Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

Endimion sporočil: 10.318
[Glavni forum] Tema: EU na robu: Kronika pričakovane katastrofe
[#2532629] 06.07.15 11:13 · odgovor na: (#2532580)
Odgovori   +    6
Da te se malo izobrazim.

Loscilcev palube ni vec. Na tovornih ladjah poznamo mornarje (Ordinary Seaman) in krmarje (Able bodied Seaman oz. AB). Imamo pa se Vodjo krova, ki to svojo asfaltersko bando komandira. Angleski naziv zanj je Boatswain. V zargonu se mu rece Noštromo. Potem imava se najmanj 3 castnike krova (Terco, Sekondo in Chief). Velike potniske krizarke jih imajo po 6 (duplirana posadka na mostu). V strojnici pa imas enega ali dva cistilca stroja. Potem je en ali dva mehanika. En elektricar. Pa spet trije castniki in upravitelj stroja. Upravitelju se rece Chief Engineer oziroma Kapo po pomorsko. Nad vsemi temi pa bedi in za njih dela odgovarja en sam poveljnik, po anglesko Master. Ko zaslisim za poveljnika besedo kapitan dobim ospice. Kapitane mas lahko najmanj 4 na ladji. Master je samo eden! Beseda Kapitan dolge plovbe je naziv ki ti ga podeli certifikatska ustanova v drzavi. Pri nas je to urad RS za pomorstvo v Kopru (Mimogrede njihov sef Jadran Klinec je moj nekdanji sosolec iz pomorske sole. Zelo sposoben fant.) naziv poveljnik pa ti podeli ladjar. Ko mu skozi leta sluzbe dokazes sposobnost za vodstveno funkcijo. Je pa ono prvo predpogoj za drugo.

Paluba ni paluba ampak po slovensko krov oziroma po anglesko deck. Sama zastava ladje je pomembna le z vidika obdavcitve ladje kot osnovnega sredstva oziroma premozenja. Z vidika posadke je pomemben domicil podjetja s katerim ima pomorscak sklenjeno pogodbo o zaposlitvi. Na svetu je ogromno primerov ko lastnik ladje nima svojih pomorscakov ampak jih najema od agencij. Te ponavadi potem skrbijo tudi za tehnicno upravljanje in vzdrzevanje ladje. Iskanje tovora in optimalnih poti v primeru t.i. Proste plovbe pa je ćahko domena ladjarja, agencije ali pa bareboat najemnika ladje. Ladjar pa lahko ima vse skupaj kar pri sebi. Splosna plovba je tako dolgo delovala.

Hocem reci. Pomorstvo je precej drugacna bestija od nasih kopenskih poslov. Uzance in pravila so se vzpostavljala z odkrivanjem novega sveta in razvojem mednarodne trgovine. Z razvojem le te se je tudi poleg fevdalcev vzpostavljal nov druzbeni sloj trgovcen, ki so svpj status zasluzili in ne podedovali. In da bi zdaj EU srala po sistemu ladjarskih poslov zaradi obdavcitve nekaj tajkunov? Dajte ga no srat.

Vse ocene tega sporočila:

Gostje ne morejo pregledovati ocen