Strani: 1

anon-116402 sporočil: 4.340
[#2557373] 20.10.15 00:16
Odgovori   +    11
Električni izkoristek energije vodika v gorivnih celicah je večji od 50 odstotkov. Ker nas zanima električna energija, ta podatek lahko primerjamo z izkoristki motorjev z notranjim zgorevanjem. Pri vseh pogonih moramo upoštevati še izkoristek transmisije, ki kaže v korist elektromotorjev.
Pri električnem (vključujoč vodikovem) pogonu je potrebno upoštevati še izkoristek razsmernika, ki nagne tehtnico v korist mehanske transmisije pri motorju z notranjim izgorevanjem. Sicer so pa te zgodbe z izkoristki navadno mlatenje prazne slame. Edino kar je tu mogoče primerjati, je izkoristek celotne verige. Tu pa je ključno vprašanje kaj imaš na začetku. Če imaš recimo zemeljski plin, je danes gotovo najbolj učinkovito (tako energetsko, kot cenovno) če uporabiš avto z motorjem z notranjim izgorevanjem na stisnjen ali utekočinjen naravni plin. Če imaš v izobilju elektrike, je morda za razmišljati o vodiku, čeprav so navadne baterije precej bolj učinkovite. Če imaš premog, je vodik spet morda opcija, a verjetno boljša opcija je singas. Dokler pa je dovolj poceni nafte, je navaden motor z notranjim izgorevanjem in morda s kakšno pomočjo baterije/elektromotorja povsem brez konkurence.
0513ANITO sporočil: 10.825
[#2557384] 20.10.15 06:40
Odgovori   +    15
O tem, da je vodik najmanjši element v periodnem sistemu pa nič???

O tem, da najmanjši atom najde pot skozi materiale tudi nič.

In da je to navaden PR členek tudi nič.
anon-299030 sporočil: 1.227
[#2557387] 20.10.15 07:37
Odgovori   +    5
samo električni pogon je nesmiseln. Si predstavljate, da na Petrolovo črpalko z devetimi el. polnilnicami pripelje v dnevu 100 turistov iz tujine in mora "tankati" elektriko, vsak po 30 min minimalno?? Vodik? Nisem prepričan, ne poznam materije, glede opombe predhodnika o karakteristikah vodika smo najbrž lahko skeptični. Bržkone bi bila še vedno ugodnejša alternativa fosilni plin.

Morda električna varianta, ko bo avtomobil sam sebi proizvedel dovolj energije - v kotalečih se kolesih imel mini turbine za proizvodnjo, dovolj velik aku in vse elemente dimenzionirane v ta namen,potem pa v sodelovanju s težnostjo postal skoraj perpetuum mobile. Samo kaj bo potem z davki in trošarinami?
anon-268539 sporočil: 2.339
[#2557403] 20.10.15 09:18
Odgovori   +    3
Vodik je najlažji, a tudi najenostavnejši in najbolj razširjen element v vesolju. Ločimo eno, dvo in triatomnega. Zlivanje njegovih jeder v težja helijeva (in naprej..), poganja zvezdne elektrarne, molekule sotvorijo vodo in živa bitja na zemlji in kot eden od ionov sodeluje v medzvezdni igri… Zato kar pogumno in eks z vodo.
Zaradi čistega izgorevanja v gorivnih celicah, se elementarni vodik obravnava kot eden od bodočih energentov. Problem so stroški pridobivanja in o tem je nekaj govora v gornjem članku.
Zakaj je nujno raziskovanje alternativnih, trajnostnih virov energije in možnosti za racionalno uporabo? Ker so prevladujoči omejeni in nam ni vseeno za edini planet, ki ga imamo. Metafizično: prihodnost je tu!
anon-268539 sporočil: 2.339
[#2557500] 20.10.15 13:16
Odgovori   +    0
Zadnja sprememba: anon-268539 20.10.2015 13:30
Še nekaj dejstev:
Dokler bodo stroški pridobivanja goriv iz nafte bistveno manjši, ga bomo lahko še nekaj časa biksali z bencinarji in dizelaši. 85% vseh svetovnih energentov predstavljajo omejeni fosilni viri, 6% atomske centrale,.. Za avtomobile se uporabljajo nizkotemperaturne gorivne celice.

PREDNOSTI gorivnih celic (g.c.):
Višji izkoristek v odnosu na toplotne stroje (cca 65%) - dvakrat boljši od bencinskega, ni tolikih pretvorb energij in s tem izgub, praktično ni emisij v uporabi - so pa (posredno) določene v proizvodnji, so tihe, ni gibljivih delov za proizvodnjo el. energ., lahko delujejo na različnih napetostnih območjih, hitro polnjenje, cenejša vožnja, neomejen vir surovine (voda), več energije na enoto mase,..

SLABOSTI g.c.:
Poslabšanje katalitičnih procesov s časom in s tem izkoristek. Pri skladiščenju in transportu gre predvsem za problem VARNEGA shranjevanja in prenosa. Katalizator je zelo občutljiv na nečistoče. Če se za katalizator uporablja platina, to podraži g.c.,..
Večino teh slabosti se bo zreduciralo z intenzivnimi raziskavami združenj, ustanov (RCVT,..) in korporacij, z uporabo novih materialov, množično proizvodnjo in poenostavitvijo proizvodnih postopkov.

Summa summarum: »ekonomija vodika«.
pobalin sporočil: 14.456
[#2557653] 20.10.15 17:03
Odgovori   +    2
Prvo demonstracijsko vodikovo polnilnico je na bencinskem servisu Lesce postavil Petrol. Po njihovih besedah med drugim tudi zaradi napovedi občine Bled o uvedbi avtobusa, gnanega na vodik. Projekt za zdaj miruje, pravijo na Petrolu, vojske ne omenjajo.
5*!
Če bi preverili še, kaj ima slovenska vojska, kar deluje na vodik, bi bilo pa za dvakrat po 5 zvezdic. Del odgovora je tukaj: rcvt.si/projekti/4_p...i_za_mors/

S čim se lahko pohvali ta pompozno imenovani "Razvojni center za vodikove tehnologije" z enim samim zaposlenim in tretjim direktorjem v sedmih letih obstoja? Kor so zadnje strokovne objave so stare pet let in več,
rcvt.si/objave/
gre očitno predvsem za konferenčno-medijske nastope in "testiranje" prijazno posojenih avtomobilov.
rcvt.si/dogodki/pret...i_dogodki/
anon-1445 sporočil: 3.218
[#2557978] 21.10.15 14:59
Odgovori   +    0
Da bi pa kdo nalimal kakšne solarne celice na streho in havbe avtomobilov, pa ne pride v poštev ? Samo vprašam.

Strani: 1