Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Volkswagen ID.4: prostor, doseg 520 kilometrov in cena tik pod 50 tisočaki
Strani: 1
sporočil: 3.117
OK, druga firma isto sranje:
Proizvajalec razkril umazano resnico o izpustih električnega avta proti klasičnemu
www.zurnal24.si/avto...tar-353659
Proizvajalec razkril umazano resnico o izpustih električnega avta proti klasičnemu
www.zurnal24.si/avto...tar-353659
sporočil: 376
Volvo je kitajski, s tako čistim zrakom in proizvodnjo, da
olimpijske igre skoraj niso bile mogoče, vendar nas bodo tudi tu v
5 letih prehiteli. Resnejši proizvajalci BEV imajo vso proizvodnjo
avtov iz zelenih virov, tovarne prekrite s paneli, redkih kovin v
baterijah čedalje manj, Tesla gre tudi pri baterijah na svoje in
čez tri leta nič kobalta, ob veliko večji kapaciteti. Zopet so
pozabili na nafto, črpanje, predelava, prevoz, nesreče,
onesnaženja, vojne...
Malo bolj realna je tale raziskava, ki upošteva novejše podatke:
siol.net/avtomoto/no...avo-533360
Malo bolj realna je tale raziskava, ki upošteva novejše podatke:
siol.net/avtomoto/no...avo-533360
sporočil: 8.244
Zadnja sprememba: FIN-379669 24.09.2020 12:57
V redu, teoretično bomo imeli 70% OVE (ostalo pa druge vire
energije), rešili bomo reciklažo baterij, da bo tako energetsko kot
stroškovno učinkovita..... ampak čez 15 let bo cena elektrike 200% višja kot danes, če želimo vse to izpeljati, o čemer pišeš. In plačeval jo boš ne samo za pogon vozila, ampak še za pogon ostalih naprav.
Kaj pa pol? Se bo splačalo? Imel boš za 8% čistejši zrak (malo manj CO2 pomeni čistejši zrak?), ampak ceno za "nesluten" eko razvoj bodo plačali uporabniki in davkoplačevalci.
Ne vem, kako si predstavljaš vse skupaj... ker naši elektroenergetičarji si to predstavljajo malo drugače, začenši z JEK2. No, JEK2 je zelo nizko ogljična dejavnost in kot taka primerna. Le jedrski odpadki so malo nerodna reč... (kar se je lepo na Hrvaškem pokazalo, ko so za en drek hrambo odpadkov izvajali in zasvinjali okolje.)
sporočil: 1.910
Zadnja sprememba: 0430ABAKU 24.09.2020 13:31
Na AC-polnilnicah pa je moč polnjenja 11 kilovatov.Tole je še ena beda.
Večina AC polnilnic je 22 kilovatnih. In večina polnilnic je AC.
Celo mali Smart zmore izkoristiti celotno moč.
Kaj tile avtomobilisti res nimajo nobenih sposobnih elektrotehnikov v bajti?
sporočil: 4.080
Zadnja sprememba: anon-180464 24.09.2020 13:26
[0126Bacis]Jaz tega kar ne verjamem.
OK, druga firma isto sranje:
Proizvajalec razkril umazano resnico o izpustih električnega avta proti klasičnemu
www.zurnal24.si/avto...tar-353659
Ali tile izračuni tudi za nafto upoštevajo vse izpuste, od vrtanja vrtine ali postavljanja naftne ploščadi dalje in celotno pot preko rafinerije, transporta, do na koncu res sežiga?
Poleg tega se pri baterijah ponavadi ne upošteva njihove uporabne reciklaže. Da jih je po odsluženosti v avtu mogoče in je tudi najbolj smiselno še vedno uporabiti za kaj drugega (power wall v stavbah).
sporočil: 6.570
[0430ABAKU]Imajo, ampak nad njimi sedijo direktorji, za katere je neupoštevanje nasvetov stvar ponosa.
Tole je še ena beda.
Večina AC polnilnic je 22 kilovatnih. In večina polnilnic je AC.
Celo mali Smart zmore izkoristiti celotno moč.
Kaj tile avtomobilisti res nimajo nobenih sposobnih elektrotehnikov v bajti?
sporočil: 664
AC polnilnice so za dopolnit avto, ko si v službi, trgovini, na
obisku...
11 kW je 3 x16A in to ima vsaka hiše... 22 kW je že 3 x 32A.
Torej 3 x 16A v eni noči ali službi (8 ur) napolni 88 kWh ali 600km vožnje.
Kdo rabi dnevno več kot 500km vožnje????
Za normalno uporabo je seveda popolnoma dovolj 1 x 10A - domača šuko vtičnica, ki čez noč napolni za 100km. Z minimalnimi stroški.
Vozniki naftnih vozil ne razumete, da se električni avto dopolnjuje, ko je parkiran. a povprečni avto je parkiran 23 ur dnevno. Mi ne hodimo na bencinske črpalke izgubljat čas in polnit vozilo. Mi smo na kosilu, v službi ali doma in vozilo SE POLNI. Samo.
Ko si na daljši poti (nekaj 100km) potem greš na DC... po nekaj urah vožnje se prileže (tudi zaradi varnosti) pol ure za kavo in počitek in takrat se na DC napolni za naslednjih 300km...
11 kW je 3 x16A in to ima vsaka hiše... 22 kW je že 3 x 32A.
Torej 3 x 16A v eni noči ali službi (8 ur) napolni 88 kWh ali 600km vožnje.
Kdo rabi dnevno več kot 500km vožnje????
Za normalno uporabo je seveda popolnoma dovolj 1 x 10A - domača šuko vtičnica, ki čez noč napolni za 100km. Z minimalnimi stroški.
Vozniki naftnih vozil ne razumete, da se električni avto dopolnjuje, ko je parkiran. a povprečni avto je parkiran 23 ur dnevno. Mi ne hodimo na bencinske črpalke izgubljat čas in polnit vozilo. Mi smo na kosilu, v službi ali doma in vozilo SE POLNI. Samo.
Ko si na daljši poti (nekaj 100km) potem greš na DC... po nekaj urah vožnje se prileže (tudi zaradi varnosti) pol ure za kavo in počitek in takrat se na DC napolni za naslednjih 300km...
sporočil: 664
22 kW se lahko polni samo ZOE... in SMart z doplačilom. Oba avta
nimata (Zoe 2020 je dobil) hitrega polnejnja pa jim je to delna
rešitev.
Vsi normalni avtomobili imajo možnost DC polnjenja, kar se uporablja na daljših poteh. Doma je praviloma dovolj 2 kW na šuko vtičnici, da je avto vedno poln (100 do 120 km dnevno)....
11 kW (3 x 16A) pa napolni čez noč (nočna tarifa) več kot 500 kilometrov čez noč. Kdo to rabi?
Vsi normalni avtomobili imajo možnost DC polnjenja, kar se uporablja na daljših poteh. Doma je praviloma dovolj 2 kW na šuko vtičnici, da je avto vedno poln (100 do 120 km dnevno)....
11 kW (3 x 16A) pa napolni čez noč (nočna tarifa) več kot 500 kilometrov čez noč. Kdo to rabi?
sporočil: 664
[]
V redu, teoretično bomo imeli 70% OVE (ostalo pa druge vire energije), rešili bomo reciklažo baterij, da bo tako energetsko kot stroškovno učinkovita...
REciklažo baterij?
Po 500.000 km, ko bo mogoče voznik hotel večjo avtonomijo gre stara baterija v solarno elektrarno kot zalogovnik. Temu se reče "drugo življenje" baterij in to vsi uporabljajo. Poskusite dobiti baterijoj razbitega avtomobila? Takoj prodana. Kot zalogovnik lahko dela še naslednjih 30 let cca. Vi bi reciklirali kaj? Čez 40 let bo mogoče nekih kolličin za recikliranje.
.. ampak čez 15 let bo cena elektrike 200% višja kot danes, če želimo vse to izpeljati, o čemer pišeš. In plačeval jo boš ne samo za pogon vozila, ampak še za pogon ostalih naprav.
Bolj verjetno bo 50% nižja.
Glede na padec cen novih elektrarn je jasno, da bo cena samo padala. Do cca nule.
Električni BATERIJSKI avti pa bodo že pred tem pomagali k zmanjševanju cene upravljnja omrežja. KEr jih lahko polnimo, ko je energije preveč in jih ne polnimo, ko je energije premalo - regulacija stabilnosti omrežja, vzdrževanje frekvence in napetosti.
Tukaj ste pa ČIST MIMO.
Kaj pa pol? Se bo splačalo? Imel boš za 8% čistejši zrak (malo manj CO2 pomeni čistejši zrak?), ampak ceno za "nesluten" eko razvoj bodo plačali uporabniki in davkoplačevalci.
Umazan zrak so delci (PM 1 do 10), NOx, O3..... CO2 ni umazanija.
Zaradi delcev in zgoraj naštetega umre letno v EU URADNO cca 460.000 ljudi (primerjaj s COVID19)....
CO2 je toplogredni plin in povzroča klimatske spremebe. Umazan pa ni.
Žal nuklearka ni CO2 ugodna, ker vi ne računate energije (in CO2) vložene v izgradnjo in razgradnjo in bogatenje urana. Skupni izpust je po najnovejših razsikavah približen plinskemu, kar je slabo. Treba bo plačevati zraven še za izpust CO2 (ker je več kot 50g / kWh). Nuklearni lobi še vedno ponuja podatek o 26 g CO2 na kWh, kar je seveda laž, ampak oni imajo interes.
Ne vem, kako si predstavljaš vse skupaj... ker naši elektroenergetičarji si to predstavljajo malo drugače, začenši z JEK2. No, JEK2 je zelo nizko ogljična dejavnost in kot taka primerna. Le jedrski odpadki so malo nerodna reč... (kar se je lepo na Hrvaškem pokazalo, ko so za en drek hrambo odpadkov izvajali in zasvinjali okolje.)
Druga težava nuklearke je cena. Trenutna cena energije iz novih nukleark v EU je 125€ za MWh... (Dravske elektrarne 19€, a solarne elektrarne pod 40...in pada)....
Tretji problem je nezmožnost prilgajanja moči. Ko čez noč imamo porabo manjo od 1 G, bomo kam z energijo? Prodali Avstrijcem kot zdaj - PO NEGATIVNI ceni? Že zdaj plačujemo, da nekdo vzame, ko imamo preveč. Z dodatno 1 GW bi to bilo nenehno. Že zdaj se po Dravi in Savi čez noč spušča voda mimo elektrarn, ker se ne more zmanjšati proizvodnja na NEK a ni dovolj porabe. In potem rečemo, da ima nuklearka kar tretjinski delež v proizvodnji. Ja, ampak del na račun hidroelektrarn, ki so bile ustavljane zaradi male porabe in nezmožnosti spremembe moči nuklearke.
sporočil: 4.080
Zadnja sprememba: anon-180464 27.09.2020 21:50
[comteo]Sem bil v soboto v Ljubljani in tam je tole res postal problem. Obiskal 4 AC polnilnice, niti ena ni bila frej.
AC polnilnice so za dopolnit avto, ko si v službi, trgovini, na obisku...
11 kW je 3 x16A in to ima vsaka hiše... 22 kW je že 3 x 32A.
Torej 3 x 16A v eni noči ali službi (8 ur) napolni 88 kWh ali 600km vožnje.
Kdo rabi dnevno več kot 500km vožnje????
Za normalno uporabo je seveda popolnoma dovolj 1 x 10A - domača šuko vtičnica, ki čez noč napolni za 100km. Z minimalnimi stroški.
Vozniki naftnih vozil ne razumete, da se električni avto dopolnjuje, ko je parkiran. a povprečni avto je parkiran 23 ur dnevno. Mi ne hodimo na bencinske črpalke izgubljat čas in polnit vozilo. Mi smo na kosilu, v službi ali doma in vozilo SE POLNI. Samo.
Ko si na daljši poti (nekaj 100km) potem greš na DC... po nekaj urah vožnje se prileže (tudi zaradi varnosti) pol ure za kavo in počitek in takrat se na DC napolni za naslednjih 300km...
Problem prepočasnega polnjenja na 22 kW AC polnilnici je ravno v tem, da potem uporabniki predolgo visijo na njej. Cel šiht ali celo noč ali ...
Ni samo elektrika dragocen vir, tudi mesto pri polnilnici je omejen vir. Polnilnic glede na sobotno ljubljansko izkušnjo res kmalu ne bo dovolj. Niti DC ob avtocestah.
Doma ne polnim. Nimam dovolj priključne moči, mi pogosto meče ven glavno varovalko. Več pa mi ne dajo, ker imam prešvoh kabel.
Večina AC polnilnic je res 22 kW in dejansko zmorejo 22 kW. Zato ni nobenega opravičila, da avti nimajo ustreznega polnilca. Tehnika namreč to omogoča in glede na ceno avta ni velik zalogaj. Kar je manj, kot zmore polnilnica, je neupravičeno zajedanje časa čakajočim na polnjenje. Ravno zato se raje sploh ne priključim, kadar imam več kot pol, saj se mi ne zdi fer do tistih, ki res rabijo.
Jaz običajno zasedam bližnjo polnilnico en cel šiht na teden, oziroma bolj realno 2x po 3/4 šihta na 2 tedna. Če bi moj avto imel ustrezen polnilec, bi bilo dovolj 3-4 ure. Sem že parkrat dobil listek za brisalcem, da bi še kdo rad polnil. Veliko AC polnilnic ima zadnje čase tudi znak, da dovolijo max 2,3 ali 4 ure.
sporočil: 6.570
[comteo]Črpalna elektrarna Kozjak ali kako se bi ji naj reklo pač čaka boljše čase.
Že zdaj se po Dravi in Savi čez noč spušča voda mimo elektrarn, ker se ne more zmanjšati proizvodnja na NEK a ni dovolj porabe. In potem rečemo, da ima nuklearka kar tretjinski delež v proizvodnji. Ja, ampak del na račun hidroelektrarn, ki so bile ustavljane zaradi male porabe in nezmožnosti spremembe moči nuklearke.
Subvencioniramo solarne elektrarne preden bi hidro poštimali kot je treba...
Strani: 1