Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

comteo sporočil: 664
Zadnja sprememba: comteo 12.09.2022 13:26
[Endimion]
> [comteo]
>
> Zakaj se pogovarjamo o gostilniških debatah na forumu cenjenega časnika Finance?

Preberi svoje sestavke... morda si ti tisti, ki ima gostilniške teorije...
Teorija je, ko nekaj ni dokazano.
Godvorim o dejstvih:
Povprečni avto prevozi dnevo manj kot 40 km. Drži?
Povprečni električni avto porabi na 100 km 15 kWh energije.
40 km s tako porabo je 6 kWh.
6 kWh, če jih polniš na 11 kW polnilnici je približno 30 minut. Drži?
6 kWh, če polniš na šuko vtičnici je približno 3 ure. Drži?

1.000.000 avtov po 6 kWh dnevno je 6 GWh dnevno. Drži?

6 GWh v 8 urah nizke tarife ne poveča porabo na raven dnevne porabe. Drži ali ne drži?

6 GWh imamo v omrežju preveč enregije v nočnem času. Drži ali ne drži?


Kaj od tega je teorija?


Če imamo dnevno obremenitev omrežja 2,5 GW, a nočno pod 1 GW (spletna stran eles.si) ali je v 8 urah noči možno napolniti 6 GWh v baterije, brez da bi obremenitev dosegla dnevno? Govorim o 1.000.000 elektirčnih avtomobilov. Ne o 100.000.

Dajte se no zresnit, no? Hejtanje zelene energije in električne mobilnosti je že na ravni antivakserstva in chemtrailsov. Popolnoma brez argumentov nakladanje.
Pri vsaki temi o elektro mobilnosti naletim na enake bedarije.

Neposredni odgovori na sporočilo št. 3006173

Strani: 1

Endimion sporočil: 10.252
In prav dokazila, da lahko z obstoječo proizvodno in prenosno infrastrukturo polnimo 1 milijon EV, nimaš. Ugibaš na osnovi zelo preprostih izračunov, ki matematično so pravilni, vsebinsko pa se bojim da nimajo dosti smisla. Zakaj?

1. Št. povprečnih km na dan.
Povprečno število opravljenih km je zelo varljiva številka z ogromno sigmo. Poglejva hipotetičen primer, ki bi komot veljal zame.

Od ponedeljka do petka se ne vozim z avtom. Uporabljam mestni promet. Potem se z mojo spopada v soboto v avto, narediva 120km do Izole, pa potem še do Pirana pa potem v Nedeljo nazaj v Ljubljano. Skupno reciva da narediva v vikendu 260km. Ampak moja povprečna dnevna razdalja je pa 260/7 = 37,14 km na dan. Kar je precej blizu tvojemu približku. In komot imava v Sloveniji 10.000 ali pa 20.000 ki bi svojo baterijo spraznili dnevno. Govorim o dostavnih vozilih, službenih, etc.. če ni cifra kar večja pa blizu 50.000.

2. Nocna poraba energije za polnjenje.
Ker operiraš s povprečno številko 40km na dan, si si izračunal tudi povprečno potrebno energijo za to dofilat. Analogija bi bila, da gre vsak voznik na poti domov še na pumpo pa dotoči do vrha tank. Pomisli a: a to res počnemo, in b: a si predstavljaš clusterfuck na pumpah? V resnici pa bi denimo jaz, ki avto rabim le za vikend, dal avto na kabel v petek zvečer. In želel da je poln v soboto zjutraj. In tam potem za doseg 300km potrebujem 15 × 3 = 45kWh energije. Pri 2KW na šuko vtičnico je to 22 ur. Rabim 11kW priklop. Pa še tam bo trajalo khm. 4 ure.

3. Slovenija ima trenutno za cca 3GW instalirane elektro proizvodne moči. Govorim o instalirani moči. Že pri HE je dejansko stanje precej v luftu zarad vodostaja. In zato imaš vedno v toplo/hladni rezervi in backupu nekih 20% vseh kapacitet. Če karkoli primarnega odleti, remonti, nenadne okvare. Brestanica igra poleg tega še vlogo emergency dostave Štroma za NEK če je tam karkoli hudo resno narobe.

4. Res je razlika med dnevno in nočno porabo (v trenutni moči) nekih 1500MW. Le da je to le v januarju in deloma februarju.
Poleti je ta razlika okol 1GW. Pri čemer je najvišja poraba po podatkih ELES-a nekje med 19 in 23 uro. Najnižja pa med 1 in 5 uro zjutraj. Ampak tudi po tvojem jako povprečnjenem scenariju bi potrebovali nočno dodatno povprečno moč od 800MW da to lepo polnimo. 6GWH/8h. Ker pa 2kW priključek pač pije 2kW, moramo računati z najslabsim možnim scenarijem, da za milijon vozil potrebujemo 2GW. Ampak tudi v tvojem primeru pomeni da morajo proizvodne kapacitete delati na cca 80% zmogljivosti 24 ur na dan. Bog ne daj da kaj odleti. Nimaš spodobne rezerve za svoj sistem.

5. Kako boš rešil primer urbanih naselij. Dal sem ti primer Ljubljane, kjer recimo jaz, s hišo nimam težav. Nekdo v bloku pa jo zelo ima. Tistih 30.000 ljudi v Štepanjskem in na Fužinah komot pomeni 10.000 vozil. Mimo vsega ostalega rabiš 20MW na trafotu da to lepo polnis ponoči. In dobesedno vsako parkirno mesto opremljeno z vtičnico. Če pa jih je 3.000 takih ki bi polnili samo v petek ker čez teden pač ne rabijo sva pa na 33MW traflcu.

6. Ker problem izpušnih plinov in onesnaženja ni na mariborskem Pohorju al pa na Goričkem. Problem je v urbanih središčih. Tam kjer je masa prometa.

7. Ne govori mi o nadstreških s PV paneli. Poskusi to na stolpnici v BS3. 20 nadstropij in v vsakem 30 ljudi. Da vidimo te panele in nadstreške.

Pred 110 leti so gorivo za takratne avtomobile kupovali pri lekarnarjih. Potrebovalo je vlaganje v omrežje črpalk, distribucijsko mrežo, naftovodov etc.. da greš danes na pumpo in v 2 minutah natočiš toliko, da se pelješ dalje svoj 500km.

In recimo da sprejmem da imam poln "tank" pri ev nafilan v pol ure. In mam mir pol en teden. Ne bom pa sprejel da moram avto met na kablu 5 ur zato da dofilam tisto mičkeno količino da naredim naslednji dan svojih povprečnih 40km.

Zgolj iz svoje izkušnje pač ne moreš delat zaključkov. In EV ne bodo palili, dokler ne bodo poceni in dokler ne bodo komot za uporabo.

Razlika med obdobjem Henry Forda, in sedaj je v tem, da mi elektroFuckerji porivate izbiro skozi zakonodajo. Moram imet. Pa za koga kurca če se ne splača. Ker čas je pr men merljiva postavka. Če se mi more zgodit da bom 1 uro nekje ždel za prazen kurac da se mi avto nafila za nadaljnjih 300km je to zame neuporabno! Avto pač ni mobilni telefon.

Strani: 1