Izbrani forum: Nepremičnine
Izbrana tema: članek Zoran Janković: Brez poglobitve železnice Emonike v Ljubljani ne bo
Teme v drugih forumih o teh vsebini: Glavni forum (8)
Strani: 1
kritike stroke, obenem pa je že podpisal pogodbo z obstoječim zazidalnim načrtom in se hvalil z donacijo. Upam samo, da ne bo denarja (in ga zagotovo ne bo) da se vse nepotrebno v Ljubljani ne bo gradilo, ker je župan popolnoma brez
vsakega občutka za Ljubljano, za arhitekturo in ne nazadnje za kvaliteto življenja v Ljubljani in tudi v celotni Sloveniji. Je pač človek, ki bi kapital oplajal z nemogočo gradnjo, samo da "se dogaja".
Plan B za Slovenijo (str. 45)
http://www.umanotera.org/upload/files/Plan%20B/P lan%20B%20za%20Slovenijo_CELOTEN_DOKUMENT_verzija_ 24_april_2007.pdf
Projekt 11: Poglobitev železniške infrastrukture in prometno, poslovno, pravno ter stanovanjsko središ c e Ljubljane. Janko Rožic, Odprti krog 1. Predmet projekta :Poglobitev železniške postaje in pripadajocih železniških tirov z izgradnjonajsodobnejšegaprometnega, poslovnega, upravnega in stanovanjskega središca Ljubljane,kot primer novega trajnostno naravnanega razvojnega kroga v glavnem mestu in državi. 2. Cilj projekta Celostno zamišljen, nacrtovan in izpeljan projekt poglobitve železnice in izgradnje središcarešuje prometne, prostorske, arhitekturne in urbanisticne probleme prestolnice, hkrati pa jetudi najvecji gospodarski, kulturni in socialni izziv slovenske države. V skladu znajsodobnejšimi spoznanji razlicnih strok in upoštevanjem starih modrosti umešcanja vprostor bo projekt:- prometno in prostorsko sprostil blokirano ulicno mrežo, ki Ljubljano deli in z dnevnimizastoji dobesedno hromi,- po optimalni trasi speljal tovorni železniški promet, ki ne bo vec obremenjeval mesta,46- umestil hitro železnico in postajo v samo središce mesta in Ljubljano vkljucil v mrežoevropskih prestolnic,- omogocil izgradnjo sodobnega prometnega središca za železniški, avtomobilski in javnimestni promet,- sprostil najvecji sklenjeni kompleks zazidljivih zemljišc za nov urbani razvoj,- vzpostavil novo poslovno in kulturno središce mesta, ki ne bo zasencilo, temvec povezaloostale mestne predele in mesta Slovenije,- omogocil celovito prenovo kulturne dedišcine in ohranitev zgodovinskega jedra Ljubljane,- obrnil urbani razvoj iz kvantitativne razpršenosti obrobja v kvalitativno zgošcanjesredišca. 3. Priložnosti oz. problemi, ki jih odpravljamo s projektom Ljubljana je v samem jedru razdeljeno mesto. Železniška postaja, ki bi morala povezovati, jodeli. S projektom poglobitve naše glavno mesto ne bo samo izboljšalo svoje povezave ssvetom,temvec odpravilo prometno blokado, ki v samem centru hromi urbani razvoj inživljenjski utrip. Železniška postaja blokira tudi najvecje sklenjeno zazidljivo zemljišce vsamem centru mesta, zato se danes Ljubljana stihijsko in eksplozivno širi navzven, karunicuje najbolj plodna zemljišca, kulturno krajino in naravo v zaledju ter z dnevnimimigracijami povzroca narašcajoce prometne težave. Zaradi takih blokad, je pritisk tudi naredke zazidljive lokacije v središcu mesta vedno vecji, zato gostota zazidave prekomernonarašca. Urbanisticni vzvodi popušcajo, pri novih gradnjah izginjajo ne samo trgi, temvec tudiulice. Soseske postajajo soteske. Narašcajoci pritisk novih gradenj ogroža tudi kulturnodedišcino v zgodovinskem središcu Ljubljane (blok v trnovskem vrtu in celo na grajskemgricu, Šumi, Kolizej,…) s tem se izgublja zgodovinsko pridobljena kvaliteta in zmanjšujepotencial za razvoj najbolj obetavnega kulturnega turizma. Projekt, na podlagi katerega je bilnarejen lokacijski nacrt za Potniški center Ljubljana (PCL), ni predvideval poglobitve.Nasprotno, brez vecjih sprememb ta projekt poglobitev blokira, saj predvideva najvišjostolpnico ravno na mestu, kjer je še mogoce na postajo pripeljati novi tir, tako da bi tudi vcasu gradnje postaja delovala. Pod tire namešca parkirišca ter celo glavno potniško poslopjerešuje s podhodom. V štiridesetih letih dvajsetega stoletja je nacrtovano poglobitevzaustavila druga svetovna vojna, v šestdesetih je stroko, ki se je zanjo zavzemala, povozilapolitika s podvozi, je res mogoce, da bi poglobitev v 21. stoletju, v casu hitrih komunikacijblokirali s podhodi. Brez poglobitve Ljubljana ne bi zamudila samo vlak, zgrešila bi postajohitre železnice v samem središcu mesta, s tem bi se sama izkljucila iz najsodobnejše mrežeevropskih mest. Kaj nam pomaga prihranek ene ure na tirih do Pariza, ce eno uro in veclahko izgubimo v predmestnih prometnih zastojih na poti do postaje. Brez poglobitve vLjubljani ne more biti celovitega urbanega razvoja. Zaradi pritiskov, ki delujejo, postaja kottocka razvoja, lahko postane tocka razkroja. Ne razpršitev, samo zgostitev urbane strukturein poslovnih, upravnih funkcij, ki jih omogoca poglobitev, lahko prinese gospodarskokonkurencnost, socialno kohezijo in arhitekturno kvaliteto. 4. Na kakšen na c in projekt odpravlja identificirane probleme oz. izkoriš c a ponujene priložnosti a) Izgradnja sodobnega intermodalnega prometnega središca, v katerem se v skladu ssodobnimi kriteriji logistike, dostopnosti in prehodnosti potnikov in blaga lahko povežejo inuskladijo železniški (obicajni, tovorni in hitri), avtobusni, avtomobilski in javni mestni promet.Skozi projekt se sprostiti blokirana mestna prometna mreža in Ljubljana v samem centruosvobodi najvecje prometne ovire. S hitro železnico in tovornim tirom v drugi kleti seLjubljana brez motenj na novo poveže s svetom. S poglobitvijo odpade velik ovinek obvozneproge, ki je zaradi dolžine prometno nelogicna in financno draga, zaradi križanja zvpadnicami je prometno in arhitekturno problematicna, zaradi varstvenih obmocij pitne vode,kulturne krajine in narave pa ekološko sporna.b) Sprostitev najvecjega sklenjenega kompleksa zazidljivih zemljišc v samem centru jeenkratna, zgodovinska, morda zadnja priložnost, da se s pravo urbanisticno potezo »inmedias res« prometnega vozlišca, vzpostavi novo prometno, poslovno, upravno,stanovanjsko in simbolno središce mesta, ki ne bo zasencilo ostalih mestnih predelov,47temvec povezalo, nadgradilo in dopolnilo strukture mesta ter skozi prometno omrežje insistem tudi celoten teritorij države. S poglobitvijo železnice se sprosti230.000 m2 na lokaciji postaje, ter še 240.000 m2 preko Dunajske ceste med Šiško inBežigradom, torej skupaj 470000 m2. Predvideni nacrt PCL omogoca zidavo samo na okoli130.000 m2 zemljišc. Projekt poglobitve železniške infrastrukture odpira tudi vsebinsko inprogramsko povsem druge razsežnosti kot projekt PCL. Ko gre za novo središce Ljubljane»Javno logisticni del« PCL ne more biti samoprivesek »komercialnega dela«. Gre za najvecjiprojekt državnega pomena in javno zasebnega partnerstva, zato ga ne moremo graditi poobcinskem lokacijskem nacrtu, nujno je treba pripraviti državni lokacijski nacrt s preveritvamirazlicicami. V tako razširjen projekt morata zavestno vstopiti mesto in državo ter pridobitievropska sredstva. Tuji strateški partner, ce je pravi, se bo v tako razširitev projektapripravljen vkljuciti, saj bi tudi on lahko dobil vecji delež posla, ceprav ne bi bil vec vecinskideležnik. 5. U c inki projekta - Urbano strukturo Ljubljane rešuje kljucnih blokad, mesto poveže strukturno navznoter in ssvetom prometno navzven.- Obrne stihijski, kolicinski in eksplozivni prostorski pritisk na obrobje (suburbanizacija), kipovzroca gospodarske, družbene in ekološke probleme, v kakovosten razvoj urbanestrukture navznoter (reurbanizacija).- Zmanjšuje pritiske novih gradenj na zgodovinsko jedro, omogoca celovito prenovekulturne dedišcine stare Ljubljane in nov polet kulture, poslovnosti in turizma.- Skozi ravnovesje ekonomskega, socialnega in ekološkega razvoja omogoca celoviturbani razvoj s poudarkom na mestni strukturi in arhitekturni kakovosti (ResolucijaEvropskega sveta 2001).- Ob zakljucku avtocestnega programa omogoca razvoj, ne samo slovenskegagradbeništva, temvec skoraj vseh segmentov gospodarstva in poslovnosti odnepremicninskega trga, preko bancništva do urbanizma in arhitekture.- Gre za najvecji razvojni projekt javno zasebnega partnerstva, ki bo sprožil nov razvojniciklus tako v mestu kot v državi.- Poglobitev ni strošek, temvec vložek kapitala z najvecjo presežno vrednostjo, kajti nikjerdrugje ne moremo na primernejšem mestu odpreti vec poslovnih prostorov in delovnihmest ter zgraditi vec novih stanovanj.- Omogoca rešitev nenehne krize Slovenskih železnic, kajti samo s poglobitvijo postanejovecinski lastnik najvecjega stavbnega zemljišca v samem središcu mesta.- V skladu z geo-strateško lego naše prestolnice na križišcu V. in X. panevropskegakoridorja omogoca po izgradnji avtocest tudi okrepitev železniške infrastrukture injavnega prometa.- Bežigrad vrne v center, novi pol mesta z upravnimi, poslovnimi in stanovanjskimifunkcijami presega dihotomijo med ex-centroma stare Ljubljane in BTC… odpira ne samonovo energijo, podpira sinergijo med mestom in državo, Ljubljani daje znacilnostiprestolnice in Sloveniji znacaj države z vizijo.
graficar je napisal(a):res sem se trudil, ampak dlje od tega, da gre za "socialni izziv", nisem zdrzal.
Ni pomembno samo to zakaj se bo prabil denar od prodaje deleža SŽ. Vrednost deleža, ki ga prodajajo bi pa nedvomno zrasel. Pomembna je tudi posledica, da se projekt poglobitve železnice zaradi tega mogoče ne bo uresničil. Pomen projekta: "Zakaj je projekt poglobitve železnice tako pomemben ne samo za Ljublajno, ampak za vso Slovenijo", si lahko preberete v publikaciji Plan B za Slovenijo(str. 45): http://www.umanotera.org/upload/files/Plan%20B/Pla n%20B%20za%20Slovenijo_CELOTEN_DOKUMENT_verzija_24 _april_2007.pdf
sjeraj je napisal(a):
Tako tako, dajte nam nazaj Vike in Danice, leva roka desni žep.
Morda si pa končno najdete nekoga na mestu? Ali ga v vsej tej množici preprosto ni?
Strani: 1