Zasebnost

Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek 7 zanimivosti o slovenskih avtocestah

Strani: 1

FIN-368181 sporočil: 2.807
[#2406105] 09.06.14 11:32
Odgovori   +    24
Morda še ena zanimiviost, o kateri lahko poročamo tisti, ki se veliko prevozimo po cestah drugje v Evropi. Slovenske (avto)ceste so očitno ožje, kot denimo v Avstriji, Nemčiji,.... Ko namreč tam potekajo dela na AC, jim nekako eno polovico avtoceste zmeraj uspe preurediti v dva vozna pasova v vsako smer (en sicer malo ožji). Pri nas je kaj takega znanstvena fantastika, v najboljšem primeru je varianta 1+2.
anon-180464 sporočil: 4.080
[#2406119] 09.06.14 11:45
Odgovori   +    16
Zadnja sprememba: anon-180464 09.06.2014 11:46
5. Prvi avtocestni odsek je bil zgrajen leta 1972 - gre za odsek med Ljubljano in Postojno.
Tole seveda ne drži. Moj spomin, ki ni ravno luknjast, pravi, da je bil prvi odsek med Vrhniko in Postojno. Od Ljubljane do Vrhnike smo se še kar nekaj let cijazili po prenapolnjeni magistralki.
Tudi pri datumu (tukaj nisem več tako prepričan) se mi zdi, da je bilo kakšno leto kasneje. Da ni bilo 1973?

Tudi kasneje se je prej približala Primorska (do Razdrtega) kot pa Ljubljana.
In potem dolgo nič ...
bigl sporočil: 18.363
[#2406126] 09.06.14 11:53 · odgovor na: anon-180464 (#2406119)
Odgovori   +    4
[kekez]
> 5. Prvi avtocestni odsek je bil zgrajen leta 1972 - gre za odsek med Ljubljano in Postojno.

Tole seveda ne drži. Moj spomin, ki ni ravno luknjast, pravi, da je bil prvi odsek med Vrhniko in Postojno. Od Ljubljane do Vrhnike smo se še kar nekaj let cijazili po prenapolnjeni magistralki.
Tudi pri datumu (tukaj nisem več tako prepričan) se mi zdi, da je bilo kakšno leto kasneje. Da ni bilo 1973?

Tudi kasneje se je prej približala Primorska (do Razdrtega) kot pa Ljubljana.
In potem dolgo nič ...
Temu se reče asfaltni makadam. Avtor še naj navede koliko je v Sloveniji takšnih cest in bo presenečen nad kilometri. Lep dan.
anon-180464 sporočil: 4.080
[#2406138] 09.06.14 12:04
Odgovori   +    4
Življenjska doba avtocestnega vozišča je odvisna od številnih dejavnikov, najbolj pa jo načenjajo (pretežka) tovorna vozila.
Kljub temu se tovorna vozila po dosti odsekih vozijo brezplačno, medtem ko moramo osebni plačati čisto vsak kilometer. Najbolj (največ prometa) to velja za celoten obroč okrog Ljubljane.
chef sporočil: 2.989
[#2406140] 09.06.14 12:07 · odgovor na: anon-180464 (#2406119)
Odgovori   +    3
28. december 1972 - več informacij
www.rtvslo.si/sloven...jna/299013
FIN-542579 sporočil: 501
[#2406143] 09.06.14 12:09 · odgovor na: (#2406131)
Odgovori   +    14
[alek14]

Ker je bitumen oz. asfalt viskoelastičen material, ga najbolj zjebe počasna vožnja vozil poleti (zastoji). Če pogledate npr. ceste v mestu, je asfalt najbolj naguban na postajah mestnega prometa. Pa ne zato, ker bi bili avtobusi na postajah težji, temveč zato, ker se tam premikajo počasi. Počasna vozila so smrt za vroč asfalt.
V bistvu ni problem hitrost vožnje, temveč zaviranje, pospeševanje. Ko avtobus na postaji zavre in kasneje spelje, "potegne" asfalt, kot tepih.
anon-106712 sporočil: 3.698
[#2406144] 09.06.14 12:10
Odgovori   +    10
OK, reklama za naše AC. Morda bi kazalo podati tudi kakšne druge podatke, koliko npr. je stal km avtoceste, pa koliko predori, pa kdaj se je kaj usulo na tla, pa kdaj so morali zamenjati celotno plast, pa...
duc sporočil: 30
[#2406147] 09.06.14 12:15 · odgovor na: (#2406131)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: duc 09.06.2014 12:16
"V SLO se ne prevaža kakih težjih tovorov. Šleparji prevažajo v glavnem tovore majhne in srednje gostote (ne prevažajo ravno kake rude ali kaj podobnega)."

Aja? Malo sutra. Mal se pozanimaj o dovoljenih skupnih težah tovornih vozil ki trenutno vozijo... Vsak drugi ima težo tovora 24k kg... potem pa še vozilo.
chef sporočil: 2.989
[#2406150] 09.06.14 12:20 · odgovor na: anon-106712 (#2406144)
Odgovori   +    4
Gre pač za nekaj zanimivosti, da ne bodo venomer samo črni oblaki. O vsem ostalem so pa Finance veliko pisale.
anon-106712 sporočil: 3.698
[#2406156] 09.06.14 12:29 · odgovor na: chef (#2406150)
Odgovori   +    7
[chef]
Gre pač za nekaj zanimivosti, da ne bodo venomer samo črni oblaki. O vsem ostalem so pa Finance veliko pisale.
Ko sem zvedel, da si vodilni na DARS-u izplačajo variabilni del tudi na podlagi zadovoljstva uporabnikov (lahko bi dodali tudi na račun zadovoljstva davkoplačevalcev, ki raboto financiramo), mi gredo minusi prekleto hitro v spomin. Ja, 2mrd. ojrov preplačila so hudičevo črni oblaki in prav bi bilo, da bi jih razpucali in denar dobili nazaj. Potem naj se pa jajcajo z raznimi zanimivostmi.
chef sporočil: 2.989
[#2406157] 09.06.14 12:30 · odgovor na: anon-106712 (#2406156)
Odgovori   +    0
Če pričakuješ jurja v žep, če in ko bodo morda kaj vrnili, si zelo velik optimist ;)
anon-128335 sporočil: 450
[#2406172] 09.06.14 12:52 · odgovor na: FIN-368181 (#2406105)
Odgovori   +    4
[FIN-368181] Morda še ena zanimiviost, o kateri lahko poročamo tisti, ki se veliko prevozimo po cestah drugje v Evropi. Slovenske (avto)ceste so očitno ožje, kot denimo v Avstriji, Nemčiji,....
In širše kot marsikje v Italiji.
anon-304369 sporočil: 788
[#2406186] 09.06.14 13:16
Odgovori   +    7
Če avtocesta nima odstavnega pasu, to ni avtocesta, ampak hitra cesta. Zato gorenjska nima avtoceste in pika. Samo hvala se pod mizo vala in to za nas drži kot pribito. Naše kao avtoceste imajo toliko napak, da je bolje da se DARS čim manj hvali, ja edino stale so toliko kot super avtoceste. Da o Karavanškem predoru ne govorim. Avstrijci se samo za glavo držijo, saj na njihovi strani ni nobenih zapor in obnavljanja, vprašajmo se zakaj.
anon-84313 sporočil: 633
[#2406239] 09.06.14 14:21
Odgovori   +    10
Kaj pa primerjalnaa tabela cene izgradnje kilometra cest v EU?
Pa podatek, kdo sve si je omastil prste pri naših preplaačanih cestah?
In ne nazadnje, kaj je bilo s preiskavo o zamenjavi dissket za Trojanske predore?
Je še veliko etga, akr bi bilo zanimivo.
anon-106712 sporočil: 3.698
[#2406244] 09.06.14 14:28 · odgovor na: chef (#2406157)
Odgovori   +    4
[chef]
Če pričakuješ jurja v žep, če in ko bodo morda kaj vrnili, si zelo velik optimist ;)
Daleč od tega, da bi pričakoval kaj v žep, preveč naivno. Pričakujem pa, da 2mrd. preplačanega vrnejo v državno kaso in mi zaradi tega ne vzamejo več iz mojega žepa. kar pa je izvedljivo.
FIN-542579 sporočil: 501
[#2406274] 09.06.14 15:02 · odgovor na: (#2406219)
Odgovori   +    6
[alek14]

Ne. Pospešek avtobusa izražen v g-jih je zanemarljiv v primeljavi z njegovo težo, ki je 1 g. Vzrok je počasna vožnja (to ni ugibanje - navedeno se da tudi računsko pokazati za viskoelastičen material z visoko komponento fluidnosti - kar asfalt je).
Glej, v bistvu kritičen material ni asfalt, ampak njegova manjšinska sestavina bitumen (3-4%), in ta definitivno ni visokoelastičen ampak plastičen. Zato mi, oprosti, v bistvu ni jasno, zakaj blefiraš o nečem, česar očitno ne poznaš.

Over and out.
anon-180464 sporočil: 4.080
[#2406293] 09.06.14 15:24 · odgovor na: chef (#2406140)
Odgovori   +    8
[chef]
28. december 1972 - več informacij
www.rtvslo.si/sloven...jna/299013
To ne velja. Jaz sem se na svojo glavo zanašal :-)
Očitno so na silo pohiteli in odprli (danes bi rekli) med božičnimi prazniki.
Potem sem zelo zadel, da smo se prvič po njej na morje peljali 1973.

Moram začeti jemati kakšne tablete ZA pozabljivost. Edino tako bom lahko razumel povprečen folk, ki trdi, kako je bilo včasih fajn.
hansi sporočil: 862
[#2406393] 09.06.14 18:13 · odgovor na: anon-304369 (#2406186)
Odgovori   +    5
[babinova]
Če avtocesta nima odstavnega pasu, to ni avtocesta, ampak hitra cesta. Zato gorenjska nima avtoceste in pika. Samo hvala se pod mizo vala in to za nas drži kot pribito. Naše kao avtoceste imajo toliko napak, da je bolje da se DARS čim manj hvali, ja edino stale so toliko kot super avtoceste. Da o Karavanškem predoru ne govorim. Avstrijci se samo za glavo držijo, saj na njihovi strani ni nobenih zapor in obnavljanja, vprašajmo se zakaj.
Koroška recimo nima niti spodobne regionalke, pa zaradi tega, ker se vsaj petkrat letno peljemo po slovenskih avtocestah, ravno tako kupimo letno vinjeto. Pa še denar od cestnin, pobran v našem okolju se porabi v Ljubljani.
Fuj pa takšna država!
anon-126869 sporočil: 157
[#2406397] 09.06.14 18:24 · odgovor na: FIN-368181 (#2406105)
Odgovori   +    3
[FIN-368181]
Morda še ena zanimiviost, o kateri lahko poročamo tisti, ki se veliko prevozimo po cestah drugje v Evropi. Slovenske (avto)ceste so očitno ožje, kot denimo v Avstriji, Nemčiji,.... Ko namreč tam potekajo dela na AC, jim nekako eno polovico avtoceste zmeraj uspe preurediti v dva vozna pasova v vsako smer (en sicer malo ožji). Pri nas je kaj takega znanstvena fantastika, v najboljšem primeru je varianta 1+2.
ne vem, na podlagi česa si to sklepal, vendar tako v Avstriji kot pri nas so na avtocestah pasovi široki 3,75 m. Razen seveda v Prekmurju, kjer ni avtocesta in so pasovi ožji (3,5 m).
anon-275667 sporočil: 732
[#2406464] 09.06.14 21:31 · odgovor na: hansi (#2406393)
Odgovori   +    3
[hansi]
> [babinova]
> Če avtocesta nima odstavnega pasu, to ni avtocesta, ampak hitra cesta. Zato gorenjska nima avtoceste in pika. Samo hvala se pod mizo vala in to za nas drži kot pribito. Naše kao avtoceste imajo toliko napak, da je bolje da se DARS čim manj hvali, ja edino stale so toliko kot super avtoceste. Da o Karavanškem predoru ne govorim. Avstrijci se samo za glavo držijo, saj na njihovi strani ni nobenih zapor in obnavljanja, vprašajmo se zakaj.

Koroška recimo nima niti spodobne regionalke, pa zaradi tega, ker se vsaj petkrat letno peljemo po slovenskih avtocestah, ravno tako kupimo letno vinjeto. Pa še denar od cestnin, pobran v našem okolju se porabi v Ljubljani.
Fuj pa takšna država!
Jaz se za kaj takega ne sekiram preveč. V ljubljano če že grem se peljem čez Holmec, Ljubelj in po avtocesti, zamudim se dest minut pa sem vsaj varen na cesti. Drgač pa že kolovoz od Raven do Dravograda ali Slovenjgradca uničuje avto do popolnosti. Matr kiri kreten je Mežiško dolino dodelil Sloveniji ( Jugoslaviji ) ?????
anon-306786 sporočil: 9
[#2407206] 11.06.14 06:18
Odgovori   +    1
čas vnosa: 10.06.14 22:16
Jest bi pa rad videl dnevnik popravil - vzdrževanja trojanskih predorov. Ne vem, koliko je dni v letu, ko ni nobene zapore predorov.
anon-327067 sporočil: 115
[#2407270] 11.06.14 08:42 · odgovor na: (#2406219)
Odgovori   +    1
čas vnosa: 10.06.14 07:49
[alek14]
> [FIN-542579]
> > [alek14]
> >
> > Ker je bitumen oz. asfalt viskoelastičen material, ga najbolj zjebe počasna vožnja vozil poleti (zastoji). Če pogledate npr. ceste v mestu, je asfalt najbolj naguban na postajah mestnega prometa. Pa ne zato, ker bi bili avtobusi na postajah težji, temveč zato, ker se tam premikajo počasi. Počasna vozila so smrt za vroč asfalt.
>
> V bistvu ni problem hitrost vožnje, temveč zaviranje, pospeševanje. Ko avtobus na postaji zavre in kasneje spelje, "potegne" asfalt, kot tepih.

Ne. Pospešek avtobusa izražen v g-jih je zanemarljiv v primeljavi z njegovo težo, ki je 1 g. Vzrok je počasna vožnja (to ni ugibanje - navedeno se da tudi računsko pokazati za viskoelastičen material z visoko komponento fluidnosti - kar asfalt je).
Nizka hitrost+vibracije tovornega prometa=smrt za asfalt

Strani: 1