Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Šoltes: Demonizacija javnega sektorja je prevelika
sporočil: 11.459
"Demonizacija javnega sektorja je prevelika."
Pravi človek, ki dela v javnem sektorju za 5.000 bruto + ugodnosti.
"Pomanjkanje sredstev za delovanje javnega sektorja je sicer objektivna okoliščina, ki onemogoča izplačilo plač, vendar Šoltes dopušča možnost, da bi se dalo tak razlog tudi izpodbijati na sodišču."
To mu verjamem. Ker slovenska sodišča so vredna svojega denarja. Po drugi strani je pa res, da če sodišče sprejme takšno odločitev, potem tvega, da tudi za njihove plače zmanjka. In bodo potem lahko z ostalimi javnimi uslužbenci ugotavljali, da jim je država dolžna denar. A kaj ko ga ne bodo mogli izterjati, ker denarja ne bo.
Pravi človek, ki dela v javnem sektorju za 5.000 bruto + ugodnosti.
"Pomanjkanje sredstev za delovanje javnega sektorja je sicer objektivna okoliščina, ki onemogoča izplačilo plač, vendar Šoltes dopušča možnost, da bi se dalo tak razlog tudi izpodbijati na sodišču."
To mu verjamem. Ker slovenska sodišča so vredna svojega denarja. Po drugi strani je pa res, da če sodišče sprejme takšno odločitev, potem tvega, da tudi za njihove plače zmanjka. In bodo potem lahko z ostalimi javnimi uslužbenci ugotavljali, da jim je država dolžna denar. A kaj ko ga ne bodo mogli izterjati, ker denarja ne bo.
sporočil: 1.841
[bc123a]
> [emilian9]
> Ali razlog, da ni denarja za plače, ne zdrži? Kako to, v realnem sektorju pa to špila brez problema.
ne spila.to je res.
delovno mesto moras ukiniti. ali pa zaposlenemu dokazati, da je nesposoben za opravljanje dela.to bi se dalo. priviti vse šefe, direktorje, naj končno enkrat začnejo konrolirati zaposlene in talati disciplinske ukrepe (zabušantom); v kolikor tega sami niso sposobni ali nočejo, se najprej začne čistka pri njih... brez pardona
kar je samo po sebi gnilo in debilno, ampak tako je. ta zakonodaja velja. tudi za ZS. zato firma, ki hoce racionalizirati poslovanje ukine delovna mesta in oddelke. ker ni recimo potrebe po njih. kar v firmi, ki ji je obseg poslovanja padel zaradi krize recimo ni tezko. v JS bos pa zelo tezko s tem argumentom prisel skozi. zato bi JS krvavo rabil reorganizacijo. se vec, rabil bi jo tudi brez krize, zdaj jo rabi tudi zaradi krize. obseg stvari, za katere je potreben JS se mora zmanjsati, pa pika.najbolj boleče je pa to, da se reorganizaciji JS ni nadejati. ne glede na blagostanje ali krizo. ta cmok tokrat ne bo moč pogoltniti. zadeva se lahko prebavi le po zanesljivem padcu - totalnem bankrotu.
sporočil: 57
Zadnja sprememba: anon-295346 02.10.2012 19:09
seveda, trojka bo rekla, ali režite js, ali pa jedita govna, ker
denarja ne dobite za plače nemerljivih javnosektorašev. no, do tja
je še kakšno leto. hehe, ironija pa je, da 3/4 mojih znancev/žlahte
dela v javnem sektorju, pih, in se z njimi dobro razumem, se pa
izogibamo pogovorom o politiki ;)
sporočil: 57
verjetno si bolj prijazna (vsaj službeno) pa tudi nasploh te imajo
rajši že kot žensko. jebiga, je treba znati z jeznimi ljudmi, ja,
redka spretnost, pri ženskah bolj razvita.
sporočil: 5.963
poslovni razlog za odpuscanje je, ce nekomu ukines delovno
mesto.
-----------------------------
Je to kakšna definicija zapisana v kakšem zakonu? Banalen primer pa vseeno. Presežni delavci so lahko odpušeni v javnem sektorju brez ukinjanja delovnih mest. Z odpustitvijo delavca se to delovno mesto ukine. Priznam pa originalnost slovenskega javnega sektorja pri imenovanju in sistematiziranju delovnih mest, na katerih postane zaposleni nepogrešljiv za nadaljnji obstoj in delovanje države. Zakaj bi bilo enostavno, če je lahko komplicirano?
-----------------------------
Je to kakšna definicija zapisana v kakšem zakonu? Banalen primer pa vseeno. Presežni delavci so lahko odpušeni v javnem sektorju brez ukinjanja delovnih mest. Z odpustitvijo delavca se to delovno mesto ukine. Priznam pa originalnost slovenskega javnega sektorja pri imenovanju in sistematiziranju delovnih mest, na katerih postane zaposleni nepogrešljiv za nadaljnji obstoj in delovanje države. Zakaj bi bilo enostavno, če je lahko komplicirano?
sporočil: 48.253
[RJSlo]Ja, ZDR.
poslovni razlog za odpuscanje je, ce nekomu ukines delovno mesto.
-----------------------------
Je to kakšna definicija zapisana v kakšem zakonu?
www.racunovodja.com/...=2549#II22
Clen 88. Imas navedene 4 tocke.
Banalen primer pa vseeno. Presežni delavci so lahko odpušeni v javnem sektorju brez ukinjanja delovnih mest.Ne, ne morejo, ZDR obvezuje tako javni kot zasebni sektor.
Z odpustitvijo delavca se to delovno mesto ukine.Delovno mesto je nastalo zaradi nekega razloga. Ukines ga lahko, ce preneha razlog. Saj nobena resna privat firma ne odpusca ljudi zato, ker se direktorju glih tisti dan ne dvigne, ampak zato, ker jih ne rabijo. In po definiciji, ne rabijo ne ljudi, ampak delovnih mest, na katerih ti ljudje delajo. Ce je na delovnem mestu, ki ga ne rabijo pac francka, bo pac francka na cesti.
Priznam pa originalnost slovenskega javnega sektorja pri imenovanju in sistematiziranju delovnih mest, na katerih postane zaposleni nepogrešljiv za nadaljnji obstoj in delovanje države.To nima toliko z samim JS, kot z obsedenostjo slovencev na splosno s konceptom, da mora vse "urediti" drzava. Ce drzava nekaj "sistematicno uredi" to pomeni da nekje ustvari neko delovno mesto, kjer bo tisti, ki bo za to zadolzen, delal.
to je slovenskemu plebsu podobno nerazumljivo kot tajkunizacija, ki je bila samo druga plat nacionalnega interesa. druga plat "drzava naj uredi X" je sirjenje javnega sektorja. to je menda jasno.
sporočil: 3.051
najbolje da jih imamo kar lepo zaposlene. ane, bistra buča. geni so
le geni.
tako bojo lepo zaposleni, ni važno ali je delo zanje, ali je denar, saj ni važno si ga bomo pa sposodili, ane?
kaj pa jaz? jaz bi tudi državno službo. ampak nisem ta prave sorte. sem v gospodarstvu in se nobenemu ne smilim. ni važno koliko delam in kako malo zaslužim. nobenga ne skrbi.
spisek teh ljudi v javnem sektorju bo treba pregledat. ker se bo izkazalo, da se je zgodila diskriminacija že,ko so jih zaposlili. velika večina jih ima v družinskem drevesu kakega borca. in tako bo pri odpustu ta krivica (do ostalih) samo popravljena.
nekaterim redkim izjemam se opravičujem.
tako bojo lepo zaposleni, ni važno ali je delo zanje, ali je denar, saj ni važno si ga bomo pa sposodili, ane?
kaj pa jaz? jaz bi tudi državno službo. ampak nisem ta prave sorte. sem v gospodarstvu in se nobenemu ne smilim. ni važno koliko delam in kako malo zaslužim. nobenga ne skrbi.
spisek teh ljudi v javnem sektorju bo treba pregledat. ker se bo izkazalo, da se je zgodila diskriminacija že,ko so jih zaposlili. velika večina jih ima v družinskem drevesu kakega borca. in tako bo pri odpustu ta krivica (do ostalih) samo popravljena.
nekaterim redkim izjemam se opravičujem.
sporočil: 6.715
Med odpuščanjem vlada ne sme zapraviti niti evra za oborožitev,
nove avtomobile, računalnike,...
Ker drugače bo na sodišču preprosto dokazati, da pomanjkanje denarja ni razlog za odpoved delovnega razmerja.
Ker drugače bo na sodišču preprosto dokazati, da pomanjkanje denarja ni razlog za odpoved delovnega razmerja.
sporočil: 48.253
[rava]problem je ze v tem, da obratno, obseg dela v JS raste. po inerciji iz dobrih cajtov, ko se ni vedelo kam z denarjem. zaradi nestetih pametnjakovicev, ki bi si zmisljevali neke dodatne pizdarije in eksperimentiranje. kar se tice storitev bi moral ze na zacetku mandata iti cel JS v "safe mode". identificirati - ce jih se ne poznajo, pa nisem glih, da jih poznajo - svoje primarne naloge, se jim posvetiti, in skenslati vse ostalo. skenslati drzavno (so)financirane dodatne dejavnosti v solah, vrtcih. skenslati dodatne "projekte" tam, kjer nimajo zagotovljenega in odmerjenega financiranja za te projekte.
2.
ukinjanje dejavnosti, oddelkov itd.
ljudem sem razlagala kako in kaj, da je bula, da ni keša, itd.
ni bilo nobenih štrajkov spljoh.
ni bilo nobene tožbe, nič spornega spljoh.
pogoj za to pa je zgled, fair odnos in stalno informiranje.
sporočil: 48
F off imaš.Kdo pa je koga v gospodarstvu vprašal ali branil,ko si
viška si pač viška. Za javni sektor bi pa moralo biti pa tudi če
potonemo? Za vsakega se šiba najde...
sporočil: 708
[bc123a]samo poglej še 20 let nazaj, takrat pa se je število frocov skoraj prepolovilo, pa niso osebja po vrtcih in šolah nič zmanjševali. Tako, da je po mojem sedanji "babyboom" bil več kot zadostno kadrovsko pokrit. Le delat so se v obdobju ko ni bilo otrok, odvadili.
> [RJSlo]
> Rava, vsa čast tvojim izredno argumentiranimin podkovanim prispevkom. Toda povečan obseg dela? Manj otrok več učiteljev, vzgojiteljic,
jao boze. do lani je stevilo frocov v vrtcih v sloveniji divje raslo. po obcinah so kontejnerske vrtce postavljali, mater. pac posledica let dobrih krav. se globoko v krizi je zraslo za 7% NA LETO.
www.stat.si/novica_p...px?id=4578
sporočil: 48.253
[rava]to itak. meni tista uredba o "zelenem javnem narocanju" ne gre iz glave...
pa nehat s takimi forami oz. kenslat obstoječe
forum.finance.si/?m=...515&single
me recimo zanima, ali so firme, ki hocejo JS se naprej dobavljati hrano, ze zakolicile tistih 10% savja nekje bogu za hrbtom, da bodo izpolnile kvoto iz "uredbe o zenem javnem narocanju" od 10% bio pridelave (v bistvu uredba nic ne pravi da mora biti dobavljena hrana bio ce prav vem, samo 10% povrsin mora firma imeti bio ;)
mimogrede, uredba je se pahorjeva, ampak nova vlada jo je popravila ... v delu kjer je baje bila prevec restriktivna do izbire vin, pa se je protokol RS pritozil, da v sloveniji ne dobijo dovoljsnje izbire vin za protokolarne dejavnosti ... pa so sli spreminjat uredbo v tistem delu :)))
da dol pades.
sporočil: 5.963
www.uradni-list.si/1...vilka=2759
13. člen (načelo odgovornosti za rezultate)
Javni uslužbenec odgovarja za kvalitetno, hitro in učinkovito izvrševanje zaupanih javnih nalog.
14. člen (načelo dobrega gospodarjenja)
Javni uslužbenec mora gospodarno in učinkovito uporabljati javna sredstva, s ciljem doseganja najboljših rezultatov ob enakih stroških oziroma enakih rezultatov ob najnižjih stroških.
30. člen (načelo prehodnosti)
Pod pogoji, ki jih določa ta zakon, je lahko javni uslužbenec premeščen na drugo delovno mesto v okviru organov.
XXI. p o g l a v j e PRENEHANJE DELOVNEGA RAZMERJA
1. Splošne določbe o prenehanju delovnega razmerja
153. člen (razlogi za prenehanje delovnega razmerja)
(1) Delovno razmerje javnega uslužbenca preneha:
1. s potekom časa, za katerega je bilo sklenjeno;
2. s pisnim sporazumom o razveljavitvi pogodbe o zaposlitvi;
3. z odpovedjo pogodbe o zaposlitvi s strani javnega uslužbenca;
4. z odpovedjo pogodbe o zaposlitvi s strani delodajalca;
5. s smrtjo javnega uslužbenca;
6. če uradnik ne opravi ustreznega strokovnega izpita, ki je bil kot pogoj določen v pogodbi o zaposlitvi;
7. na drug način, če tako določa ta zakon oziroma drug zakon, ki ureja delovna razmerja javnih uslužbencev v organih.
(2) Z dnem prenehanja delovnega razmerja uradniku ugasneta naziv in položaj.
155. člen (odpoved s strani delodajalca)
(1) Predstojnik pisno odpove pogodbo o zaposlitvi:
1. če je postalo delo javnega uslužbenca nepotrebno iz poslovnega razloga in ga ni mogoče premestiti v skladu z zakonom;
2. če je v posebnem postopku ugotovljeno, da je javni uslužbenec nesposoben za svoje delovno mesto, in ga ni mogoče premestiti v skladu z zakonom;
3. z izrekom disciplinskega ukrepa;
4. če je javni uslužbenec neuspešno opravil poskusno delo in ga ni mogoče premestiti v skladu z zakonom;
5. če je bil javni uslužbenec neopravičeno odsoten z dela zaporedoma pet delovnih dni.
(2) Uradniku se lahko odpove pogodba o zaposlitvi, če je s pravnomočno sodbo obsojen za naklepno kaznivo dejanje, ki se preganja po uradni dolžnosti, z nepogojno kaznijo več kot šest mesecev.
(3) V primeru obsodbe za kaznivo dejanje iz prejšnjega odstavka mora sodišče pravnomočno sodbo poslati po uradni dolžnosti predstojniku.
163. člen (odpoved pogodbe o zaposlitvi)
(1) Uradnik, katerega delo na delovnem mestu, na katerem dela, ni več potrebno, se premesti na delovno mesto, ki se opravlja v istem nazivu in za katero izpolnjuje pogoje, če je tako delovno mesto prosto; strokovno-tehnični uslužbenec se premesti na delovno mesto, ki je ovrednoteno z najmanj enako osnovno plačo in za katero izpolnjuje pogoje, če je tako delovno mesto prosto.
(2) Če presežnega javnega uslužbenca ni mogoče premestiti v skladu s prvim odstavkom tega člena, se mu zagotovi poklicna prekvalifikacija ali dokvalifikacija, na podlagi katere izpolni pogoje oziroma se usposobi za delovno mesto iz prejšnjega odstavka, in se ga premesti na takšno delovno mesto.
(3) Če javnega uslužbenca ni mogoče premestiti v skladu s prvim in drugim odstavkom tega člena, ima pravico do premestitve na delovno mesto, ki ustreza njegovi stopnji izobrazbe in za katero izpolnjuje pogoje oziroma se lahko zanj prekvalificira oziroma dokvalificira. Uradnika se v tem primeru razreši naziva in imenuje v najvišji naziv, v katerem se lahko opravlja delo na delovnem mestu, na katero je premeščen.
(4) Če javnega uslužbenca ni mogoče premestiti niti v skladu s tretjim odstavkom tega člena, se mu odpove pogodba o zaposlitvi, ima pa v zvezi s tem pravico do odpravnine in druge pravice v skladu s predpisi, ki urejajo delovna razmerja, in kolektivno pogodbo.
(5) Obstoj prostih delovnih mest se ugotavlja v organih, za katere je vzpostavljen enoten interni trg dela. Ugotavlja se na podlagi sistemizacije in kadrovskega načrta.
(6) Javni uslužbenec, ki mu je prenehalo delovno razmerje po tem poglavju, ima prednostno pravico do zaposlitve na delovnem mestu, za katero izpolnjuje pogoje, dve leti po odpovedi pogodbe o zaposlitvi, v okviru vseh organov.
(7) Glede premestitve velja omejitev iz drugega odstavka 149. člena tega zakona, pri čemer je delodajalec dolžan javnemu uslužbencu ponuditi premestitev, ki presega te omejitve.
P. S. Moral sem pogledati še ta zakon. Res na hitro. Moj vtis je, da so zaščiteni kot kočevski medvedje. Priznati moram, da se šele zadnji dve leti bolj konkretno spoznavam s slovensko zakonodajo. Ob tem pa mi pride na misel zapisano v medijih ozroma predlagani ukrepi možnosti hitrega odpuščanja in zaposlovanja(Vizjak). To vsekakor ne bo moglo veljati v javnem sektorju.
13. člen (načelo odgovornosti za rezultate)
Javni uslužbenec odgovarja za kvalitetno, hitro in učinkovito izvrševanje zaupanih javnih nalog.
14. člen (načelo dobrega gospodarjenja)
Javni uslužbenec mora gospodarno in učinkovito uporabljati javna sredstva, s ciljem doseganja najboljših rezultatov ob enakih stroških oziroma enakih rezultatov ob najnižjih stroških.
30. člen (načelo prehodnosti)
Pod pogoji, ki jih določa ta zakon, je lahko javni uslužbenec premeščen na drugo delovno mesto v okviru organov.
XXI. p o g l a v j e PRENEHANJE DELOVNEGA RAZMERJA
1. Splošne določbe o prenehanju delovnega razmerja
153. člen (razlogi za prenehanje delovnega razmerja)
(1) Delovno razmerje javnega uslužbenca preneha:
1. s potekom časa, za katerega je bilo sklenjeno;
2. s pisnim sporazumom o razveljavitvi pogodbe o zaposlitvi;
3. z odpovedjo pogodbe o zaposlitvi s strani javnega uslužbenca;
4. z odpovedjo pogodbe o zaposlitvi s strani delodajalca;
5. s smrtjo javnega uslužbenca;
6. če uradnik ne opravi ustreznega strokovnega izpita, ki je bil kot pogoj določen v pogodbi o zaposlitvi;
7. na drug način, če tako določa ta zakon oziroma drug zakon, ki ureja delovna razmerja javnih uslužbencev v organih.
(2) Z dnem prenehanja delovnega razmerja uradniku ugasneta naziv in položaj.
155. člen (odpoved s strani delodajalca)
(1) Predstojnik pisno odpove pogodbo o zaposlitvi:
1. če je postalo delo javnega uslužbenca nepotrebno iz poslovnega razloga in ga ni mogoče premestiti v skladu z zakonom;
2. če je v posebnem postopku ugotovljeno, da je javni uslužbenec nesposoben za svoje delovno mesto, in ga ni mogoče premestiti v skladu z zakonom;
3. z izrekom disciplinskega ukrepa;
4. če je javni uslužbenec neuspešno opravil poskusno delo in ga ni mogoče premestiti v skladu z zakonom;
5. če je bil javni uslužbenec neopravičeno odsoten z dela zaporedoma pet delovnih dni.
(2) Uradniku se lahko odpove pogodba o zaposlitvi, če je s pravnomočno sodbo obsojen za naklepno kaznivo dejanje, ki se preganja po uradni dolžnosti, z nepogojno kaznijo več kot šest mesecev.
(3) V primeru obsodbe za kaznivo dejanje iz prejšnjega odstavka mora sodišče pravnomočno sodbo poslati po uradni dolžnosti predstojniku.
163. člen (odpoved pogodbe o zaposlitvi)
(1) Uradnik, katerega delo na delovnem mestu, na katerem dela, ni več potrebno, se premesti na delovno mesto, ki se opravlja v istem nazivu in za katero izpolnjuje pogoje, če je tako delovno mesto prosto; strokovno-tehnični uslužbenec se premesti na delovno mesto, ki je ovrednoteno z najmanj enako osnovno plačo in za katero izpolnjuje pogoje, če je tako delovno mesto prosto.
(2) Če presežnega javnega uslužbenca ni mogoče premestiti v skladu s prvim odstavkom tega člena, se mu zagotovi poklicna prekvalifikacija ali dokvalifikacija, na podlagi katere izpolni pogoje oziroma se usposobi za delovno mesto iz prejšnjega odstavka, in se ga premesti na takšno delovno mesto.
(3) Če javnega uslužbenca ni mogoče premestiti v skladu s prvim in drugim odstavkom tega člena, ima pravico do premestitve na delovno mesto, ki ustreza njegovi stopnji izobrazbe in za katero izpolnjuje pogoje oziroma se lahko zanj prekvalificira oziroma dokvalificira. Uradnika se v tem primeru razreši naziva in imenuje v najvišji naziv, v katerem se lahko opravlja delo na delovnem mestu, na katero je premeščen.
(4) Če javnega uslužbenca ni mogoče premestiti niti v skladu s tretjim odstavkom tega člena, se mu odpove pogodba o zaposlitvi, ima pa v zvezi s tem pravico do odpravnine in druge pravice v skladu s predpisi, ki urejajo delovna razmerja, in kolektivno pogodbo.
(5) Obstoj prostih delovnih mest se ugotavlja v organih, za katere je vzpostavljen enoten interni trg dela. Ugotavlja se na podlagi sistemizacije in kadrovskega načrta.
(6) Javni uslužbenec, ki mu je prenehalo delovno razmerje po tem poglavju, ima prednostno pravico do zaposlitve na delovnem mestu, za katero izpolnjuje pogoje, dve leti po odpovedi pogodbe o zaposlitvi, v okviru vseh organov.
(7) Glede premestitve velja omejitev iz drugega odstavka 149. člena tega zakona, pri čemer je delodajalec dolžan javnemu uslužbencu ponuditi premestitev, ki presega te omejitve.
P. S. Moral sem pogledati še ta zakon. Res na hitro. Moj vtis je, da so zaščiteni kot kočevski medvedje. Priznati moram, da se šele zadnji dve leti bolj konkretno spoznavam s slovensko zakonodajo. Ob tem pa mi pride na misel zapisano v medijih ozroma predlagani ukrepi možnosti hitrega odpuščanja in zaposlovanja(Vizjak). To vsekakor ne bo moglo veljati v javnem sektorju.
sporočil: 48.253
[kmetovalec]normative so dvigovali.
> [bc123a]
> > [RJSlo]
> > Rava, vsa čast tvojim izredno argumentiranimin podkovanim prispevkom. Toda povečan obseg dela? Manj otrok več učiteljev, vzgojiteljic,
>
> jao boze. do lani je stevilo frocov v vrtcih v sloveniji divje raslo. po obcinah so kontejnerske vrtce postavljali, mater. pac posledica let dobrih krav. se globoko v krizi je zraslo za 7% NA LETO.
>
> www.stat.si/novica_p...px?id=4578
samo poglej še 20 let nazaj, takrat pa se je število frocov skoraj prepolovilo, pa niso osebja po vrtcih in šolah nič zmanjševali. Tako, da je po mojem sedanji "babyboom" bil več kot zadostno kadrovsko pokrit. Le delat so se v obdobju ko ni bilo otrok, odvadili.
zato vzgojiteljica, ki sedaj dela po reglcih, porabi tedensko en kup ur za 1) pisanje v dnevnik 2) pisanje dnevnih priprav na izvajanje dejavnosti 4) pisanje tedenskih priprav na izvajanje dejavnosti 5) pisanje porocila o izvajanih dejavnostih, 6) pisanje refleksije o uspehu izvajanih dejavnostih. pa se ure za izobrazevanje (nekateri vrtci jih imajo cez vikende!). pa se druge bizarne ideje o katerih rajsi nebi, ker bodo prevec natancno locirale zadeve :)
ne zajebavam te. to je cisto resno, tista porocila. seveda jih ta stare in ta lene ne pisejo, ali pa jih samo z levo roko odpravijo, itak jim noben nic ne more.
medtem ko ti je 30 let nazaj vzgojiteljica zapela pesmico, ti dala igrace, pa mirna bosna. kaksna kurceva porocila neki, prosim lepo :)
sporočil: 5.963
+
forum.finance.si/?t=...=3#=118
Zdenka28
FQ: 61
sporočil: 117
Kar slabo mi postane, ko kakšen strokovnjak ala g. Štrukelj omeni vzgojno izobraževalni sistem skandinavskega tipa! Kaj konkretno pa on ve o skandinavskem tipu?!
Živimo na Norveškem, enega otroka imamo v vrtcu, enega v šoli. V vrtcu je samo vodja skupine strokovno ustrezen kader. Pomočniki so najrazličnejši profili, običajno bodoči študenti, ki si vzamejo eno leto premora in delajo za tukajšnje razmere za minimalno plačilo ter se menjajo po tekočem traku. Toplo malico imajo otroci v vrtcu samo ob petkih, vsako jutro obema pripravim obvezni "lunch box". Razni specialni pedagogi otroke po potrebi obiskujejo in z njimi vadijo v njihovem domačem vrtcu. Torej se pedagog prilagaja otroku in ne obratno. Cena vrtca je nominalno primerljiva s ceno v Sloveniji, po kupni moči pa je tukaj neprimerno nižja, ker so tudi stroški obratovanja vrtca nižji. Prostori vrtcev in šol so na splošno na nižjem nivoju kot v Sloveniji.
Šolsko leto se začne 15. avgusta in konča 15. junija. Prvošolčki lahko šolo začnejo obiskovati že 1. avgusta, da se preko igre navadijo novega okolja in ljudi. Med počitnicami normalno poteka (samoplačniško) podaljšano bivanje - cel dan - od 7:30 do 16:30. Kader v podaljšanem bivanju je z vseh vetrov in najrazličnejših - nepedagoških profilov. Šola je dejansko zaprta le 2 tedna med počitnicami in sicer drugo polovico julija, to je v času, ko je večina Norveške na počitnicah in so mesta dobesedno prazna. Ob rednem podaljšanem bivanju je med počitnicami v Oslu organizirana tudi poletna šola (nekaj učenja, nekaj zabave npr. v obliki plavalnega tečaja) in ne, to ni ponudba zasebnih ustanov, pač pa državnega sistema. V šoli je poleg malice iz lunch boxa za otroke, ki so v podaljšanjem bivanju, organizirano toplo kosilo, običajno kaj enostavnega kot mlečni riž, ipd. Če jim jed ni všeč, lahko posežeo po kosmičih ali čim podobnem. Otroci radi hodijo v šolo, ker jim je tam všeč!
Če se ne motim, je Norveška 3. najbogatejša država na svetu, pa si ne privošči tako visoko izobraženega kadra v primarnem šolstvu, kot v Sloveniji. In glej ga zlomka, sistem vseeno funkcionira brez večjih težav.
forum.finance.si/?t=...=3#=118
Zdenka28
FQ: 61
sporočil: 117
Kar slabo mi postane, ko kakšen strokovnjak ala g. Štrukelj omeni vzgojno izobraževalni sistem skandinavskega tipa! Kaj konkretno pa on ve o skandinavskem tipu?!
Živimo na Norveškem, enega otroka imamo v vrtcu, enega v šoli. V vrtcu je samo vodja skupine strokovno ustrezen kader. Pomočniki so najrazličnejši profili, običajno bodoči študenti, ki si vzamejo eno leto premora in delajo za tukajšnje razmere za minimalno plačilo ter se menjajo po tekočem traku. Toplo malico imajo otroci v vrtcu samo ob petkih, vsako jutro obema pripravim obvezni "lunch box". Razni specialni pedagogi otroke po potrebi obiskujejo in z njimi vadijo v njihovem domačem vrtcu. Torej se pedagog prilagaja otroku in ne obratno. Cena vrtca je nominalno primerljiva s ceno v Sloveniji, po kupni moči pa je tukaj neprimerno nižja, ker so tudi stroški obratovanja vrtca nižji. Prostori vrtcev in šol so na splošno na nižjem nivoju kot v Sloveniji.
Šolsko leto se začne 15. avgusta in konča 15. junija. Prvošolčki lahko šolo začnejo obiskovati že 1. avgusta, da se preko igre navadijo novega okolja in ljudi. Med počitnicami normalno poteka (samoplačniško) podaljšano bivanje - cel dan - od 7:30 do 16:30. Kader v podaljšanem bivanju je z vseh vetrov in najrazličnejših - nepedagoških profilov. Šola je dejansko zaprta le 2 tedna med počitnicami in sicer drugo polovico julija, to je v času, ko je večina Norveške na počitnicah in so mesta dobesedno prazna. Ob rednem podaljšanem bivanju je med počitnicami v Oslu organizirana tudi poletna šola (nekaj učenja, nekaj zabave npr. v obliki plavalnega tečaja) in ne, to ni ponudba zasebnih ustanov, pač pa državnega sistema. V šoli je poleg malice iz lunch boxa za otroke, ki so v podaljšanjem bivanju, organizirano toplo kosilo, običajno kaj enostavnega kot mlečni riž, ipd. Če jim jed ni všeč, lahko posežeo po kosmičih ali čim podobnem. Otroci radi hodijo v šolo, ker jim je tam všeč!
Če se ne motim, je Norveška 3. najbogatejša država na svetu, pa si ne privošči tako visoko izobraženega kadra v primarnem šolstvu, kot v Sloveniji. In glej ga zlomka, sistem vseeno funkcionira brez večjih težav.
sporočil: 57
levičarsko argumentiranje:
"ja, kaj ti neoliberalni norvežani sploh vejo, v sloveniji je drugače, država je ja najboljši možni delodajalec v znanem vesolju, samo janša je vse skupaj zjebal, pa tak je blo fajn in večno v prejšnji državi"
"ja, kaj ti neoliberalni norvežani sploh vejo, v sloveniji je drugače, država je ja najboljši možni delodajalec v znanem vesolju, samo janša je vse skupaj zjebal, pa tak je blo fajn in večno v prejšnji državi"
sporočil: 9.333
Po bližnjicah (začasno) lahko
vlada samo tisti, ki še v temi
(misli da) vidi kdo so taisti.
Sodražan
vlada samo tisti, ki še v temi
(misli da) vidi kdo so taisti.
Sodražan
sporočil: 48.253
Zadnja sprememba: bc123a 02.10.2012 20:27
[bc123a]pa se to, dejansko je bil en cas ko se je v vrtcih zelo malo ali nic zaposlovalo (zanimivo bi bilo pogledati porazdelitev starosti vzgojiteljic v vecjih starejsih vrtcih - po moje bi morala biti podzastopana generacija 30-40letnic in tam okrog). v penzijo so pa seveda odhajale, pa z rastjo otrok verjetno med razredne uciteljice, in tako naprej.
> samo poglej še 20 let nazaj, takrat pa se je število frocov skoraj prepolovilo, pa niso osebja po vrtcih in šolah nič zmanjševali. Tako, da je po mojem sedanji "babyboom" bil več kot zadostno kadrovsko pokrit. Le delat so se v obdobju ko ni bilo otrok, odvadili.
normative so dvigovali.
sporočil: 632
"Demonizacija javnega sektorja je prevelika"
Koji qrac se Šoltes meša v politiko. Z računi naj se ukvarja!
Sori, sem pozabil, da je bil v slaščičarni že maziljen kot Zoki 2.
Koji qrac se Šoltes meša v politiko. Z računi naj se ukvarja!
Sori, sem pozabil, da je bil v slaščičarni že maziljen kot Zoki 2.
sporočil: 6.471
Teh odpuščanj nebi bilo če Janša 2005 nebi začel harati in kreirati
kapitalsko koncentracijo s političnim vplivom, seveda se to ni
izšlo zdej naj pa raja to plača.FUCK plačajo naj tisti, ki so
ustvarel kredite bankirje pa na Dob da bodo krompir okopaval in si
zapomenli da je treba za krompir delat
sporočil: 602
Tale gospa, ki živi na Švedskem gotovo ni neka perla, ker če bi
bila, bi živela v Sloveniji, njeni otroci bi obiskovali slovenske
šole in vrtce ... kakšna Švedska. Poglejte našo prelepo Slovenijo,
kjer država za vse poskrbi, kjer je red, kjer v JS pišejo poročilo
na poročilo, zahtevajo enormno število potrdil, dovoljenj, soglasij
in ima vsako tudi svojo ceno. In kakšno delovnopravno zakonodajo
kaj imajo, če se že v vrtcih grejo tako po domače - neke laične
vzgojiteljice ... In pomislite na to grozo, da otroci še "lunch
boxe" s sabo prinašajo. Upam, da imajo vsaj njihovi starši v službi
topel obrok in raztegljiv 1/2 urni odmor. No, ta zapis me je pa res
šokiral - sem mislila, da so Švedi bolj urejeni. Mogoče bi jim v
"outsourcing" poslali kakšne naše "strokovnjake", da jih naučijo
delat, ker taki pa res ne morejo bit v EU, mater.
sporočil: 5.963
Zadnja sprememba: anon-245582 02.10.2012 20:56
+Spomnil si me na staro pesmico.
Nikol' se nisem tak smejal
ko šola je gorela
ravnatelj je po streh' bežal,
ko sama gromska strela.
sporočil: 1.943
"Prav tako je vprašanje, koga odpustiti in kako v javnem sektorju
meriti, kdo je dober in kdo slab delavec, ker v javnem sektorju ni
tako lahko meriti učinkovitosti kot v zasebnem, meni."
V javnem sektorju se zelo enostavno lahko meri vašo uspešnost, samo vi javni uslužbenci si sami med sabo krijete vaše parazitske hrbte, zato ni tako enostavno izmeriti vaše uspešnosti. Če bi pravna država delovala, bi jih bilo že dosti v zaporih, javnih zločincev in zajedalcev.!!!!!
V javnem sektorju se zelo enostavno lahko meri vašo uspešnost, samo vi javni uslužbenci si sami med sabo krijete vaše parazitske hrbte, zato ni tako enostavno izmeriti vaše uspešnosti. Če bi pravna država delovala, bi jih bilo že dosti v zaporih, javnih zločincev in zajedalcev.!!!!!
sporočil: 48.253
[adana]verjetno si ti eden tistih, ki ob priliki vpije, naj drzava uredi vse zivo, ob drugi priliki pa tulis o zajedalcih.
"Prav tako je vprašanje, koga odpustiti in kako v javnem sektorju meriti, kdo je dober in kdo slab delavec, ker v javnem sektorju ni tako lahko meriti učinkovitosti kot v zasebnem, meni."
V javnem sektorju se zelo enostavno lahko meri vašo uspešnost, samo vi javni uslužbenci si sami med sabo krijete vaše parazitske hrbte, zato ni tako enostavno izmeriti vaše uspešnosti. Če bi pravna država delovala, bi jih bilo že dosti v zaporih, javnih zločincev in zajedalcev.!!!!!
drzava naj spoka. iz cimvec dejavnosti. pa 2/3 predpisov naj se ukine. uradi bodo za tem sli ze sami, ker ne bo kaj za delati (oz se jih lahko dejansko odpika kot tehnoloski visek).
sporočil: 708
[mutla]Ja poglej jih primitivce. Grem stavit, da niti izpita iz higienskega minimuma nimajo, in rednih zdravniških pregledov, pa v kuhinji ločenih čistih in nečistih poti... In Skandinavija je našim politikom kar naprej na ustih kot svetilnik za našo bodočnost.
Tale gospa, ki živi na Švedskem gotovo ni neka perla, ker če bi bila, bi živela v Sloveniji, njeni otroci bi obiskovali slovenske šole in vrtce ... kakšna Švedska. Poglejte našo prelepo Slovenijo, kjer država za vse poskrbi, kjer je red, kjer v JS pišejo poročilo na poročilo, zahtevajo enormno število potrdil, dovoljenj, soglasij in ima vsako tudi svojo ceno. In kakšno delovnopravno zakonodajo kaj imajo, če se že v vrtcih grejo tako po domače - neke laične vzgojiteljice ... In pomislite na to grozo, da otroci še "lunch boxe" s sabo prinašajo. Upam, da imajo vsaj njihovi starši v službi topel obrok in raztegljiv 1/2 urni odmor. No, ta zapis me je pa res šokiral - sem mislila, da so Švedi bolj urejeni. Mogoče bi jim v "outsourcing" poslali kakšne naše "strokovnjake", da jih naučijo delat, ker taki pa res ne morejo bit v EU, mater.

