Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-154083 sporočil: 6.570
[mmatt]
Brane Kuzmič uči, da se pri vožnji v ovinke pokaže pravi način vožnje, po ravnih cestah pač ni veliko izbire. V ovinke pa tako, da pred ovinkom pravočasno nehaš pospeševati, s tem prihraniš zaviranje. V ovinku ohranjaš hitrost, v najslabšem primeru stabilnost ohraniš s sklopko, nikakor zavirat ali pospeševat. Iz ovinka pa pospešiš takrat, ko je avto poravnan. S tem odpraviš vpliv centrifugalnega pospeška na potnike, ni premetavanja. Nisem verjel na besedo, vendar takšna vožnja skozi ovinke je neverjetno hitra in učinkovita, pa še prijetna, ker ne premetava. Pritiskanje na gas in potem divje zaviranje pred ovinkom časovno ne prinese ničesar. Še slabše pa je, če zaviraš sredi ovinka. 90% ljudi v Sloveniji ne zna vozit v ovinke, zato pa so zastoji na regionalkah.
Brankec to pravilno uči, samo fizike ne bi smel vpletati v razlago, če je ne pozna dovolj dobro. Centrifugalni pospešek in posledična centrifugalna sila je prisotna pri vsakem kroženju, in ni povezana s pospeševanjem ali zaviranjem.
Zavira in pospešuje se v osnovi ne zaradi tega, da se celotni oprijem pnevmatik uporabi za prenašanje centrifugalne sile. Zato se tudi stopi na sklopko, da odstraniš še tisti minimalni zavorni učinek motorja.

Pa še pri tem obstajajo izjeme, zaradi katerih vozniki relija in podobni strokovnjaki rešijo problem z vrtenjem volana, zaviranjem in/ali pritiskanjem na plin, potem ko pnevmatike že začnejo izgubljati oprijem in bi običajni voznik že oplel.

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2473318

Strani: 1

anon-316368 sporočil: 957
[jani1974]
> [mmatt]

Dragi kolegi. Najprej nekaj fizike iz prvega letnika:

1. Centrifigualne sile ni.
2. To kar se navadnemu zemljanu dozdeva, da je centrifuglana sila, je vztrajnost telsa, ki teži k premočrtnemu gibanju, je v resnici reakcija telesa na centripetalno(!!) silo (v tem primeru trenja med cestiščem in pnevmatikami zaradi zasuka volana). Centripetalna sila namreč preprečuje premočrtno gibanje in sili vozilo v zavoj.
3. Na avto v ovinku delujeta samo vztrajnost avtomobila (t.j sila zaradi giblane količine - mase in hitrosti avtomobila), ki ga vleče premočrtno naprej in pa centripetalna sila (trenje med cestiščem in pnevmatikami), ki je odvisna od tornega količnika (trenja - profil cestišča, profil pnevmatike in oprijem pnevmatike) in sile, ki pritiska avto pravokotno na podlago (teža avtomobila).
4. Zaključek: če bi ne bilo trenja med cesto in pnevmatikami (torej centripetalne in ne centrifugalne sile, ki je itak ni!!), bi se avto vedno gibal samo premočrtno (če bi sploh lahko pospeševal :-)) !

Je pa zaradi človeški občutkov in zakoreninjenih predstav starih okrog milijon let, ki ne podlegajo Newtnovim zakonom, laže govoriti o centrifugalni sili, ker se nam ta zdi(!) prisotna.
abrame sporočil: 1.628
Poizkusi na motociklu, skuterju ali težjem mopedu izpeljati ostrejši ali hitreje vožen ovinek (peljan s primernim nagibom) brez dodajanja plina pred izhodom in boš ugotovil, da obstaja tudi sila gravitacije ....

Strani: 1