Izbrani forum: Avto
Izbrana tema: članek Slovencem avto pomembnejši kot hrana
Strani: 1
sporočil: 2.300
Seveda! In isti tepci vam bodo razložili ,da nujno rabijo vsaj dva
ali več in to SUV-a.
sporočil: 2.568
[MF-542594]Dokaz je že na volitvah, da je res vse skregano z logiko.
Tako pač je. Slovenci so po večini neumni.
sporočil: 2.568
[ctx]Predvsem ti to poskušajo vtepsti v glavo, kakšne javnosektorske puhoglave sponzoruše, da ne more roditi, če nima BMW, Audi ali MB SUV-a. Biologijo in spolno vzgojo je verjetno prešpricala ali si lakirala nohte.
Seveda! In isti tepci vam bodo razložili ,da nujno rabijo vsaj dva ali več in to SUV-a.
sporočil: 386
Saj nam še Nemci zavidajo vozni park, ki je boljši in mlajši od
njihovega.
No, recimo raje, da je embalaža zelo lepa, kaj je pa noter se pa ne ve točno.
No, recimo raje, da je embalaža zelo lepa, kaj je pa noter se pa ne ve točno.
sporočil: 5.835
[FIN-551993]Morda bi nam zavidali, če bi bili avtomobili kupljeni iz prihrankov. Večina avtov je kupljena na kredit. Dokler kredit ni odplačan, pa je lastnik avta banka.
Saj nam še Nemci zavidajo vozni park, ki je boljši in mlajši od njihovega.
sporočil: 18.363
"Za svoje avtomobile povprečno slovensko gospodinjstvo nameni kar
tretjino več mesečnega dohodka od povprečnega Evropejca in celo več
kot za hrano, pijačo ter stroške stanovanja"
Jaz ne. Lep dan.
Jaz ne. Lep dan.
sporočil: 62
Jaz sem par let nazaj spremljala stroške za vse kar smo rabili v
gospodinjstvu na mesec. 4 leta stara Toyota corola caravan bencinar
nas je stal 3400 €/leto. Bencin, zavarovanje, registracija, 1/4
gume (brez amortizacije). Najdražja stvar v gospodinjstvu. V bistvu
naju je šokiralo. Naslednja postavka je bilo privat varstvo - 200 €
manj. Vse ostalo je bilo dosti ceneje (hrana, obleka, stroški za
stanovanje).
Zdaj je glavni strošek hiša zaradi kredita, drugi je vrtec + privat varstvo, pol je pa že avto - zdaj enoprostorec, ker karavan ni primeren za 3 otroke.
Tudi jaz bi na članek odgovorila kot večina, če ne bi enkrat res spremljala stroškov.
Zdaj je glavni strošek hiša zaradi kredita, drugi je vrtec + privat varstvo, pol je pa že avto - zdaj enoprostorec, ker karavan ni primeren za 3 otroke.
Tudi jaz bi na članek odgovorila kot večina, če ne bi enkrat res spremljala stroškov.
sporočil: 6.899
[tinkamarinka]Če RES ZELO VELIKO voziš in imaš star avto, lahko delaš izračun brez upoštevanja padanja vrednosti vozila.
Jaz sem par let nazaj spremljala stroške za vse kar smo rabili v gospodinjstvu na mesec. 4 leta stara Toyota corola caravan bencinar nas je stal 3400 €/leto. Bencin, zavarovanje, registracija, 1/4 gume (brez amortizacije). Najdražja stvar v gospodinjstvu. V bistvu naju je šokiralo. Naslednja postavka je bilo privat varstvo - 200 € manj. Vse ostalo je bilo dosti ceneje (hrana, obleka, stroški za stanovanje).
Zdaj je glavni strošek hiša zaradi kredita, drugi je vrtec + privat varstvo, pol je pa že avto - zdaj enoprostorec, ker karavan ni primeren za 3 otroke.
Tudi jaz bi na članek odgovorila kot večina, če ne bi enkrat res spremljala stroškov.
Sicer pa to moraš upoštevati, ker je ključen strošek (nisi napisala, ali je všteto ali ne).
Jaz sem pri cca 20.000 km letno z bencinarjem letnik 2001 delal sledeče:
popravila in servisi: 400 na leto (domači mehaniki, keš na roke)
Registracija, nadomestilo za ceste, itd: 470
gume: 150 eur
bencin: 2500 eur
(b)Padanje vrednosti vozila od nakupa: cca 250 eur(b/)
Skupaj 3770 eur. Letos bom delal bolj 10.000 km, kar bo zadevo pocenilo zgolj pri bencinu, ostalo bo zanemarljivo - torej na cca 2550 eur.
Amortizacija vozila je majhna, ker je staro 13 let, kupljeno za jurja in pol.
----------------
Štiri leta stara toyota Corolla ima omembe vredno amortizacijo. Nova stane 15 - 18 jurjev, deset let stara pa 4 - 5 jurjev.
Kar pomeni vsaj jurja amortizacije na leto - pri novi več, pri starejši manj. Za svojo lahko enostavno izračunaš, ker veš za koliko si jo kupila in prodala, ulomljeno s številom let lastništva.
Zato je še posebej pri manj kilometrih amortizacija velik del stroška - lahko tudi večji od goriva.
Pravtako je velik del stroška lahko registracija s polnim kaskom, če si v dragi skupini in imaš drag avto.
Sicer pa se ob 10.000 kilometrih z malim, starejšim avtom in dobrim mehanikom da spraviti stroške na cca 150 eur na mesec. Za manj pa je že treba imeti srečo s popravili. Medtem ko pri novem avtomobilu za toliko pada samo vrednost v prvih letih.
sporočil: 6.899
Na ta nekoliko primitivni naslov članka bi dodal nekaj
stvari:
1. Jaz nisem kriv, da je stanovanjske kredite požrla inflacija, in da je stanovnaj delil jazbinšek. Slovencem so stanovanja precej pomembnejša od avtov, ampak so jih na tak ali drugačen način večinoma ceneje dobili.
2. Jaz nisem kriv, da plačujemo glede na standard absurdno ceno bencina, in da je javni prevoz povsod razen v ljubljani totalno zanič. Absurdna cena bencina sicer ima dosti opraviti s Slovenci, ker se na lep način ne damo obdavčiti, potem pa se pač moramo skozi neizbežne trošarine.
3. Da za hrano in pijačo dajemo zgolj 15% ali manj svojega prihodka je dobro in zaželjeno. To pomeni, da je naš standard vendarle zlezel nekoliko nad bolgarskega ali ukrajinskega, kjer za poln želodec morajo dati večji delež prihodka.
---------
Koliko mesečnega dohodka trošimo za dokaj nujne življenjske dobrine zelo malo pove o tem, koliko nam katera pomeni. Brez prevoza bi sicer še zmogli nekako po albansko, ampak brez hrane in prebivališča pa bi vendarle bilo precej težko.
Sicer pa nam zadnja leta državni kolhozi vse bolj nabijajo komunalne stroške, torej nam tudi stanovanje očitno pomeni vse več???
1. Jaz nisem kriv, da je stanovanjske kredite požrla inflacija, in da je stanovnaj delil jazbinšek. Slovencem so stanovanja precej pomembnejša od avtov, ampak so jih na tak ali drugačen način večinoma ceneje dobili.
2. Jaz nisem kriv, da plačujemo glede na standard absurdno ceno bencina, in da je javni prevoz povsod razen v ljubljani totalno zanič. Absurdna cena bencina sicer ima dosti opraviti s Slovenci, ker se na lep način ne damo obdavčiti, potem pa se pač moramo skozi neizbežne trošarine.
3. Da za hrano in pijačo dajemo zgolj 15% ali manj svojega prihodka je dobro in zaželjeno. To pomeni, da je naš standard vendarle zlezel nekoliko nad bolgarskega ali ukrajinskega, kjer za poln želodec morajo dati večji delež prihodka.
---------
Koliko mesečnega dohodka trošimo za dokaj nujne življenjske dobrine zelo malo pove o tem, koliko nam katera pomeni. Brez prevoza bi sicer še zmogli nekako po albansko, ampak brez hrane in prebivališča pa bi vendarle bilo precej težko.
Sicer pa nam zadnja leta državni kolhozi vse bolj nabijajo komunalne stroške, torej nam tudi stanovanje očitno pomeni vse več???
sporočil: 48.253
Zadnja sprememba: bc123a 27.07.2014 20:08
[wrop]Prvic, moderne (recimo od leta 1996 naprej, ko so standardizirali dostop do avtomobilskega racunalika, OBD-II v ZDA) avte se da voziti precej dlje kot socialisticne zastave, jugece in ficote.
Da ne bomo na pamet.
kazalci.arso.gov.si/...lang_id=94
Drugic, to ne pomeni da je "tipicni" avto toliko starejsi, ampak ima avto veliko vecji delez prebivalcev, stari avti so ostali v sloveniji in si jih je lahko privoscil tudi tisti sloj, ki prej avta ni imel.
sporočil: 3.976
[NemirniTujec]
2. Jaz nisem kriv, da plačujemo glede na standard absurdno ceno bencina, in da je javni prevoz povsod razen v ljubljani totalno zanič. Absurdna cena bencina sicer ima dosti opraviti s Slovenci, ker se na lep način ne damo obdavčiti, potem pa se pač moramo skozi neizbežne trošarine.
Absurdna cena bencina ni slovenska, temveč evropska posebnost. Po EU pravilih je treba obračunati neko minimalno vsoto trošarine na vsak liter bencina. Na osnovno ceno litra bencina (ki je bolj ali manj eksogena spremenljivka) moraš torej prišteti še trošarino, na oboje skupaj pa še DDV, ki mora (spet po EU zakonodaji) biti vsaj 15%. In potem prideš do visoke cene litra bencina, ki se po EU malo spreminja glede na to, koliko nad EU-minimumom usekajo pri trošarini in pri DDV, sicer je pa velikostni rang dokaj podoben.
Primerjaj to z ameriškimi davki, ki na gorivo znašajo cca 12-13%, zato pa je bencin le pol toliko drag kot v Evropi...
Sestavo cen goriv v Sloveniji si sicer lahko ogledamo tule:
www.mgrt.gov.si/si/d...derivatov/
sporočil: 6.899
Zadnja sprememba: anon-207617 27.07.2014 22:07
[matjazfinance]Na madžarskem je bencin 1,33
> [NemirniTujec]
> 2. Jaz nisem kriv, da plačujemo glede na standard absurdno ceno bencina, in da je javni prevoz povsod razen v ljubljani totalno zanič. Absurdna cena bencina sicer ima dosti opraviti s Slovenci, ker se na lep način ne damo obdavčiti, potem pa se pač moramo skozi neizbežne trošarine.
Absurdna cena bencina ni slovenska, temveč evropska posebnost. Po EU pravilih je treba obračunati neko minimalno vsoto trošarine na vsak liter bencina. Na osnovno ceno litra bencina (ki je bolj ali manj eksogena spremenljivka) moraš torej prišteti še trošarino, na oboje skupaj pa še DDV, ki mora (spet po EU zakonodaji) biti vsaj 15%. In potem prideš do visoke cene litra bencina, ki se po EU malo spreminja glede na to, koliko nad EU-minimumom usekajo pri trošarini in pri DDV, sicer je pa velikostni rang dokaj podoben.
Primerjaj to z ameriškimi davki, ki na gorivo znašajo cca 12-13%, zato pa je bencin le pol toliko drag kot v Evropi...
Sestavo cen goriv v Sloveniji si sicer lahko ogledamo tule:
www.mgrt.gov.si/si/d...derivatov/
v avstriji 1,36
hrvaška 1,44
Slovenija 1,47
Italija 1,81
Vem da je v celi evropi drag, ampak pri nas je lokalno najdražji, razen Italijanov. Kar ima vseeno precej opraviti z gorivom kot načinom za pobiranje davka.
In ja - to je tudi splošna evropska posebnost, kar pa še vedno ne opravičuje naslova, da nam je več do avta kot do hrane/stanovanja.
sporočil: 6.899
[matjazfinance]Velikostni razred je hvalabogu enak, ampak cene so vseeno precej razmaknjene:
Po EU pravilih... sicer je pa velikostni rang dokaj podoben...
Poland € 1,266
Luxembourg € 1,321
Italy € 1,815
Netherlands € 1,813
Vse so EU države, razlika pa je dobrih 40%. Z EU pravili je to težko pokriti. Dosti bolj gre za domače zadeve.
sporočil: 3.976
[NemirniTujec]Ja glej, EU pravila določajo minimum trošarin in DDVja. Trošarine se določijo v absolutnem znesku, ki se doda osnovni (pred-davčni) ceni goriva. Tudi če bi rafinerija dajala bencin zastonj, bi se morala od vsakega litra obračunati najmanj 35,9 centa trošarine in najmanj 15% DDV. Po veljavnih pravilih torej bencin v EU ne more stati manj kot 41 centov, tudi če bi bila proizvodnja in distribucija zastonj.
> [matjazfinance]
>Po EU pravilih... sicer je pa velikostni rang dokaj podoben...
Velikostni razred je hvalabogu enak, ampak cene so vseeno precej razmaknjene:
Poland € 1,266
Luxembourg € 1,321
Italy € 1,815
Netherlands € 1,813
Vse so EU države, razlika pa je dobrih 40%. Z EU pravili je to težko pokriti. Dosti bolj gre za domače zadeve.
Kakorkoli, cene ki si jih navedel za Poljsko in Luksemburg so verjetno glede na trenutne cene goriv rock-bottom in zaradi EU pravil ne smej (!)biti nižje. Seveda pa je EU omejitev le navzdol, navzgor pa ne, in nekatere države pač z veseljem nabijejo v višave...
Primerjaj to s trenutnimi maloprodajnimi cenami v ZDA, ki so v večini zveznih držav trenutno 3,2-3,5 USD na galono, kar pride cca 60-70 evrocentov na liter...
sporočil: 386
[wrop]Pa res, očitno so moji predsodki bili tokrat v absolutnih številkah napačni. Toda še vedno mislim, da bi morali na te podatke gledati tudi skozi prizmo dohodkov, produktivnosti, uspešnosti gospodarstva. Kaže tukaj na tvojem linku, da imamo malenkost starejši vozni park. Nekako dvomim, da smo samo malenkost slabši v gospodarskem smislu od Nemcev:) Primerjava koliko % plače namenimo oboji za avto bi bil tudi zanimiv podatek. Vse nad 10 mesečnih plač za avtomobil je norost. Če ni še 10 previsoka številka.
Da ne bomo na pamet.
kazalci.arso.gov.si/...lang_id=94
sporočil: 10.608
Davki so visoki za avtomobile višjih razredov. Folk enostavno v
času krize ne menjava avtomobila na 6 let, ampak ga goni in matra
malce dlje...
Strani: 1