Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Koronavirus – razbijte že to steklo
Strani: 1
sporočil: 10.825
Vidim, da si v svoj zapis implementiral moj predlog o popolnem in
nediskriminatornem odpisu davkov in prispevkov do višine minimalne
plače.
sporočil: 11.404
Komentar na mestu. Nobene ideologije in slepil. Tega je v današnjem
času veliko premalo.
sporočil: 30.415
Slovenske vlade imajo rade birokratske postopke. Večina opisanih
predlogov je jasnih in transparentnih z malo birokracije, le
ustrezen izvedbeni zakon je treba sprejeti. Npr. za uveljavljanje
100% subvencije za nadomestilo plače za čas čakanja na delo,
delodajalec pošlje na ustrezno ministrstvo sken sklepa o napotitvi
na čakanje in plačilno listo...za oprostitev plačila prispevkov
delodajalca na plačo, delodajalec prispevke obračuna, plača jih
država...Problem je, ker takšen enostaven sistem slovenskim
politikom ni všeč, saj vladajoči politiki želijo selekcijsko
odločati o tem kdo bo dobil denar. Politiki, levi in desni, želijo,
da jih za rokav vlečejo in fehtajo za denar. Mora se vedeti kdo je
štimal in poštimal.
sporočil: 975
1. Država prevzame financiranje nadomestila zaposlenim na čakanju v celotiTo ima nek smisel. Za socialo naj skrbi država, ne delodajalci.
2. Začasna oprostitev prispevkov delodajalca pri plačahPametno. Edini pravilen način pomoči je, da se država odreče davkom in prispevkom. In to za vse enako.
3. Za primer velikega poslabšanja razmer in da ne bi razmišljali šele tedaj: načrtovanje UTD.Bedarija. To bi ekonomsko depresijo nadgradilo še s psihološko depresijo in iz Slovenije naredilo državo apatičnih socialnih podpirancev. Zakaj se ne bi raje država (in občine) za letos odpovedali dohodnini?
V tem primeru drugih socialnih transferjev več ni.To ni izvedljivo.
Pokojnine, nižje od UTD, se izenačijo z njim.Potem to ni univerzalni TD za vse, ampak je to minimalni TD.
sporočil: 33
Super tekst kot izhodišče. Dodal bi dvoje. Datum od kdaj naprej
štejejo zaposlitve bi moral veljati s prvim dnem pojave virusa v
SLO...sicer se bo v prihodnjem tednu, ko bodo informacije curile v
javnost močno povečala rast zaposlovanja v gostinstvu in podobnih
panogah...
In drugo še pomembneje, ukrep ne sme vsebovati smrtonosne pasti kot jo aktualni, da se 6 mesecev ne sme odpuščati delavcev, ker je prihodnost po "imperial" krivuljah močno negotova globoko v 2021. Takšen ukrep bo (za razmišljujoče) nesprejemljiv, ker pomeni precej zanesljiv harakiri in bodo ljudje romali na zavod...
Poleg tega je treba gledati na stvar tudi oportunitetno saj bo država sicer vse te ljudi fasala na zavod, kjer nadomestila tudi "stanejo"...
In drugo še pomembneje, ukrep ne sme vsebovati smrtonosne pasti kot jo aktualni, da se 6 mesecev ne sme odpuščati delavcev, ker je prihodnost po "imperial" krivuljah močno negotova globoko v 2021. Takšen ukrep bo (za razmišljujoče) nesprejemljiv, ker pomeni precej zanesljiv harakiri in bodo ljudje romali na zavod...
Poleg tega je treba gledati na stvar tudi oportunitetno saj bo država sicer vse te ljudi fasala na zavod, kjer nadomestila tudi "stanejo"...
sporočil: 275
Osnovna naloga država je varovanje svobode in življenja
posameznikov, varovanje pošteno pridobljenega premoženja in
spoštovanje svobodne ekonomske pobude. To je blizu tistemu, kar
avtor imenuje tržni kapitalizem. Strinjam se tudi, da je to
neobstoječ idealen sistem, saj se povsod na svetu srečujemo z
večjim ali manjšim državnim intervencionizmom. Zato je poimenovanje
današnjih sistemov kot »kapitalizem« neprimerno. Država posreduje
na trgu, ne samo z monetarno in fiskalno politiko, pač pa tudi z
vrsto predpisov, ki dodatno slabijo prosti trg, ustvarjajo vstopne
in izstopne ovire in običajno tudi ustvarjajo monopole. To niso
samo koncesije, licence, strokovni izpiti, certifikati, pač pa tudi
subvencije, minimalne plače, nadzor cen itd.
Preden se posvetim predlogom samo stavek ali dva o ukrepih države povezane s epidemijo koronavirusa. Dejansko je država s prepovedjo opravljanja določenih dejavnosti nekaterim podjetjem in podjetnikom povzročila škodo. Nastaja seveda vprašanje, ali je država to škodo dolžna povrniti. Moje mnenje je, da ne, saj je le zavarovala življenje prebivalcev in čeprav te besede ne maram, je to počela v »javnem interesu«.
Med delodajalci in socialno državo obstaja jasen partnerski odnos. Ko delodajalec zaposli delavca, državi zmanjša stroške in poskrbi za dodatne davke, ko delavca ne rabi več, ga vrne na pleča državi. V tem procesu so subvencije za zaposlovanje nepotrebne, celo škodljive in predmet raznoraznih zlorab. Ali ta proces poteka nemoteno in brez pomislekov. Pozicija socialne države je jasna. Takrat, ko izdatki za brezposelne presegajo morebitno subvencijo za ohranitev zaposlenosti, bo verjetno tako subvencijo ponudila. Tudi pozicija delodajalca je jasna. Odločal se bo glede na skupno zmanjšanje stroškov. Na eni strani so stroški zaradi zmanjšanja plač in drugih bonitet, na drugi strani pa so stroški usposabljanja novih delavcev. Ključnih kadrov delodajalec ne bo kar tako odpuščal, saj ne ve ali bodo po določenem času še na voljo, ali pa se bodo sploh pripravljeni vrniti. Poleg tega se bo delodajalec soočil še s problemom plačila novih zaposlenih. Če bo delodajalec pridobil sloves, da odpušča kar tako za vsako figo, bo to nedvomno pomenilo naraščanje stroška plač novih zaposlenih.
Še o financiranju. Če bo vmesne izdatke financiral delodajalec, potem imamo opravka z investicijsko odločitvijo. Ali bo stroške krize pokril v kratkem roku ali pa bo potreboval več časa? Komercialni krediti so pogojeni z boniteto in seveda obrestno mero. Država ima na razpolaga ali tiskanje denarja ali zadolževanje. Posledice za državljane bodo različne po skupinah, nedvomno pa je, da bodo ceno plačevali državljani preko davkov. Ker se država običajno zadolžuje ceneje, bi bilo smiselno, da se vsi odlogi plačil pri podjetjih finansiralo po slični obrestni meri.
Jasno je, da subvencije bodo, kdaj in kako velike, pa bomo še videli. Smiselno bi bilo, da je to stvar odkritih pogajanj in preučitvi posameznih primerov. Pričakujem pa, da bo država postavila pogoje v smislu : vzemi ali pusti.
Preden se posvetim predlogom samo stavek ali dva o ukrepih države povezane s epidemijo koronavirusa. Dejansko je država s prepovedjo opravljanja določenih dejavnosti nekaterim podjetjem in podjetnikom povzročila škodo. Nastaja seveda vprašanje, ali je država to škodo dolžna povrniti. Moje mnenje je, da ne, saj je le zavarovala življenje prebivalcev in čeprav te besede ne maram, je to počela v »javnem interesu«.
Med delodajalci in socialno državo obstaja jasen partnerski odnos. Ko delodajalec zaposli delavca, državi zmanjša stroške in poskrbi za dodatne davke, ko delavca ne rabi več, ga vrne na pleča državi. V tem procesu so subvencije za zaposlovanje nepotrebne, celo škodljive in predmet raznoraznih zlorab. Ali ta proces poteka nemoteno in brez pomislekov. Pozicija socialne države je jasna. Takrat, ko izdatki za brezposelne presegajo morebitno subvencijo za ohranitev zaposlenosti, bo verjetno tako subvencijo ponudila. Tudi pozicija delodajalca je jasna. Odločal se bo glede na skupno zmanjšanje stroškov. Na eni strani so stroški zaradi zmanjšanja plač in drugih bonitet, na drugi strani pa so stroški usposabljanja novih delavcev. Ključnih kadrov delodajalec ne bo kar tako odpuščal, saj ne ve ali bodo po določenem času še na voljo, ali pa se bodo sploh pripravljeni vrniti. Poleg tega se bo delodajalec soočil še s problemom plačila novih zaposlenih. Če bo delodajalec pridobil sloves, da odpušča kar tako za vsako figo, bo to nedvomno pomenilo naraščanje stroška plač novih zaposlenih.
Še o financiranju. Če bo vmesne izdatke financiral delodajalec, potem imamo opravka z investicijsko odločitvijo. Ali bo stroške krize pokril v kratkem roku ali pa bo potreboval več časa? Komercialni krediti so pogojeni z boniteto in seveda obrestno mero. Država ima na razpolaga ali tiskanje denarja ali zadolževanje. Posledice za državljane bodo različne po skupinah, nedvomno pa je, da bodo ceno plačevali državljani preko davkov. Ker se država običajno zadolžuje ceneje, bi bilo smiselno, da se vsi odlogi plačil pri podjetjih finansiralo po slični obrestni meri.
Jasno je, da subvencije bodo, kdaj in kako velike, pa bomo še videli. Smiselno bi bilo, da je to stvar odkritih pogajanj in preučitvi posameznih primerov. Pričakujem pa, da bo država postavila pogoje v smislu : vzemi ali pusti.
sporočil: 40
Črt,
Predlog za nadaljevanja tvojega super članka z ciljem kako zagovarjati napisano.
Izhodišče članka:
-primerjava ukrepov krize 2008 z tvojim predlogom
-kako smo z lahkoto vrgli stran 6mrdEUR za slabe terjatve ki v večini sploh niso bile slabe terjatve in so Nikolić&Co dobili na ta način manipulacijo za vrsto podjetij ki so bila mogoče res malo preveč živeča na kreditih
-Korona je višja sila medtem ko slabe terjatve niso bila višja sila vendar višje ZLO
-edina možnost je odpis predlaganega ter postaviti predloge kako naj ravnajo ostala podjetja v tem času
-dovolj smo zreli da se iz zgodovine nekaj naučimo
Lep pozdrav in ostani zdrav!
LP
Predlog za nadaljevanja tvojega super članka z ciljem kako zagovarjati napisano.
Izhodišče članka:
-primerjava ukrepov krize 2008 z tvojim predlogom
-kako smo z lahkoto vrgli stran 6mrdEUR za slabe terjatve ki v večini sploh niso bile slabe terjatve in so Nikolić&Co dobili na ta način manipulacijo za vrsto podjetij ki so bila mogoče res malo preveč živeča na kreditih
-Korona je višja sila medtem ko slabe terjatve niso bila višja sila vendar višje ZLO
-edina možnost je odpis predlaganega ter postaviti predloge kako naj ravnajo ostala podjetja v tem času
-dovolj smo zreli da se iz zgodovine nekaj naučimo
Lep pozdrav in ostani zdrav!
LP
sporočil: 5.462
Črt, tvoj plan B from outer space is giving me chills down the
spine :(
A si kdo upa ugibat kdo bodo tokrat grdi PIIGS?
M
A si kdo upa ugibat kdo bodo tokrat grdi PIIGS?
M
Strani: 1