Prikaz samo enega sporočila - znotraj teme...

anon-319005 sporočil: 295
Brane Kuzmič uči, da se pri vožnji v ovinke pokaže pravi način vožnje, po ravnih cestah pač ni veliko izbire. V ovinke pa tako, da pred ovinkom pravočasno nehaš pospeševati, s tem prihraniš zaviranje. V ovinku ohranjaš hitrost, v najslabšem primeru stabilnost ohraniš s sklopko, nikakor zavirat ali pospeševat. Iz ovinka pa pospešiš takrat, ko je avto poravnan. S tem odpraviš vpliv centrifugalnega pospeška na potnike, ni premetavanja. Nisem verjel na besedo, vendar takšna vožnja skozi ovinke je neverjetno hitra in učinkovita, pa še prijetna, ker ne premetava. Pritiskanje na gas in potem divje zaviranje pred ovinkom časovno ne prinese ničesar. Še slabše pa je, če zaviraš sredi ovinka. 90% ljudi v Sloveniji ne zna vozit v ovinke, zato pa so zastoji na regionalkah.

Neposredni odgovori na sporočilo št. 2473314

Strani: 1

anon-154083 sporočil: 6.570
[mmatt]
Brane Kuzmič uči, da se pri vožnji v ovinke pokaže pravi način vožnje, po ravnih cestah pač ni veliko izbire. V ovinke pa tako, da pred ovinkom pravočasno nehaš pospeševati, s tem prihraniš zaviranje. V ovinku ohranjaš hitrost, v najslabšem primeru stabilnost ohraniš s sklopko, nikakor zavirat ali pospeševat. Iz ovinka pa pospešiš takrat, ko je avto poravnan. S tem odpraviš vpliv centrifugalnega pospeška na potnike, ni premetavanja. Nisem verjel na besedo, vendar takšna vožnja skozi ovinke je neverjetno hitra in učinkovita, pa še prijetna, ker ne premetava. Pritiskanje na gas in potem divje zaviranje pred ovinkom časovno ne prinese ničesar. Še slabše pa je, če zaviraš sredi ovinka. 90% ljudi v Sloveniji ne zna vozit v ovinke, zato pa so zastoji na regionalkah.
Brankec to pravilno uči, samo fizike ne bi smel vpletati v razlago, če je ne pozna dovolj dobro. Centrifugalni pospešek in posledična centrifugalna sila je prisotna pri vsakem kroženju, in ni povezana s pospeševanjem ali zaviranjem.
Zavira in pospešuje se v osnovi ne zaradi tega, da se celotni oprijem pnevmatik uporabi za prenašanje centrifugalne sile. Zato se tudi stopi na sklopko, da odstraniš še tisti minimalni zavorni učinek motorja.

Pa še pri tem obstajajo izjeme, zaradi katerih vozniki relija in podobni strokovnjaki rešijo problem z vrtenjem volana, zaviranjem in/ali pritiskanjem na plin, potem ko pnevmatike že začnejo izgubljati oprijem in bi običajni voznik že oplel.
anon-207494 sporočil: 693
Zadnja sprememba: anon-207494 14.11.2014 08:54
Edino tako se vozi v ovinke, jasno. Pred ovinkom spustiš gas, sredi ovinka pospešiš. To je pokazal mojemu očetu že pred mnogimi leti dedek, ki je bil poklicni voznik.

Vendar pri točki dva ni bilo govora o vožnji skozi ovinek.
Tako kot so napisane so točke varne in varčne vožnje zelo sporne. Ali niso varne, ali niso varčne, ali pa oboje.
bigl sporočil: 18.363
[mmatt]
Brane Kuzmič uči, da se pri vožnji v ovinke pokaže pravi način vožnje, po ravnih cestah pač ni veliko izbire. V ovinke pa tako, da pred ovinkom pravočasno nehaš pospeševati, s tem prihraniš zaviranje. V ovinku ohranjaš hitrost, v najslabšem primeru stabilnost ohraniš s sklopko, nikakor zavirat ali pospeševat. Iz ovinka pa pospešiš takrat, ko je avto poravnan. S tem odpraviš vpliv centrifugalnega pospeška na potnike, ni premetavanja. Nisem verjel na besedo, vendar takšna vožnja skozi ovinke je neverjetno hitra in učinkovita, pa še prijetna, ker ne premetava. Pritiskanje na gas in potem divje zaviranje pred ovinkom časovno ne prinese ničesar. Še slabše pa je, če zaviraš sredi ovinka. 90% ljudi v Sloveniji ne zna vozit v ovinke, zato pa so zastoji na regionalkah.
Tudi v ovinku je treba znat bremzat, ampak to je zgleda že preko te šole. Velja tudi za vožnjo z motorjem. Seveda se je treba tega priučit, je pa za varnost še kako pomembno. Lep dan.

Strani: 1