1 ura
Kljub zvišanju trošarin v torek nižje cene bencina, dizla in kurilnega olja 1
3 ure
Najbolj brani članki danes
5 ur
Na Petrolu zaskrbljeni zaradi ohranitve mehanizma regulacije cen goriv 2
6 ur
CEVA z velikim prevzemom vstopa v najzahtevnejše projekte logistike
6 ur
SŽ v nakup novih 20 vagonov in štirih lokomotiv 4
8 ur
Nemški regulator nalaga nove omejitve N26; v banko pošilja nadzornika
9 ur
Nepravnomočno: nekdanjemu šefu NKBM Matjažu Kovačiču tri leta zapora 5
9 ur
Ameriški proizvajalec sesalnikov Roomba v stečaj, kupil ga je njegov kitajski dobavitelj 1
9 ur
Kupil sem delnico, ki spominja na Nvidio 1
9 ur
Industrijska proizvodnja v evrskem območju oktobra glede na september višja za 0,8 odstotka
10 ur
Spletno izobraževanje o obveznem cepljenju proti bolezni modrikastega jezika
10 ur
Surs: Stroški gradnje novih stanovanj na četrtletni ravni upadli
10 ur
NASVET: Ali božičnico dobi tudi Slovenec, zaposlen pri Avstrijcu, če dela pri nas? 2
10 ur
Na Hrvaškem potrdili kugo drobnice
10 ur
Z novim letom v ZDA višje minimalne plače za več milijonov delavcev
10 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
11 ur
Podeljena prva mikrodokazila za umetno inteligenco za odločevalce 1
11 ur
V Sloveniji bi lahko zgradili še 80 sistemov daljinskega ogrevanja - in kako je kurjenje povezano z meglo 3
11 ur
NLB: Dividenda potrjena, na računih bo tik pred božičem. Kakšna bi lahko bila v 2026? 2
12 ur
Vrednost oktobrskih gradbenih del medletno poskočila za dobro tretjino 2

Strani: 1

tonifinance sporočil: 72
[#3074129] 12.12.25 11:44
Odgovori   +    17
Da bo članek bolj razumljiv povprečnemu bralcu, kakšna revolucija je to. Iz Podbrda (ene stranske postaje na najbolj stranski progi v Sloveniji) prideš z vsemi presedanji navkljub in čakanjem na Jesenicah prej na Dunaj, kot z direktnim vlakom iz Ljubljane preko Maribora.
tomazkos sporočil: 574
[#3074149] 12.12.25 14:14
Odgovori   +    14
AVSTRIJA: Za 6 milijard so dobili vrhunski javni transport. Ta kredit bodo odplačevale še generacije.
SLOVENIJA: Ta kredit bodo odplačevale še generacije.
SofM sporočil: 160
[#3074155] 12.12.25 14:42 · odgovor na: tomazkos (#3074149)
Odgovori   +    8
Če bi v Slovneniji po 26-ih letih odprli to progo, bi najprej popljuvali vse še 100-ič za nazaj, potem bi pa mogoče članek napisali, da je sedaj nekaj dobro. Iz tega hvalospeva se pa razbere, kot da so res upravičeno porabili 26 let, pa dvomim, da je temu tako.
FIN-544124 sporočil: 5.476
[#3074157] 12.12.25 15:07
Odgovori   +    10
Glede infrastrukture nasploh, ne sežemo Avstriji nito do gležnjev.

Sem mislil, da se jim bomo po osamosvojitvi vsaj malo približali.

Ampak, ne.

Tudi z vstopom v EU se ni nič premaknilo.

Mentaliteta južno od Avstrije je vedno slabša.
tonifinance sporočil: 72
[#3074181] 13.12.25 08:29 · odgovor na: SofM (#3074155)
Odgovori   +    6
Železnica je bila končana pred enim letom, letos so samo testirali. Ob gospodarski krizi so takoj zamaknili dokončanje del za leto ali dve zaradi javnih financ. Delali so previdno brez hitenja, ne glede na barvo vlade, šlo je pač za projekt stoletja.
0531Zavar sporočil: 2.446
[#3074183] 13.12.25 08:38 · odgovor na: tomazkos (#3074149)
Odgovori   +    3
[tomazkos]
AVSTRIJA: Za 6 milijard so dobili vrhunski javni transport. Ta kredit bodo odplačevale še generacije.
SLOVENIJA: Ta kredit bodo odplačevale še generacije.
:) ++
odvisnik sporočil: 3.585
[#3074184] 13.12.25 08:42 · odgovor na: tonifinance (#3074181)
Odgovori   +    2
[tonifinance]
Železnica je bila končana pred enim letom, letos so samo testirali. Ob gospodarski krizi so takoj zamaknili dokončanje del za leto ali dve zaradi javnih financ. Delali so previdno brez hitenja, ne glede na barvo vlade, šlo je pač za projekt stoletja.
Drugi tir ima cca 20 km predorov in je 1,5 miljarde.
Tole je 30 km in je bilo 6 miljard.
Torej je cena drugega tira povsem primerljiva..v casovnici pa smo sploh hitri.
Avstrijci pa mogoce niso previdni, temvec enostavno ne znajo in so pocasni.
Avstrijski imeprij za casa habsburgov je trajal cca 400 let, padec je bil 1918.
Od takrat lahko traja le inercija tega imperija.
Mogoce se avstrijcem obetajo se tezki casi, ko ta vpliv habsburgov dokoncno mine.
1357 sporočil: 7.437
[#3074187] 13.12.25 08:55 · odgovor na: tonifinance (#3074129)
Odgovori   +    4
Ta proga v bistvu za veliko večino prebivalstva v Avstriji ne spremeni ničesar. Prebivalstvo bo za lokalni in subregionalni prevoz še vedno koristilo avtomobile in avtobuse, ta proga bo, ko bo povezan še Dunaj, edino postala konkurenca za notranji letalski promet znotraj Avstrije na liniji Dunaj - Beljak. Koliko ljudi pa uporablja to linijo redno? Sorazmerno malo. Od te proge bo imel korist edino blagovni transport, prevoz tovora, pa še to bo bolj pičlo, ker je glavna transportna smer za tovor v Avstriji sever - jug ( Saltzburg - Beljak) ne pa zahod - vzhod ( Beljak - Dunaj). Je pa to vsekakor velik tehnološki napredek v prometnem smislu za Avstrijo in ko se bodo navezali še na italijansko ter češko želežniško omrežje bo to postal konkurenčen evropski alpski prometni koridor zahod - vzhod. Ampak do tam je še daleč.
Korazijan sporočil: 442
[#3074193] 13.12.25 09:21 · odgovor na: odvisnik (#3074184)
Odgovori   +    8
Predor Koralm je 33 km in je stal 3 milijarde, celotna trasa Celovec - Gradec pa je 127 km in je stala 6 milijard - skupaj s postajami, elektrifikacijo itd.
Korazijan sporočil: 442
[#3074195] 13.12.25 09:31 · odgovor na: 1357 (#3074187)
Odgovori   +    15
Zadnja sprememba: Korazijan 13.12.2025 09:33
Avstrijci se vozijo z vlaki 5x več kot Slovenci, predvsem zato, ker je infrastruktura OK in ker so povezave OK. Avstrijcev je 9 mio in v letu 2024 so imeli 351 mio potnikov na vlakih, Slovencev je 2 mio in smo imeli lani 15,2 mio potnikov na vlakih.
FIN-544124 sporočil: 5.476
[#3074200] 13.12.25 11:59 · odgovor na: Korazijan (#3074195)
Odgovori   +    7
[Korazijan]
Avstrijci se vozijo z vlaki 5x več kot Slovenci, predvsem zato, ker je infrastruktura OK in ker so povezave OK. Avstrijcev je 9 mio in v letu 2024 so imeli 351 mio potnikov na vlakih, Slovencev je 2 mio in smo imeli lani 15,2 mio potnikov na vlakih.
Točno tako gospa Nataša.

Mimogrede.

V devetdesetih letih prejšnjega stoletja, skoraj 30 let nazaj so v Avstrijski Radgoni oziroma Bad Radkersburgu obnavljali železniško postajo.

Zraven so naredili nadstrešek za kolesa in mopede ter velik parkirni prostor za avtomobile.

Veliko ljudi pride dnevno iz bližnje in daljne okolice in se z vlakom peljejo v Graz v službo in šolo.

Vmes so tudi ljudje iz Slovenije.

Na našem koncu so cca 10 let nazaj delali popolno prenovo in elektrifikacijo proge.

Prenovili so tudi vse postaje.

V našem kraju, konkretno Ljutomer, za osebna vozila ni NOBENEGA parkirišča.

Za bicikle jih preštejemo na prste ene roke.

Da o "prijaznosti" sprevodnikov in načinu nakupa vozovnic ne izgubljam besed.

Zračne linije med Ljutomerom in Mariborom je 45km, po cesti nekaj nad 50.

Železnica, tu nekje.

Vlak vozi okrog 1 uro in 15 minut.

Nedolgo nazaj sem na postaji čakal osebo, ki se je pripeljala z vlakom.

Enkrat je bilo 10 minut zamude, drugič okrog 5 minut !
1357 sporočil: 7.437
[#3074216] 13.12.25 23:55 · odgovor na: FIN-544124 (#3074200)
Odgovori   +    0
To kar sta oba pisala drži, ampak to nima veze s hitro progo, ker hitre proge niso namenjene lokalnemu temveč vsaj medregionalnemu prometu. Izbor prevoznega sredstva je predvsem stvar osebne računice in življenskega sloga. Javni prevoz na lokalni ravni je predvsem izredno primeren za upokojence zaradi njihovega ekstenzivnega življenskega sloga, za nekoga, ki ima odraščajoče otroke je pa uporaba javnega prevoza misija nemogoče zaradi vseh različnih lokacij, ki jih mora praktično dnevno obiskati.
odvisnik sporočil: 3.585
[#3074219] 14.12.25 16:34 · odgovor na: 1357 (#3074216)
Odgovori   +    1
[1357]
To kar sta oba pisala drži, ampak to nima veze s hitro progo, ker hitre proge niso namenjene lokalnemu temveč vsaj medregionalnemu prometu. Izbor prevoznega sredstva je predvsem stvar osebne računice in življenskega sloga. Javni prevoz na lokalni ravni je predvsem izredno primeren za upokojence zaradi njihovega ekstenzivnega življenskega sloga, za nekoga, ki ima odraščajoče otroke je pa uporaba javnega prevoza misija nemogoče zaradi vseh različnih lokacij, ki jih mora praktično dnevno obiskati.

Ce drzi, na japonskem 4 letniki sami hodijo v varstvo.
Tudi tule so še pred desetletjem ali dvema otroci od 6 leta naprej komot hodili dva kilometra v solo. Pred petimi desetletji so hodili od tule na vlak za lj
v sluzbo ,ki je takrat vozil pocasneje kot danes
Tako da koliko uporabljas javni transport je bolj stvar kulture in navad.
Predvsem pa komoditete posameznika.
Endimion sporočil: 11.104
[#3074221] 14.12.25 17:54 · odgovor na: Korazijan (#3074193)
Odgovori   +    0
Evo en detajl na novo odprtega perona med tiroma 9 in 10 na novi ŽP Ljubljana. Nisem ziher a bi to moralo bit tako:

ibb.co/HL3nHXfc
Korazijan sporočil: 442
[#3074222] 14.12.25 18:04 · odgovor na: Endimion (#3074221)
Odgovori   +    0
To je bolj vprašanje za Eleo. Kje pa je ta detajl?
Endimion sporočil: 11.104
[#3074223] 14.12.25 18:15 · odgovor na: Korazijan (#3074222)
Odgovori   +    0
Med tiroma 9 in 10. Na novo odprt del postaje. Slikal danes ko sem svojo drago pospremil na MV za Maribor.

Nisem slikal vseh stebrov. A ta en je dokaz, da se lahko primemo za denarnice ob kakih aneksih... ko bodo spoji pokali, vmes voda pronicala in zmrzovala...
odvisnik sporočil: 3.585
[#3074224] 14.12.25 20:39 · odgovor na: Endimion (#3074223)
Odgovori   +    0
[Endimion]
Med tiroma 9 in 10. Na novo odprt del postaje. Slikal danes ko sem svojo drago pospremil na MV za Maribor.

Nisem slikal vseh stebrov. A ta en je dokaz, da se lahko primemo za denarnice ob kakih aneksih... ko bodo spoji pokali, vmes voda pronicala in zmrzovala...
Tisto mislim, da ni nek problem.
Po moje se gre za nek prednapet beton.
Zgoraj pa je streha, ki je izolirana.
Nekega pronicanja ne bi smelo bit.
Se moramo pa zavedat, da je amortizacija stavb cca 40 let, potlej pa je treba obnavljat, popravit itn.


Detajl bi bil mogoce res lahko lepse izveden.
Za lepoto pa se vedno lahko spoj zafugirajo ;)
Neke dodatne uporabnosti pa to ne bo imelo.
FIN-544124 sporočil: 5.476
[#3074226] 14.12.25 21:49 · odgovor na: Endimion (#3074221)
Odgovori   +    0
[Endimion]
Evo en detajl na novo odprtega perona med tiroma 9 in 10 na novi ŽP Ljubljana. Nisem ziher a bi to moralo bit tako:

ibb.co/HL3nHXfc
Na fotografiji se zelo lepo vidi, kako hudo nekvalitetno je narejeno.

Cena pa, kot bi bilo iz zlata.
Endimion sporočil: 11.104
[#3074270] 17:28 · odgovor na: tonifinance (#3074181)
Odgovori   +    1
Če je 6 milijard vredna ajzenpon proga v državi, ki ima BDP 9x višji od slovenskega pa projekt stoletja, se je pa za vprašati..

Mimogrede. Vozovnice niso ravno poceni:

www.thetrainline.com...ction=true

38€ od Villacha do Beljaka. Enosmerna.

To ni namenjeno dnevnim migrantom.
Endimion sporočil: 11.104
[#3074271] 17:52 · odgovor na: Endimion (#3074270)
Odgovori   +    0
Mea culpa. Od Villacha do Graza. Zatipk.
chef sporočil: 2.996
[#3074273] 18:17 · odgovor na: Endimion (#3074271)
Odgovori   +    1
[Endimion]
Mea culpa. Od Villacha do Graza. Zatipk.
Kaj ni jasno? Od Beljaka do Gradca po AC in mimo je slabih 200 km, za kar kao rabiš dve uri. Vlak to skrajša za 40 minut. Enačbo gorivo, vinjeta, amortizacija vozila... / tvoj cenjeni čas si boš pa sam postavil.
Pomoje samo ne veš, kako zelo uporabna zadeva je lahko vlak. Sam grem s Celovca v Gradec z vlakom, ker mi na kraj pameti ne pade se drkat po slovenski avtocesti od BTC naprej proti Štajerski in dalje proti Gradcu.
najobj sporočil: 33.064
[#3074277] 19:56 · odgovor na: chef (#3074273)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: najobj 15.12.2025 19:59
[chef]
> [Endimion]
> Mea culpa. Od Villacha do Graza. Zatipk.

Kaj ni jasno? Od Beljaka do Gradca po AC in mimo je slabih 200 km, za kar kao rabiš dve uri. Vlak to skrajša za 40 minut. Enačbo gorivo, vinjeta, amortizacija vozila... / tvoj cenjeni čas si boš pa sam postavil.
Pomoje samo ne veš, kako zelo uporabna zadeva je lahko vlak. Sam grem s Celovca v Gradec z vlakom, ker mi na kraj pameti ne pade se drkat po slovenski avtocesti od BTC naprej proti Štajerski in dalje proti Gradcu.
... čuj, kaj do Celovca pa se iz Ljubljane ne rabiš nič drkat, ker če pomislim na ure čakanja - poleti v času dopustov je to vsakdanja praksa - v kilometrskih zastojih pred tunelom Karavanke, je drkanje po avtocesti - čeprav počasi se vsaj premikaš - iz Ljubljanje proti Mariboru za živce pravi balzam ...

P.S.: sam nimam glih nekih opravkov v Celovcu, če pa se bo pokazala priložnost - kakšna fuzbalska tekma Slovenije proti Avstriji ali kaj podobnega - pa bom iz firbca naredil "Umleitung" čez Graz, da tudi sam vidim to čudo od vlaka ...
chef sporočil: 2.996
[#3074279] 20:08 · odgovor na: najobj (#3074277)
Odgovori   +    0
[najobj]
... čuj, kaj do Celovca pa se iz Ljubljane ne rabiš nič drkat, ker če pomislim na ure čakanja - poleti v času dopustov je to vsakdanja praksa - v kilometrskih zastojih pred tunelom Karavanke, je drkanje po avtocesti - čeprav počasi se vsaj premikaš - iz Ljubljanje proti Mariboru za živce pravi balzam ...
Celovec in Karavanke? Pomoje si zamešal z Beljakom, do Celovca se gre prek Ljubelja. Dejansko me je na ta izlet napeljal prispevek, sicer na Gradec zdaj niti pomislil ne bi - zakaj, sem napisal. Štajerska AC je izguba časa kadarkoli.
najobj sporočil: 33.064
[#3074280] 20:20 · odgovor na: chef (#3074279)
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: najobj 15.12.2025 20:24
[chef]
> [najobj]
> ... čuj, kaj do Celovca pa se iz Ljubljane ne rabiš nič drkat, ker če pomislim na ure čakanja - poleti v času dopustov je to vsakdanja praksa - v kilometrskih zastojih pred tunelom Karavanke, je drkanje po avtocesti - čeprav počasi se vsaj premikaš - iz Ljubljanje proti Mariboru za živce pravi balzam ...
Celovec in Karavanke? Pomoje si zamešal z Beljakom, do Celovca se gre prek Ljubelja. Dejansko me je na ta izlet napeljal prispevek, sicer na Gradec zdaj niti pomislil ne bi - zakaj, sem napisal. Štajerska AC je izguba časa kadarkoli.
... OK, tisto drkanje čez Ljubelj verjetno ni problem, ker se iz Ljubljane do tja vsaj premikaš, nisem pa glih ziher, če se premikaš res hitro ...

P.S.: saj ti verjamem, da je žabarom napor priti že čez Trojane, ampak do Gradca in naprej na Dunaj je čez Maribor vsaj zaenkrat to najboljša izbira ... khmm, seveda če nisi gospa predsednica parlamenta in si za prevozno sredstvo izbereš vladni Falcon ...
1357 sporočil: 7.437
[#3074284] 20:46 · odgovor na: odvisnik (#3074219)
Odgovori   +    0
Oba pripadava isti generaciji. In ko sva midva odraščala je bila intenzivnost tako poslovnega kot zasebnega življenja mnogo nižja kot je danes. To je tudi razlog zakaj v prometu prevladuje cestni transport, tako pri ljudeh kot pri prevozu različnih dobrin, Intenzivnost življenja je problem, ki pa je direktno povezan z višino materialnega standarda življenja .
odvisnik sporočil: 3.585
[#3074286] 20:57 · odgovor na: 1357 (#3074284)
Odgovori   +    0
[1357]
Oba pripadava isti generaciji. In ko sva midva odraščala je bila intenzivnost tako poslovnega kot zasebnega življenja mnogo nižja kot je danes. To je tudi razlog zakaj v prometu prevladuje cestni transport, tako pri ljudeh kot pri prevozu različnih dobrin, Intenzivnost življenja je problem, ki pa je direktno povezan z višino materialnega standarda življenja .
Za vse troje, intenzivnost, poslovno in zasebno zivljenje, se odloca vsak sam.
In vsekakor ob tem izbere tudi materialni standard.
In sem mnenja, ce ni boga, v ateizmu pac veliko steje materialno.
Posledicno so ljudje le zamenjali bozanstvo, ki mu sluzijo.

Strani: 1