Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Gre Nemčija spet na bolniško?
Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...
sporočil: 585
[Glavni forum]
Tema: Gre Nemčija spet na bolniško?
[#3012289] 02.12.22 08:52 · odgovor na: (# 3012285)
[#3012289] 02.12.22 08:52 · odgovor na: (# 3012285)
Mešaš teoretične izkoristke z dejnski oz. doseženimi.
"that run using hydrogen fuel cells are around 40 to 60 per cent efficient"
"however fuel cells have a theoretical maximum efficiency of 85 to 90 per cent"
Poleg tega moraš upoštevati še izgube oz. izkoristek, ko že "pridelano" električno energijo "pretvorimo" v vodik.
Ta vodik moramo tudi skladiščiti. Za nafto in bencin uporabljamo navadne jeklene cisterne, pri vodiku se pa stvari zakomplicirajo in podražijo.
"that run using hydrogen fuel cells are around 40 to 60 per cent efficient"
"however fuel cells have a theoretical maximum efficiency of 85 to 90 per cent"
Poleg tega moraš upoštevati še izgube oz. izkoristek, ko že "pridelano" električno energijo "pretvorimo" v vodik.
Ta vodik moramo tudi skladiščiti. Za nafto in bencin uporabljamo navadne jeklene cisterne, pri vodiku se pa stvari zakomplicirajo in podražijo.
[primvla]
en.wikipedia.org/wik...s_of_water
www.viessmann.co.uk/...cells.html
rmi.org/run-on-less-...uel-cells/
stevilke so all over the place, tko da je mogoce se najboljsa bliznjica tole: zdaj (okol 2022) se giblje cena proizvodnje kilograma vodika okoli $2 (prodajna zame in zate je najbrz 5x vec), kilogram vodika ima cirka 3x vec energije (pri reakciji nazaj s kisikom) kot kilogram bencina in precej boljsi izkoristek v gorivni celici (80%) kot motorju z notranjim zgorevanjem (do 40%), tko da cez palc se s kilo vodika lahko peljemo 5x dlje kot s kilo bencina. tega sicer ne proizvajamo, ampak crpamo nafto in jo destiliramo, kar je ceneje, ampak vseeno, tu smo negdje...
dejstvo je, da danes proizvodnja vodika z elektrolizo povsem konkurira proizvodnji iz oglikovodikov.
projekcije so, da naj bi nam v cca 10 letih ratalo porabiti pri elektrolizi malo vec kot 40kWh za kilo vodika (ki da v gorivni celici 33 kWh uporabne elektrike).
velik problem je, kot receno, v hrambi in transportu (visoka permeabilnost in volumen v plinastem stanju, nizka temperatura oz visok tlak za tekoce stanje) ter varnosti (v atmosferskem tlaku in temperaturi je precej vecja stala, ce ti prebijes tank z vodikom kot pa bencinom, zato so projektirana neka satovja al kajestvem).