Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Razpoke v podpori članic EU na poti v električni avtoraj
Teme v drugih forumih o teh vsebini: Glavni forum (1)
Strani: 1
Potem se lahko sanja o naslednjih fazah zelenega prehoda.
Ne moreš se tega iti kot švabi, da na koncu dobiš avte na premog.
Ali pa da ti ena suša zruši hidro potencial proizvodnje elektrike, kot je bilo lani.
Sončnice in veternice pa niso neki zanesljiv vir, čeprav zvenijo eko bio sladko. Če staviš, da bo več kot 30% energije iz slednjih, staviš, da boš fasal hude opekline.
Sem za boj proti podnebnim spremembam, za čisto okolje, za električne avtomobile,...
Sem pa proti radikalnim diktatorskim ukrepom, ki nestrokovno uveljavljajo rešitve, ki lahko pospešujejo propad civilizacije; ne pa ga preprečujejo.
Itak zahodni mediji o tem ne poročajo.
Do 2030 bo delež naftnih avtov v prodaji manj kot 1% in sploh ni pomembno, kaj pravi politika ali javnost. Kaj šele za 2035. :-)
Kupcev za dražje, počasnejše, hrupne, ki se veliko več kvarijo in zahtevajo več vzdrževanja avte, ki ne morejo v mestna jedra enostavno zmanjkuje. Mazohisti enostavno niso pomembna večina.
Do 2026 bo 50%. To smo že stavili s strokovnjaki.
V letu 2022 je v Nemčiji že 32% prodanih električnih. Zdaj sledi eksponencialna krivulja. Glej Norveško. V 2 letih od 20% na 92%. Copy/paste na ostala okolja.
[kzupanc]Propad civilizacije povzročajo klimatske spremembe. Požari, poplave, migracije
Kakšna norost! Nimam besed!
Sem za boj proti podnebnim spremembam, za čisto okolje, za električne avtomobile,...
Sem pa proti radikalnim diktatorskim ukrepom, ki nestrokovno uveljavljajo rešitve, ki lahko pospešujejo propad civilizacije; ne pa ga preprečujejo.
.... nič kaj fajnega.
DA bi se temu izognili smo podpisali Pariški sporazum (196 držav) in se ga držimo. Slovenija recimo plačuje milijone zaradi premalega deleža obnovljivih virov.
Če hočemo doseči cilje do 2030, ki so 45% znižanje CO2 moramo zarezati v promet. Ki povzroča 50% CO2. To je popolnoma jasno. Največji del, preko 80% seveda cestni promet.
Matematika je jasna a nikjer drugje se ne da lažje kot v osebnem cestnem prometu priti na "blizu nule" emisije.
Kitajska vodi, ZDA ima trenutno močne ukrepe, EU pa zaostaja.
NAS PELJE V KAMENO DOBO
Zakaj, kljub izobilju fosilnih energentov, te
poskušamo za vsako ceno ukiniti in si zraven celo
domišljamo, da lahko zemeljski plin proizvajamo iz
žlahtne elektrike, čeprav so na razpolago skoraj
neomejene količine v naravi?
Ali ni z nami nekaj hudo narobe, če prepovemo
rabo fosilnega zemeljskega plina in hkrati
spodbujamo proizvodnjo tega iz elektrike in iz tega
spet proizvajamo elektriko, čeprav je energijska
bilanca takega procesa negativna?
www.gzdbk.si/media/p...lencic.pdf
[0126Bacis]... čuj, če te smem malo popravit, ne uporabljaj prvo osebo množine, ker mene (verjetno niti tebe) noben ni nič vprašal ...
MALA ENCIKLOPEDIJA ENERGETSKE NOROSTI, KI
NAS PELJE V KAMENO DOBO
Zakaj, kljub izobilju fosilnih energentov, te
poskušamo za vsako ceno ukiniti in si zraven celo
domišljamo, da lahko zemeljski plin proizvajamo iz
žlahtne elektrike, čeprav so na razpolago skoraj
neomejene količine v naravi?
Ali ni z nami nekaj hudo narobe, če prepovemo
rabo fosilnega zemeljskega plina in hkrati
spodbujamo proizvodnjo tega iz elektrike in iz tega
spet proizvajamo elektriko, čeprav je energijska
bilanca takega procesa negativna?
www.gzdbk.si/media/p...lencic.pdf
[najobj]Načeloma imaš prav.
> [0126Bacis]
> MALA ENCIKLOPEDIJA ENERGETSKE NOROSTI, KI
> NAS PELJE V KAMENO DOBO
>
> Zakaj, kljub izobilju fosilnih energentov, te
> poskušamo za vsako ceno ukiniti in si zraven celo
> domišljamo, da lahko zemeljski plin proizvajamo iz
> žlahtne elektrike, čeprav so na razpolago skoraj
> neomejene količine v naravi?
>
> Ali ni z nami nekaj hudo narobe, če prepovemo
> rabo fosilnega zemeljskega plina in hkrati
> spodbujamo proizvodnjo tega iz elektrike in iz tega
> spet proizvajamo elektriko, čeprav je energijska
> bilanca takega procesa negativna?
>
> www.gzdbk.si/media/p...lencic.pdf
... čuj, če te smem malo popravit, ne uporabljaj prvo osebo množine, ker mene (verjetno niti tebe) noben ni nič vprašal ...
Zgornje je le citat s predavanja mag. Valenčiča (glej link, stran 12)
[comteo]migracije nimajo dosti veze s klimatskimi spremembami. Sirci in maročani so navajeni živet na plus 40 že stoletja!
Propad civilizacije povzročajo klimatske spremembe. Požari, poplave, migracije
.... nič kaj fajnega.
DA bi se temu izognili smo podpisali Pariški sporazum (196 držav) in se ga držimo. Slovenija recimo plačuje milijone zaradi premalega deleža obnovljivih virov.Kaj ima delež OVE veze z ukinjanjem vozil z MNZ? Razen mičkene, da umetno ustvarja potrebo po električni energiji. IN prosim za številko koliko je to milijonov na leto. IN če imaš v misliuh ogljične kupone, ti kar povem, da je to eno tako organizirano trgovanje z odpustki. Onimi cerkvenimi v 16 stoletju. Ki so bili ne edini, ampak največji razlog, da se je zgodil Martin Luther, posledično pa 30-letna vojna, kjer je zaradi vojne, ter z njo povezane lakote umrla 1/3 prebivalcev Nemških dežel!
Evo podatke o proizvodnji in porabi el. energije za dve leti za Slovenijo (Vir: ELES):
ibb.co/QbgXyrt
V zimskih mesecih VSA teoretična razpoložljiva kapaciteta elektroenergetskih postrojev NI zadosti. Pri obstoječih obremenitvah, brez 1 milijona električnih vozil. In ker vem, da boš rekel "Ha Endimion, kaj pa Q1 2021" sem dal zraven kar lepo opombo, da smo imeli Covid restrikcije, kjer polovica storitvenega posla sploh ni obratovala!
Sloveija med rednim remontom NEK ne pridela zadosti električne energije. Kamoli med izrednim dogodkom, ali pa izpadom česa 3-ega, kot je bil to primer zaustavitev TEŠ.
Če hočemo doseči cilje do 2030, ki so 45% znižanje CO2 moramo zarezati v promet. Ki povzroča 50% CO2. To je popolnoma jasno. Največji del, preko 80% seveda cestni promet.Od 80% cestnega prometa pa teh emisij 60% vržejo v luft TOVORNA vozila, ne osebna. Ki se jih EU uredba sploh ne tiče. (Kdo je največji proizvajalec tovornih vozil v EU? wink wink). Alzo 0,5*0,8*0,4=16% vseh emisij CO2 prispevajo OSEBNA cestna vozila!
Matematika je jasna a nikjer drugje se ne da lažje kot v osebnem cestnem prometu priti na "blizu nule" emisije.Matematika ne gre skupaj: Target je 45% znižanje CO2 emisij. Cestni OSEBNI promet pa predstavlja manj kot 20% vseh emisij. Za tok lahko znižamo emisije CO2, in to pod pogojem, da niti ena extra MWh elektrike, ki bo potrebna za povišano porabo, ne gre iz termoelektrarn. Mimogrede, 76% električne energije, ki jo proizvede Poljska, je Črni premog, Lignit, in Plin! Podobno je z Romunijo, Bolgarijo...
Kitajska vodi, ZDA ima trenutno močne ukrepe, EU pa zaostaja.
Kitajska ima oprijemljiv problem.
en.wikipedia.org/wik...population
Njihovih 5 največjih mest ima toliko populacije kot celotna Nemčija. Njihovo 50-o največje mesto več prebivalcev kot Slovenija. Njihovih 50 največjih mest skupaj pa toliko kot zahodna in srednja Evropa. Oni dejansko imajo oprijemljiv problem z izpusti v urbanih okoljih. Se spomniš, da so med Olimpijskimi igrami v Pekingu, enostavno v Pekingu prepovedali promet. Da je bil zrak znosen za dihanje. Ampak njim se ne zdi problematično 20km ali pa 50 km od mesta postavit 1000MW termoelektrarno. In težavo ima s kvaliteto zraka v urbanih središčih. in ker ima skupno 400 milijonov ljudi v mestih (če ne kar blizu 500), je to nor trg za električna vozila. a pri njih bo to še vedno vožnja na premog. Povečini. Kitajec rešuje težavo tam, kjer jo ima. Kitajec je moder človek.
V Evropi pa te težave v 99% ni. Industrija, ki se je zaradi masovnega povečevanja prebivalstva v mestih dobesedno bila znašla v središčih mest, je umaknjena (ali pa smo rekli, da bomo družba znanja, kdo pa bi še kaj delal...), vozila so danes bistveno bolj čista, kot so bila pred 30 leti (Napredek v Katalizatorski tehniki in boljši izkoristki samih vozil), v mestih se je miselnost ljudi spremenila, in dnevne opravke počno z javnim prevozom,...
In prav v luči Kitajske in njenega nenormalno velikega trga je potrebno to gledati. Uredbo EU namreč. Ne da skušajo mene prisilit da kupim NOV e-avto. Ker uredba govori o NOVIH vozilih. nič pa ne pove o rabljenih. Jaz si kar predstavljam scenarij, da se bodo leta 2033 in 2034 EU prebivalci TEPLI za klasična vozila (nova) cena rabljenim bo šla pa pod plafon. Point je Kitajska in njen ogromen trg. Kako prisilit EU proizvajalce vozil, da se obrnejo na e-vozila, da lahko še naprej molzejo kitajca. Ki pa je že nekaj let pred EU. Tehnološko gledano. In njihova vozila ustrezajo zdaj tudi varnostnim standardom. In kvaliteta je povsem on-par z evropsko. A ja. pa v vmesnem cajtu, ko smo se mi ukvarjali s fotovoltaiko, in vetrnicami, je Kitajec kupil pol Afrike. Vprašanje, ki se mi poraja je, koliko rudnikov Kobalta, Litija, in drugih, za e-vozila nujnih, materialov ter surovin v resnici že danes kupujemo od kitajcev. Res da je to "Uganda National Mining Corporation", lastnik le-te pa kaslc firma iz Bahamov, ki je v lasti Firme iz Hong Konga, vajeti le-te pa peljejo do stavbe CKja v Pekingu. Kitajec je moder človek!
In ker so kitajska e-vozila povsem primerljiva čemerkoli lahko na trg vrže EU (Ali ZDA), pa pustimo vse "Bells and lights", ki jih strpajo v avto dandanes, hkrati pa cenovno bolj ugodna, se bo za vprašat, kaj se zgodi z EU proizvedenimi vozili, ko spustiš na ta trg Kitajca. Da kitajskih vozil ni bilo v EU, je bil mnogokrat razlog Kvaliteta in Varnost. Tu so pa Kitajci naredili izjemen skok naprej. Ker če ga ne boš, ima on leverage. "Ja če mi ne smemno prodat, pol pa ne vidim razloga, zakaj bi vi prodajali tu.". Lastno proizvodnjo ima. In surovine ima. in znanje ima. In vse to brez enega samega izstreljenega naboja! Kitajec je moder človek!
EU, pa tudi ZDA, pa sta prišle v fazo gnilega (ali prezrelega) kapitalizma, kjer umetno z dekreti ustvarjamo potrebe po novem, boljšem, drugačnem, da nam ekonomija sploh še laufa.
In premik z vozil z MNZ na e-vozila ni zmanjševanje emisij, ampak njihovo prestavljanje. klasičen NIMBY. Američani, Kitajci, pa tudi Rusi (ki imajo ta moment nekoliko bolj akutno pizdarijo, a vendarle) se smejijo, kako EU sama od sebe strelja v koleno. V obe. Hkrati.
[Endimion]
> [comteo]
> Propad civilizacije povzročajo klimatske spremembe. Požari, poplave, migracije
> .... nič kaj fajnega.
migracije nimajo dosti veze s klimatskimi spremembami. Sirci in maročani so navajeni živet na plus 40 že stoletja!
Ko se puščava širi, morje dviga, kmetisjtvo ne rata, ljudje se selijo.
> DA bi se temu izognili smo podpisali Pariški sporazum (196 držav) in se ga držimo. Slovenija recimo plačuje milijone zaradi premalega deleža obnovljivih virov.
Kaj ima delež OVE veze z ukinjanjem vozil z MNZ? Razen mičkene, da umetno ustvarja potrebo po električni energiji.
Naftni avtomobili uporabljajo fosilna goriva s čem povečujemo delež izpuščenega CO2.
Električni avtomobili imajo cca 10 krat manjši ogljični odtis in tukaj lahko naredimo razliko.
V Sloveniji je proemt skoraj 50% CO2, od tega cestni promet skoraj 80%.
Tukaj res lahko naredimo neki resnejši premik.
IN prosim za številko koliko je to milijonov na leto. IN če imaš v misliuh ogljične kupone, ti kar povem, da je to eno tako organizirano trgovanje z odpustki. Onimi cerkvenimi v 16 stoletju. Ki so bili ne edini, ampak največji razlog, da se je zgodil Martin Luther, posledično pa 30-letna vojna, kjer je zaradi vojne, ter z njo povezane lakote umrla 1/3 prebivalcev Nemških dežel!
Slovenija že dve leti kupuje od mislim SLovaške (ki ima presežek) delež obnovljive električne energije za milijonske zneske.
Bilo v Financah. Niste bili pazljivi?
Tudi čez zimo imamo presežke električne eenrgije. Čez noč. Tudi po zimi je čez noč energija cenejša. Zakaj le? KEr je imamo premalo?
Evo podatke o proizvodnji in porabi el. energije za dve leti za Slovenijo (Vir: ELES):
ibb.co/QbgXyrt
V zimskih mesecih VSA teoretična razpoložljiva kapaciteta elektroenergetskih postrojev NI zadosti. Pri obstoječih obremenitvah, brez 1 milijona električnih vozil. In ker vem, da boš rekel "Ha Endimion, kaj pa Q1 2021" sem dal zraven kar lepo opombo, da smo imeli Covid restrikcije, kjer polovica storitvenega posla sploh ni obratovala!
Dajte no.
1.000.000 električnih avtov pomeni le 6 GWh energije dnevno, kar je pljunek v morju že danes. Čez noč seveda, ne v pik urah. Kar se seveda doseže s cenami. Čez noč je poceni, ob 8 zjutraj je zelo drago.
Sloveija med rednim remontom NEK ne pridela zadosti električne energije. Kamoli med izrednim dogodkom, ali pa izpadom česa 3-ega, kot je bil to primer zaustavitev TEŠ.
Kar ni nobena težava, kar se je pokazalo lanjsko let. Pač pustimo hidroelektrarne na polno.
Ko nukelarka dela, ker nima regulacije moči (kot je nukelarke nimajo) moramo čez noč puščati vodo čez lopute hidroelektrarn. KI seveda proizvajajo veliko cenejšo energijo.
Nukelarke so seveda zlo za elektro sistem.
> Če hočemo doseči cilje do 2030, ki so 45% znižanje CO2 moramo zarezati v promet. Ki povzroča 50% CO2. To je popolnoma jasno. Največji del, preko 80% seveda cestni promet.
Od 80% cestnega prometa pa teh emisij 60% vržejo v luft TOVORNA vozila, ne osebna.
LEpo ste zabredli.
Osevbna vozila 80%, tovorna vozila 20%. Gremo ponovno v šolo gospod.
očitno diskutiram z nevednežem.
Ki se jih EU uredba sploh ne tiče. (Kdo je največji proizvajalec tovornih vozil v EU? wink wink). Alzo 0,5*0,8*0,4=16% vseh emisij CO2 prispevajo OSEBNA cestna vozila!
VEliko večino.
LAžete ali ne veste?
> Matematika je jasna a nikjer drugje se ne da lažje kot v osebnem cestnem prometu priti na "blizu nule" emisije.
> Kitajska vodi, ZDA ima trenutno močne ukrepe, EU pa zaostaja.
Matematika ne gre skupaj: Target je 45% znižanje CO2 emisij. Cestni OSEBNI promet pa predstavlja manj kot 20% vseh emisij.
Za tok lahko znižamo emisije CO2, in to pod pogojem, da niti ena extra MWh elektrike, ki bo potrebna za povišano porabo, ne gre iz termoelektrarn. Mimogrede, 76% električne energije, ki jo proizvede Poljska, je Črni premog, Lignit, in Plin! Podobno je z Romunijo, Bolgarijo...
ZAto NEmčija redno izvaža energijo Poljski. KEr je veter veliko cenejši od premoga.
upuješ tam, kjer je ceneje.
Kitajci 90% vlagajo v vodo, veter in sonce. KEr so modri.
Kitajska ima oprijemljiv problem.
en.wikipedia.org/wik...population
Njihovih 5 največjih mest ima toliko populacije kot celotna Nemčija. Njihovo 50-o največje mesto več prebivalcev kot Slovenija. Njihovih 50 največjih mest skupaj pa toliko kot zahodna in srednja Evropa. Oni dejansko imajo oprijemljiv problem z izpusti v urbanih okoljih. Se spomniš, da so med Olimpijskimi igrami v Pekingu, enostavno v Pekingu prepovedali promet. Da je bil zrak znosen za dihanje. Ampak njim se ne zdi problematično 20km ali pa 50 km od mesta postavit 1000MW termoelektrarno. In težavo ima s kvaliteto zraka v urbanih središčih. in ker ima skupno 400 milijonov ljudi v mestih (če ne kar blizu 500), je to nor trg za električna vozila. a pri njih bo to še vedno vožnja na premog. Povečini. Kitajec rešuje težavo tam, kjer jo ima. Kitajec je moder človek.
Imajo jasno politiko eletkrifikacije prometa, ppri čem so med vodilnimi.
Spremenili so prvo vse skuterje in motorje na elektriko, potem taksije, zdaj avtobuse in grobo osebne avtomobile. PRodajalec, ki ne proda minimalno natančno določen procent (vsako leto raste) električnih avotomobilov dobi prepoved prodaje na kitajskem trgu. Zaradi Kitajske je tudi Toyota razvila popolnoma električni avto. KEr je mogla.
Potem niti ne potrebuješ subvencije. KEr prodajalci MORAJO prodati določen delež električnih vozil.
V Evropi pa te težave v 99% ni. Industrija, ki se je zaradi masovnega povečevanja prebivalstva v mestih dobesedno bila znašla v središčih mest, je umaknjena (ali pa smo rekli, da bomo družba znanja, kdo pa bi še kaj delal...), vozila so danes bistveno bolj čista, kot so bila pred 30 leti (Napredek v Katalizatorski tehniki in boljši izkoristki samih vozil), v mestih se je miselnost ljudi spremenila, in dnevne opravke počno z javnim prevozom,...
V Evropi uradno umre letno več kot 400.000 ljudi od vdihovanja zraka, ki vsebuje PMcx, NOx in O3.
400.000 ljudi za vas ni problem??????
www.eea.europa.eu/hi...eaths-2014
400.000 umrlih je velika vojna. Njemu to ni problem....!!!!!!!!!!!!!!!! Evropa nima ptoblemov z zrakom !!!!!!!!!!!!!
Hahahaha, 2030 ne bo v ponudbi naftnih avtov, ker ne bo kupcev. PA to je popolnoma jasno.
In prav v luči Kitajske in njenega nenormalno velikega trga je potrebno to gledati. Uredbo EU namreč. Ne da skušajo mene prisilit da kupim NOV e-avto. Ker uredba govori o NOVIH vozilih. nič pa ne pove o rabljenih. Jaz si kar predstavljam scenarij, da se bodo leta 2033 in 2034 EU prebivalci TEPLI za klasična vozila (nova) cena rabljenim bo šla pa pod plafon.
2035 je popoklnoma nepomemben mejnik. Le način motivacije evrospke avto industrije, da popolnoma ne kolapsira pred elektrificiranimi američani, Kitajci in Korejci.
Point je Kitajska in njen ogromen trg. Kako prisilit EU proizvajalce vozil, da se obrnejo na e-vozila, da lahko še naprej molzejo kitajca. Ki pa je že nekaj let pred EU. Tehnološko gledano. In njihova vozila ustrezajo zdaj tudi varnostnim standardom. In kvaliteta je povsem on-par z evropsko. A ja. pa v vmesnem cajtu, ko smo se mi ukvarjali s fotovoltaiko, in vetrnicami, je Kitajec kupil pol Afrike.
V vmesem času so Kitajci psotavili 40% svetovne fotovoltaike in 40% vseh veternih kapacitet na svojem ozemlju. Tolko o vmesnem času, ko smo mi zaostajali.
Vprašanje, ki se mi poraja je, koliko rudnikov Kobalta, Litija, in drugih, za e-vozila nujnih, materialov ter surovin v resnici že danes kupujemo od kitajcev.
Litij ni na Kitanskem, a kobalt se v baterijah več ne uporablja. Zdaj je standard LFP baterije. Novi prihajajo z litij železo baterijami. Recimo Tesla.
Res da je to "Uganda National Mining Corporation", lastnik le-te pa kaslc firma iz Bahamov, ki je v lasti Firme iz Hong Konga, vajeti le-te pa peljejo do stavbe CKja v Pekingu. Kitajec je moder človek!
Kupec v Evropi se želi voziti poceni, imeti dobre pospeške, ne zapravljati denar za servise, olja, katalizatorje... želi se voziti hitro in udobno. TOrej si želi električni avto.
In ker so kitajska e-vozila povsem primerljiva čemerkoli lahko na trg vrže EU (Ali ZDA), pa pustimo vse "Bells and lights", ki jih strpajo v avto dandanes, hkrati pa cenovno bolj ugodna, se bo za vprašat, kaj se zgodi z EU proizvedenimi vozili, ko spustiš na ta trg Kitajca. Da kitajskih vozil ni bilo v EU, je bil mnogokrat razlog Kvaliteta in Varnost. Tu so pa Kitajci naredili izjemen skok naprej. Ker če ga ne boš, ima on leverage. "Ja če mi ne smemno prodat, pol pa ne vidim razloga, zakaj bi vi prodajali tu.". Lastno proizvodnjo ima. In surovine ima. in znanje ima. In vse to brez enega samega izstreljenega naboja! Kitajec je moder človek!
ČE jih evropska avtoindsutrija ne zagotavlja, bo kupil kitajske ali ameriške. BRiga ga za evropske delavce v avtoindustriji.
EU, pa tudi ZDA, pa sta prišle v fazo gnilega (ali prezrelega) kapitalizma, kjer umetno z dekreti ustvarjamo potrebe po novem, boljšem, drugačnem, da nam ekonomija sploh še laufa.
Torej, če nimaš produkta, ki ga trg želi - propadeš. EU poskuša to preprečiti. Mogoče je že pozno.
Razlika pri izpusti CO2 je približno 10 kratna v celotnem ciklu, a pri nevatnih PM delcih in NOxih pa veliko večja.
In premik z vozil z MNZ na e-vozila ni zmanjševanje emisij, ampak njihovo prestavljanje. klasičen NIMBY.
Američani, Kitajci, pa tudi Rusi (ki imajo ta moment nekoliko bolj akutno pizdarijo, a vendarle) se smejijo, kako EU sama od sebe strelja v koleno. V obe. Hkrati.
Seveda se smejijo, ko zaostajamo v elektrifikaciji za njimi in vidijo, da bodo kot za med prodajali svoje boljše produkte v Evropi zelo kmalu. Tesla je že najbolj prodajan na veliko EU trgih.
Zaradi bedakov zaostajamo.
Na to niti nimam kaj odpisat, ker v resnici ne vem, koliko ste spil ob odgovoru, ker stavki nimajo ne repa ne glave. Ampak niti en stavek ne.
6GWh dnevno je 2.2TWh letno. In v letu kjer netto uvoziš 1.3 TWh elektrike, ne gre.
Ker ko bo cela vesoljna EU filala avtomobile doma na kabel, bo vsaka država zase gledala, ali ima dovolj elektrike za SVOJE državljane. Mi nismo med tistimi, ki bi imeli neke silne presežke. A v takem primeru jih moraš imeti. Al pa fašeš redukcije!
Kontra pa si poglej skladišča naftnih derivatov na Serminu pri Kopru, ter v Ortneku. Cisterne, ki jih strpaš na denimo 10 nogometnih igrišč. A vendarle predstavljajo 90 dnevno rezervo goriv za celotno Slovenijo. Tako za promet kot industrijo! To moraš imet. In mora bit uporabno v še tako kuku razmerah!
Trdiš namreč dvoje:
1. S 6GWh DNEVNO zadostimo potrebam VSEH e-vozil (1,2 milijona)
2. Manjko elektrike lahko zagotovimo z nočnim polnim obratovanjem hidroelektrarn
Podatke o proizvodnji (nek, termo, hidro) imava na spletni strani ELES-a. IN Excel je dosegljiv na URNEM nivoju za pretekli dve leti:
www.eles.si/prevzem-...roizvodnja
Podatek o celokupni porabi Slovenije pa najdeva na URNEM nivoju za zadnmji dve leti na zavihku "TRŽNI PODATKI":
www.eles.si/trzni-podatki
Postopek računanja:
1. Vsakokratni celokupni dnevni porabi prištejem 6.000 MWh
2. vse inštalirane hidro kapacitete je va cca 1100MW. A ker nam hidrologija (vodostaji rek" skorajda nikoli ne omogoča polnega izkoristka naših rek, sem naredil sledeči približek:
3. Ker imava na voljo podatke o URNI proizvodnji, Pogledam, kolikšen je bil MAKSIMALNI output hidra na urnem nivoju znotraj določenega dneva, in predpostavim, da je tisti določeni dan hidro VES dan delal s tako urno proizvodnjo.
Denimo primer:17.4.2021
Celodnevna proizvodnja Hidro: 10362MWh
Maksimalna urna proizvodnja: 828MWh
Teoretična maksimalna dnevna proizvodnja: 24x828= 15.054MWh
4. To, "Teoretično" dnevno, proizvodnjo Hidra prištejem k dnevni proizvodnji NEK in Termo, ki pa naj ostaneta enaki, saj je seveda cilj zmanjševanja izpustov (Pun intended). In dobimo neko "Imaginarno" teoretično proizvodnjo.
5. Od te prozvodnje odštejemo POVIŠANO dnevno dejansko porabo, se pravi, toliko kot je bila dejanska poraba (ki je merjena), in dodatnih 6.000MWh, ki jih v povprečju po tvojih trditvah porabimo dnevno za vsa osebna e-vozila.
6. Pluse in minuse postavim na graf:
ibb.co/SvdJY8f
Kaj opaziva?
Niti pri zelo lebavi predpostavki, da zmorejo vse slovenske hidroelektrarne delati s svojim dnevnim maksimumom, so dnevi, ko ne bomo zmogli varno zagotavljati dovolj električne energije za vsa e-vozila. in takih dni, s temi predpostavkami izračuna, je bilo v 731 dneh meritev 123. 20%! In kot moreš opazit, ne gre le za dneve, ko je NEK offline zaradi remonta (April 2021 in Oktober 2022), ampak se minusi pojavljajo tudi vmes. Najbolj v Januarju in februarju.
Da pa je moja predpostavka o tem, da Hidro zmore laufati 24 ur z maksimalno proizvodnjo ves dan, jako majava, kaže pa spodnji graf, ki prikazuje pretok reke Save na merilni postaji Jesenice na dolenjskem:
ibb.co/q96mN1B
Moja predpostavka, da zmore hidro laufat s polno močjo ves dan je jako jako poševna. Ampak "I am giving you some rope here"
In predragi Teo Bunta. Da dodam še nekaj soli na tvoje rane. V gornjem saldu je upoštevana KOMPLETNA proizvodnja NEK. V resnici Sloveniji pripada direktno le polovica. Ostalo gre na Hrvaško k HEP-u! Kar pomeni, da v kolikor je saldo pozitiven do 8000MWh dnevno (tolikšna je polovica nuklearke v bilanci), je v resnici nula. In če je pod to, je v resnici manjko!
Dodatno bova rekla, da je delež termo energije, tudi pri povečani teoretični Hidro proizvodnji še vedno v obravnavanem obdobju v povprečju 20%, komotno pa gre na 30%. Še vedno boš ti totega tvojega avteka fpofprečji petinsko lepo filal na toti CO2, pa če ti je prav ali pa ne.
Slovenija za tvoje sanjaško ukinjanje vozil z MNZ ni energetsko samozadostna! Že sedaj ni. Ali si pripravljen na redukcije elektrike, "Par-nepar" sistem polnenja, možnost in pravico države, da ti daljinsko odklopi polnilnico, v kolikor ni električne energije za gospodinjstva, podjetja, ter nujne zadeve, kamor spadajo v prvi vrsti bolnišnice, zdravstveni domovi, DSO, šole, vrtci??
fosilni viri: 75%
JE: 14%
OVE: 11%
ko polnim BEV, ki predstavlja polovico porabe našega gospodinjstva, je glede na zgoraj napisano jasno kaj ga dejansko poganja
[Nollem]Na moji položnici je 100% OVE.
na mojem obračunu je naslednja struktura proizvodnje EE:
fosilni viri: 75%
JE: 14%
OVE: 11%
ko polnim BEV, ki predstavlja polovico porabe našega gospodinjstva, je glede na zgoraj napisano jasno kaj ga dejansko poganja
Pač odvisno je od pogodbe (samo modra energija OVE, je 0,1 cent dražje po kWh) in dobavitelja.
Vam je torej jasno, kdo vas poganja in ne kdo druge poganja.
[comteo]Elektroni ki pridejo k tebi v vtčnico so vsi iz OVE, in točno vedo, da morajo it na potovanje od PV panela, do tvoje štek doze?
Na moji položnici je 100% OVE.
Pač odvisno je od pogodbe (samo modra energija OVE, je 0,1 cent dražje po kWh) in dobavitelja.
Vam je torej jasno, kdo vas poganja in ne kdo druge poganja.
Daj pojdi malo na svež zrak. Resno.
[Endimion]seveda in ti elektrončki iz sončnic tudi počakajo do 22:00 ure, ko comteo svoj avto gor priklopi
> [comteo]
> Na moji položnici je 100% OVE.
> Pač odvisno je od pogodbe (samo modra energija OVE, je 0,1 cent dražje po kWh) in dobavitelja.
>
> Vam je torej jasno, kdo vas poganja in ne kdo druge poganja.
Elektroni ki pridejo k tebi v vtčnico so vsi iz OVE, in točno vedo, da morajo it na potovanje od PV panela, do tvoje štek doze?
Daj pojdi malo na svež zrak. Resno.
sicer je tule struktura proizvodnje pri E3: www.e3.si/uploads/pd...2022-7.pdf
cena pri E3 paket Napredni pa znaša 26,8 centa za VT in 10 centov za kWh pri MT
[Nollem]Presežek energije se včasih kuri v praznih pečeh Taluma. Da se doseže ravnovesje proiizvodnje in porabe (mislite, da je naključje, da je ELES lastnik Taluma?)
> [Endimion]
> > [comteo]
> > Na moji položnici je 100% OVE.
> > Pač odvisno je od pogodbe (samo modra energija OVE, je 0,1 cent dražje po kWh) in dobavitelja.
> >
> > Vam je torej jasno, kdo vas poganja in ne kdo druge poganja.
>
> Elektroni ki pridejo k tebi v vtčnico so vsi iz OVE, in točno vedo, da morajo it na potovanje od PV panela, do tvoje štek doze?
>
> Daj pojdi malo na svež zrak. Resno.
seveda in ti elektrončki iz sončnic tudi počakajo do 22:00 ure, ko comteo svoj avto gor priklopi
ČE napolnite vozilo z energijo, ki bi bila uničena, je boljše, kot da ga polnite iz sonca.
Domače sonce pa rešuje dobavo v PIK trenutkih, ki so čez dan. Ko je poraba najvišja. Takrat je tudi cena energije najvišja (borza).
sicer je tule struktura proizvodnje pri E3: www.e3.si/uploads/pd...2022-7.pdf
cena pri E3 paket Napredni pa znaša 26,8 centa za VT in 10 centov za kWh pri MT
Zakaj niste prej sklenili, ko je bila cena nizka? 5 let imam ta paket in je prve tri leta bila nočna natačno NULA (0) €.. potems e je dvignula na 1 cent in zdaj pri vojni v Ukrajini na 2 centa.
zdaj skleniti novi paket napredni se očitno ne splača.
Uporabljamo 99,5% zgolj nočno energijo. Pred 22 in po 6 uri ne polnimo vozil doma.
Sem doma v bloku seveda in imamo polnilnico na fasadi bloka. Priključek 11 kW je le za polnilnico in si lahko privoščimo paket z najboljšo nočno ponudbo.
Strani: 1