Gospod Vidas ima čisto prav. Predlog arbitražnega sporazuma
predvideva dva ločena mehanizma o odločanju mejnega vprašanja: -
mehanizem mednarodnega prava za POTEK MEJE, ter - mehanizem
mednarodnega prava, načela pravičnosti in dobrososedskih odnosov za
STIK Z ODPRTIM MORJEM. Če bi arbitražno sodišče strogo sledilo
predlaganemu sporazumu (kar najverjetneje bi), potem Slovenija ne
bi mogla dobiti teritorialnega stika z odprtim morjem, saj
mednarodnopravni vidik o poteku meje izključuje vse ostale vidike.
Teritorialni stik bi Slovenija lahko dobila le ob močni
naklonjenosti sodišča, upoštevaje posebna dejstva po načelih
pravičnosti in dobrososedskih odnosov ob zapleteni rešitvi, ki ne
bi izključila mednarodnega prava. Takšno rešitev pa bi bilo v
primeru Piranskega zaliva skoraj nemogoče doseči. Predlog
arbitražnega sporazuma bi bilo potrebno popraviti in in vse tri
mehanizme, to je NAČELO MED. PRAVA, NAČELO PRAVIČNOSTI, NAČELO
DOBROSOSEDKIH ODNOSOV napraviti enakovredne. S tem arbiter ne bi
imel zvezanih rok in Slovenija bi lahko dosegla svoje cilje.
Predlog sporazuma je sramota za slovensko diplomacijo in pomeni
izdajo slovenskega nacionalnega interesa št. 1. Zaradi tega
apeliram, da se na referendumu predlagani sporazum v celoti zavrne.
LP, Fred