Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-178149 sporočil: 4.311
Zadnja sprememba: anon-178149 27.04.2018 11:47
Ladijski promet ustvari silne emisije CO2. Recimo največja kont. Ladja Emma Maersk pokuri dnevno 300 ton goriva (kakšni 11 avtomobilskih cistern), novinarji in ekonomisti bi rekli odločno preveč. pa dajmo malo preračunat. Ladja naredi dnevno pri potovalni hitrosti 18 vozlov 800 km, primerljivo s kamionom, ki ne more voziti v režimu 24/7. Recimo da prevozi 840 km/dan, poraba na testu za naloženi kamion Actros, www.zurnal24.si/avto...ost-257372 je 33,2 kg/126km poti LJ-Portorož. recimo, da navzgor pri izkoristku 25 % pokuri dodatnih 11 kg goriva. Ocena 40 kg/100 km je torej povsem smiselna.

Tako ladja pokuri 300 ton/dan, kamion pa minimalni 0,34 tone/dan. Zanemarimo razliko med ladijskimi in običajno krajšimi kopnimi povezavami.

Hudič je le v eni podrobnosti, navedena ladja prepelje 14.800 TEU, kamion pa recimo 1,5 TEU v povprečju, odvisno pač od teže naklada. In rezultat je da ladja porabi 25 g/km/TEU, kamion pa 280 g/km/TEU, več kot 10x razlika v korist ladje. Čas je, da nehajo onegaviti s takimi zgodbami.

Je pa zanimivo, da so kliperji v XIX stoletju imeli večjo potovalno hitrost, seveda ob izbiri ustrezne vetrovne sezone, od današnjih tovornih ladij. Hitrost stane, tega se zavedjo prevozniki.

In ne nazadnje, za prevoz enake količine TEU bi bilo potrebno 1000x več šoferjev kot je mornarjev (13) na ladji. In vsak pokuri dnevno 2.500 kalorij, ali upoštevaje izkoristek prebave pol kile špeha, ali ekvivalentno dizel goriva. Skupno kakšnih 7,5 tone na dan, nezanemarljivo pri ladijski porabi 300 ton/dan.

Vse ocene tega sporočila:

Gostje ne morejo pregledovati ocen