Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Taksistom je prekipelo, obljubljajo prometni kaos
Teme v drugih forumih o teh vsebini: Glavni forum (3)
Strani: 1
Razlika bo v tem, da bodo mestna središča popolnoma zaprta za vsa druga vozila. Tudi klasičnih avtobusov v mestnih središčih ne bo več. Ta vozila bodo v javni lasti, prevoz pa bo brezplačen.
Sčasoma se bo tovrsten način prevoza razširil tudi izven mestnih središč. Nekaj časa bo treba verjteno še neposredno plačevati s kartico, pozneje bo tudi to padlo med storitve, ki jih plačamo z davki.
Utopija?
Ne, Google že nekaj let testira taka vozila.
Ameriško podjetje je po nekaterih podatkih lansko poslovno leto sklenilo s 125 milijoni dolarjev (92 milijonov evrov)česa? Dobička? Prihodkov? Izgube?
[Buljba]Uber ni nic posebnega, inovativnega ali disruptivnega, njihov poslovni model je "jebi vse predpise, boli nas kurac". Uber izpade odlicen v primerjavi s klasicnimi taksiji samo tam, kjer je drzava UBERregulirala taksi sluzbe, drago zaracunava za dovoljenja, in se omejuje stevilo taksijev. Na primer v Parizu, zato ni cudno da je v Parizu Uber najbolj uspesen. Ampak "jebes predpise" ni poslovni model.
Kdor je že uporabil Uber ve kako super je njihova storitev. Če imam možnost vedno uporabim Uber. Malce je dražje, vendar je storitev absolutno daleč nad tem kar danes "navadna" taksi služba ponuja. Taksi sistem je ožemanje taksistov in uporabnikov in je skrajni čas za disrupcijo na tem področju.
Poglejmo recimo situacijo v ljubljani, kjer ni hiperregulacije taksi sluzb in primerjajmo tole z uberjem:
- siroka paleta storitev od cenejsih do luksuznih: check
- poceni prevoz: check
- taksisti kot samozaposleni (s.p.): check
- vozila registrirana za prevoz potnikov: check (tule je uber v UBERneprijetni situaciji, ker dejansko njihovi soferji niso uradno registrirani za prevoz potnikov, kar je lahko potencialno velik problem, se cakamo na razplet sodnega postopka v ZDA kjer je uberjev voznik do smrti povozil deklico - ali bodo zavarovalnice priznale kritje).
Uber gotovo ne bo prisel v Ljubljano, ker tu nima kaj poceti, imas 10 taksi sluzb od katerih ima vsaka svoj 24/7 manned (oziroma "girled") call center. A je res kaksna prednost to, da narocis prevoz preko smartphona, ce imas v call centru zivega cloveka in lahko klices s smart, dumb ali ozicenega phona? Poleg tega so zaenkrat cene data roaminga se vedno svinjske in si s tem v tuji drzavi tezko pomagas.
Obstajajo tri mozne poti, po katerih bo sel Uber:
1) Oblasti ga razglasijo za taksi sluzbo in mu prepovejo konkuriranje mestnim monopolnim taksistom IN zacnejo crackdown. To je povsem mozno, in potem se bo moral umakniti.
2) Oblasti deregulirarjo taksi sluzbe. Uber bo v prvi fazi totalni zmagovalec, ampak v vsakem mestu se bo naslo se deset lokalnih konkurentov, ki bodo lahko ponudili enako konkurencno storitev. Uber svojea poslovnega modela ne more patentirati ali kakorkoli zascititi pred kopiranjem, mind you. V drugi fazi bo uber samo se eden od UBERvelike mnozice zelo ohlapno reguliranih zasebnih taksi sluzb, nekako tako kot je v ljubljani.
3) Zgodi se 1 ali 2, obenem pa se zgodi kaksen high profile zajeb (recimo nesreca s posledicami, ki jih zavarovalnice ne bodo hotele kriti, recimo invalidnost potnika, ki bo bankrotirala voznika). Uber bo the hard way dobil po buci z negativno publiciteto, tako kot jo je dobil AirBnb, ko se je afnal s tem, da njih ne briga zavarovanje. Ko je ona zenska po netu raztrobila kako so jih gosti, ki jih je poslal AirBnb razturili stanovanje, se je tudi AirBnb zresnil in zacel ponujati zavarovanja.
[pinkfloyyd]a lahko razlozis, kaj je tu disruptivnega? samo to, da uber misli, da se jim ni treba drzati predpisov, ki urejajo prevoz potnikov kot komercialno dejavnost, to je vse.
Oja, prihajamo v dobo motečih tehnologij.
[bc123a]
> [Buljba]
> Kdor je že uporabil Uber ve kako super je njihova storitev. Če imam možnost vedno uporabim Uber. Malce je dražje, vendar je storitev absolutno daleč nad tem kar danes "navadna" taksi služba ponuja. Taksi sistem je ožemanje taksistov in uporabnikov in je skrajni čas za disrupcijo na tem področju.
Uber ni nic posebnega, inovativnega ali disruptivnega, njihov poslovni model je "jebi vse predpise, boli nas kurac". Uber izpade odlicen v primerjavi s klasicnimi taksiji samo tam, kjer je drzava UBERregulirala taksi sluzbe, drago zaracunava za dovoljenja, in se omejuje stevilo taksijev. Na primer v Parizu, zato ni cudno da je v Parizu Uber najbolj uspesen. Ampak "jebes predpise" ni poslovni model.
Poglejmo recimo situacijo v ljubljani, kjer ni hiperregulacije taksi sluzb in primerjajmo tole z uberjem:Mogoče, vendar marsikatera disrupcija se začne z "jebeš predpise" in potem se bo zaradi povpraševanja svet okoli prilagodil, če ne pa botisti ki se tvegal propadel. Marsikaj na svetu deluje v sivi coni. Croudsourcing model je vedno v sivi coni, ker je nereguliran. Kaj potem boš preprosto čakal da se nekdo spomni regulirat nekaj kar še ni odkrito.
- siroka paleta storitev od cenejsih do luksuznih: check
- poceni prevoz: check
- taksisti kot samozaposleni (s.p.): check
- vozila registrirana za prevoz potnikov: check (tule je uber v UBERneprijetni situaciji, ker dejansko njihovi soferji niso uradno registrirani za prevoz potnikov, kar je lahko potencialno velik problem, se cakamo na razplet sodnega postopka v ZDA kjer je uberjev voznik do smrti povozil deklico - ali bodo zavarovalnice priznale kritje).
Uber gotovo ne bo prisel v Ljubljano, ker tu nima kaj poceti, imas 10 taksi sluzb od katerih ima vsaka svoj 24/7 manned (oziroma "girled") call center. A je res kaksna prednost to, da narocis prevoz preko smartphona, ce imas v call centru zivega cloveka in lahko klices s smart, dumb ali ozicenega phona? Poleg tega so zaenkrat cene data roaminga se vedno svinjske in si s tem v tuji drzavi tezko pomagas.
Obstajajo tri mozne poti, po katerih bo sel Uber:
1) Oblasti ga razglasijo za taksi sluzbo in mu prepovejo konkuriranje mestnim monopolnim taksistom IN zacnejo crackdown. To je povsem mozno, in potem se bo moral umakniti.
2) Oblasti deregulirarjo taksi sluzbe. Uber bo v prvi fazi totalni zmagovalec, ampak v vsakem mestu se bo naslo se deset lokalnih konkurentov, ki bodo lahko ponudili enako konkurencno storitev. Uber svojea poslovnega modela ne more patentirati ali kakorkoli zascititi pred kopiranjem, mind you. V drugi fazi bo uber samo se eden od UBERvelike mnozice zelo ohlapno reguliranih zasebnih taksi sluzb, nekako tako kot je v ljubljani.
3) Zgodi se 1 ali 2, obenem pa se zgodi kaksen high profile zajeb (recimo nesreca s posledicami, ki jih zavarovalnice ne bodo hotele kriti, recimo invalidnost potnika, ki bo bankrotirala voznika). Uber bo the hard way dobil po buci z negativno publiciteto, tako kot jo je dobil AirBnb, ko se je afnal s tem, da njih ne briga zavarovanje. Ko je ona zenska po netu raztrobila kako so jih gosti, ki jih je poslal AirBnb razturili stanovanje, se je tudi AirBnb zresnil in zacel ponujati zavarovanja.
Z ostalim se strinjam, vendar je precej tudi v samem načinu interrakcije z storitvijo. Recimo da sem na obisku nekje kjer ni taksijev na cesti. Potegnem telefon, oddam lokacijo in dobim sporočilo, da bo v 5-10min prevoz pri meni. Tudi če ne znam lokalnega jezika in klicarim telefonske številke raznih taksi služb. Plačilo bo izvedeno preko moje registrirane kartice in se ne bom obremenjeval z napitnino taksistu. Meni osebno precej všeč in dobro dela.
Ne vem pa če si ti kdaj Uber preizkusil, ker govoriš precej površinsko.
[Buljba]Ne, sem pa reden uporabnik taksijev v Ljubljani in izkoriscam tiste prednosti, ki so baje znacilni za uber, minus seveda smartphone app, ki ga pa ne pogresam.
Ne vem pa če si ti kdaj Uber preizkusil, ker govoriš precej površinsko.
Ce "sredi nicesar" poklicem taksi, bo pac prisel. Vecinoma ti tudi povedo, koliko bo trajalo, sploh ce vprasas. Se je pa tudi ze zgodilo, da me je operaterka poklicala nazaj in mi posredovala oceno soferja, koliko casa bo rabil, ce sem bil nekje v malo vecjih rovtah.
Zato pa sprasujem, kaj SE ponuja Uber poleg tega, del stvari si razlozil (kartica, napitnina, ni potrebno znanje jezika, ok to zadnje je malo svoh ker rabis roaming). Hvala.
Glede disruptivnosti je pa tako, da Uber ne bo disruptal biznisa samo zase, ampak se za vse druge - CE ga bo.
Dosti bolj verjetna perspektiva za Uber se mi zdi nekaj, kar sem bral nekaj dni nazaj. Flota voznikov, ki bodo opravljali razlicna dela. Recimo prevoz posiljk, prevoz ljudi, you name it. Idealna zaposlitev za taksiste v casu ko je malo potnikov bi bila recimo last mile dostava ekspresnih posiljk v casu, ko so ljudje doma in ne v sluzbi (ne pa da ti vztrajno poskusajo dostaviti drago placano posiljko ob 9 zjutraj, ko je vecina ljudi v sluzbi).
[bc123a]Ne morem primerjati z Ljubljano, ker ne uporabljam taksijev v Ljubljani, vendar ko potuješ po svetu in si recimo nekje v neznanem mestu, je precej priročno, da preko aplikacije oddaš svojo lokacijo in voznik te bo sam našel. Precej olajša zadeve v krajih kjer ne poznaš pisemk (Kitajska?) ali cest. Interrakcija je pač precej enostavna in to je prednost. Verjamem da v domačem mestu o tem niti ne razmišljaš toliko.
> [Buljba]
> Ne vem pa če si ti kdaj Uber preizkusil, ker govoriš precej površinsko.
Ne, sem pa reden uporabnik taksijev v Ljubljani in izkoriscam tiste prednosti, ki so baje znacilni za uber, minus seveda smartphone app, ki ga pa ne pogresam.
Ce "sredi nicesar" poklicem taksi, bo pac prisel. Vecinoma ti tudi povedo, koliko bo trajalo, sploh ce vprasas. Se je pa tudi ze zgodilo, da me je operaterka poklicala nazaj in mi posredovala oceno soferja, koliko casa bo rabil, ce sem bil nekje v malo vecjih rovtah.
Zato pa sprasujem, kaj SE ponuja Uber poleg tega, del stvari si razlozil (kartica, napitnina, ni potrebno znanje jezika, ok to zadnje je malo svoh ker rabis roaming). Hvala.
Dodatno, kvaliteta avtov je precej boljša preko Uberja (lahko celo izbiraš), medtem ko so taksiji po svetu včasih precej obupni (USA, Hong Kong,...)
[Buljba]A pa na kitajskem Uber laufa? Ker na kitajskem sem se vsedel v (uradni, drzavni, mestni) taksi, dal vozniku listek z naslovom, in potem me je prekleti skorumpirani kurac prepriceval da ker je ravno danes ekstra guzva in ker je hotel pac tam in tam, da velja ekstra tarifa, ki jo je imel na eni plasticni tablici, in ne tarifa, ki je napisana na avtu (ekstra tarifa je bila ene 5x visja od prave). Sem mu rekel naj ustavi (po 30 metrih) in izstopil ven ter sel na bus. Res :)
Ne morem primerjati z Ljubljano, ker ne uporabljam taksijev v Ljubljani, vendar ko potuješ po svetu in si recimo nekje v neznanem mestu, je precej priročno, da preko aplikacije oddaš svojo lokacijo in voznik te bo sam našel. Precej olajša zadeve v krajih kjer ne poznaš pisemk (Kitajska?)
Ce se ti to z Uberjem ne more zgoditi, je to super.
[bc123a]Nisem govoril za Uber, ampak na splošen trend, ki se je začel.
> [pinkfloyyd]
> Oja, prihajamo v dobo motečih tehnologij.
a lahko razlozis, kaj je tu disruptivnega? samo to, da uber misli, da se jim ni treba drzati predpisov, ki urejajo prevoz potnikov kot komercialno dejavnost, to je vse.
Disruptivno v tem primeru je to, kar sam ugotavljaš - jebeš predpise in državo, hkrati pa se z odjebom prisklednikov poveča ekonomski output in učinkovitost celotne družbe. Ljudje bodo videli, da Uber in podobne aplikacije omogočajo enako dobre ali celo boljše storitve za manj denarja.
Ljudstvo si je samo ustarilo deregulacijo poklica! Prišel bo čas, ko nas bodo naokrog prevažali visoko izobraženi npr. doktorji prava, antropologije, ekonomije,..., ker za veliko poklicev v novi družbi ne bo prostora, saj prihaja doba ustvarjalnosti in znanja.
[tstih]Pa so res tu taksisti bad guys oziroma si zasluzi ravno uber hvalo liberalne publike?
Kaksna odlicna reklama za Uber.
Taxi drivers said they are angered that they pay 20 percent more in taxes than Uber chauffeurs, as well as a 10 percent value added tax on fares that is not required of Uber cars.
“Uber cabs are stealing our clients,” said José Losada, 36. “We are regulated to death while they circumvent the law.”
Jebes drzavo, ki to mirno gleda taksno davcno diskriminacijo. And by this, I don't mean da bi morali davke zvisati za Uber, ampak obratno.
[alfa55]Ne utopija, temveč total(itar)na distopija. To pomeni de facto konec svobode gibanja.
bodo mestna središča popolnoma zaprta za vsa druga vozila. Tudi klasičnih avtobusov v mestnih središčih ne bo več. Ta vozila bodo v javni lasti, prevoz pa bo brezplačen.
Sčasoma se bo tovrsten način prevoza razširil tudi izven mestnih središč. Nekaj časa bo treba verjteno še neposredno plačevati s kartico, pozneje bo tudi to padlo med storitve, ki jih plačamo z davki.
Utopija?
[bc123a]Jup laufa. Letos so začeli. Meni se je podobno zgodilo v Pekingu. 5pm in noben taksi ni hotel vzeti razen za 5x ceno. Vzel telefon in potem s pomočjo avtobusa in google maps prišel nazaj v hotel. In to za 10 centov.
> [Buljba]
> Ne morem primerjati z Ljubljano, ker ne uporabljam taksijev v Ljubljani, vendar ko potuješ po svetu in si recimo nekje v neznanem mestu, je precej priročno, da preko aplikacije oddaš svojo lokacijo in voznik te bo sam našel. Precej olajša zadeve v krajih kjer ne poznaš pisemk (Kitajska?)
A pa na kitajskem Uber laufa? Ker na kitajskem sem se vsedel v (uradni, drzavni, mestni) taksi, dal vozniku listek z naslovom, in potem me je prekleti skorumpirani kurac prepriceval da ker je ravno danes ekstra guzva in ker je hotel pac tam in tam, da velja ekstra tarifa, ki jo je imel na eni plasticni tablici, in ne tarifa, ki je napisana na avtu (ekstra tarifa je bila ene 5x visja od prave). Sem mu rekel naj ustavi (po 30 metrih) in izstopil ven ter sel na bus. Res :)
Ce se ti to z Uberjem ne more zgoditi, je to super.
[alek14]Ne gre za primerjavo cene javnega prometa z osebnim prevozom, kjer ima že zdaj prednost javni prevoz (seveda ob vrsti pomanjkljivosti). Gre za to, da bo nekoč javni prevoz funkcioniral tako, kot danes osebni prevoz: ko si zaželiš iti iz točke A do točke B se usedeš v vozilo in se odpelješ tja. Brez omejitev na določene proge in vozne rede, brez dolgega čakanja, udobno in brez onesnaževanja okolja. Ko vozila ne rabiš ga pač uporablja nekdo drug.
> [alfa55]
> Čez nekaj let bodo vse taxi službe itak imele električno gnana robotska vozila (brez voznika seveda) povezana v mreži podobno kot zdaj Uber.
>
> Razlika bo v tem, da bodo mestna središča popolnoma zaprta za vsa druga vozila. Tudi klasičnih avtobusov v mestnih središčih ne bo več. Ta vozila bodo v javni lasti, prevoz pa bo brezplačen.
>
> Sčasoma se bo tovrsten način prevoza razširil tudi izven mestnih središč. Nekaj časa bo treba verjteno še neposredno plačevati s kartico, pozneje bo tudi to padlo med storitve, ki jih plačamo z davki.
>
> Utopija?
Da. Popolna. Zakaj že imajo ljudje avto, saj je javni promet cenejši že od nekdaj? Osebni avto pomeni osebno svobodo mobilnosti. Homo sapiensi smo vedno zavidali pticam letenje. Leteti smo se naučili a letenje ni dostopno vsem. Avto pa je naslednja najboljša stvar.
Potem pa je tu še projekcija statusa.
Še države kupujejo predrago orožje, da imajo: "projection of peace through superior firepower". :)
Avto pa je "projection of speed through superior horsepower". ;-)
To je prvinski nagon, ki je v nas in nas loči od otopelih brezvoljnih atomotonov, ki se kažejo v Googlovi projekciji utopičnega socializma mobilnosti.
Za zadovoljevanje posebnih potreb (npr. dirkanje, statusno važenje in podobno) bo gotovo poskrbljeno na zadovoljiv način.
[matjazfinance]Očitno nisi razumel mojega navedka. Center mesta ne bi bil zaprt, temveč zaprt za klasična vozila, ki škodijo ljudem in okolju. Gibanje z brezplačnim električnim javnim osebnim prevozom bi bilo NEOMEJENO tako glede na čas, kot prostor oz. cilj vožnje.
> [alfa55]
> bodo mestna središča popolnoma zaprta za vsa druga vozila. Tudi klasičnih avtobusov v mestnih središčih ne bo več. Ta vozila bodo v javni lasti, prevoz pa bo brezplačen.
> Sčasoma se bo tovrsten način prevoza razširil tudi izven mestnih središč. Nekaj časa bo treba verjteno še neposredno plačevati s kartico, pozneje bo tudi to padlo med storitve, ki jih plačamo z davki.
>
> Utopija?
Ne utopija, temveč total(itar)na distopija. To pomeni de facto konec svobode gibanja.
Sicer nisem preračunaval, ampak po neki logiki, bi moral biti tak prevoz celo cenejši od nakupa in vzdrževanja lastnega vozila, ki 90% časa stoji in izgublja vrednost v garaži.
Prisel bo app, ki mi bo to resil. Taksi sluzba, ki mi ga bo ponudila, bo dobila redno stranko.
Ce je vsakic isti pogovor "en taksi pred Finance" "Bo prisel, hvala", potem imam lahko tudi app s priljubljenimi in samo kliknem, obracuna se mi z Google Play, Pay Pall, Monete. Sproti mi javlja, koliko minut cca ima taksi do mene.
Intertours ze ima tablice z gps, se ne dela baje cist kul. Ampak bo.
Prevozi ljudi se bodo spremenili, to je jasno.
[Gustl]Se strinjam s (skoraj) vsem, obenem pa se vedno trdim, da je bistvo Uberjevega poslovnega uspeha v tem, da krsi pravila in zakonodajo, kar gre skupaj s tem, da je ravno monopolizacija taksi sluzbe naredila iz storitev taksi sluzb marsikje cisti dizaster.
Meni kot uporabniku taksi storitev manjka podatek, kje je taksist. Za LPP ze vem. Ce bi se za taksi vedel, bi bilo to super.
Prisel bo app, ki mi bo to resil. Taksi sluzba, ki mi ga bo ponudila, bo dobila redno stranko.
Ce je vsakic isti pogovor "en taksi pred Finance" "Bo prisel, hvala", potem imam lahko tudi app s priljubljenimi in samo kliknem, obracuna se mi z Google Play, Pay Pall, Monete. Sproti mi javlja, koliko minut cca ima taksi do mene.
Intertours ze ima tablice z gps, se ne dela baje cist kul. Ampak bo.
Prevozi ljudi se bodo spremenili, to je jasno.
Vseeno bi raje videl, da se monopole razcefuka, z uberjem ali brez. Ljubljana je glede tega kar ok - predstavljaj si, da bi v ljubljani vozil samo oni postirkani 9700 taksi, licenca za taksiranje bi pa stala 100.000 EUR. Ne bi se ti s taksijem vozil, bogami :)
Strani: 1