Zasebnost

Izbrani forum: Avto

Izbrana tema: članek Kako se je 50-letni Srb povzpel v upravo BMW

Strani: 1

mkv6 sporočil: 161
[#2799793] 21.10.19 13:42
Odgovori   +    33
kako...?
Saj je jasno napisano, s trdim delom in znanjem. Drugače ne gre, vsaj na zahodu.
anon-317971 sporočil: 768
[#2799800] 21.10.19 14:04
Odgovori   +    4
To sporočilo je izbrisal avtor (30.08.2020 23:33)
pobalin sporočil: 14.456
[#2799802] 21.10.19 14:32
Odgovori   +    12
Kako se je 50-letni Srb povzpel v upravo BMW
Milan Nedeljković se je leta 1963 rodil v Kruševcu v Srbiji. Pri 19 je začel obiskovati študij mehanike in inženiringa na univerzi v nemškem Aachnu. Od tam ga je pot vodila v ZDA, kjer je na univerzi v Cambridgeu študiral na inštitutu za tehnologijo. Leta 1993 je začel svojo pot v BMW v Münchnu kot pripravnik, že leto pozneje je prevzel načrtovanje v karosernici in stiskalnici. Med letoma 1999 in 2006 je zasedal različne položaje v BMW tovarni v nemškem Reensburgu in Münchnu, medtem pa je doktoriral iz inženiringa na münchenski tehniški univerzi.
Tale del življenjepisa si zasluži nekaj več luči. Bom poskusil z nekaj podvprašanji...

1. Če je bil Nedeljković rojen leta 1963, danes ni 50-letni ampak 56-letni Srb.

2. Če je bil star 19 let, ko se je odselil na študij v Aaachen je bilo to leta 1982, se pravi globoko v času SFRJ. To ni bila ravno običajna in dobrim jugoslovanskim maturantom dosegljiva opcija. Se je izselila cela družina, je bil obdarjen s kakšno posebno štipendijo...?

3. Tista šola v Cambridgu v ZDA je univerza, ki je v svetu in pri nas najbolj znana kot Massachusetts Institute of Technology aka MIT.
en.wikipedia.org/wik...Technology

4. Če je mož v Aaachnu začel študirati leta 1982, potem šel na MIT, pri BMW pa začel delati leta 1993, je skupaj študiral 10 let. Torej ni samo diplomiral ampak najbrž dosegel kaj več.

5. Je v domovini odslužil obvezen vojaški rok in kdaj?

Naj še pojasnim, zakaj sem tako radoveden: tu v kevdru je spet potekala debata o tovarni BMW, ki smo jo Slovenci imeli že v žepu, a so jo ...isti zafurali/blokirali. Tako bi pričakoval, da če že tovarne nimamo in smo jugoslovansko zastopanje BMW izgubili, bodo vsaj najbistrejše MojeDeželne glave nekje v manežerskih višinah te bavarske firme. Zdaj pa tu en Srb... :-P
abrame sporočil: 1.628
[#2799834] 21.10.19 17:12 · odgovor na: pobalin (#2799802)
Odgovori   +    6
Zadnji ki je v Slovenijo "pripeljal" BMW, je bil tov. Tone Rop. Seveda samo na jeziku, preden se je njegova stranka poslovila iz parlamenta.
anon-514918 sporočil: 2.327
[#2799883] 22.10.19 08:07 · odgovor na: pobalin (#2799802)
Odgovori   +    5
Ne slovenskim univerzitetnim opicam govoriti o MIT, ker predavajo in poslušajo vrtec na univerzi.

Uriah Heep.
pobalin sporočil: 14.456
[#2799919] 22.10.19 10:58 · odgovor na: abrame (#2799834)
Odgovori   +    3
Ironija je, da bi Srbom ta hip bolj prav prišel rojak v upravi VW, ki se zaradi velikoturčenja v Siriji menda na novo odloča o lokaciji nove tovarne.
spiderman sporočil: 1.741
[#2800057] 22.10.19 18:03 · odgovor na: abrame (#2799834)
Odgovori   +    6
[abrame]
Zadnji ki je v Slovenijo "pripeljal" BMW, je bil tov. Tone Rop. Seveda samo na jeziku, preden se je njegova stranka poslovila iz parlamenta.
Ni res!
Tone Rop je BMW tudi resnično pripeljal v Slovenijo.
Model serije 7 z Luxemburško registracijo.
.
:-/
anon-204390 sporočil: 13.528
[#2800206] 23.10.19 20:36 · odgovor na: pobalin (#2799802)
Odgovori   +    3
[pobalin]
> Kako se je 50-letni Srb povzpel v upravo BMW
> Milan Nedeljković se je leta 1963 rodil v Kruševcu v Srbiji. Pri 19 je začel obiskovati študij mehanike in inženiringa na univerzi v nemškem Aachnu. Od tam ga je pot vodila v ZDA, kjer je na univerzi v Cambridgeu študiral na inštitutu za tehnologijo. Leta 1993 je začel svojo pot v BMW v Münchnu kot pripravnik, že leto pozneje je prevzel načrtovanje v karosernici in stiskalnici. Med letoma 1999 in 2006 je zasedal različne položaje v BMW tovarni v nemškem Reensburgu in Münchnu, medtem pa je doktoriral iz inženiringa na münchenski tehniški univerzi.

Tale del življenjepisa si zasluži nekaj več luči. Bom poskusil z nekaj podvprašanji...

1. Če je bil Nedeljković rojen leta 1963, danes ni 50-letni ampak 56-letni Srb.

2. Če je bil star 19 let, ko se je odselil na študij v Aaachen je bilo to leta 1982, se pravi globoko v času SFRJ. To ni bila ravno običajna in dobrim jugoslovanskim maturantom dosegljiva opcija. Se je izselila cela družina, je bil obdarjen s kakšno posebno štipendijo...?

3. Tista šola v Cambridgu v ZDA je univerza, ki je v svetu in pri nas najbolj znana kot Massachusetts Institute of Technology aka MIT.
en.wikipedia.org/wik...Technology

4. Če je mož v Aaachnu začel študirati leta 1982, potem šel na MIT, pri BMW pa začel delati leta 1993, je skupaj študiral 10 let. Torej ni samo diplomiral ampak najbrž dosegel kaj več.

5. Je v domovini odslužil obvezen vojaški rok in kdaj?

Naj še pojasnim, zakaj sem tako radoveden: tu v kevdru je spet potekala debata o tovarni BMW, ki smo jo Slovenci imeli že v žepu, a so jo ...isti zafurali/blokirali. Tako bi pričakoval, da če že tovarne nimamo in smo jugoslovansko zastopanje BMW izgubili, bodo vsaj najbistrejše MojeDeželne glave nekje v manežerskih višinah te bavarske firme. Zdaj pa tu en Srb... :-P
Možakar je uspel predvsem tako, da je pravočasno zapalil ven iz vukojebine, that's it.
Sve su ostalo nianse :)
crt sporočil: 27.256
[#2800210] 23.10.19 20:53 · odgovor na: pobalin (#2799802)
Odgovori   +    2
[pobalin]
2. Če je bil star 19 let, ko se je odselil na študij v Aaachen je bilo to leta 1982, se pravi globoko v času SFRJ. To ni bila ravno običajna in dobrim jugoslovanskim maturantom dosegljiva opcija. Se je izselila cela družina, je bil obdarjen s kakšno posebno štipendijo...?
aachen je znano univerzitetno mesto, tradicionalno zelo odprto za tuje studente iz relativno eksoticnih krajev, tam je kot zanimivost med drugim zelo mocna lokalna grska skupnost, nastala v casu polkovniskega puca v grciji. tudi moj oce je globoko v jugi tam (do-)studiral, v nemciji pa se je znasel kot gastarbajter, ker, kako bi rekel, ni nasel pravega nacina zivljenja v jugi, kakrsna je bila.
pobalin sporočil: 14.456
[#2800219] 23.10.19 22:25 · odgovor na: crt (#2800210)
Odgovori   +    2
[crt]
> [pobalin]
> 2. Če je bil star 19 let, ko se je odselil na študij v Aaachen je bilo to leta 1982, se pravi globoko v času SFRJ. To ni bila ravno običajna in dobrim jugoslovanskim maturantom dosegljiva opcija. Se je izselila cela družina, je bil obdarjen s kakšno posebno štipendijo...?

aachen je znano univerzitetno mesto, tradicionalno zelo odprto za tuje studente iz relativno eksoticnih krajev, tam je kot zanimivost med drugim zelo mocna lokalna grska skupnost, nastala v casu polkovniskega puca v grciji. tudi moj oce je globoko v jugi tam (do-)studiral, v nemciji pa se je znasel kot gastarbajter, ker, kako bi rekel, ni nasel pravega nacina zivljenja v jugi, kakrsna je bila.
Bil tam nekoč davno in mi je bil zelo všeč zlasti stari del mesta. Zvečer sem se v tamkajšnjih krčmah počutil kot bi bil v Oxfordu.

Hotel sem reči, da 19-letni mulc, ki/če je šel takrat sam študirat v Aachen in ni bil maziljenega porekla, moral imeti v sebi kar precej ognja. Zato me ne čudi, da je prilezel do uprave.
anon-237417 sporočil: 2.617
[#2800225] 23.10.19 23:26 · odgovor na: pobalin (#2799802)
Odgovori   +    5
Dejansko je v začetku tega stoletja BMW-jev "Vorstand" lansiral idejo o postavitvi proizvodnega obrata v Sloveniji, pa tudi Madžarska je bila v "igri". Da pa bi bil Maribor na območju TAM-a realna opcija, pa je samo pravljica za odrasle. Dejansko je bil to takrat le manever vodstva BMW-ja in pritisk na nemško vlado, da je sprejela ustrezne zakone, ki so določenim predelom dežel bivše DDR podelili status degradiranih območij in s tem možnost dodelitve državne subvencije za postavitev BMW-jeve tovarne za proizvodnjo serije 1 v Leipzigu, ki bi se sicer tretirala, po kriterijih EU, kot nedovoljena državna pomoč.
Precej bližje Mariboru kot BMW pa je bil sredi 90-ih nemški tovornjakarski velikan MAN z menda zelo resno ponudbo na mizi. Kakšen učinek bi imel na mariborsko in štajersko ekonomijo prevzem TAM-a s strani MAN-a lahko vsakdo vidi na primeru češke Škode.
Kdo je takrat upravljal z državo in z mestom, pa lahko vsak preveri na wikipediji.

Strani: 1