Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-204390 sporočil: 13.528
[longa]
Še enkrat: ključni problem je, da ne vedo KAJ naročajo.

To velja tudi za mikro nivo, ko v razpisni dokumentaciji navedejo, da je potrebno podpreti nek obrazec, opredelijo osnovni proces ali sploh ne, a dejansko se kasneje pokaže, da so pod tem obrazcem "mislili" VSE obrazce iz tega procesa in vse procese iz nekega poslovnega področja.


Ker če bi razpisali, da zahtevajo podporo vsem procesom iz nekega poslovnega področja, le-to področje opredelili in PREDVSEM opredelili njegove zunanje meje, potem ne bi bilo prostora za ugibanje kaj je in kaj ni bilo mišljeno in tudi ne bi bilo potrebe po naročanju sprememb (razen če so se spremenile okoliščine, kar naročniki običajno sprejmejo kot upravičen razlog za priznanje spremembe in pripravljenost dodatnega plačila).

Da ne pride do takšnih anomalij v izvajanju projekta je vsekakor potrebno izbrati ustrezno metodologijo in se je dosledno držati. Velja za oba - naročnika in izvajalca.
Če bi se vedno naročnik in izvajalec VNAPREJ uskladila, kaj bo dejansko dobavljeno / prevzeto in pod katerimi pogoji, potem bi se posvetili le optimalni izveabi.
A glej ga hudirja, misliš da se naročnik ali izvajalec zaveda tega vnaprej?
Ali pa da znajo postaviti projekt kot celoto, kjer so vse lego kocke vnaprej identificirane in jih je potrebno le spraviti skupaj in to v pravem vrstnem redu?

Diletantizma je veliko preveč na obeh straneh.

Diletantizen naročnika se kaže v nepoznavanju tega kar naroča, nepoznavanju metod, nepoznavanju kompleksnosti in posledično vrednosti celovitih rešitev.
Razganja jih "sindrom nečak" (pa to je moj 15-letni nečak v stanju narediti v nekaj urah/dneh...), ali lastne legacy izkušnje (to smo nekoč...) in se ne zevedajo da so kompleksne (sedaj so skoraj da vse rešitve kompleksne) in varne (rešitve niso več v zaprti škatli, ampak so izpostavljene vplivom okolja, v katero so vpete) rešitve drage, zahtevajo znanje na strani naročnika in zahtevajo NAJOPTIMALNEJŠEGA in NE najcenejšega izvajalca.

Naročniki ne znajo naročili to kar rabijo.
In pri tem rabijo pomoč.
Pravo pomoč - ne neke projektne pisarne (MZ), podporne pisarne (MJU) ipd., ampak rabijo "projektantski biro".
Rabijo nadzor pri izvajanju - pa spet ne katerikoli, ampak pravi, strokovni, neodvisni.
Naj pogledajo trenutno neuspešne projekte: kako so jih planirali, kako jih izvajajo in kako jih nadzirajo, pa bodo ugotovili, da .... plavajo s tokom


Kako dolgo bi stali mostovi, če bi jih gradili tako kot SW?!
Gradnja SW ni enaka gradnji mostu. Ljudje pozabljajo, da je SW bolj intelektualna storitev kot izdelek. Nekako tako kot če bi pisatelj plačal prevajalski agenciji prevod svojega najboljšega romana, ki ga je pisal več let.. Redko kateri, tehnično še tako dober prevajalec , je sposoben dobro prevesti leposlovni roman, sploh če nima še sam malo leposlovne žilice.
Shakespeare-ja je prevajal Oton Župančič... Soft-ware pa je, že kot pravi beseda, nekaj mehkega ...;)

Vse ocene tega sporočila:

Gostje ne morejo pregledovati ocen