Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-154083 sporočil: 6.570
[mmatt]
Brane Kuzmič uči, da se pri vožnji v ovinke pokaže pravi način vožnje, po ravnih cestah pač ni veliko izbire. V ovinke pa tako, da pred ovinkom pravočasno nehaš pospeševati, s tem prihraniš zaviranje. V ovinku ohranjaš hitrost, v najslabšem primeru stabilnost ohraniš s sklopko, nikakor zavirat ali pospeševat. Iz ovinka pa pospešiš takrat, ko je avto poravnan. S tem odpraviš vpliv centrifugalnega pospeška na potnike, ni premetavanja. Nisem verjel na besedo, vendar takšna vožnja skozi ovinke je neverjetno hitra in učinkovita, pa še prijetna, ker ne premetava. Pritiskanje na gas in potem divje zaviranje pred ovinkom časovno ne prinese ničesar. Še slabše pa je, če zaviraš sredi ovinka. 90% ljudi v Sloveniji ne zna vozit v ovinke, zato pa so zastoji na regionalkah.
Brankec to pravilno uči, samo fizike ne bi smel vpletati v razlago, če je ne pozna dovolj dobro. Centrifugalni pospešek in posledična centrifugalna sila je prisotna pri vsakem kroženju, in ni povezana s pospeševanjem ali zaviranjem.
Zavira in pospešuje se v osnovi ne zaradi tega, da se celotni oprijem pnevmatik uporabi za prenašanje centrifugalne sile. Zato se tudi stopi na sklopko, da odstraniš še tisti minimalni zavorni učinek motorja.

Pa še pri tem obstajajo izjeme, zaradi katerih vozniki relija in podobni strokovnjaki rešijo problem z vrtenjem volana, zaviranjem in/ali pritiskanjem na plin, potem ko pnevmatike že začnejo izgubljati oprijem in bi običajni voznik že oplel.

Vse ocene tega sporočila:

Gostje ne morejo pregledovati ocen