.
Sej niti ne znam zračunat kako debel kabel bi to bil, in v kako drobne molekule bi se bil uparil uporabnik, ko bi ga streslo...
Ampak... tudi če rečeva da je Eff MNZ avta 30% električnega pa 80%, bi še vedno potreboval 1,651*0,3/0,8=506MJ energije. in bi bila moč polnenja 4,2MW in tok na kablu cca 11.110A
Ker... če moram dat avtek za dve uri na kabel, pa potem sred mesta tam okol elektra v luft gledat, za to da se bom pol lahko 1 uro vozil, je to zame neuporabno vozilo. v treh urah peš pridem :)
sporočil: 48.253
[gsavli]Fantje, ta racun sem na forumu prvi naredil jaz, ze zdavnaj, in izracunal da rabimo 1 dodatno JE Krsko, ce hocemo filati naenkrat 150 avtov v sloveniji, ce je omejitev da se fila avto z elektriko tako dolgo, kot z bencinom.
elon musk ima pa srečo, da so ljudje načeloma butasti in lahko vodljivi in to je karta, na katero so dobro zaslužili že mnogi pred njim in bodo dobro zaslužili tudi mnogi za njim.
forum.finance.si/?m=...637&single
Pri cemer zna biti pri 150 avtih za celo slovenijo sredi poletja kar guzva in cakanje na prosto "pumpo"
sporočil: 10.417
[cman]Dajva številke v perspektivo. 90kWh je 324MJ. če greš filat od nule na polno, moraš toliko energije stlačit v akumulator.
> [Endimion]
> Ker... če moram dat avtek za dve uri na kabel, pa potem sred mesta tam okol elektra v luft gledat, za to da se bom pol lahko 1 uro vozil, je to zame neuporabno vozilo. v treh urah peš pridem :)
To je pač čar "zastonj" neuporabnih polnilnic. Če pa recimo pljuneš tistih 2k$ za uporabo Tesla supercharger-jev imaš na voljo polnilno mrežo, ki zmore filati s 120kW moči. Ali ~270km v 30 minutah.
Pa sploh 95% voženj je vnaprej znanih in predvidljivih. Če je to recimo povprečno 60km dnevno in se avto lahko fila celo noč, to spet ni tak problem za omrežje.
Pri 230V (tako napetost imamo v hišah ) bi pri 7 urah polnenja morala bit moč polnenja:
P=324e6/(7*3600)=12,857kW
Tok polnenja je pri 230V 55,9A. In to če je cos(phi) enak 1.
10.000 takih avtomobilov bi ponoči pokurilo za 1/4 TEŠ-a (12.8e3*10.000=128MW) moči!!!! In je količina polnenja povsem nepomembna. 10.000 Tesl bi ko bi jih napalil na vtičnice toliko požrla. Hipoma.
100.000 avtekov bi požrlo za TEŠ in NEK skupaj.
Slovensko elektroenergetsko omrežje tega ne bi preneslo. A maš ti doma 90A pancarke? Ker bi take rabil. pr 63A bi ti ponoč še skrinja in hladilnik se vklopila, pa kak sušilni stroj... pa bi ti jih samo ven pometalo.
pa dajva izračun ponovit za 12 ur. Moč polnenja 7,5kW, in tok 32,6A
In pri tem imam pač avto 12 ur na kablu.
In v komplet Avstriji je teh SuperCharger postaj... emmm 7? Grejsekses. V Sloveniji 2.
In ja. med 2 minutama, ko držim ono črevo v tank s katerim pol naredim 500 ali 600 km, na eni strani, in iskanjem jebene superpolnilnice ki mi bo za to da se bom vozil 170 milj, vzela 40 minut, na drugi strani.. je kar precejšna razlika.
Stvar je zaenkrat svetlobna leta od tega da bi bila praktična.
sporočil: 48.253
[vickibedi]Ampak elektriko bo nekdo se vedno moral proizvesti, a ne?
A si kdaj pomislil, da bi se baterije (gorivne celice) lahko menjavale kot baterijski vložki v daljincu za TV ?
sporočil: 3.976
Zadnja sprememba: anon-20668 28.09.2015 11:53
[novica]OK, ampak sedaj mi je pa še manj jasno, kako da so vsi indikatorji kazali polnenje (če so res), dejansko pa se baterija ni polnila...
indikatorji in lučke so tako na škatli, ki je na kablu (pojma nimam, kako se ji reče, zgleda kot malo večji adapter za laptop), kot tudi v avtu na armaturni plošči. seveda sem preveril, če gorijo taprave lučke, in odšel...nekako se mi ni ravno sedelo ob avtu cel dan, ker sem imel pametnejše delo.
novica
Morda so lučke le sporočale, da je na konektorju pač nekaj priklopljeno, ne pa tudi, da se dejansko polni?
Pojma nimam, ugibam na slepo, ampak bi nekako pričakoval da ima e-vozilo kake lučke ali druge nedvoumne indikatorje, kjer lahko v trenutku preveriš ali se baterija dejansko polni ali ne...
Ker če tega ni in lahko prihaja do situacij kot je opisana, je zame to hud inženirski fail.
No lahko da je bil zajeb tudi s strani uporabnika (ne zamerit, pač se zgodi), ampak glede na opisano verjetno ne, je uporabnik (v tem primeru Novica) vseeno preveril lučke - če niso dale prave informacije na trotlziher način, je to še vedno fail inženirjev...
sporočil: 10.417
Lahko. Saj nekaj razvoja je šlo v to smer.
pri čemer mava problem.
baterije bi bile morale bit UNIVERZALNE med vozili. Ker za boga milega ne moreš imet na "elektro pumpi" toliko različnih verzij in modelov na lagerju.
baterije bi bile morale bit z lahkoto dostopne, da jih lahko "elektro kelnar" zamenja v 10 minutah max. Pa četudi bi mu dal 30 minut na voljo, morajo bit te baterije Z LAHKOTO DOSTOPNE.
In nisem prepričan, če bi folk želel met pol tone baterij na strehi, ali pa v tregerju...
pri čemer mava problem.
baterije bi bile morale bit UNIVERZALNE med vozili. Ker za boga milega ne moreš imet na "elektro pumpi" toliko različnih verzij in modelov na lagerju.
baterije bi bile morale bit z lahkoto dostopne, da jih lahko "elektro kelnar" zamenja v 10 minutah max. Pa četudi bi mu dal 30 minut na voljo, morajo bit te baterije Z LAHKOTO DOSTOPNE.
In nisem prepričan, če bi folk želel met pol tone baterij na strehi, ali pa v tregerju...
sporočil: 933
[0522MANTE]Tesla S je ocenjena na 33kWh za 160km (EPA), seveda je mišljena normalna vožnja. Pa je to 2.5t težak in dokaj požrešen avto.
Khmm, 60kW/h je ravno dovolj za 20 min malce bolj hitre vožnje....ne pa >za 270 km.
Če imaš druge številke na plan z njimi.
sporočil: 933
[Endimion]Od kje pa si potegnil teh 90kWh? Recimo da tipičen SLO voznik dnevno naredi 50km. Potem govorimo bolj o maksimalno 10kWh.
Dajva številke v perspektivo. 90kWh je 324MJ. če greš filat od nule na polno, moraš toliko energije stlačit v akumulator.
Pri 230V (tako napetost imamo v hišah ) bi pri 7 urah polnenja morala bit moč polnenja:
sporočil: 10.417
Tolikšna je polna kapaciteta Tesle S 85D
www.teslamotors.com/models
za 270km vožnje moram met tega qrca pač polno nafilanega.
www.teslamotors.com/models
za 270km vožnje moram met tega qrca pač polno nafilanega.
sporočil: 10.417
no pa ponoviva izračun za 10kWh
To je to je 36MJ
Ker se avto polni preko domače vtičnice, bi bil tok za 12 urno dofilavanje:
36e6/(12*3600*230)=3,62A
varovalka, ki ščiti vtičnico ima 16A (to je standard, pri razsvetljavi je 10A), in je Maximalen trajni dopustni tok 16A
Še vedno bi za 10kWH potreboval 2,7 URE
Pri 32A bi blo to 1,35 ure...
Mimogrede.. 36MJ je približno liter bencina. natanka se ga na pumpi v 3 sekundah...
To je to je 36MJ
Ker se avto polni preko domače vtičnice, bi bil tok za 12 urno dofilavanje:
36e6/(12*3600*230)=3,62A
varovalka, ki ščiti vtičnico ima 16A (to je standard, pri razsvetljavi je 10A), in je Maximalen trajni dopustni tok 16A
Še vedno bi za 10kWH potreboval 2,7 URE
Pri 32A bi blo to 1,35 ure...
Mimogrede.. 36MJ je približno liter bencina. natanka se ga na pumpi v 3 sekundah...
sporočil: 21.898
tesla motors je sicer firma, ki je enormno zadolzena
tako da elon musk...je tako tako...bolj PR kot karkoli drugega
tako da elon musk...je tako tako...bolj PR kot karkoli drugega
sporočil: 14.456
Novica, manjka samo še podatek, kateri od omenjenih dveh blejskih
hotelov je v lasti lokalnega tajkuna s sveže očiščeno kartoteko,
kateri pa je samo nekakšna državna gostinska šola. :-)
sporočil: 5.397
[matjazfinance]če lučka, na kateri piše "charging" oddaja zeleno svetlobo, jaz to razumem kot da polni. in če se sočasno na displayu na armaturi peljejo črtice levo pa desno in nad tem piše "charging", potem tudi razumem, da se avto polni.
> [novica]
> indikatorji in lučke so tako na škatli, ki je na kablu (pojma nimam, kako se ji reče, zgleda kot malo večji adapter za laptop), kot tudi v avtu na armaturni plošči. seveda sem preveril, če gorijo taprave lučke, in odšel...nekako se mi ni ravno sedelo ob avtu cel dan, ker sem imel pametnejše delo.
> novica
OK, ampak sedaj mi je pa še manj jasno, kako da so vsi indikatorji kazali polnenje (če so res), dejansko pa se baterija ni polnila...
Morda so lučke le sporočale, da je na konektorju pač nekaj priklopljeno, ne pa tudi, da se dejansko polni?
Pojma nimam, ugibam na slepo, ampak bi nekako pričakoval da ima e-vozilo kake lučke ali dm, druge nedvoumne indikatorje, kjer lahko v trenutku preveriš ali se baterija dejansko polni ali ne...
Ker če tega ni in lahko prihaja do situacij kot je opisana, je zame to hud inženirski fail.
No lahko da je bil zajeb tudi s strani uporabnika (ne zamerit, pač se zgodi), ampak glede na opisano verjetno ne, je uporabnik (v tem primeru Novica) vseeno preveril lučke - če niso dale prave informacije na trotlziher način, je to še vedno fail inženirjev...
novica
sporočil: 48.253
Zadnja sprememba: bc123a 28.09.2015 12:48
[novica]To je pa zajeb avta. Razen ...morda je polnilnica zvito zadeva narejena tako da ne pokuris prevec, limiter porabe, se polnilnica lepo izklopi ko "natankas" nekaj KWh, tebe pa seveda ni zraven vec ko te on odklopi.
če lučka, na kateri piše "charging" oddaja zeleno svetlobo, jaz to razumem kot da polni. in če se sočasno na displayu na armaturi peljejo črtice levo pa desno in nad tem piše "charging", potem tudi razumem, da se avto polni.
Se vedno mi ni jasna ekonomika "zastonj polnilnih mest". Mi je pa jasna ekonomika, ce delajo samo na papirju :)
sporočil: 21.898
Se vedno mi ni jasna ekonomika "zastonj polnilnih mest". Mi je pa jasna ekonomika, ce delajo samo na papirju :)ti ni jasno?
1. skoraj nihce jih ne uporablja
2. tudi ce jih - elektrika je prakticno zastonj
3. najvecji strosek je torej postavitev polnilnice, to pa zupani radi postavijo, ker pri vsakem biznisu pokasirajo svojih 20% provizije, placamo pa itak mi, za bonus pa izpadejo kao eko
4. ne vem kaj je tu tezko razumeti?