35 min
Kitajski vlaki so prispeli v Luko Koper, po Srbiji bodo vozili 200 na uro
51 min
Najbolj brani članki danes
2 uri
Nemci so lani izvozili približno dvakrat več avtov kot so jih uvozili, največ so jih prodali Kitajcem
5 ur
Od polnoči nižje cene goriv, najbolj se bosta pocenila dizel in kurilno olje
5 ur
Stanovanjska posojila: katera banka vam zdaj ponuja najnižjo fiksno obrestno mero
6 ur
Razpisanih je pet milijonov evrov za namakalne sisteme
6 ur
Zakaj minister Bojan Kumer nima moči, da bi prestavil zaračunavanje omrežnine po novem 3
7 ur
Misterij donosnosti pokojninskih skladov 3
8 ur
NASVET Kaj morate storiti do 1. julija, da bo Googlova analitika še naprej delala brez težav
9 ur
TOP ČLANKI - Kaj danes berete
9 ur
Vlaki SŽ vozijo iz Ljubljane v Gradec in iz Ljubljane v Beljak
9 ur
Dobre novice o finančni stabilnosti: kaj pa lahko skrbi banke, njihove delničarje, politike in ljudi?
9 ur
Peking gradi plavajoče jedrske reaktorje za napajanje vojaških baz v Južnokitajskem morju
10 ur
Kako poteka Woodstock kapitalistov Warrena Buffetta
10 ur
Zasebna omrežja 5G kot gonilo razvoja pametne industrije
10 ur
Utrip iz Gornje Radgone
13 ur
Kolumna o vinu: Kaj čaka modro frankinjo v Sloveniji?
13 ur
Kaj prinaša digitalna avtocesta, s katero smo se po besedah predstavnika Darsa uvrstili v vrh Evrope 3
14 ur
Spremembe v delovnih okoljih: kako digitalizirati fleksibilne oblike dela (Oglas)
18 ur
Vloge gospodinjstev februarja krepko navzdol, »krive« so ljudske obveznice

Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek Renault espace tokrat prostor odkriva s križancem

Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

pobalin sporočil: 14.456
[Avto] Tema: Renault espace tokrat prostor odkriva s križancem
[#2460424] 01.10.14 18:46 · odgovor na: anon-20668 (#2459295)
Odgovori   +    2
[matjazfinance]
Tole ni povsem točno. Med poznavalci avtomobilizma mislim da ni povsem enotnega mnenja o tem, kateri je bil čisto prvi, ampak praktično naenkrat (1984) sta svet ugledala Renault Espace in v ZDA tudi Plymouth (Chrysler) Voyager. V bistvu je bil Voyager uradno lansiran nekaj mesecev pred Espace-om, tako da bi rekel je ameriški prvi.
Če ne veš, koliko dolgih let je takrat trajal razvoj novega avta in pri teh dveh ni šlo za nek facelift ali priredbo stare konstrukcije, dobiš vtis, da je bil Espace kopija Chryslerja. Kakšna zabloda! Obstaja pa francoska zveza pri tej čezatlantski dilemi, kdo je kopiral koga. Renault se je konec sedemdesetih lotil ubogega AMC in tudi neki Matrini ljudje so takrat precej hodili čez lužo. Eden ali dva od teh naj bi domov v Francijo odnesel idejo enoprostorca ali majhnega kombija, ki je takrat strašila po hodnikih Detroita. Potem so jo vsak na svoji strani oceana in vsak po svoje razvijali naprej. Zato sta bila Voyager in Espace rojena skoraj istočasno.
Pri čemer je Renault pravzaprav osnovni koncept za Espace prevzel od podjetja Talbot/Matra ( ki je idejo konec 70ih najprej skušalo ponuditi Peugeotu, pa se slednji ni ogrel).
Talbot je bila od mrtvih obujena znamka, ki jo je Peugeot kupil, v paketu z evropskim delom Chyslerja (tudi Simca). Ime Simca je PSA hitro ugasnil in zamenjal z že pozabljenim Talbotom, ki naj bi postal bolj upmarket. Potem so nekaj rebadgirali, predvsem pa dali na plano nekaj razmeroma impozantnih škatlastih modernističnih modelov, ki pa se niso prijeli. Z Matro so imeli skupnega samo to, da so modeli, ki so bili prej znani kot Matra Simca pač postali Talbot Matra.

Avtomobilski del Matre je bila čisto svoja zver, ki so jo vzgojili kot nekakšnega ljubljenčka enega dela dela bogate industrialske rodbine. Ukvarjala se je z dirkami in športnimi avtomobili v manjših serijah. Sodelovala bi z vsako avtomobilsko firmo ampak, jasno, so jim bile francoske najbolj pri roki, da jim je prodala svoje koncepte/priredbe in svoje montažne kapacitete. Najprej je Matra delala majhne športni avte z Renaultovimi motorji, potem pa je bolj resno zastavila s Simco (v nadaljevanju s PSA): Matra Simca Bagheera, Matra Murena, Simca Rancho (poglej davni Rancho in ga primerjaj z manj davnim R5 Express in včerajšnjim Land Rover Discoveryjem... ). Šele z Espacom je Matra od PSA dobila košarico, od državnega Renaulta pa sodelovanje.

Espace je bil rešilna bilka za tovarno Matra, saj sta bila Murena in Rancho že mimo, drugih projektov pa ni bilo na obzorju. Z Espacom je Matra po uvodnem zatišju dobila tudi daleč najbolj množičen model v svoji zgodovini. Ker je bila Matrina manufakturna proizvodnja draga, kakovost vedno bolj zaostajala za časom (bili so bolj mojstri idej kot izvedbe), je Renault četrti Espace bolj lahkega srca naredil na isti platformi kot Laguno in Vel Satis, vsi trije skupaj pa naj bi jim napolnili kapacitete velike fabrike Sandouville. Za abschiedsgeschenk so Matri pustili Avantime, ki seveda kljub svoji silni razvpitosti ni zagotovil količin pa tudi ne rešil zaostajanja Matre pri stroških in kvaliteti. The rest is history...

Dolgoročno je bila Matra ene vrste zmaga ideje nad razumom, ampak ideje so imeli res dobre. No, ne vem, če ni bil za ta najboljši del najbolj zaslužen Antonis Volanis, dizajner, Grk (tako kot Alec Issigonis, kreator Minija in drugih takrat ultra modernih Austinov). Volanis je naredil najboljše Matrine stvaritve: Bagheera, Murena, Rancho in Espace, kasneje pa še koncept Xanae, osnovo za Citroen Xsara Picasso.

thethinkersgarage.co...road-cars/

Najbolj hecno pri vsem skupaj pa je, ko pogledaš kdo je kaj in s kom. Chrysler, ki je v Evropi kar resno sodeloval z Matro, je v sedemdesetih pobegnil iz Evrope in svoje ostanke pustil Francozom (PSA). Potem je od Francozov, ki so v osemdesetih bežali iz ZDA (Renault), kupil trhli AMC z Jeepom na čelu, Renault pa je medtem v Evropi z bivšo Chryslerjevo priležnico Matro dolgoročno naredil boom z evropeiziranim konceptom ameriškega limuzinskega kombija, ki je tudi Chyslerju prinesel lepe številke. Zdaj je Chrysler Fiatov, Renault pa bo menda izdeloval Fiatove dostavnike - v tovarni Sandouville, ki je s prevzemom proizvodnje Espaca največ pripomogla k zaprtju Matre. To najbrž pomeni, da se Fiatovo sodelovanje s PSA pri kombijih bliža koncu. Ena velika srečna promiskuitetna familija so tile avtomobilisti. :-)

Vse ocene tega sporočila:

Gostje ne morejo pregledovati ocen