6 min
Vaša priložnost za investicijo v rezidence na edinstveni jadranski lokaciji! (Oglas)
1 ura
Dobrote Dolenjske: Tujcem so naši izdelki všeč, zato gremo še letos na Amazon
2 uri
Prihaja taksa za vstop turističnih avtobusov v Ljubljano. Kako visoka bo?
2 uri
Hacker Found Guilty of Leaking Finnish Therapy Records
4 ure
Ta stanovanja lahko do sredine junija kupite na dražbah
4 ure
Kje Hidria uporablja umetno inteligenco?
11 ur
Prvi kitajski vlaki je prispel v Luko Koper, po Srbiji bo vozil 200 na uro
11 ur
Najbolj brani članki danes
12 ur
Nemci so lani izvozili približno dvakrat več avtov kot so jih uvozili, največ so jih prodali Kitajcem
15 ur
Od polnoči nižje cene goriv, najbolj se bosta pocenila dizel in kurilno olje
15 ur
Stanovanjska posojila: katera banka vam zdaj ponuja najnižjo fiksno obrestno mero
16 ur
Razpisanih je pet milijonov evrov za namakalne sisteme
16 ur
Zakaj minister Bojan Kumer nima moči, da bi prestavil zaračunavanje omrežnine po novem 4
17 ur
Misterij donosnosti pokojninskih skladov 3
19 ur
NASVET Kaj morate storiti do 1. julija, da bo Googlova analitika še naprej delala brez težav
19 ur
Four Magical Places in Italy That Few Tourists Know About
19 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
19 ur
Vlaki SŽ vozijo iz Ljubljane v Gradec in iz Ljubljane v Beljak
20 ur
Dobre novice o finančni stabilnosti: kaj pa lahko skrbi banke, njihove delničarje, politike in ljudi?
20 ur
Peking gradi plavajoče jedrske reaktorje za napajanje vojaških baz v Južnokitajskem morju

Strani: 1

FIN-379669 sporočil: 7.972
[#2645074] 18.03.17 10:08
Odgovori   +    3
Zadnja sprememba: FIN-379669 18.03.2017 10:16
Ne razumem sedaj te ljudi.

Drugi tir je v razpravi že vsaj 5 let, sedaj, ko je država odkupila zemljišče in sestavila vso dokumentacijo in pridobila gradbeno dovoljenje, pridejo ven s to teoretično rešitvijo "blagih zavojev" na obstoječi trasi. Izguba dragocenega cajta.

Ok, če je zamisel o pridobivanju energije ob spustu vlakov uresničljiva, jo lahko izvedejo tudi v okviru drugega tira ali kasneje, sicer pa sem bolj za to, da se izkoristi to novo betonsko eletro infrastrukturo za foto panele in manjše vetrnice. Morda bo računica tu bolj ugodna kot sicer.
Endimion sporočil: 10.346
[#2645078] 18.03.17 10:31 · odgovor na: FIN-379669 (#2645074)
Odgovori   +    4
In uresničljiva je pod pogojem da se 2 tir sestavi na omrežju 15kV AC. Samo pod tem pogojem lahko elektrodinamično zaviranje vlaka vrača energijo nazaj v omrežje. Pri 3kV DC ne gre....
anon-317028 sporočil: 30.415
[#2645080] 18.03.17 10:46
Odgovori   +    4
Da bo proga s 400 metrsko višinsko razliko popolnoma izkoriščena jo lahko nadgradimo s toboganom, vlakcem smrti ali z noro železnico. Če bi progo nadkrili in iz kraškega kamna zgradili umetni klimatizirani in pred burjo popolnoma zaščiteni 30 kilometrov dolgi predor, bi zabavni park bil v funkciji celo leto....V predoru bi lahko rasle šitake...tudi seje parlamenta bi lahko imeli...
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2645090] 18.03.17 12:38 · odgovor na: Endimion (#2645078)
Odgovori   +    5
[Endimion]
In uresničljiva je pod pogojem da se 2 tir sestavi na omrežju 15kV AC. Samo pod tem pogojem lahko elektrodinamično zaviranje vlaka vrača energijo nazaj v omrežje. Pri 3kV DC ne gre....
Nehoteni strel amaterskega vedeža v koleno. Če bi poznal železnice, bi vedel, da imajo vse novejše lokomotive, vlaki elektrodinamično zaviranje z možnostjo vračanja energije v vozni vod. Na obstoječem omrežju je to omejeno s hkratnim odjemom na istem odseku, v nasprotnem pač segrevajo zrak. Vračanje v javno omrežje pa ni mogoče brez ustreznih konverterjev. Je pa bila v okviru evropske unije že podana tozadevna pobuda, Cene Bojan, Eletrična vleka, www.powerlab.uni-mb...._vleka.pdf V primeru 15 kV AC omrežja (AT, DE...) pa ravno tako ni mogoče, saj ima ta sistem napajanje s frekvenco ~16 2/3 Hz in so ravno takop potrebni pretvorniki. Edino v primeru napajanja s 25kV AC, 50 Hz (HR, H, SR,..) je to mogoče brez konverzije. Obstajajo pa tudi že sistemi za shranjevanja viška elektrike s super kondenzatorji, le-ti se rabijo predvsem na metrojih in podobnih progah s pogostimi zaviranji in naknadnimi pospeški.

Skratka odkrivanje tople vode s strani neke Gorenjske energetske agencije LEAG in društva ZENS v svrho oviranja gradnje drugega tira. Le kakšne so to agencije in društva, ki nimajo razjasnjenih osnovnih pojmov o katerih razpravljajo.

Kakor je napisal Fin 379669... ”Drugi tir je v razpravi že vsaj 5 let, sedaj, ko je država odkupila zemljišče in sestavila vso dokumentacijo in pridobila gradbeno dovoljenje, pridejo ven s to teoretično rešitvijo "blagih zavojev" na obstoječi trasi. Izguba dragocenega cajta”.
Endimion sporočil: 10.346
[#2645092] 18.03.17 12:57 · odgovor na: anon-178149 (#2645090)
Odgovori   +    1
Nehoteni strel amaterskega kaj?

Slovensko železniško elektro omrežje laufa na enosmerni tok. 3000V DC. Tudi obstoječe proge so narejene na to omrežje. Če želiš vračat nazaj potrebuješ izmenični tok jebentiš.
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2645098] 18.03.17 13:36 · odgovor na: Endimion (#2645092)
Odgovori   +    4
[Endimion]
Nehoteni strel amaterskega kaj?

Slovensko železniško elektro omrežje laufa na enosmerni tok. 3000V DC. Tudi obstoječe proge so narejene na to omrežje. Če želiš vračat nazaj potrebuješ izmenični tok jebentiš.
Človek božji, pa si ti sposoben razumeti kar nekdo napiše. Lepo sem napisal da je v primeru enosmernega napajnja potrebna konverzija za vračanje viška energije. Taka pobuda je bila že dana na nivoju EU, žal je niso sprejeli. Tudi pri tvojih 15 kV SE NE DA vračati v javno omrežje, ki deluje na 50 Hz, 15kV sistem namreč deluje na 16 2/3 Hz.
Konverzija AC-DC ali obratno je danes povsem normalna zadeva. Sodobne lokomotive imajo danes 3-fazne frekvenčno krmiljene motorje. In ne gle na to, ali se napajajo iz 3kV DC ali iz 15kv AC 16 2/3 Hz ali 25 kV AC 50 Hz se tok najprej usmeri in nato konvertira v 3 faznega z ustrezno frekvenco z IGBT konverterji.
Podobni konverterji bi se po neuspeli direktivi morali vgraditi tudi na napajlnih postajah za 3 kVDC, v primeru 15kV 16 2/3 Hz to načelno ni potrebno, ker imajo države s takšnim napajanjem ločeno omrežje s svojimi elektrarnami in frekvenčnimi pretvorniki. In v velikem omrežju je velika verjetnost, da se lahko energija vrača.
0221EF13 sporočil: 143
[#2645129] 18.03.17 18:39
Odgovori   +    2
Tale pa ideje strsa kot po tekočem traku. A tista ideja z gondolo je že mimo?
anon-333107 sporočil: 8.271
[#2645132] 18.03.17 18:57 · odgovor na: anon-178149 (#2645098)
Odgovori   +    1
[MarijanMacek]
> [Endimion]
> Nehoteni strel amaterskega kaj?
>
> Slovensko železniško elektro omrežje laufa na enosmerni tok. 3000V DC. Tudi obstoječe proge so narejene na to omrežje. Če želiš vračat nazaj potrebuješ izmenični tok jebentiš.

Človek božji, pa si ti sposoben razumeti kar nekdo napiše. Lepo sem napisal da je v primeru enosmernega napajnja potrebna konverzija za vračanje viška energije. Taka pobuda je bila že dana na nivoju EU, žal je niso sprejeli. Tudi pri tvojih 15 kV SE NE DA vračati v javno omrežje, ki deluje na 50 Hz, 15kV sistem namreč deluje na 16 2/3 Hz.
Konverzija AC-DC ali obratno je danes povsem normalna zadeva. Sodobne lokomotive imajo danes 3-fazne frekvenčno krmiljene motorje. In ne gle na to, ali se napajajo iz 3kV DC ali iz 15kv AC 16 2/3 Hz ali 25 kV AC 50 Hz se tok najprej usmeri in nato konvertira v 3 faznega z ustrezno frekvenco z IGBT konverterji.
Podobni konverterji bi se po neuspeli direktivi morali vgraditi tudi na napajlnih postajah za 3 kVDC, v primeru 15kV 16 2/3 Hz to načelno ni potrebno, ker imajo države s takšnim napajanjem ločeno omrežje s svojimi elektrarnami in frekvenčnimi pretvorniki. In v velikem omrežju je velika verjetnost, da se lahko energija vrača.
Vse lepo in prav Maček, saj lahko tudi malo bolj nežno, z občutkom in smislom za razumevanje, da na tem forumu niso v osnovi podkovani za pogon vlakov in SŽ omrežja, predvsem pa ne konvertiranja enosmernega toka v klasično elektro omrežje, kakor tudi ne z velikostjo kapacitivnosti najnovejših kondenzatorjev. :)

Saj se to meri v TESLIH!? (MEGA TESLIH:))
anon-333107 sporočil: 8.271
[#2645133] 18.03.17 18:59 · odgovor na: 0221EF13 (#2645129)
Odgovori   +    1
[0221EF13]
Tale pa ideje strsa kot po tekočem traku. A tista ideja z gondolo je že mimo?
NE! Čaka na še strokovno razpravo v širši javnosti. :)
anon-178149 sporočil: 4.311
[#2645137] 18.03.17 20:26 · odgovor na: anon-333107 (#2645132)
Odgovori   +    1
[FrRoSt]
> [MarijanMacek]
> > [Endimion]
> > Nehoteni strel amaterskega kaj?
> >
> > Slovensko železniško elektro omrežje laufa na enosmerni tok. 3000V DC. Tudi obstoječe proge so narejene na to omrežje. Če želiš vračat nazaj potrebuješ izmenični tok jebentiš.
>
> Človek božji, pa si ti sposoben razumeti kar nekdo napiše. Lepo sem napisal da je v primeru enosmernega napajnja potrebna konverzija za vračanje viška energije. Taka pobuda je bila že dana na nivoju EU, žal je niso sprejeli. Tudi pri tvojih 15 kV SE NE DA vračati v javno omrežje, ki deluje na 50 Hz, 15kV sistem namreč deluje na 16 2/3 Hz.
> Konverzija AC-DC ali obratno je danes povsem normalna zadeva. Sodobne lokomotive imajo danes 3-fazne frekvenčno krmiljene motorje. In ne gle na to, ali se napajajo iz 3kV DC ali iz 15kv AC 16 2/3 Hz ali 25 kV AC 50 Hz se tok najprej usmeri in nato konvertira v 3 faznega z ustrezno frekvenco z IGBT konverterji.
> Podobni konverterji bi se po neuspeli direktivi morali vgraditi tudi na napajlnih postajah za 3 kVDC, v primeru 15kV 16 2/3 Hz to načelno ni potrebno, ker imajo države s takšnim napajanjem ločeno omrežje s svojimi elektrarnami in frekvenčnimi pretvorniki. In v velikem omrežju je velika verjetnost, da se lahko energija vrača.

Vse lepo in prav Maček, saj lahko tudi malo bolj nežno, z občutkom in smislom za razumevanje, da na tem forumu niso v osnovi podkovani za pogon vlakov in SŽ omrežja, predvsem pa ne konvertiranja enosmernega toka v klasično elektro omrežje, kakor tudi ne z velikostjo kapacitivnosti najnovejših kondenzatorjev. :)

Saj se to meri v TESLIH!? (MEGA TESLIH:))
Enota Tesla za gostoto magnetnega polja je rahlo nerodna saj ne-super prevodni magneti težko dosežejo gostoto polja izraženo v T, tipično dosegajo mili T, magnetno polje zemlje je pa še bolj švoh, leta 2015 za Maribor določili 48,05 uT. No kako se meri neumnost je pa drugo vprašanje. Vendar predpostavljam, da človek, ki piše v javnost zmore vsaj okvirno razumeti temo o kateri se govori. Če o stvari ne veš pač molčiš dokler se ne podučiš v zadovoljivi meri za javno diskusijo. Kakor je rekel filozof Sokrat ”Vem, da nič ne vem”, in tega se je potrebno držati, danes pa nastopa plejada samovšečnih modelov, ki mislijo da kaj vedo, pa v resnici bolj malo vedo. Neznanje ni greh, postavljati se z neznanjem pa je!.
anon-333107 sporočil: 8.271
[#2645167] 19.03.17 10:29 · odgovor na: anon-178149 (#2645137)
Odgovori   +    1
[MarijanMacek]
Enota Tesla za gostoto magnetnega polja je rahlo nerodna saj ne-super prevodni magneti težko dosežejo gostoto polja izraženo v T, tipično dosegajo mili T, magnetno polje zemlje je pa še bolj švoh, leta 2015 za Maribor določili 48,05 uT. No kako se meri neumnost je pa drugo vprašanje. Vendar predpostavljam, da človek, ki piše v javnost zmore vsaj okvirno razumeti temo o kateri se govori. Če o stvari ne veš pač molčiš dokler se ne podučiš v zadovoljivi meri za javno diskusijo. Kakor je rekel filozof Sokrat ”Vem, da nič ne vem”, in tega se je potrebno držati, danes pa nastopa plejada samovšečnih modelov, ki mislijo da kaj vedo, pa v resnici bolj malo vedo. Neznanje ni greh, postavljati se z neznanjem pa je!.
Vse to je res. In tehnično gledano je Sokrat svojo znamenito izjavo dosegel zelo pozno, ko je bil že precej v letih. Mega ali mili Tesle, to tukaj ni pomembno vprašanje. To je Finančni forum, tudi Ekonomski, če hočeš in pričakovati je, da se ravno vsi ne bodo spoznali na te enote in konverzije nazaj v elektični tok. Tudi na debeline raznih mogočih vlečnih jeklenic ravno ne.


To se (jim) da tudi dokaj lepo razložiti.

JE pa tukaj neki drugi PROBLEM. Morda ravno tak, ki se je pojavil tudi pri TEŠ6 in zaradi katerega je zadeva taka, kakor je.

Na ta drugi tir se bo obešalo toliko nekih (nepomembnih) zadev, dokler se ne bo vedelo, ne kdo pije, kdo plača in kdo je jedel. :)

Zadevo se naredi v neki osnovni, čisto sonovni varianti, da lahko funkcionira, potem pa se lahko dograjuje po potrebi, z raznimi manjpomembnimi zadevami. Če je denar, se pravi sredstva, volja, interes in vse ostalo.

Še BISTVO in ZAKLJUČEK:

Za samo izvedbo projekta II. tir je to za začetek popolnoma NEPOMEMBNO!

NE samo nepomembno, celo ŠKODLJIVO JE! Ker potem se nam bo pojavil strošek kot pri TEŠ6 in bodo krivi vsi, do prve sv. vojne, samo mi tukaj in sedaj NE!

Take zadeve se da

Strani: 1