Strani: 1

FIN-379669 sporočil: 8.284
[#3001703] 14.07.22 07:50
Odgovori   +    27
Zadnja sprememba: FIN-379669 14.07.2022 07:51
Tako mimogrede. Za primerjavo, kako eko vedno bolj bomo.

Cena EE na hitrih polnilnicah po EU in pri nas počasi ratuje vsaj 0,5 eur / kWh. EV recimo porabi 20 kWh / 100 km (srednje velik avto), to je 10 eur na 100 km.

Novi sodobni dizel (1,5 npr) porabi 5,5 l (za srednje velik avto) ... 5,5 x 1,808 = 9,95 eur na 100 km.

Bingo, izenačeno. A počasi pa gremo v prepoved dizelski vozil... čeprav so študije pokazale, da je med celokupnimi izpusti CO2 med srednje velikim EV in sodobnim malim dizlašem malo razlike, sedaj pa z mega kurjenjem premoga za dobavo EE EVu... pa res je še dodatno vprašanje zraven, kateri je bolj eko.

Ali res trg energentov sam po sebi izravnava ceno energentov ali pa že bodoča srednjeročna potrošnja energentov naravnava ceno že danes... in jo lordi testirajo pri potrošnikih?

Namreč, ni logično, da če EE je dovolj (redukcij ni po EU), da tako raste cena. Čista špekulacija kot test nečesa drugega. Za nekaj usmerjenega v prihodnost.
anon-578725 sporočil: 83
[#3001709] 14.07.22 08:16 · odgovor na: FIN-379669 (#3001703)
Odgovori   +    6
Tvoj sodobni diesel spušča v ozračje še kaj drugega veliko bolj nevarnega kot CO2, kar EV ne... A lahko dizl polniš doma, ker jaz moja 2 EVja lahko...?!
sopranos sporočil: 11.409
[#3001711] 14.07.22 08:19 · odgovor na: anon-578725 (#3001709)
Odgovori   +    24
Elektrarne na premog so pa super duper ekološke, kajne?
anon-578725 sporočil: 83
[#3001712] 14.07.22 08:26 · odgovor na: sopranos (#3001711)
Odgovori   +    3
[sopranos]
Elektrarne na premog so pa super duper ekološke, kajne?
Noben dieselski in bencinski motor do danes vgrajen v katerokoli prevozno sredstvo ne more konkurirati učinkovitosti parne turbine v koln elektrarni. Iz tega vidika so slednje super duper ekološke v primerjavi z nemarno ogabnimi diesli sploh tistimi s prevrtanimi DPF filtri po 100k prevoženih km.
FIN-379669 sporočil: 8.284
[#3001716] 14.07.22 08:49 · odgovor na: anon-578725 (#3001712)
Odgovori   +    14
Svoje mnenje lahko to sekundo vržeš v koš. Beri resne nemške študije... in seveda govorim o najnovejšem dizlu 1,5.

Nisem si jaz to izmislil, ampak pišejo stručkoti. Tudi v Financah so že bile objavljene študije pred nedavnim.

To, da ti polniš doma EE za avto je anomalija, ki dolgoročno ne zdrži. To je tako, kot da bi jaz svoje dizel vozilo vozil na kurilca, npr.

Sicer pa je treba gledati realno ceno (na polnilnici), ki bo jutrišnja (približna) cena za vse... za "tankanje" vozila. (Danes je pri 1% EE vozil ta tvoja lastna anomalija mogoča.)

Smo že toliko pisali o tej temi, da je tvoja logika že passe. Glej malo v naprej, ker moja predpostavka je bila, da je dananšnje gibanje odraz enega jutri.

Ampak če ti to ni kapnilo, ne vem, pač ti ne morem pomagati. Če se pa definiraš za blondnega, ti pa pol odpustim. :)
Rakijan sporočil: 1.263
[#3001733] 14.07.22 11:23
Odgovori   +    1
Ko vode ne bo se nam bo za elektriko jebalo.. Hidroelektrarne vecnamenski objekti. BTW, jedrske stojijo? Hmm..
najobj sporočil: 32.284
[#3001737] 14.07.22 12:11 · odgovor na: anon-578725 (#3001709)
Odgovori   +    9
[info58]
Tvoj sodobni diesel spušča v ozračje še kaj drugega veliko bolj nevarnega kot CO2, kar EV ne... A lahko dizl polniš doma, ker jaz moja 2 EVja lahko...?!
... holy shit ! ... čuj, celo če pozabim na ceno oe.finance.si/900214...e?src=live elektriko in "eko" pridobivanje na premog, me res zanima, kaj bodo rekli tvoji sosedje, ko oni zaradi redukcij čez dan ne bodo imeli elektrike za kuhanje in pranje, da boš ti ponoči - zaradi manjše porabe ponoči verjetno ne bo redukcij - polnil svoja dva električna avtomobila ? ...

P.S.: moje (retorično) vprašanje se nanaša na bližnjo prihodnost naslednjega leta ali dveh in te sploh ne bom vprašal, kako boš ti polnil - itak ne boš - svoja dva električna avtomobila, ko se bo čez nekaj let - itak se ne bo - delež električnih avtomobilov približal vsaj četrtini vseh avtomobilov, kaj šele da bi bili vsi avtomobili električni, o čem samoizvoljeni bruseljski spitzenkandidati z ono fon der lajno na čelu še vedno sanjajo, ker so v osnovni šoli pri matematiki in fiziki sedeli na ušesih ali pa so preveč butasti, da bi karkoli razumeli ... aja, tukaj www.stat.si/StatWeb/...Index/9389 piše, da je bilo do leta 2021 v Sloveniji od 1.617.000 cestnih vozil kljub subvencijam in medijski propagandi registriranih 3.670 osebnih avtomobilov na električni pogon, kar po moji osnovnoišolski matematiki znaša silnih 0,22% vseh avtomobilov ...
anon-535355 sporočil: 833
[#3001739] 14.07.22 12:19 · odgovor na: anon-578725 (#3001709)
Odgovori   +    8
Zadnja sprememba: anon-535355 14.07.2022 12:21
[info58]

Tvoja situacija je v resnici precej redek privilegij, ki ni uporaben za splošno družbeno uporabo (razen, če ne bo imelo osebno vozilo po novem samo 20% prebivalstva):
1. Koliko prebivalcev Slovenije, še posebej pa širše v svetu ima sploh prostor v svoji okolici za polnit električni automobil (polni se po 8 ur)?
2. Tudi, če imajo prostor za polnjenje, v večini primerov omrežje ne dopušča polnit niti enega, kam šele 2 vzporedna automobila.
3. Sploh ni dovolj elektrarn, da bi se v doglednem obdobju proizvedlo dovolj elektrike za polnit.

Električni automobil je sicer zaradi nezadostnega tehnološkega nivoja baterij za sedaj slepa ulica.
In da sploh ne govorimo o izjemnih tveganjih glede požarne varnosti, kjer ti lahko elektrilčna baterija v primeru preboja hitro zažge avto, pa tudi celo hišo v kateri stoji garaža z avtom

Ocenjujem, da bi veliko več dosegli s uporabo tehnologij zelenega vodika, še posebej v povezavi z Amoniakom.
Ampak to zgleda "guruje", ki bi radi z električnimi automobili naredili velik market in dobičke na račun vseh ostalih, ne zanima toliko, ker so manjši dobički. Zeleni in "zeleni" pa v večini žal tehnoloigije in širše vidike njene uporabe esploh ne razumejo dovolj, da bi lahko karkoli konstruktivnega doprinesli in so predvsem "usefull idiots"

btw. premog ima precej več ostalih strupenih snovi, kot diezel, pa še najmanj četrtino večji CO2 odtis na enoto energije.
Nollem sporočil: 999
[#3001743] 14.07.22 12:41 · odgovor na: anon-535355 (#3001739)
Odgovori   +    1
1. v Slo živi 2/3 prebivalstva živi v hiši in vsi ti lahko polnijo BEV doma - tudi nekateri v bloku si lahko postavijo svoj priključek - nas je investicija stala ca. 700 EUR. edina težava je bila zasedenost električarja.

2. zakaj pa bi hkrati polnil dva avtomobila, saj nista vsak dan oz. hkrati pri obeh bateriji 100% prazni.

3. jaz polnim ponoči, ko je nižja tarifa in štroma v omrežju še preveč. ker polnim z 11kW pazim le na to, da nimam istočasno vključenih tudi drugih velikih porabnikov.
anon-535355 sporočil: 833
[#3001746] 14.07.22 13:19 · odgovor na: Nollem (#3001743)
Odgovori   +    14
Zadnja sprememba: anon-535355 14.07.2022 13:26
[Nollem]
1. v Slo živi 2/3 prebivalstva živi v hiši in vsi ti lahko polnijo BEV doma - tudi nekateri v bloku si lahko postavijo svoj priključek - nas je investicija stala ca. 700 EUR. edina težava je bila zasedenost električarja.
No rad bi te videl kako boš postavil polnilnice v večstanovanjski blok,, ki bodo zadovoljile vse prebivalce. To da si postavil eno v enega, zato ne pomeni nič.
Kot rečeno je potrebno izjemno povečanje priključne električne moči. In v večini primerov ni v okolici tudi približno dovolj prenosnih in transformatorskih kapacitet. Katerih povečevanje je izjemno drago.

2. zakaj pa bi hkrati polnil dva avtomobila, saj nista vsak dan oz. hkrati pri obeh bateriji 100% prazni.
Večinoma verjetno ni treba. Kaj pa takrat ko bo treba? Kdo bo ostal doma? In kaj pri nekaterih drugih, ki naredijo precej več kolometrov in bi morali polnit vsak dan?

3. jaz polnim ponoči, ko je nižja tarifa in štroma v omrežju še preveč. ker polnim z 11kW pazim le na to, da nimam istočasno vključenih tudi drugih velikih porabnikov.
To je zdaj, ko je električnih avtomobilov pri 1% al pa še manj prebivalcih.
Kaj bi bilo če bi bilo električnih 50% vseh avtomobilov oziroma 50 krat več.
A pol misliš, da bo še kdo lahko častil nižjo tarifo, ko bo v tako porabo vključena večina prebivalstva in bo poraba ponoči celo večja kot podnevi?
Ob diskusiji vnaprej se je potrebno jasno zavedati, da so sedanji privilegiji zgolj začasni in promocijske narave.
anon-333107 sporočil: 8.271
[#3001758] 14.07.22 15:27 · odgovor na: FIN-379669 (#3001716)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: anon-333107 14.07.2022 15:31
Preveč se razburjaš!! ;)

Bo pa tale tvoj miceni dizel imel rezervno kantico, iz katere boš dotankal! ;)

Njegov električni velikan pa, kaj pa vem!?? Morda bo imel doma kakšno datarijo!? Ali pa celo agregat na dizel, kamor bo pretočil svojo kantico in napolnil svojega električnega velikana!??

Povsem možno je, da bodo na električne polnilnice, tako kakor na pumpah, obesili napise: ni elektrike za polnenje! :lol
anon-333107 sporočil: 8.271
[#3001768] 14.07.22 16:25 · odgovor na: (#3001764)
Odgovori   +    0
Ti je oproščeno!! :)

Vročina lahko človeka prav tako prizadene, kakor mraz! :)

Samo nasprotno!! ;))
AndrejTribuson sporočil: 209
[#3002048] 17.07.22 10:19 · odgovor na: anon-578725 (#3001709)
Odgovori   +    9
[info58]
Tvoj sodobni diesel spušča v ozračje še kaj drugega veliko bolj nevarnega kot CO2, kar EV ne... A lahko dizl polniš doma, ker jaz moja 2 EVja lahko...?!
Eh, tole kraganje je povsem brez pomena. Preberite si recimo tole www.theguardian.com/...tests-show
2000x več onesnaženja kot motorji z notranjim izgorevanjem povzročijo delci, ki odpadajo od avtomobilskih gum. In to tisti ta najbolj zajebani za zdravje. Pri tem pa so električni avti kvečjemu še slabši, ker imajo boljše pospeške in v tem primeru je odpadnih delčkov še več...

Pozabite električne avte, ker ne rešujejo ničesar v zvezi z okoljem. Brez veze, zaradi njih planet ne bo nič čistejši. Sploh pa ne globalno. A ste že bili v Aziji, recimo v Vietnamu, Laosu, Kambodži? Ste kdaj pogledali, kako tam živijo, kakšno imajo električno infrastrukturo? Električni avto je tam utopija še vsaj naslednjih 50 let.

Električni avti so stranpot razvoja transporta. Podobno kot "varčne sijalke", katere smo preplačevali in ki imajo cel kup strupenih snovi v sebi in so v primerjavi z žarnicami na nitko prave ekološke bombe. Ko so prišle led sijalkee, so odšle varčne v takojšnjo pozabo. Le potrošniki smo ostali malo bolj praznih žepov zaradi agresivnih lobijev. Enako se bo ćez recimo 10 let zgodilo z e-avti.

Treba se bo manj vozit z avti, to je to. Vsi lepo na bicikl, pa bo :)

Strani: 1