Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Zasebni kapital za gradnjo cest uresničljiva možnost
Strani: 1
sporočil: 2.011
Bebci, pri nas ima drzava delez v tovarnah ki delajo zenske vlozke,
v zasebno last pa bo prepuscala infrastrukturo, kot so ceste. Bolj
butalsko od butalcev.
Zakaj ne bi prodali drzavne "srebrnine" in iz tega investirali v ceste in avtoceste?
Zakaj ne bi prodali drzavne "srebrnine" in iz tega investirali v ceste in avtoceste?
sporočil: 10.545
Nikjer ne piše, da bo infrastruktura v zasebni lasti. To je po
mojem razumevanju stvar zakonov in konkretnih pogodb med državo in
zasebnimi investitorji. Sicer pa gre samo za enega od načinov
financiranja, ki ga je po moje ob ustrezni zakonski urejenosti,
treba izkoristiti kolikor je le mogoče. Velik del še vedno ostane
na proračunu in na zadolževanju države.
sporočil: 2.011
kzupanc wrote:
Nikjer ne piše, da bo infrastruktura v zasebni lasti. To je po mojem razumevanju stvar zakonov in konkretnih pogodb med državo in zasebnimi investitorji. Sicer pa gre samo za enega od načinov financiranja, ki ga je po moje ob ustrezni zakonski urejenosti, treba izkoristiti kolikor je le mogoče. Velik del še vedno ostane na proračunu in na zadolževanju države.
A tista posojila, ki jih sedaj jemlje slovenija za avtoceste niso "zasebni kapital" po tvoji definiciji? Po moje mislijo fantje na koncesije. Tako da bomo potem imeli situacijo, ko bo drzava imela v lasti pivovarne, mlekarne, tovarne vlozkov in casopise, ceste bo pa prepustila koncesionarjem ker ne bo denarja za investicije. Svasta.
sporočil: 62
Janez, si kdaj slišal za program BOT (build-operate-transfer)? To
je na Zahodu že dlje časa precej uveljavljena metoda financiranja
infrastrukturnih projektov v obliki državno-zasebnega partnerstva.
Zadeva je zelo enostavna: zasebni kapital financira izgradnjo
(build) določenega dela npr. avtoceste, v zameno za to od države
prejme koncesijo (operate) za vnaprej določeno obdobje in služi s
pobiranjem cestnine, po preteku tega obdobja pa lastništvo v celoti
preide (transfer) na državo. Na ta način je npr. Španija zgradila
lep del svojih avtocest, po nekaterih podatkih (tudi zgoraj
naštetih) pa je v Sloveniji ta "gap" v višini 2-4% (odvisno od
načrtov) BDP-ja, zato ga je treba nadomestiti z vključevanjem
privatnega kapitala.
To je tudi odg. na tvoje vprašanje "zakaj ne bi država prodala družinskega srebra za investiranje v (avto)ceste"- ravno zato, ker to ni nujno potrebno, saj lahko do cest pride na zgoraj opisani način (po izteku koncesije je torej celotna last in upravljanje prepuščeno državi, ki za izgradnjo ne nameni niti tolarja).
To je tudi odg. na tvoje vprašanje "zakaj ne bi država prodala družinskega srebra za investiranje v (avto)ceste"- ravno zato, ker to ni nujno potrebno, saj lahko do cest pride na zgoraj opisani način (po izteku koncesije je torej celotna last in upravljanje prepuščeno državi, ki za izgradnjo ne nameni niti tolarja).
sporočil: 2.011
sejad wrote:
Janez, si kdaj slišal za program BOT (build-operate-transfer)? To je na Zahodu že dlje časa precej uveljavljena metoda financiranja infrastrukturnih projektov v obliki državno-zasebnega partnerstva. Zadeva je zelo enostavna: zasebni kapital financira izgradnjo (build) določenega dela npr. avtoceste, v zameno za to od države prejme koncesijo (operate) za vnaprej določeno obdobje in služi s pobiranjem cestnine, po preteku tega obdobja pa lastništvo v celoti preide (transfer) na državo. Na ta način je npr. Španija zgradila lep del svojih avtocest, po nekaterih podatkih (tudi zgoraj naštetih) pa je v Sloveniji ta "gap" v višini 2-4% (odvisno od načrtov) BDP-ja, zato ga je treba nadomestiti z vključevanjem privatnega kapitala. To je tudi odg. na tvoje vprašanje "zakaj ne bi država prodala družinskega srebra za investiranje v (avto)ceste"- ravno zato, ker to ni nujno potrebno, saj lahko do cest pride na zgoraj opisani način (po izteku koncesije je torej celotna last in upravljanje prepuščeno državi, ki za izgradnjo ne nameni niti tolarja).
Seveda to poznam, se mi pa zdi hudo neumno, da bomo javne ceste gradilli z zasebnim denarjem (v obliki partnerstva in iz tega izhajajocih koncesij), medtem ko so proizvodnja piva, mleka, zenskih vlozkov, turizem, kava, majoneza in pastete tako stratesko pomemnbne stvari, da jih drzava ne sme prodati.
Dobro, a se to zdi samo meni v nebo vpijoc idiotizem? Halo bob :)
sporočil: 10.178
halo janez, se priporočam za z nacionalnim interesom zaščiteno
pivo.:)
p: pilr je najboljše pivo na svetu, če izvzamemo irsko, belgijsko in češko.:)
p: pilr je najboljše pivo na svetu, če izvzamemo irsko, belgijsko in češko.:)
sporočil: 1.958
Žal imaš tokrat popolnoma prav.
Ampak nič ne pomaga. Če si slučajno gledal vsaj malo
nedavne seje parlamenta, upam da ti je vse jasno.
Ni šans da bi ovce naučil da mislijo s svojo glavo.
Ampak nič ne pomaga. Če si slučajno gledal vsaj malo
nedavne seje parlamenta, upam da ti je vse jasno.
Ni šans da bi ovce naučil da mislijo s svojo glavo.
sporočil: 442
DARS je treba prodati (po moje 100%, za privržence nacionalnih
interesov pa vsaj manjšinski delež), kupnino pa prednostno naložiti
v izgradnjo in posodobitev železnic, potem pa tudi v modernizacijo
državnih cest. To je daleč najboljši finančni vir, ki ga ima vsaka
vlada na dosegu roke.
Realizacija v enem letu. Nekaj milijard Evrov na ustreznem namenskem računu. Kaj menite???
Realizacija v enem letu. Nekaj milijard Evrov na ustreznem namenskem računu. Kaj menite???
Strani: 1