Zasebnost

Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek S preprostimi triki do nižje porabe goriva

Strani: 1

153 sporočil: 9.333
[#2527911] 17.06.15 09:14
Odgovori   +    4
Zadnja sprememba: 153 17.06.2015 09:14
Pametni napotki ! Hvala zanje ! Brez
osveževanja rutina prehaja v neznanje.

Sodražan
tasilo sporočil: 9.830
[#2527915] 17.06.15 09:32
Odgovori   +    10
"7. Motor ugasnite vedno, kadar stojite več kot minuto."


Zdaj pa to razložite taksistom, ki pridejo po stranko in jo čakajo pet ali deset minut -- s prižganim motorjem. In policajem med kotrolo prometa. En opravlja kontrolo, drugi pa sedi v avtu -- s prižganim motorjem.

Za prve plačuje gorivo firma. Očitno jim tak poslovni model znese.
Za druge plačujemo gorivo državljani in zato jim dol visi za porabo službenh vozil. Itak folk plača.
anon-204390 sporočil: 13.528
[#2527917] 17.06.15 09:37 · odgovor na: tasilo (#2527915)
Odgovori   +    3
[tasilo]
"7. Motor ugasnite vedno, kadar stojite več kot minuto."


Zdaj pa to razložite taksistom, ki pridejo po stranko in jo čakajo pet ali deset minut -- s prižganim motorjem. In policajem med kotrolo prometa. En opravlja kontrolo, drugi pa sedi v avtu -- s prižganim motorjem.

Za prve plačuje gorivo firma. Očitno jim tak poslovni model znese.
Za druge plačujemo gorivo državljani in zato jim dol visi za porabo službenh vozil. Itak folk plača.
Ja, pa si ob takšnem režimu upošteval strošek novih akumulatorjev ?
bigl sporočil: 18.363
[#2527926] 17.06.15 09:55
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: bigl 17.06.2015 09:59
No, triki to ravno niso. Veliko tega je v navodilih, a kaj ko jih redkokdo prebere. Kljub modernemu sinhroniziranem menjalniku uporabljam double clutching. Al je to varčna vožnja (precej je je v leru - s stisnjeno sklopko) al ne, pa ne vem, je pa mehka in udobna. Lep dan.
tasilo sporočil: 9.830
[#2527931] 17.06.15 10:08 · odgovor na: anon-204390 (#2527917)
Odgovori   +    3
Sem. Pri taksistih in policajih računica definitivno govori v prid ugašanju motorja.

Če alternator oz. regler normalno deluje, akumulator, ki stane cca. 90-120€, menjaš na 5 ali več let -- recimo, da je strošek akumulatorja pribl. 20-25 € na leto. Z ugašanjem motorja taki "težki uporabniki motorja med dolgotrajnim stanjem na mestu" definitibno prihranijo več kot 20-25€ na leto. -- Pandurji znajo imeti prižgan motor tudi po pol ure -- nekajkrat na dan. Do the math ...
bigl sporočil: 18.363
[#2527955] 17.06.15 11:05 · odgovor na: tasilo (#2527931)
Odgovori   +    0
[tasilo]
Sem. Pri taksistih in policajih računica definitivno govori v prid ugašanju motorja.

Če alternator oz. regler normalno deluje, akumulator, ki stane cca. 90-120€, menjaš na 5 ali več let -- recimo, da je strošek akumulatorja pribl. 20-25 € na leto. Z ugašanjem motorja taki "težki uporabniki motorja med dolgotrajnim stanjem na mestu" definitibno prihranijo več kot 20-25€ na leto. -- Pandurji znajo imeti prižgan motor tudi po pol ure -- nekajkrat na dan. Do the math ...
Pandurji? Lep dan.
anon-204390 sporočil: 13.528
[#2527958] 17.06.15 11:16 · odgovor na: tasilo (#2527931)
Odgovori   +    1
[tasilo]
Sem. Pri taksistih in policajih računica definitivno govori v prid ugašanju motorja.

Če alternator oz. regler normalno deluje, akumulator, ki stane cca. 90-120€, menjaš na 5 ali več let -- recimo, da je strošek akumulatorja pribl. 20-25 € na leto. Z ugašanjem motorja taki "težki uporabniki motorja med dolgotrajnim stanjem na mestu" definitibno prihranijo več kot 20-25€ na leto. -- Pandurji znajo imeti prižgan motor tudi po pol ure -- nekajkrat na dan. Do the math ...
Akumulatorji res zdržijo 5-7 let ob normalni uporabi, kar pomeni 2-3 štarte na dan in vsaj 30 minut vožnje, da se lahko napolnijo. Obstoječ akumulator ni namenjen 20-30 štartom na dan in bi ga v takšnem režimu hitro vzel hudič, najbrže že v enem letu ali še prej. Novejši avti, ki prakticirajo avtomatsko ugašanje imajo za ta namen vgrajen specialni akumulator. Drugo je vžigalni sistem (elektrika, elektronika), ki tudi ni dizajniran za tolikšne obremenitve in bi znatno povečalo njegovo obrabo. Tretja komponenta, ki je nisi upošteval, je poraba goriva ob mrzlem motorju, ki je tudi za 50% večja. Tudi novejši avti, ki prakticirajo avtomatsko ugašanje tega ne počno dokler motor nima delovne temparature. Ne vem sicer kakšne primere si videl, lahko da so tudi nesmotrni, ampak definitivno v takšnem režimu dela, ugašanje vozila za vsak postanek ni smiselno.
bc123a sporočil: 48.253
[#2527985] 17.06.15 12:39 · odgovor na: tasilo (#2527915)
Odgovori   +    2
[tasilo]
"7. Motor ugasnite vedno, kadar stojite več kot minuto."


Zdaj pa to razložite taksistom, ki pridejo po stranko in jo čakajo pet ali deset minut -- s prižganim motorjem. In policajem med kotrolo prometa. En opravlja kontrolo, drugi pa sedi v avtu -- s prižganim motorjem.

Za prve plačuje gorivo firma. Očitno jim tak poslovni model znese.
Za druge plačujemo gorivo državljani in zato jim dol visi za porabo službenh vozil. Itak folk plača.
Policaji imajo v avtu se kup opreme, ki neusmiljeno trosi elektriko in bi ugasanje pomenilo da bi se kar hitro zgodilo, da bi bil akumulator prevec prazen za ponovni vzig. Ce se ne motim imajo not racunalnik s stalno povezavo do centrale (za preverjanje dokumentov), radijsko postajo, pa verjetno se kaksno opremo, ki je v navadnih avtih ni.
bc123a sporočil: 48.253
[#2527986] 17.06.15 12:40 · odgovor na: (#2527913)
Odgovori   +    8
[alek14]
Prijetno sem presenečen. Napotki so tokrat skladni s stroko (tako teoretično, kot praktično). :)

Še vedno pa je pomembno predvidevanje. V mestni vožnji je pametno hitro pospešiti, a le do hitrosti, ki omogoča "drsenje" avtomobila do naslednjega postanka.
in zivcirati voznika za sabo, ki cilja na pas za zavijanje v levo (kjer gori zelena), medtem ko se ti pocasi cijazis proti svoji rdeci na pasu za naprej?
anon-308559 sporočil: 211
[#2527990] 17.06.15 12:56 · odgovor na: bc123a (#2527986)
Odgovori   +    3
[bc123a]
> [alek14]
> Prijetno sem presenečen. Napotki so tokrat skladni s stroko (tako teoretično, kot praktično). :)
>
> Še vedno pa je pomembno predvidevanje. V mestni vožnji je pametno hitro pospešiti, a le do hitrosti, ki omogoča "drsenje" avtomobila do naslednjega postanka.

in zivcirati voznika za sabo, ki cilja na pas za zavijanje v levo (kjer gori zelena), medtem ko se ti pocasi cijazis proti svoji rdeci na pasu za naprej?
Omejitev je itak 50 (tam kjer ni sta ponavadi 2 pasova) in zdaj pa že picajzlaš.
anon-112890 sporočil: 3.228
[#2527994] 17.06.15 13:06 · odgovor na: (#2527988)
Odgovori   +    3
[rename]
In kakšna je pravilna uporaba klimatske naprave?
V cilju čim manjše porabe, da jo ugasneš.
bc123a sporočil: 48.253
[#2528001] 17.06.15 13:32 · odgovor na: anon-308559 (#2527990)
Odgovori   +    4
[fastriff1]
> [bc123a]
> > [alek14]
> > Prijetno sem presenečen. Napotki so tokrat skladni s stroko (tako teoretično, kot praktično). :)
> >
> > Še vedno pa je pomembno predvidevanje. V mestni vožnji je pametno hitro pospešiti, a le do hitrosti, ki omogoča "drsenje" avtomobila do naslednjega postanka.
>
> in zivcirati voznika za sabo, ki cilja na pas za zavijanje v levo (kjer gori zelena), medtem ko se ti pocasi cijazis proti svoji rdeci na pasu za naprej?

Omejitev je itak 50 (tam kjer ni sta ponavadi 2 pasova) in zdaj pa že picajzlaš.
uf? meni se kar dostikrat zgodi da tisti pred mano da v ler in se pocasi kotali (tako 10-20 km/h) do rdecega semaforja, medtem ko meni gori semafor za levo, pa ne morem mimo njega do pasu za levo.

ne govorim o 50 km/h, govorim o "drsenju" ki ga je omenjal alek14.
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2528079] 17.06.15 16:36 · odgovor na: (#2527913)
Odgovori   +    1
[alek14]
Prijetno sem presenečen. Napotki so tokrat skladni s stroko (tako teoretično, kot praktično). :)
Ne ravno:
Miti o varni vožnji, ki v praksi ne držijo
1. Počasneje peljem, manjšo porabo bom dosegel. Nikakor! Brez >razmišljanja se držite hitrostnih omejitev, le tako boste dosegli ugodno >porabo.
Seveda, manjša hitrost je manjši zračni upor. Zakaj pa se potem pri rekordnih vožnjah cijazijo s 60 km/h?
www.zurnal24.si/peue...nek-227113
3. Višja prestava, manjša poraba. V šesti prestavi je lahko večja kot v >tretji. Prenizki vrtljaji pomenijo večjo porabo, vrtljaji, kjer motor >doseže največji navor, pa idealno.
To ni res. Čimprej v čimvišjo prestavo, kot ste sami napisali v točki 2!
anon-112890 sporočil: 3.228
[#2528082] 17.06.15 16:44 · odgovor na: (#2528016)
Odgovori   +    2
[rename]
> [maxmaxlj]
> > [rename]
> > In kakšna je pravilna uporaba klimatske naprave?
>
> V cilju čim manjše porabe, da jo ugasneš.

Potem bi kupil avto brez klime :-)
Jaz laufam avtomatsko klimo "24*7"; pozimi in poleti na 23.
Seveda, klimo imaš prižgano tako kot mora bit. Edino če je avto na soncu, da ga prej prezračiš oz. se voziš toliko časa, da izrineš iz kabine vroč zrak. Takrat je dobro dati pihanje spodaj. To je vsa znanost okoli klime. Drugače ima avtomatska klima pri VW na 22 stopinj.
tasilo sporočil: 9.830
[#2528102] 17.06.15 19:41 · odgovor na: bigl (#2527955)
Odgovori   +    1
[bigl]
> [tasilo]
> /.../ -- Pandurji znajo imeti prižgan motor tudi po pol ure -- nekajkrat na dan. Do the math ...

Pandurji? Lep dan.
So policisti in so pandurji. Policistov je zelo zelo, ampak res zelo(!) malo.
anon-154083 sporočil: 6.570
[#2528683] 19.06.15 16:52 · odgovor na: (#2528081)
Odgovori   +    0
[alek14]
>>3. Višja prestava, manjša poraba. V šesti prestavi je lahko večja kot v >tretji. Prenizki vrtljaji pomenijo večjo porabo, vrtljaji, kjer motor >doseže največji navor, pa idealno.
>
> To ni res. Čimprej v čimvišjo prestavo, kot ste sami napisali v točki 2!

Mislim, da so tule imeli v mislih eksremno počasno vožnjo v zelo visoki prestavi. Npr. v 6. prestavi pri 950 vrtljajih. Dugače pa je tako kot praviš.
Napisali so "kjer motor doseže največji navor" , to pa ni 950 vrljajev.
kixs sporočil: 1.232
[#2528755] 20.06.15 07:16 · odgovor na: (#2528697)
Odgovori   +    1
Mojo porabo bi rad se znizal. Bi slo?

Zadnji tank (racunano peske):

Prevozeno: 1064,7km
Natoceno: 49,42L
Povprecna poraba: 4,64L/100km (On-board CPU kaze 3.7L/100km :o )
Povprecna hitrost: 59km/h

Opel Astra karavan 2005, 1.7CDTI 74kw

PS:
Tamle, ko pisejo o navoru, bi morali dopisati, da to velja za turbase. Saj ne turbasi veliko kasneje dosezejo max navor in vozit pri 3500 obratih ni ravno varcno.

Strani: 1