Izbrani forum: Glavni forum
Izbrana tema: članek Na drugi tir bi postavili soproizvodnjo električne energije.
Strani: 1
sporočil: 7.967
Zadnja sprememba: FIN-379669 18.03.2017 10:16
Ne razumem sedaj te ljudi.Drugi tir je v razpravi že vsaj 5 let, sedaj, ko je država odkupila zemljišče in sestavila vso dokumentacijo in pridobila gradbeno dovoljenje, pridejo ven s to teoretično rešitvijo "blagih zavojev" na obstoječi trasi. Izguba dragocenega cajta.
Ok, če je zamisel o pridobivanju energije ob spustu vlakov uresničljiva, jo lahko izvedejo tudi v okviru drugega tira ali kasneje, sicer pa sem bolj za to, da se izkoristi to novo betonsko eletro infrastrukturo za foto panele in manjše vetrnice. Morda bo računica tu bolj ugodna kot sicer.
sporočil: 10.312
In uresničljiva je pod pogojem da se 2 tir sestavi na omrežju 15kV
AC. Samo pod tem pogojem lahko elektrodinamično zaviranje vlaka
vrača energijo nazaj v omrežje. Pri 3kV DC ne gre....
sporočil: 30.415
Da bo proga s 400 metrsko višinsko razliko popolnoma izkoriščena jo
lahko nadgradimo s toboganom, vlakcem smrti ali z noro železnico.
Če bi progo nadkrili in iz kraškega kamna zgradili umetni
klimatizirani in pred burjo popolnoma zaščiteni 30 kilometrov dolgi
predor, bi zabavni park bil v funkciji celo leto....V predoru bi
lahko rasle šitake...tudi seje parlamenta bi lahko imeli...
sporočil: 4.311
[Endimion]Nehoteni strel amaterskega vedeža v koleno. Če bi poznal železnice, bi vedel, da imajo vse novejše lokomotive, vlaki elektrodinamično zaviranje z možnostjo vračanja energije v vozni vod. Na obstoječem omrežju je to omejeno s hkratnim odjemom na istem odseku, v nasprotnem pač segrevajo zrak. Vračanje v javno omrežje pa ni mogoče brez ustreznih konverterjev. Je pa bila v okviru evropske unije že podana tozadevna pobuda, Cene Bojan, Eletrična vleka, www.powerlab.uni-mb...._vleka.pdf V primeru 15 kV AC omrežja (AT, DE...) pa ravno tako ni mogoče, saj ima ta sistem napajanje s frekvenco ~16 2/3 Hz in so ravno takop potrebni pretvorniki. Edino v primeru napajanja s 25kV AC, 50 Hz (HR, H, SR,..) je to mogoče brez konverzije. Obstajajo pa tudi že sistemi za shranjevanja viška elektrike s super kondenzatorji, le-ti se rabijo predvsem na metrojih in podobnih progah s pogostimi zaviranji in naknadnimi pospeški.
In uresničljiva je pod pogojem da se 2 tir sestavi na omrežju 15kV AC. Samo pod tem pogojem lahko elektrodinamično zaviranje vlaka vrača energijo nazaj v omrežje. Pri 3kV DC ne gre....
Skratka odkrivanje tople vode s strani neke Gorenjske energetske agencije LEAG in društva ZENS v svrho oviranja gradnje drugega tira. Le kakšne so to agencije in društva, ki nimajo razjasnjenih osnovnih pojmov o katerih razpravljajo.
Kakor je napisal Fin 379669... ”Drugi tir je v razpravi že vsaj 5 let, sedaj, ko je država odkupila zemljišče in sestavila vso dokumentacijo in pridobila gradbeno dovoljenje, pridejo ven s to teoretično rešitvijo "blagih zavojev" na obstoječi trasi. Izguba dragocenega cajta”.
sporočil: 10.312
Nehoteni strel amaterskega kaj?
Slovensko železniško elektro omrežje laufa na enosmerni tok. 3000V DC. Tudi obstoječe proge so narejene na to omrežje. Če želiš vračat nazaj potrebuješ izmenični tok jebentiš.
Slovensko železniško elektro omrežje laufa na enosmerni tok. 3000V DC. Tudi obstoječe proge so narejene na to omrežje. Če želiš vračat nazaj potrebuješ izmenični tok jebentiš.
sporočil: 4.311
[Endimion]Človek božji, pa si ti sposoben razumeti kar nekdo napiše. Lepo sem napisal da je v primeru enosmernega napajnja potrebna konverzija za vračanje viška energije. Taka pobuda je bila že dana na nivoju EU, žal je niso sprejeli. Tudi pri tvojih 15 kV SE NE DA vračati v javno omrežje, ki deluje na 50 Hz, 15kV sistem namreč deluje na 16 2/3 Hz.
Nehoteni strel amaterskega kaj?
Slovensko železniško elektro omrežje laufa na enosmerni tok. 3000V DC. Tudi obstoječe proge so narejene na to omrežje. Če želiš vračat nazaj potrebuješ izmenični tok jebentiš.
Konverzija AC-DC ali obratno je danes povsem normalna zadeva. Sodobne lokomotive imajo danes 3-fazne frekvenčno krmiljene motorje. In ne gle na to, ali se napajajo iz 3kV DC ali iz 15kv AC 16 2/3 Hz ali 25 kV AC 50 Hz se tok najprej usmeri in nato konvertira v 3 faznega z ustrezno frekvenco z IGBT konverterji.
Podobni konverterji bi se po neuspeli direktivi morali vgraditi tudi na napajlnih postajah za 3 kVDC, v primeru 15kV 16 2/3 Hz to načelno ni potrebno, ker imajo države s takšnim napajanjem ločeno omrežje s svojimi elektrarnami in frekvenčnimi pretvorniki. In v velikem omrežju je velika verjetnost, da se lahko energija vrača.
sporočil: 8.271
[MarijanMacek]Vse lepo in prav Maček, saj lahko tudi malo bolj nežno, z občutkom in smislom za razumevanje, da na tem forumu niso v osnovi podkovani za pogon vlakov in SŽ omrežja, predvsem pa ne konvertiranja enosmernega toka v klasično elektro omrežje, kakor tudi ne z velikostjo kapacitivnosti najnovejših kondenzatorjev. :)
> [Endimion]
> Nehoteni strel amaterskega kaj?
>
> Slovensko železniško elektro omrežje laufa na enosmerni tok. 3000V DC. Tudi obstoječe proge so narejene na to omrežje. Če želiš vračat nazaj potrebuješ izmenični tok jebentiš.
Človek božji, pa si ti sposoben razumeti kar nekdo napiše. Lepo sem napisal da je v primeru enosmernega napajnja potrebna konverzija za vračanje viška energije. Taka pobuda je bila že dana na nivoju EU, žal je niso sprejeli. Tudi pri tvojih 15 kV SE NE DA vračati v javno omrežje, ki deluje na 50 Hz, 15kV sistem namreč deluje na 16 2/3 Hz.
Konverzija AC-DC ali obratno je danes povsem normalna zadeva. Sodobne lokomotive imajo danes 3-fazne frekvenčno krmiljene motorje. In ne gle na to, ali se napajajo iz 3kV DC ali iz 15kv AC 16 2/3 Hz ali 25 kV AC 50 Hz se tok najprej usmeri in nato konvertira v 3 faznega z ustrezno frekvenco z IGBT konverterji.
Podobni konverterji bi se po neuspeli direktivi morali vgraditi tudi na napajlnih postajah za 3 kVDC, v primeru 15kV 16 2/3 Hz to načelno ni potrebno, ker imajo države s takšnim napajanjem ločeno omrežje s svojimi elektrarnami in frekvenčnimi pretvorniki. In v velikem omrežju je velika verjetnost, da se lahko energija vrača.
Saj se to meri v TESLIH!? (MEGA TESLIH:))
sporočil: 8.271
[0221EF13]NE! Čaka na še strokovno razpravo v širši javnosti. :)
Tale pa ideje strsa kot po tekočem traku. A tista ideja z gondolo je že mimo?
sporočil: 4.311
[FrRoSt]Enota Tesla za gostoto magnetnega polja je rahlo nerodna saj ne-super prevodni magneti težko dosežejo gostoto polja izraženo v T, tipično dosegajo mili T, magnetno polje zemlje je pa še bolj švoh, leta 2015 za Maribor določili 48,05 uT. No kako se meri neumnost je pa drugo vprašanje. Vendar predpostavljam, da človek, ki piše v javnost zmore vsaj okvirno razumeti temo o kateri se govori. Če o stvari ne veš pač molčiš dokler se ne podučiš v zadovoljivi meri za javno diskusijo. Kakor je rekel filozof Sokrat ”Vem, da nič ne vem”, in tega se je potrebno držati, danes pa nastopa plejada samovšečnih modelov, ki mislijo da kaj vedo, pa v resnici bolj malo vedo. Neznanje ni greh, postavljati se z neznanjem pa je!.
> [MarijanMacek]
> > [Endimion]
> > Nehoteni strel amaterskega kaj?
> >
> > Slovensko železniško elektro omrežje laufa na enosmerni tok. 3000V DC. Tudi obstoječe proge so narejene na to omrežje. Če želiš vračat nazaj potrebuješ izmenični tok jebentiš.
>
> Človek božji, pa si ti sposoben razumeti kar nekdo napiše. Lepo sem napisal da je v primeru enosmernega napajnja potrebna konverzija za vračanje viška energije. Taka pobuda je bila že dana na nivoju EU, žal je niso sprejeli. Tudi pri tvojih 15 kV SE NE DA vračati v javno omrežje, ki deluje na 50 Hz, 15kV sistem namreč deluje na 16 2/3 Hz.
> Konverzija AC-DC ali obratno je danes povsem normalna zadeva. Sodobne lokomotive imajo danes 3-fazne frekvenčno krmiljene motorje. In ne gle na to, ali se napajajo iz 3kV DC ali iz 15kv AC 16 2/3 Hz ali 25 kV AC 50 Hz se tok najprej usmeri in nato konvertira v 3 faznega z ustrezno frekvenco z IGBT konverterji.
> Podobni konverterji bi se po neuspeli direktivi morali vgraditi tudi na napajlnih postajah za 3 kVDC, v primeru 15kV 16 2/3 Hz to načelno ni potrebno, ker imajo države s takšnim napajanjem ločeno omrežje s svojimi elektrarnami in frekvenčnimi pretvorniki. In v velikem omrežju je velika verjetnost, da se lahko energija vrača.
Vse lepo in prav Maček, saj lahko tudi malo bolj nežno, z občutkom in smislom za razumevanje, da na tem forumu niso v osnovi podkovani za pogon vlakov in SŽ omrežja, predvsem pa ne konvertiranja enosmernega toka v klasično elektro omrežje, kakor tudi ne z velikostjo kapacitivnosti najnovejših kondenzatorjev. :)
Saj se to meri v TESLIH!? (MEGA TESLIH:))
sporočil: 8.271
[MarijanMacek]Vse to je res. In tehnično gledano je Sokrat svojo znamenito izjavo dosegel zelo pozno, ko je bil že precej v letih. Mega ali mili Tesle, to tukaj ni pomembno vprašanje. To je Finančni forum, tudi Ekonomski, če hočeš in pričakovati je, da se ravno vsi ne bodo spoznali na te enote in konverzije nazaj v elektični tok. Tudi na debeline raznih mogočih vlečnih jeklenic ravno ne.
Enota Tesla za gostoto magnetnega polja je rahlo nerodna saj ne-super prevodni magneti težko dosežejo gostoto polja izraženo v T, tipično dosegajo mili T, magnetno polje zemlje je pa še bolj švoh, leta 2015 za Maribor določili 48,05 uT. No kako se meri neumnost je pa drugo vprašanje. Vendar predpostavljam, da človek, ki piše v javnost zmore vsaj okvirno razumeti temo o kateri se govori. Če o stvari ne veš pač molčiš dokler se ne podučiš v zadovoljivi meri za javno diskusijo. Kakor je rekel filozof Sokrat ”Vem, da nič ne vem”, in tega se je potrebno držati, danes pa nastopa plejada samovšečnih modelov, ki mislijo da kaj vedo, pa v resnici bolj malo vedo. Neznanje ni greh, postavljati se z neznanjem pa je!.
To se (jim) da tudi dokaj lepo razložiti.
JE pa tukaj neki drugi PROBLEM. Morda ravno tak, ki se je pojavil tudi pri TEŠ6 in zaradi katerega je zadeva taka, kakor je.
Na ta drugi tir se bo obešalo toliko nekih (nepomembnih) zadev, dokler se ne bo vedelo, ne kdo pije, kdo plača in kdo je jedel. :)
Zadevo se naredi v neki osnovni, čisto sonovni varianti, da lahko funkcionira, potem pa se lahko dograjuje po potrebi, z raznimi manjpomembnimi zadevami. Če je denar, se pravi sredstva, volja, interes in vse ostalo.
Še BISTVO in ZAKLJUČEK:
Za samo izvedbo projekta II. tir je to za začetek popolnoma NEPOMEMBNO!
NE samo nepomembno, celo ŠKODLJIVO JE! Ker potem se nam bo pojavil strošek kot pri TEŠ6 in bodo krivi vsi, do prve sv. vojne, samo mi tukaj in sedaj NE!
Take zadeve se da
Strani: 1