Strani: 1

comteo sporočil: 664
[#2807650] 14.12.19 13:11 · odgovor na: (#2807598)
Odgovori   +    5
Zadnja sprememba: comteo 14.12.2019 13:16
1. Kot voznik električnega avta sem pri ponudniku energije naročil "modro energijo", ki je dražja 0.1 cent po kWh, kar mi predstavlja 40 centov mesečnega stroška in ne rabim razmišljati o "miksu" v vtičnici. Uporabljam samo OVE.
2. Vse te študije so "nateg", ker ne upoštevajo izpuste CO2 (in druge) pri raziskavah nahajališč fosilnih goriv, črpanju, transportu energenta, naftovodih, tankerjih... potem rafinerija porabi 1,6 kWh za 1 liter bencina... potem cisterne, črpalke in nenazadnje čiščenje razlitij in drugih ekoloških katastrof. Pri elektriki se sevadea uporabi izpust celotnega cikla.
3. Dodajmo še stroške hrupa iz prometa? (po dr. Lepu 200 mio € letno v SLO).
4. CO2, kot pravi študija sploh ni pomemben, ker prašni delci v EU (uradno) letno pobijejo 430.000 ljudi. Pri električnih avtomobilih tega skoraj ni.
5. Veliko mojih kolegov ima električni avto in fotovoltaično elektrarno.V prihodnosti bo tega vedno več.
6. Življenska doba baterije 150.000 km ? Hahhahaha... TO je šele nateg. 1500 ciklov (da pade na 80% začetne je za recimo Hyundai Kono 600.000 km in po tem baterija ni neuporabna. Lahko se vozi še tolko. Ko nismo zadovoljni z kapaciteto baterije v avtu jo lahko TAKOJ prodamo lastnikom fotovoltaičnih elektrarn, za UPSe podjetij ali zauravnavanje stabilnosti omrežja....

Študija je slaba in nič ne pove :-( .
anon-518732 sporočil: 934
[#2807652] 14.12.19 13:15 · odgovor na: comteo (#2807650)
Odgovori   +    15
1. Kot voznik električnega avta sem pri ponudniku energije naročil "modro energijo", ki je draža 0.1 cent po kWh, kar mi predstavlja 40 centov mesečnega stroška in ne rabim razmišljati o "miksu" v vtičnici. Uporabljam samo OVE.
to se hecaš?
comteo sporočil: 664
[#2807671] 14.12.19 14:11 · odgovor na: (#2807654)
Odgovori   +    3
Očitno ne razumete principa prenosa energije in "črne vreče" ?
Energija se kupuje pri proizvajalcu in ne v "omrežju". V omrežju ni energije.

Vem, da zveni komplicirano, ampak, danes lahko kupiš energijo pri proizvajalcu energije iz fotovoltaike na drugem koncu Slovenije. ;-)

Za laika je res mogoče slabo razumljivo ;-)

Kak si vi zamišlajte "elektriko" ? Kaj "pride k vam iz elektrarne" ?
Elektron zamenja smer gibanja 50 krat na sekundo. Torej čist nič ne pride k vam. :-D
comteo sporočil: 664
[#2807672] 14.12.19 14:18 · odgovor na: (#2807662)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: comteo 14.12.2019 14:26
[alek14]
> [comteo]
> 1. Kot voznik električnega avta sem pri ponudniku energije naročil "modro energijo", ki je dražja 0.1 cent po kWh, kar mi predstavlja 40 centov mesečnega stroška in ne rabim razmišljati o "miksu" v vtičnici. Uporabljam samo OVE.

HA, HA, HA. Prvo kot prvo OVE stanejo 20 centov preko fosilne (ne 0.20 centa ali kaj podobnega) z besedo dvajset centov. :D
Dibivaš pa elektriko iz Teša. :P
Trenutno je fotovoltaika in solarna pod 30€ MWh... TEŠ 84€..... Nova NUklearka cca 125€ MWH navzgor.... Dravske eletkrarne 19€ MWh, Savske elektrarne 40 € MWh... Samo za info.



> 2. Vse te študije so "nateg", ker ne upoštevajo izpuste CO2 (in druge) pri raziskavah nahajališč fosilnih goriv, črpanju, transportu energenta, naftovodih, tankerjih... potem rafinerija porabi 1,6 kWh za 1 liter bencina... potem cisterne, črpalke in nenazadnje čiščenje razlitij in drugih ekoloških katastrof. Pri elektriki se sevadea uporabi izpust celotnega cikla.

To je do neke mere res - a tudi pri obnovljivcih se poraba fosilnih virov (izdelava, prevoz, vzdrževanje plastične vetrnice itd. ne upošteva).
Seveda se. Preverimo: www.electricitymap.o...emote=true




> 3. Dodajmo še stroške hrupa iz prometa? (po dr. Lepu 200 mio € letno v SLO).

WTF???????? Promet ne proizvaja zvoka nad 80 dB, torej ni hrupa - izjema so prometnice s kamioni skozi drobna naselja.
Poleg tega pa nadležen zvok avtov pride od šumenja gum (pri >70 km/h).
Tega je pri BEV več, ker so težji.
Preberi študijo: dr. Lep in MEsarec: Eksterni stroški prometa, 2010. ..
Stroški hrupa v SLo 200 mio € letno. Glavnina je cestni proemet osebnih vozil. Ne na pamet govoriti.


> 4. CO2, kot pravi študija sploh ni pomemben, ker prašni delci v EU (uradno) letno pobijejo 430.000 ljudi. Pri električnih avtomobilih tega skoraj ni.

Npaka. Prašnih delcev je pri BEV skoraj enako kot pri EUR6 fosilcih. Zavore in prah, ki se dviga med vožnjo s ceste. Je pa manj zares zajebanih PM2,5, ki jih proizvajajo zlasti bencinarji (brez GPF).
očitno res pojma nimate o električnih avtih.
Električni avti 90% zavranja naredijo z rekuperacijo - zavorne obloge semenjavajo na 300.000 km ali več...


> 5. Veliko mojih kolegov ima električni avto in fotovoltaično elektrarno.V prihodnosti bo tega vedno več.

Ali pa manj, ko bo treba plačat za dispozal - PV so hudo toksične zadeve - ta zabava še pride.
Silicij je hudo toskičen? Hahahhaha... Noro

> 6. Življenska doba baterije 150.000 km ? Hahhahaha... TO je šele nateg. 1500 ciklov (da pade na 80% začetne je za recimo Hyundai Kono 600.000 km in po tem baterija ni neuporabna. Lahko se vozi še tolko. Ko nismo zadovoljni z kapaciteto baterije v avtu jo lahko TAKOJ prodamo lastnikom fotovoltaičnih elektrarn, za UPSe podjetij ali zauravnavanje stabilnosti omrežja....

Actaully, poleg ciklanja baterije glede na SOC (state of cherge) je glavni morilec baterije navadna entropija (calendar ageing), ki požre do 3% kapacitete letno, neodvisno od ciklov. Skratka tudi povsem nerabljana baterija (LI-ion) bo po 10 letih imela ca. 75% kapacitete nove.
Imam 190.000km (na bateriji ki je nova imela 26 kWh) in zdaj imam 87% SOC. Podatki iz Teslel kažejo, da bo na 80% SOC pri 900.000 prevoženih km. TEsle so že stare tudi 7 in več let.
Bluzimo?
Sicer, po 10 letih 75% ? Torej namesto 450km, mi bo avto šel šele 350km po 10 letih? TAkoj menjati.... Kaj pa z baterijo, ki nima več 64 kWH, ampak samo še 50 kWh narediti? V smeti? Ali doma v klet in naslednjih 30 let uporabljati nočno energijo za dnevne potrebe? (jaz imam nočno po 1 cent kWh a dnevno po 10 centov kWh - vbaterija se takoj izplača).
anon-518732 sporočil: 934
[#2807676] 14.12.19 14:25 · odgovor na: (#2807674)
Odgovori   +    18
[rename]
Vse, kar sem hotel povedati je to, da ne ti, ne jaz, ne veva, kaksno elektriko dobiva na vticnico.
Tvoja je ‘modra’ samo na racunu, sicer pa (pretezno) proizvod NEK,TES....
ne ne, on ve, ker njemu pošiljajo posebej.
veš njega boli k****, če npr. odklopijo NEK pa TEŠ iz omrežja, on lepo dobi vse svoje iz OVE. car pač.
comteo sporočil: 664
[#2807677] 14.12.19 14:27 · odgovor na: anon-518732 (#2807676)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: comteo 14.12.2019 14:30
Vi dva razumeta delovanje elektro sistema :-D Hahahah... OK ;-). ŠE enkrat - energija se kupuje pri proizvajalcu in ne "v omrežju"... Poglej si na torto strukture energije na računu. Kolk je vaš dobavitelj plačal proizvajalcem, tolk je lahko zaračunal vam (energije). Vsakemu posebej. Tak, da natančno ve, kakšna je vaša struktura, a kakšna je sosedova struktura - ki je recimo pri drugem dobavitelju.
Ampak, ok.... Pač ne razumeta. NIč hudega. Hudo je, da komentirata :-D
anon-518732 sporočil: 934
[#2807678] 14.12.19 14:28 · odgovor na: comteo (#2807677)
Odgovori   +    12
[comteo]
Vi dva razumeta delovanje elektro sistema :-D Hahahah... OK ;-)
ne, všeč mi je tvoj princip črne vreče. spominja na svizca.
comteo sporočil: 664
[#2807680] 14.12.19 14:31 · odgovor na: anon-518732 (#2807678)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: comteo 14.12.2019 14:41
Če vsi naročimo energijo iz enega vira (in ta lahko proizvede dovolj) - drugi vir morajo ugasniti, ker nima odjema. Težko dojeti? Ni oprijemljivo? ;-)

OK, bolj enostavno:
Jaz vzamem neposredno pri Dravskih elktrarnah 10 kWh. Torej je v celotni ostali mešanci 10 kWh manj iz Dravskih elektrarn. Če to vsi naredimo (do zmogljivosti DE), bo pač DE vse prodala nam in v mešanci ne bo nič iz DE... Tak ta trg deluje. Torej bo nekdo mogel kupiti od drugih. Ker je proizvodna cena DE 19€ za MWh in se jaz z njimi zmenim,da jim vse kupim za recimo 25€ po MWh, bo drugim ostala dražja energija drugih proizvajalcev (amrotizorana NE po 35€ (nova je od 125€ naprej in jaz je ne bom hotel imeti če bi jo slučajno naredili), TEŠ po 84€)... ...
Drugače, lahko pa neposredno kupite od vašega soseda, ki mogoče ima presežke z fotovoltaioko. Plačate samo omrežnino (kot cestnino) za prevoz te energije. To deluje in je mogoče danes.

ŠE enkrat poskusim.
Proizvodnja je ločena od prenosa. To so različna podjetja. Kupiš pri proizvajalcu. Plačaš prenosu, da ti to dostavi. Prenos je "omrežnina". Kaj te briga, kdo se vse vozi po avtocesti. Ti si naročil en tovarnjak neposredno od proizvajalca. Tovornjak energije :-) Mreža je zgolj avtocesta.
BorutHocevar sporočil: 1.534
[#2807683] 14.12.19 14:41 · odgovor na: comteo (#2807672)
Odgovori   +    1
[comteo]
Imam 190.000km (na bateriji ki je nova imela 26 kWh) in zdaj imam 87% SOC. Podatki iz Teslel kažejo, da bo na 80% SOC pri 900.000 prevoženih km. TEsle so že stare tudi 7 in več let.
Tale Nemec se je pred kratkim pohvalil, da je s teslo prevozil 1 mio km in, če sem prav ujel, samo enkrat zamenjal baterijo:
interestingengineeri...la-model-s
comteo sporočil: 664
[#2807684] 14.12.19 14:42 · odgovor na: BorutHocevar (#2807683)
Odgovori   +    1
Na garancijo, zaradi napake . ne zaradi iztrošenosti. Prebrat celo novico.
anon-518732 sporočil: 934
[#2807685] 14.12.19 14:46 · odgovor na: comteo (#2807680)
Odgovori   +    9
ja lahko, ampak to je gledano obračunsko, stvar dogovora. tako kot cena "modre energije", ki nima zveze z realno ceno energije iz OVE. torej to je tako nekako kot bi doplačal, da lahko v Ljubljani dihaš zrak z Jelovice. Lahko doplačaš, ampak zrak dobiš isti. Zdaj bolj jasno?
comteo sporočil: 664
[#2807686] 14.12.19 14:48 · odgovor na: (#2807598)
Odgovori   +    6
Od kdaj je povprečna hitrost na AC 130 km/h?
Meni nekak vedno kaže povprečno od 90 do 100 km/h (tuneli, zastoji, dela na cesti, prehitevanja tovornjakov....)... 130 je teorija. Razen če na odsekih kršiš zakon in voziš krepko hitreje.
BorutHocevar sporočil: 1.534
[#2807687] 14.12.19 14:48 · odgovor na: (#2807674)
Odgovori   +    2
[rename]
Vse, kar sem hotel povedati je to, da ne ti, ne jaz, ne veva, kaksno elektriko dobiva na vticnico.
Tvoja je ‘modra’ samo na racunu, sicer pa (pretezno) proizvod NEK,TES....
Tole z zeleno elektriko je malce podobno kot pri denarju. Recimo, da položim na banki 50 € in jih nakažem vam. Vi greste na bankomat in dvignete 50 €. Tehnično gledano niste dobili mojega bankovca, vsebinsko gledano pa ste dobili mojih 50 €.

Smisel zelenih potrdil je, da plačam nekaj več, in ne, da bo v moj frižider priletel elektron iz HE Brežice.
comteo sporočil: 664
[#2807688] 14.12.19 14:55 · odgovor na: BorutHocevar (#2807687)
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: comteo 14.12.2019 14:57
[hocevarb]
> [rename]
> Vse, kar sem hotel povedati je to, da ne ti, ne jaz, ne veva, kaksno elektriko dobiva na vticnico.
> Tvoja je ‘modra’ samo na racunu, sicer pa (pretezno) proizvod NEK,TES....

Tole z zeleno elektriko je malce podobno kot pri denarju. Recimo, da položim na banki 50 € in jih nakažem vam. Vi greste na bankomat in dvignete 50 €. Tehnično gledano niste dobili mojega bankovca, vsebinsko gledano pa ste dobili mojih 50 €.

Smisel zelenih potrdil je, da plačam nekaj več, in ne, da bo v moj frižider priletel elektron iz HE Brežice.
Malo preveč "fizično" si zamišljate energijo. Nič ne priteče k vam iz elektrarne. Gre za nek elektron, ki je v vaši žici doma že itak in vibrira.... Na vibriranje ga je naterala neka elaktrarna nekje. Tista, ki ste jo vi plačali. Malo vas moti neopremljivost problematike. Namerno je ločen transport od proizvodnje. Ne moreš kupiti energijo iz mreže, ker mreža ne prodaja energijo. Energijo prodaja proizvajalec energije. Kupcu. Omrežje je samo avtocesta, da to pride do uporabnika. Brezveze bi bilo vlečt posebej kabel iz posmezne elektrarne v vaš dom - zato uporabljmo skupno avtocesto.
Vedno se lahko zmenite s proizvajalcem energije (recimo fotovoltaike) nekje v SLoveniji, da vam da svoj presežek. Torej, natančno njegovo energijo boste dobili. On tolko porine v omrežje, kolk vi počrpate. ČE vas ni - on nič ne porine v omrežje - ker nima kupca.

Nobeden elektron ne priteče k vam. Od nikoder. Nič fizičnega ne teče po omrežju.
BorutHocevar sporočil: 1.534
[#2807690] 14.12.19 15:15 · odgovor na: comteo (#2807688)
Odgovori   +    3
[comteo]
Malo preveč "fizično" si zamišljate energijo. Nič ne priteče k vam iz elektrarne. Gre za nek elektron, ki je v vaši žici doma že itak in vibrira.... Na vibriranje ga je naterala neka elaktrarna nekje.
Nobeden elektron ne priteče k vam. Od nikoder. Nič fizičnega ne teče po omrežju.
Saj to se vse strinjava :) Samo dodal sem razlago, ki je meni kot bivšemu bančniku blizu in se mi zdi, da kar dobro predstavi zadevo.

Itak menim, da je naš besednjak nekoliko zavajajoč. Ko rečemo, da smo kupili zeleno elektriko, v resnici ne govorimo o nakupu štroma, ampak smo kupili potrdilo, ki ga je dobil proizvajalec elektrike iz OVE.
0513ANITO sporočil: 10.824
[#2807698] 14.12.19 16:33 · odgovor na: (#2807696)
Odgovori   +    12
[rename]
> [comteo]
> Vi dva razumeta delovanje elektro sistema :-D Hahahah... OK ;-). ŠE enkrat - energija se kupuje pri proizvajalcu in ne "v omrežju"... Poglej si na torto strukture energije na računu. Kolk je vaš dobavitelj plačal proizvajalcem, tolk je lahko zaračunal vam (energije). Vsakemu posebej. Tak, da natančno ve, kakšna je vaša struktura, a kakšna je sosedova struktura - ki je recimo pri drugem dobavitelju.
> Ampak, ok.... Pač ne razumeta. NIč hudega. Hudo je, da komentirata :-D

Ne majstr, nimas prav.
Kupujes jo pri prodajalcih, ne pri proizvajalcih.
Bos rekel, da nakazes denar elektrarnam?
Poglej, kaj pise na poloznici.
Na moji pise Elektro Ljubljana d.o.o,

Over & out.
Rotirajoče mase klasičnih elektrarn, pa omogočajo, da omrežje sploh obstaja. AMEN
samen sporočil: 342
[#2807909] 16.12.19 12:12 · odgovor na: comteo (#2807688)
Odgovori   +    2
Zadnja sprememba: samen 16.12.2019 12:13
[comteo]
Malo preveč "fizično" si zamišljate energijo. Nič ne priteče k vam iz elektrarne. Gre za nek elektron, ki je v vaši žici doma že itak in vibrira.... Na vibriranje ga je naterala neka elaktrarna nekje. Tista, ki ste jo vi plačali. Malo vas moti neopremljivost problematike. Namerno je ločen transport od proizvodnje. Ne moreš kupiti energijo iz mreže, ker mreža ne prodaja energijo. Energijo prodaja proizvajalec energije. Kupcu. Omrežje je samo avtocesta, da to pride do uporabnika. Brezveze bi bilo vlečt posebej kabel iz posmezne elektrarne v vaš dom - zato uporabljmo skupno avtocesto.
Vedno se lahko zmenite s proizvajalcem energije (recimo fotovoltaike) nekje v SLoveniji, da vam da svoj presežek. Torej, natančno njegovo energijo boste dobili. On tolko porine v omrežje, kolk vi počrpate. ČE vas ni - on nič ne porine v omrežje - ker nima kupca.

Nobeden elektron ne priteče k vam. Od nikoder. Nič fizičnega ne teče po omrežju.
Tudi ti si precej narobe predstavljaš kupovanje energije. Ti si sicer plačal modro energijo, ki naj bi vsebovala OVE vire. Dejstvo pa je, da je tvoj ponudnik elektrike (prodajalec) kupil le potrdila o izvoru OVE, ki jih je lahko kupil npr. od HSE, ki ima v lasti Dravske elektrarne, medtem ko je tvoj del energije dejansko bil kupljen nekje drugje... morda na GEN, HSE, uvoz, karkoli in tako je lahko za to OVE energijo tudi premog v tistem trenutku. Ko ponudniki električne energije prodajajo končnim odjemalcem (nam vsem) imajo na voljo le nek portfelj (več različnih virov) proizvodnje posameznega prodajalca (ki navadno združuje več proizvajalcev).
Eni prodajalci (tvoj dobavitel) se gredo pač kvazi ekologijo in ponujajo proizvajalcem za ta potrdila nekaj denarja in to tebi obračunajo kot dražjo ceno elektrike. Da bi ta ekologija delovala, bi morali vezati generiranje potrdil in uporabo tega potrdila v istem trenutku oziroma v enakem obsegu kot je trenutna proizvodnja... ne pa da ima nekdo na lagru za 3000GWh potrdil in jih potem prodaja celo leto. Realno pa so na voljo spomladi in bolj kot ne jeseni. Vmes pa rabiš premog in jedrsko.

Strani: 1